Blu-ray VS DVD krigen - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2508
    Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg finner det helt utrolig at denne tråden ikke er blitt moderert tidligere. Om det noen gang har vært noe matnyttig i denne tråden, så må det være rimelig lenge siden. Minner meg til tider om en gigantisk sandkasse der man sitter i hver sin ende og slenger dritt. At mitt innlegg ikke inneholder noe matnyttig er jeg fullstendig klar over. At vi trenger litt temperatur i forumet er jeg helt enig i, men da i tillegg til innhold. Meningen med en tråd må vel være at den på en eller annen måte skal være nyttig for forumet. På hvilken måte er denne det..?
    vel, hvis jeg ikke hadde noen erfaring med BD og ville vite hva entusiastene (VI) mener om saken så ville jeg sett at det er høyst delte meninger saken og jeg måtte teste BD selv for å finne ut hva jeg selv synes om BD.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeez
    Oi, dette var frekt. Tror det kan gå sport i å skrive svært provoserende innlegg for så å peke nese om at det hele var en iscenesatt bløff kun med hensikt å fordele heder og ære i et lokalt veddemål. Toppers!!!!!
    AKA et troll.

Ikke uvanlig på forum, men det har vært få av de i det siste. Jeg trodde en stund klimaforandringene hadde jagd de på flukt.... La oss ikke mate det, så forsvinner det nok av seg selv.

Jeg ser forøvrig poenget med tråden og det trådstarteren spurte om opprinnelig. Men all erfaring tilsier at slike tråder kan og vil skli ut i endesløs krangling/OT. Har vi egentlig kommet frem til noe etter 2000 innlegg? De fleste tråder pleier nemmlig å ha svar på det meste etter maks 100 innlegg. Dette er akkurat det samme man ser i kabeltråder. Det er faktisk personer som har meldt seg helt ut av forumet etter å ha tatt all kranglingen personlig. Mao. kan en selvfølge diskutere nyttigheten med at slike tråder etter flere tusen innlegg ligger godt plantet sammen med gode tråder det faktisk kommer mye matnyttig ut av. Siden det uansett ikke blir moderert (beklager Ask4me2, jeg kaller ikke selvjustis og et pent ønske hvert 500-innlegg om at deltagerene oppfører seg for moderering), var mitt forslag å heller flytte den til chitchat der folk kan krangle til de går i koma uten at moderator slipper å ha dårlig samvittighet for manglende tid til oppfølging. Jeg skal ikke blande meg inn hvordan forumet modereres - dette var kun et (åpenbart dumt) forslag...ingenting annet.

Nå kan vi allefall gratulere oss selv. Nå har vi kranglet 2 sider om kranglingen! *SKÅL*

Siden jeg har vært den største kverrulanten her inne, skal jeg prøve å bli et bedre menneske og styre det til topic; Hvor mange kjenner dere som har oppgradert fra DVD til Blu-Ray? Snakker ikke da om de som har kjøpt PS3 og knapt vet at det er en BD-avspiller på den, men de som faktisk har begynt å kjøpe filmer - utnytte formatet! For min egen del kjenner jeg til kanskje 3-4 stykker. De fleste leier/kjøper fortsatt DVD.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av mine venner har kjøpt BD. Tror ikke de har hørt om det engang men så har jeg passert 60 år :-)

PS synet er fremdeles perfekt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    vel, hvis jeg ikke hadde noen erfaring med BD og ville vite hva entusiastene (VI) mener om saken så ville jeg sett at det er høyst delte meninger saken og jeg måtte teste BD selv for å finne ut hva jeg selv synes om BD.
    Ja, bare det gjør nytten av denne tråden, men også det at det faktisk er en den del god info her til tider.

Hvem kan forøverig bestemme om en tråd ikke er nyttig ikke vet jeg? Du kan jeg bestemme deg for om du ville lese og skrive innlegg i tråden, men ikke om en tråd er nyttig for andre eller ikke.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror for egen del at det ikke blir så mye dvd vs BD krig.

Kommer å kjøpe begge deler fremover - hovedsaklig storfilmer på BD på proj - og enklere saker som tv-seriebokser på dvd til å se på lille tven :-D

Tror formatene kommer å utfylle hverandre på en god måte :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Dark Knight! - Dette gjør susen!!!

The first numbers are in, and the Blu-ray release of Warner Brothers 'The Dark Knight' sold 107,730 copies on its first day of release in the UK, representing 21% of total sales for the title. Last month, the total number of Blu-ray Discs sold in the UK was 463,000, making this one day record-breaking gross that much more impressive.

Lavinia Carey, director general of the British Video Association, commented, "Since Blu-ray was adopted as a high definition format, sales have gone from strength to strength. The promising sales of Blu-ray discs demonstrate that increasingly more people are recognizing the substantial increase in quality that Blu-ray provides."

'The Dark Knight' is being released today in the US, and is expected to break many records state-side as well.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - Dark Knight er nok det sikreste BD kjøpet hos meg fremover :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40tommer nok

jeg snakker om avstander på ca 3.5 meter..å ja det er STOR kvalitetsforskjell.

Jeg bruker PS3 som avspiller.

Denon 3808, sunfire home cinema grand og komplett Klipsch KSP ti lyd. Så utstyret skulle være kompetent nok til å kunne bedømme forskjeller på både lyd og bilde.

Jeg snakker om både nye og gamle DVD. Det er ingen DVD som kommer i nærheten av BR. Selv om feks siste Speiderman og Transformers har god DVD-kvalitet.. Så er disse ikke i nærheten av BR verken lyd eller bildemessig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette er jeg veldig uenig med deg i. Hvorfor i allverden skulle ikke det gå. En slik sammenligning viser på en utmerket måte hvordan skjermen håndterer de forskjellige oppløsningene. Mener du virkelig at man må ha en 576 linjers skjerm og en 1080p skjerm for å kunne sammenlikne DVD og BD?? Lykke til med det...
    Diskusjonen for min del startet i form av diskutering rundt konkrete oppløsninger og det er rundt der jeg tror mye av misforståelsen har skjedd. På en skjerm vil en få demonstrert skjermens native oppløsning uavhengig om man forer den med VHS signaler eller 8MP datafiler. En vil selvfølgelig få sett andre oppløsninger, men det man da egentlig tester er skjermens videoprosessor/scaler, dvs. dens evne til å oppskalere/nedskalere et gitt matriale til skjermens fysiske oppløsning. Mao. ender man opp med å også teste et produkt, ikke kun en standard.

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det burde du absolutt, spesielt om du står "unormalt nærme". På litt avstand trenger ikke forskjellen være særlig stor. Men når du kommer tett innpå blir forskjellen på rutenettene svært tydelig. Det høres ut som noen kanskje har spilt dere et puss her, med eller uten vilje og viten..
    Modellnummeret stod på siden av skjermen. Pioneer bekreftet det selv.

Men jeg er enig, at det var litt overraskende. Likeså at man måtte så unormalt nærme for å kunne se fordelene med en 4K LCD skjerm.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Nå kan vi allefall gratulere oss selv. Nå har vi kranglet 2 sider om kranglingen! *SKÅL*

Siden jeg har vært den største kverrulanten her inne, skal jeg prøve å bli et bedre menneske og styre det til topic; Hvor mange kjenner dere som har oppgradert fra DVD til Blu-Ray? Snakker ikke da om de som har kjøpt PS3 og knapt vet at det er en BD-avspiller på den, men de som faktisk har begynt å kjøpe filmer - utnytte formatet! For min egen del kjenner jeg til kanskje 3-4 stykker. De fleste leier/kjøper fortsatt DVD.
    Jeg kjenner bare 1 som har oppgradert til BD, og han er like filmfrelst som meg (Ja det er deg Hawkster!)

Jeg har for øvrig invitert de fleste av mine øvrige venner på BD-filmkveld i min kino. Alle lar seg naturligvis imponere, men vet ikke helt om det er oppløsningen de da tenker først og fremst på. Lyden og fargene tror jeg er det som skiller seg ut for dem. Og den forbedringen får man også på DVD om man oppgraderer til skikkelig projektor og surround-oppsett. Så da gjenstår kun de nye lydformatene og den forøkede oppløsningen (de fleste vil ikke legge fullt så mye vekt på dette, selv om JEG gjør det..)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    jeg snakker om avstander på ca 3.5 meter..å ja det er STOR kvalitetsforskjell.

Jeg bruker PS3 som avspiller.

Denon 3808, sunfire home cinema grand og komplett Klipsch KSP ti lyd. Så utstyret skulle være kompetent nok til å kunne bedømme forskjeller på både lyd og bilde.

Jeg snakker om både nye og gamle DVD. Det er ingen DVD som kommer i nærheten av BR. Selv om feks siste Speiderman og Transformers har god DVD-kvalitet.. Så er disse ikke i nærheten av BR verken lyd eller bildemessig.
    Åja det var deg med den sinnsyke forskjellen mellom dvd og BD på en 40" fra over 3 meter?

Tviler ikke på at du synes det, men hva vil du da kalle forskjellen mellom dvd og BD matet med en bra 1080p projektor på et 110" lerret på samme avstand?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig vil jeg si at jeg fra å KUN kjøpe BD i starten nå har gått over til å anskaffe også enkelte DVD'er igjen. Det er da først og fremst serier og gamle filmer som jeg er nokså sikker på at jeg kun vil se èn gang.

Nå har jo heller ikke alle filmer kommet på BD heller...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Åja det var deg med den sinnsyke forskjellen mellom dvd og BD på en 40" fra over 3 meter?

Tviler ikke på at du synes det, men hva vil du da kalle forskjellen mellom dvd og BD matet med en bra 1080p projektor på et 110" lerret på samme avstand?

Kan hende er eders uenigheder bunnet i forskjellig synsevne?

Noen ser jo brillefint de minste detaljer på 10 meters avstand simpelthen fordi de er langsynte. JA TENK; ditt SYN spiller en rolle

Undervurdert spør du meg...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Please!!

Sitat Opprinnelig postet av stapedius

Noen ser jo brillefint de minste detaljer på 10 meters avstand simpelthen fordi de er langsynte. JA TENK; ditt SYN spiller en rolle

Kjøp en rå BD-spiller som matcher det sinnsyke anlegget ditt og den svært så pene hjemmekinoen din.

Hjemmekinoen din må være topp 3 i Norge, men unn deg LX91 eller noe i samme klasse til jul da.................8-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius

Jeg har egentlig bare erklært at jeg respekterer hans synspunkter....

Jeg var mer spent på hvilken type adjektiv som han ville benyttet - for jeg går ut i fra at han vil oppleve enda større forskjell på et 110" lerret

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les hans innlegg fra i går som jeg svarte på - så kanskje det gir bedre forståelse:

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...rigen-102.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tviler ikke på at du synes det, men hva vil du da kalle forskjellen mellom dvd og BD matet med en bra 1080p projektor på et 110" lerret på samme avstand

Hvorfor skulle jeg ha noen formening om det?? Ikke har jeg prosjektor og ikke har jeg lerret..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth

Tviler ikke på at du synes det, men hva vil du da kalle forskjellen mellom dvd og BD matet med en bra 1080p projektor på et 110" lerret på samme avstand

Hvorfor skulle jeg ha noen formening om det?? Ikke har jeg prosjektor og ikke har jeg lerret..
    Ok, greit nok - det er uansett noe å se frem imot!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Og det hadde du ikke gjort om du ikke hadde lest denne tråden? Testet selv altså?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Og det hadde du ikke gjort om du ikke hadde lest denne tråden? Testet selv altså?
    Det jeg har oppservert så er det ikke så mange av dem vanlig forbruker som tester produktene selv på en ordentlig måtte, tror ikke dem har nok kunskap rundt dette.

Side 104 av 126 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •