Blu-ray VS DVD krigen - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2508
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo det som er så fint med denne tråden - her kan uerfarne og nysgjerrige få svar på hvordan Blu ray egentlig er i forhold til dvd.

Seriøsiteten sørger jo vi edruelige debatanter for, saklighet og kompetanse er det som utmerker oss!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par særdeles enkle testbilder. De inneholder to hvite piksler på svart bakgrunn, med én piksels mellomrom. Har laget bildene i fire størrelser: 1024x768, 1280x720, 1366x768 og 1920x1080. (kunne for så vidt nøyd meg med ett 3x1 pixel bilde, men, men )

Med disse bildene kan man enkelt verifisere hvor langt unna man kan sitte skjermen sin, og fortsatt skille pikslene fra hverandre. For å teste, må man koble en PC til TVen, og sette oppløsningen til samme oppløsning som TVen har. Deretter er det bare å vise det aktuelle bildet i fullscreen.

Vedlegg 41895
    1024x768

Vedlegg 41896
    1280x720

Vedlegg 41897
    1366x768

Vedlegg 41898
    1920x1080

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er jo det som er så fint med denne tråden - her kan uerfarne og nysgjerrige få svar på hvordan Blu ray egentlig er i forhold til dvd.

Seriøsiteten sørger jo vi edruelige debatanter for, saklighet og kompetanse er det som utmerker oss!

Jeg ler så jeg griner her

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg griner så jeg ler

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, hvorfor begynner folk å snakke dansk her?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Kan hende er eders uenigheder bunnet i forskjellig synsevne?
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jøss, hvorfor begynner folk å snakke dansk her?
    Husk at dansk og norsk en gang hadde sin "storhetstid". Når man søger efter sannheder burde man benydde det klassiske formsprog, ige sant?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspill!

Her er et par særdeles enkle testbilder. De inneholder to hvite piksler på svart bakgrunn, med én piksels mellomrom. Har laget bildene i fire størrelser: 1024x768, 1280x720, 1366x768 og 1920x1080. (kunne for så vidt nøyd meg med ett 3x1 pixel bilde, men, men )

Med disse bildene kan man enkelt verifisere hvor langt unna man kan sitte skjermen sin, og fortsatt skille pikslene fra hverandre. For å teste, må man koble en PC til TVen, og sette oppløsningen til samme oppløsning som TVen har. Deretter er det bare å vise det aktuelle bildet i fullscreen.

Vedlegg 41895
    1024x768

Vedlegg 41896
    1280x720

Vedlegg 41897
    1366x768

Vedlegg 41898
    1920x1080

Hvordan vil dette bli med farger som er mer beslektet som rød og oransje, eller blått og grønt evt turkis, og i tillegg med bevegelse som er mer naturlig i forhold til en film, for ikke å glemme 24 bilder pr sekund..........

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvordan vil dette bli med farger som er mer beslektet som rød og oransje, eller blått og grønt evt turkis, og i tillegg med bevegelse som er mer naturlig i forhold til en film, for ikke å glemme 24 bilder pr sekund..........
    Hadde tenkt å svare på dette, men fant ut at det ble vanskeligere enn 48k i kvitt eller dobbelt junior.. Anyone else?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme litt tilbake mot topic, så kan jeg nevne at i forrige uke så var Blu-ray andelen 10% igjen.

Når vi ser på de enkelte titlene så er det mange nyheter som ligger rundt 30% og det er jo bra.

Home Media Magazine - December 7-13, 2008

Det mest spennende nå er hvem som blir først til å lansere en tittel på Blu-ray før DVD. Jeg tipper Warner eller Paramount og at det skjer i 2009.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For å komme litt tilbake mot topic, så kan jeg nevne at i forrige uke så var Blu-ray andelen 10% igjen.

Når vi ser på de enkelte titlene så er det mange nyheter som ligger rundt 30% og det er jo bra.

Home Media Magazine - December 7-13, 2008

Det mest spennende nå er hvem som blir først til å lansere en tittel på Blu-ray før DVD. Jeg tipper Warner eller Paramount og at det skjer i 2009.
    Det hadde jo vært konge, men jeg tror vi vil se parallellslipp på DVD og Blu-ray som en hovedregel før dette skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vær klar over at dette kun gjelder topp 20-titlene. På totalsalget var andelen ca. 7%

Det er det absolutt, men BD er adskillig mer fronttung enn DVD. I releaseuka er BD-andelen svært høy (og jeg blir ikke overrasket om den er over 40% på Dark Knight), men den synker jevnt og trutt jo lengre filmen har vært i salg.

Jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg kan ikke huske en eneste film som ble lansert på DVD før VHS.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det hadde jo vært konge, men jeg tror vi vil se parallellslipp på DVD og Blu-ray som en hovedregel før dette skjer.
    Parallellslipp er da en realitet i dag, er det ikke?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vær klar over at dette kun gjelder topp 20-titlene. På totalsalget var andelen ca. 7%
    Jo, men det er jo dette tallet som er intressant i denne sammenhengen.

Det er det absolutt, men BD er adskillig mer fronttung enn DVD. I releaseuka er BD-andelen svært høy (og jeg blir ikke overrasket om den er over 40% på Dark Knight), men den synker jevnt og trutt jo lengre filmen har vært i salg.
    Det er jo de ivrigste filmenusiastene som kjøper filmene når de er helt ferske og da er det ikke rart at Blu-ray andelen er høy.

Jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg kan ikke huske en eneste film som ble lansert på DVD før VHS.
    Her tror jeg du tar feil.
    Er rimelig sikker på at vi vil se dette i løpet av 2009.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøssenam! Det var da voldsomt til pessimisme. Hvorfor holde slik fokus på det negative.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo akkurat dette filmbransjen kan gjøre for å øke fokusen på BD og få flere over på det nye formatet uten å miste det store DVD-markedet. Jeg er helt sikker på at det kun er et tidsspørsmål før det skjer.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er jo akkurat dette filmbransjen kan gjøre for å øke fokusen på BD og få flere over på det nye formatet uten å miste det store DVD-markedet. Jeg er helt sikker på at det kun er et tidsspørsmål før det skjer.
    Helt enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøssenam! Det var da voldsomt til pessimisme. Hvorfor holde slik fokus på det negative.
    Hæ? Hva mener du er negativ fokus og pessimisme i den meldingen der?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg kan ikke huske de gjorde dette for DVD, så jeg kan ikke helt se for meg at de vil gjøre det for Blu-ray. Husk at reklamekampanjer koster, og de er mest effektive rett før lanseringsdato. Hvis de skal vente 2-4 uker med DVD-release, så må de i praksis kjøre to reklamekampanjer. Jeg tviler på om det de tjener ekstra på at flere velger BD-versjonen fremfor DVD vil stå i stil med prisen på en slik forlenget kampanje.

Derfor tror jeg rett og slett det ikke er realistisk å tro BD vil slippes før DVD. Jeg blir verken sint eller lei meg hvis det skjer, men jeg tror bare ikke noe på det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Hva mener du er negativ fokus og pessimisme i den meldingen der?
    Hehe.. nå kødder du??

-Påpeker at det ikke "egentlig" er så bra som 10%..
    -Påpeker at salget nok faller mer enn for DVD etter lanseringen..
    -Tror ikke bransjen vil fronte formatet..

Du måtte finne negativ synsvinkel på samtlige av de opprinnelige punktene...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg kan ikke huske de gjorde dette for DVD, så jeg kan ikke helt se for meg at de vil gjøre det for Blu-ray. Husk at reklamekampanjer koster, og de er mest effektive rett før lanseringsdato. Hvis de skal vente 2-4 uker med DVD-release, så må de i praksis kjøre to reklamekampanjer. Jeg tviler på om det de tjener ekstra på at flere velger BD-versjonen fremfor DVD vil stå i stil med prisen på en slik forlenget kampanje.

Derfor tror jeg rett og slett det ikke er realistisk å tro BD vil slippes før DVD. Jeg blir verken sint eller lei meg hvis det skjer, men jeg tror bare ikke noe på det.
    Hva har vhs med saken å gjøre?
    Vhs-markedet var aldri i nærheten av hva DVD-markedet er i dag.. Store samlinger vhs var ikke veldig vanlig. I dag er det veldig mange som har DVD-filmer i hyllene sine. DVD var noe helt nytt og fantastisk,film på digitalt mediumingen spoling, ingen båndsalat.. BD er "kun" en forlengelse av DVD hvor det "kun" er kvaliteten som er forbedret.

Side 105 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •