Blu-ray VS DVD krigen - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2508
    Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har du prøvd å lese trådtittel/topic enda?

Skremmende hvor mange i dagens samfunn som har så store problemer med å lese tilsynelatende enkel norsk.

Det er nå litt mer forståelig hvorfor disse diskusjonene går over flere tusen innlegg uten å komme så mye som en nanometer videre.
    Gratulerer!!! Du var først til å kommentere våres fantastiske innlegg.
    Vi vedda på jobben hvor lang tid det tok for at noen følte seg tråkka på. Det tok 17min. Litt lenger en jeg tippa, men det var en som i dag fikk gratis mat i pausen. Han tippa 15min. Må jo ha det litt morro også. Kan jo ikke bare se på blu-ray hele tiden vet du

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Ikke for å være frekk folkens, men hvorfor gidder dere å diskutere dvd mot blu-ray? Hvis dere ikke klarer å se og høre forskjell på disse to formatene ja da har jeg nesten ikke ord. Hvis dere ikke klarer å forstå at å kjøpe film nyheter på dvd i dag er å innvistere i et utgående format så bare værsågod og sløs bort penga deres. Vedder på at dere må kjøpe filmen en gang til på BLU-RAY. THE END.
    Nå er jo du en av dem som klarer å holde liv i denne tråden :lol: :lol: og at du gidder å kommentere noe som ikke diskuteres her skjønner ikke jeg, her er alle enig om at det er forskjell og at vi ser forskjell :wink:

Det er vel du som er enig med deg selv at "vi" andre ikke ser forskjell, hehe...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vedda på jobben hvor lang tid det tok for at noen følte seg tråkka på. Det tok 17min. Litt lenger en jeg tippa, men det var en som i dag fikk gratis mat i pausen. Han tippa 15min. Må jo ha det litt morro også. Kan jo ikke bare se på blu-ray hele tiden vet du
    Det var da enda godt at du gjorde det for å kødde. Jeg trodde et lite øyeblikk at du kanskje var handikappet, og lurte litt på om innlegget mitt kanskje gikk over streken.

Har du noe fornuftig å bidra med i diskusjonen da?

At ikke mod. har flyttet hele tråden over til chitchat for lenge siden er fortsatt et stort mysterium for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hygen, det var en fin graf du la ut der. Den beskriver saken ganske bra og kansje bedre enn med ord Ser forøverig at noen leser seg svart og hvit der også.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å lese trådtittel/topic enda?

Skremmende hvor mange i dagens samfunn som har så store problemer med å lese tilsynelatende enkel norsk.

Det er nå litt mer forståelig hvorfor disse diskusjonene går over flere tusen innlegg uten å komme så mye som en nanometer videre.
    Dette er vel den originale trådtittelen: "Blu-ray VS DVD krigen" med dette starter innlegget:
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har flere av medlemmene av BDA sagt at de skifter fokus bort fra å sloss mot HD DVD og skal nå fokusere på å "utdanne" kjøperen i hvor mye bedre Blu-ray er enn DVD.

Hvor lang tid vil det ta før det selges mer Blu-ray enn DVD?

Hvilke metoder kommer studioene til å bruke for å få oss til å kjøpe "alle" filmene en gang til på Blu-ray?

Når begynner "alle" de store produsentene å lage Blu-ray spillere?

Vær så snill å ikke gjør dette til en ny Bly-ray VS HD DVD tråd dem har vi hatt nok av.

Nå er det vel litt forskjell på å lese en trådtittel, og det å tolke hva diskusjonen egentlig er ment å gå ut på. Spesiellt ettersom man vel naturlig nok får litt OT underveis i slike populære tråder.

Denne "Blu-ray VS DVD krigen" tråden ligger f.eks også under "signalkilder (teknisk diskusjon) og "HD hardware - generelle tråder".

og har vel både fått litt BD vs HD DVD preg over seg til tider, men omhandler både salgstall og en form for opplæring i hvordan man bedre skal få frem BD ytlesene.osv.

Ser forøvrig at du anga i en tidligere post til hvilke Pioneer skjermer du faktisk også har 2stk av HåkonN, og som du bedømmer BD og DVD gjennom.
    I disse "the julekalender" tider, lurer jeg på om du for ordensskyld "can you jentake that" ? når det gjelder native oppløsning på disse skjermene?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Dette er vel den originale trådtittelen: "Blu-ray VS DVD krigen" med dette starter innlegget:

Nå er det vel litt forskjell på å lese en trådtittel, og det å tolke hva diskusjonen egentlig er ment å gå ut på. Spesiellt ettersom man vel naturlig nok får litt OT underveis i slike populære tråder.

Denne "Blu-ray VS DVD krigen" tråden ligger f.eks også under "signalkilder (teknisk diskusjon) og "HD hardware - generelle tråder".
    Jeg ser at du er moderator. Når det ser det er så mye OT, hvorfor rydder du ikke opp? Det er moderators ansvar å huke tak i sånne ting før tråden styres i grøfta med masse krangling og OT-pjatt. Når jeg kom inn i tråden var diskusjonen en helt annen enn det trådstarter er inne på, og det har den også vært de andre gangene jeg har vært inne her. For min del kan du gjerne slette alt OT (også mine innlegg).

Det ser gang på gang ut til at det kommer svært lite matnyttig ut av disse flere tusen innlegg lange diskusjonene, og jeg vet om flere andre forum der dette hadde blitt moderert langt hardere (i form av å slette innlegg OT/krangling/personangrep etc), evn. flyttet hele tråden over til chitchat der den kunne fått utfolde seg fritt.

Ser forøvrig at du anga i en tidligere post til hvilke Pioneer skjermer du faktisk også har 2stk av HåkonN, og som du bedømmer BD og DVD gjennom. I disse "the julekalender" tider, lurer jeg på om du for ordensskyld "can you jentake that" ? når det gjelder native oppløsning på disse skjermene?
    Du som moderator velger selv å kjøre tråden OT igjen???

For ordens skyld så har jeg aldri sagt at jeg bedømmer BD vs. DVD gjennom disse skjermene - faktisk tvert i mot så har jeg sagt at det er umulig å gjøre en slik sammenligning på 2 like skjermer om det er forskjellen på oppløsning man ønsker å avklare. Dette var det noen som ikke skjønte - derav diskusjonen.

Dette har jeg forklart 3 ganger nå! Hvilken native oppløsning disse skjermene har er overhodet ikke relevant til poenget jeg vil frem til når jeg tok den informasjonen inn i diskusjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    3,65 brukte jeg pga ca 12 fot som er der feltet starter der grensen er satt.

Om denne grafen er 100% manual for hvordan man ser er ikke så viktig men den forteller bare at du vil miste HD oppløsningen ved nesten 4 meter på din 32.
    OK, da er vi ganske uenige om hvordan grafen skal leses. Jeg mener det er den blå linja som er relevant. Ikke det blå feltet. Det er den blå linja som markerer når du får fullt utbytte av 480p. Det impliserer at du må sitte nærmere enn dette for å se forskjell på 480p og 720p. De fylte feltene er, sånn jeg oppfatter det, bare tatt med for å gjøre grafen penere.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tråden handler tross alt om hvordan Blu-ray gjør det i forhold til DVD i dag, og hvordan BDs sjanser er til å ta over hjemmevideomarkedet. En viktig forutsetning for å sette pris på Blu-ray er at man har en HD-ready (helst FullHD) skjerm, og at den er stor nok til at man ser klar forskjell på BD og DVD. Jo større forskjell man ser, jo større sannsynlighet er det for at man vil ha lyst på Blu-ray.

Dermed er det to ting som er relevant:
    1. Hvor stor skjerm har "folk flest" i husene sine?
    2. Hvor imponert blir "folk flest" av Blu-ray-bildet på denne skjermstørrelsen.

Det er egentlig ikke så interessant om de ser forskjell eller ikke. Spørsmålet er om de mener forskjellen er så stor at de synes det er verdt å betale ekstra for den.

Hvis de mener det er verdt å betale ekstra for det gode bildet, så kommer vi fort til neste hindring. Nemlig at BD ikke kan spilles av på vanlige DVD-spillere. Hvis man har DVD-spiller i stua, kjellerstua, soverommet, begge barnerommene, bilen og på hytta, så hjelper det ikke å bare kjøpe BD-spiller til stua. Alle spillerne (inklusiv bilspilleren med 7" skjerm) må byttes ut før det vil være aktuelt å slutte å kjøpe DVDer. Frem til alle spillerne er byttet ut, må man ved hvert filmkjøp vurdere hvor det vil være mest aktuelt å se den aktuelle filmen. Dermed blir det fort til at 9 av 10 filmkjøp gjøres på DVD i stedet for BD, og da er det ikke så veldig mye hjelp i den BD-spilleren..
    Siden til og med moderator er OT bidragsyter, så quoter jeg en god angivelse av topic for tråden. Spesielt det som er merket med rødt. :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at du er moderator. Når det ser det er så mye OT, hvorfor rydder du ikke opp? Det er moderators ansvar å huke tak i sånne ting før tråden styres i grøfta med masse krangling og OT-pjatt. Når jeg kom inn i tråden var diskusjonen en helt annen enn det trådstarter er inne på, og det har den også vært de andre gangene jeg har vært inne her. For min del kan du gjerne slette alt OT (også mine innlegg). .
    Problemet er vel at i en tråd som er såpass aktiv og legger på seg med flere titalls innlegg for hver gang jeg har mulighet til å være innom, samt og omhandler på mange måter de faktorene som inngår i det å få frem ytelsene i BD vs DVD, så er det vel ikke bare å moderere dette.

Har forøvrig prøvd å minne om at person angrep ikke hører hjemme i denne debatten, men så var det det med lesingen da....:-?

Det ser gang på gang ut til at det kommer svært lite matnyttig ut av disse flere tusen innlegg lange diskusjonene, og jeg vet om flere andre forum der dette hadde blitt moderert langt hardere (i form av å slette innlegg OT/krangling/personangrep etc), evn. flyttet hele tråden over til chitchat der den kunne fått utfolde seg fritt.

Du som moderator velger selv å kjøre tråden OT igjen???.
    Ja beklager hvis du føler det slik og hvis jeg tilfører mer OT.
    Det er selfølgelig effektivt å bare slette med hard hånd i slike tråder, men jeg må inrømme at jeg er litt i mot det, og er mer optatt av at folk lærer seg å oppføre seg, gjennom litt selvjustise og sine med debbatanter.

For ordens skyld så har jeg aldri sagt at jeg bedømmer BD vs. DVD gjennom disse skjermene - faktisk tvert i mot så har jeg sagt at det er umulig å gjøre en slik sammenligning på 2 like skjermer om det er forskjellen på oppløsning man ønsker å avklare. Dette var det noen som ikke skjønte - derav diskusjonen.

Dette har jeg forklart 3 ganger nå! Hvilken native oppløsning disse skjermene har er overhodet ikke relevant til poenget jeg vil frem til når jeg tok den informasjonen inn i diskusjonen.
    Må inrømme at jeg er en av de som nok har tolket deg dit hen at du med hjelp av disse skjermene du har selv, eller de Pioneer FullHD og HDready skjermene du så på IFA-messen i Berlin mente at FullHD ikke har så mye for seg i forhold til HDready, og da også at BD ikke var så forskjellig bilde ytelses messig fra DVD. En ganske så dyr AV scaler/prosessor har vel f.eks også vært nevnt i et av dine innlegg her nylig.

Grunnen til at jeg bringer den native oppløsningen på dine skjermer på banen inne i mellom, er mer for å være sikker på at du får den maksimale opplevelsen ut av BD spillern din , og f.eks kan bruke 1:1 pixelmapping.

Er forøvrig ikke i mot skalering eller å teste forskjellig oppløst kildemateriale på dertil egnede nativt oppløste skjermer.
    Pixelmapping og sitte avstand er ikke bare viktig når BD formatet skal vise hva det er godt for, for å si det sånn.

Synes f.eks at det er litt nyttig å vite hva slags BD vs DVD erfarings grunnlag de som deltar i denne debatten har, ettersom jeg har opplevd en meget possitiv og fin overgang til BD formatet selv.

I motsettning til å begynne å slette dine og andres litt opphetede og kanskje misforståtte innlegg her i denne tråden, så håper jeg heller at du og dine med debbatanter velger å bidra videre og får debatten på skinner igjen.

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir kjedelig hvis...................

Det er mye glede i disse hjerne-døde diskusjonene, uten de ville dette forumet blitt en grå og kjedelig affære..............8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke vi har noen grunn til redigere eller slette innlegg og heller ikke flytte eller slette tråden, vet ikke helt hva dere vil oppnå med det?? Og opprette en ny tråd....tja... iallfall ikke pågrunnlag at man ikke kan ta diskusjonene her, det synes iallefall jeg blir tullete.

Muligens kansje et par innlegge med personangrep kunne være slettet, men det får da være opp til moderator å bedømme. Om tråden er mattnyttig eller ikke, det er jo ikke opp til "deg" å bestemme. Med så mange som legger inn innlegg her, så snakker tråden for seg selv akuratt på dette.

Vi får nok heller gå mer inn i oss selv, å vurdere hva som innleggene bør innholde. Det virker som om det er flere her som heller ønsker å kommentere "temperaturen" i tråden enn å komme et godt innspill, at det skjer gir da ingen grunn til verken slette, flytte eller rediger noe som helst.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Honnør!!!

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg synes ikke vi har noen grunn til redigere eller slette innlegg og heller ikke flytte eller slette tråden, vet ikke helt hva dere vil oppnå med det?? Og opprette en ny tråd....tja... iallfall ikke pågrunnlag at man ikke kan ta diskusjonene her, det synes iallefall jeg blir tullete.

Muligens kansje et par innlegge med personangrep kunne være slettet, men det får da være opp til moderator å bedømme. Om tråden er mattnyttig eller ikke, det er jo ikke opp til "deg" å bestemme. Med så mange som legger inn innlegg her, så snakker tråden for seg selv akuratt på dette.

Vi får nok heller gå mer inn i oss selv, å vurdere hva som innleggene bør innholde. Det virker som om det er flere her som heller ønsker å kommentere "temperaturen" i tråden enn å komme et godt innspill, at det skjer gir da ingen grunn til verken slette, flytte eller rediger noe som helst.
    Her traff du spikeren på hodet!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømme at jeg er en av de som nok har tolket deg dit hen at du med hjelp av disse skjermene du har selv...
    Det har jeg aldri skrevet. Det var et helt eget innlegg der jeg svarte konkret på Loffen68`s invitasjon om å se 2 Pioneer full-HD skjermer demonstrere forskjellene på 2 ulike oppløsninger. Da skrev jeg at det trengte jeg ikke fordi jeg har 2 Pioneer skjermer hjemme. Innlegget senere forklarerte jeg hvorfor; det går ikke å demonstrere 2 ulike oppløsninger på 2 skjermer av samme native oppløsning.

Skjønner ikke hvordan folk kan få dette til å bli at jeg har brukt det som noe bevis for at det ikke eksisterer forskjeller mellom DVD og BD? Det eneste jeg kan tenke meg, er at de mangler grunnleggende forståelse for hva vi snakker om. Det tror jeg ikke du gjør kjenner jeg deg rett, og da må jeg bare anta at du faktisk ikke har lest alt jeg har skrevet. Enig?

....eller de Pioneer FullHD og HDready skjermene du så på IFA-messen i Berlin mente at FullHD ikke har så mye for seg i forhold til HDready...
    Det er delvis riktig. Veldig ofte vil ikke vanlige forbrukere merke enorme forskjeller ved en slik overgang. Alle undersøkelser som er dratt inn i denne debatten bekrefter også dette. Dette vil selvfølgelig avhenge av sitteavstand og skjermstørrelse, men det har jeg også tatt opp sikkert 10 ganger nå. Det som var spesielt med disse Pioneer skjermene var at jeg stod unormalt nærme, og burde da egentlig kunne se forskjellen. Men som jeg også har sagt - så ville nok forskjellen ha vært større om det var LCD jeg så på.

For meg er det en sterk indikering at oppløsning nok er mye hypet opp blant vanlige forbrukere (med vanlige krav), og at de dermed først og fremst bør fokusere på andre egenskaper i en skjerm (og et format).

....og da også at BD ikke var så forskjellig bilde ytelses messig fra DVD.
    Det har jeg heller aldri skrevet.

En ganske så dyr AV scaler/prosessor har vel f.eks også vært nevnt i et av dine innlegg her nylig.
    I forbindelse med hva? Kan du friske opp hukommelsen min litt?

Grunnen til at jeg bringer den native oppløsningen på dine skjermer på banen inne i mellom, er mer for å være sikker på at du får den maksimale opplevelsen ut av BD spillern din , og f.eks kan bruke 1:1 pixelmapping.
    Ser fortsatt ikke at det er relevant i diskusjonen?

Jeg kan svare deg på det; det kan jeg ikke. Men du har fortsatt ikke forstått hvorfor jeg dro disse skjermene inn på banen. Les igjennom innlegget til Loffen en gang til.

Uansett, min erfaring fra direkte-sammenligningen av HD-Ready vs. Full-HD har gitt meg den konklusjonen at det ikke er mye å hente på 1:1 pixelmapping på akkurat de skjermene. Min neste skjerm er selvfølgelig native 1080P, men forhåpentligvis kommer den også med bedre dynamikk, farger, lysstyrke etc. for der vet jeg av erfaring at det er MYE mer å hente enn bedre oppløsning.

Synes f.eks at det er litt nyttig å vite hva slags BD vs DVD erfarings grunnlag de som deltar i denne debatten har, ettersom jeg har opplevd en meget possitiv og fin overgang til BD formatet selv.
    Er det noen her som har sagt at de ikke har hatt en meget positiv og fin overgang til BD? Diskusjonen da jeg dukket opp handlet om oppløsning. BD er mer enn bare oppløsning, så selv på en SD TV vil en kunne se en forbedring av bildet.

Med fare for å gjenta meg selv:

-Jeg har aldri sagt eller antydet at BD ikke på alle mulige måter er bedre enn DVD.
    -Jeg har aldri sagt eller antydet at det ikke er mulig å skille disse 2 formatene fra hverandre.

Er det klarere nå? Beklager at jeg blir litt frustrert her. Du er sikkert den 3-4. personen som enten A: ikke leser nøye igjennom akkurat hva diskusjonen handler om før du uttaler deg eller B: med fullt overlegg tilegner meg meninger jeg overhodet ikke står for.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner det helt utrolig at denne tråden ikke er blitt moderert tidligere. Om det noen gang har vært noe matnyttig i denne tråden, så må det være rimelig lenge siden. Minner meg til tider om en gigantisk sandkasse der man sitter i hver sin ende og slenger dritt. At mitt innlegg ikke inneholder noe matnyttig er jeg fullstendig klar over. At vi trenger litt temperatur i forumet er jeg helt enig i, men da i tillegg til innhold. Meningen med en tråd må vel være at den på en eller annen måte skal være nyttig for forumet. På hvilken måte er denne det..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Folk er dumme, det er det dummeste jeg har hørt :lol: :lol: Sånt noe må du ikke si høyt, hehe.... det sier mer om en selv.

Jeg er nok en av dem "dumme" entusiatene du sikter til... til info så jeg skal rett over ny året kjøpe inn nytt utsyr til 40-50000kr så der gikk de "spare" pengene:lol: :lol:
    Beklager hvis noen ble såret .. Jeg ønsket å antyder at 'ola nordmann' er mindre smart, jeg regner ingen her på forumet inn under den kategorien. Har man tatt seg bryet å regge og poste her så er man betydelig mer interessert en 'mannen i gata'.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt denne tråden en god stund nå og som jeg har gitt uttrykk for før så synes jeg det er veldig underholdende. Det er også utrolig mange kunskapsrike debantanter innom her og det er mye facts å lære om HD hvis man vil det.

Men koker ikke alt dette ned til hvordan vi opplever HD på det utstyret vi selv har og om vi som en følge av det synes at prisforkjellen på BD og DVD er er vært pengene. Ja jeg vet at prisene nærmer seg og det er sikkert forskjellige "trigger points" for hver enkelt DVD "tilhenger" når han vil bytte til 100% til BD.

For meg er forskjellen på opplevelse altså ikke vært prisforskjellen enda. Dog har jeg vært veldig nysjerrig på HD og anskaffet PS2 for ca 1år siden og en S-500 i våres.
    Men for meg er det altså viktigere å kunne kjøpe flere DVD filmer enn å ha færre filmer på BD. På den annen side har jeg aldri nølt med å investere når forbedringspotensialet er til stede. F.eks kostet min Pioneer 50" kr 90.000, i sin tid. Tror det var 4. generasjon, den første med HDMI.

Så la de som har stor glede av BD fortsette med det, de opplever utvilsomt at det er helt fanatisk i forhold til DVD og la oss som vil vente en stund, fordi at vi synes det er riktig, gjøre det. Det er ikke noe riktig eller galt med noen av disse standpunktene. Det er jo den enkeltes opplevelse som må være avgjørende.

PS. er fredprisen for i år delt ut ?

Jeez
    Guest
    Oi, dette var frekt. Tror det kan gå sport i å skrive svært provoserende innlegg for så å peke nese om at det hele var en iscenesatt bløff kun med hensikt å fordele heder og ære i et lokalt veddemål. Toppers!!!!!

Jeez
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg finner det helt utrolig at denne tråden ikke er blitt moderert tidligere. Om det noen gang har vært noe matnyttig i denne tråden, så må det være rimelig lenge siden. Minner meg til tider om en gigantisk sandkasse der man sitter i hver sin ende og slenger dritt. At mitt innlegg ikke inneholder noe matnyttig er jeg fullstendig klar over. At vi trenger litt temperatur i forumet er jeg helt enig i, men da i tillegg til innhold. Meningen med en tråd må vel være at den på en eller annen måte skal være nyttig for forumet. På hvilken måte er denne det..?
    Vel: Den skaper debatt omkring nyttigheten av enkelte tråder.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget senere forklarerte jeg hvorfor; det går ikke å demonstrere 2 ulike oppløsninger på 2 skjermer av samme native oppløsning.
    Dette er jeg veldig uenig med deg i. Hvorfor i allverden skulle ikke det gå. En slik sammenligning viser på en utmerket måte hvordan skjermen håndterer de forskjellige oppløsningene. Mener du virkelig at man må ha en 576 linjers skjerm og en 1080p skjerm for å kunne sammenlikne DVD og BD?? Lykke til med det...
    Det som var spesielt med disse Pioneer skjermene var at jeg stod unormalt nærme, og burde da egentlig kunne se forskjellen.
    Det burde du absolutt, spesielt om du står "unormalt nærme". På litt avstand trenger ikke forskjellen være særlig stor. Men når du kommer tett innpå blir forskjellen på rutenettene svært tydelig. Det høres ut som noen kanskje har spilt dere et puss her, med eller uten vilje og viten..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste er jeg faktisk blitt litt forundret over visse utgivelser på BD. Tror det er ganske avgjørende hva slags innhold som presenteres i Blu-ray for at man skal kunne la seg imponere av de ekstra punktene. Eksplosjoner med "rask ISO" er vel det som imponerer mest vil jeg tro.

Noen BD filmer har jeg vanskelig med å akseptere at har så mye bedre oppløsning. Men kanskje er det heller slik at jeg er blitt "vant" med BD..

Side 103 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •