Blu-ray VS DVD krigen - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2508
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Due to high demand requested video is not available"

Gidder du å gi et sammendrag?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det at filmene stort sett nå kommer både i BD og DVD du mener?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

150% vekst for Blu-ray forventet i 2009

Sony's Bishop: Blu-ray Sales Are Encouraging | homemediamagazine.com

Da har vi fått noe vi kan bruke til å måle Blu-rays suksess neste år.

David Bishop, president i Sony Pictures Home Entertainment uttaler følgende om hans forventninger til neste års BD-salg:

All things being equal, it should be another 150% growth rate for Blu-ray.
    Så da skal det bli interessant å se om dette holder stikk. Jeg vet du avskyr salgstall SVHS-mann, men jeg håper du kan være enig i at det er positivt om man selger mer enn forventet, og negativt om man selger mindre enn forventet. Siden vi vet hvor mye de har solgt i år, og nå også vet hvor mye de forventer å selge neste år, så mener jeg vi har et ganske godt utgangspunkt for å objektivt måle om BD gjør det bra eller dårlig i 2009. Er du enig?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og da var circus trondmm og HåkonN i gang med det ene saklige setningen etter den andre:-?. Da er det bare å forberede seg på personangrep eller tallangrep med fjerdegradsligninger om hvorfor ikke BD er så bra alikevel. Har sett det før, ja.
    Syntes du synsing er så mye mer verdt i en slik diskusjon enn tall?

Får man slengt noen usakligheter i mot seg og kommenterer dette, så får en i retur at man ikke skjønner ironi. Flott. Da er man enten dum eller så trenger man norsk-kurs i lesing:-?
    Når man gjentar seg selv 5-6 ganger skriftelig, og motparten fortsatter ler av deg uten å i det hele tatt forstå hva han selv engang diskuterer, så er det lett å blir oppgitt...noe som igjen kan ende opp i enkelte halv-frekke kommentarer. Jeg er nok ikke mors beste barn der, og det beklager jeg.

Når man påstår av egenerfaring at man faktisk kan få en positiv opplevelse av HD og BD på 40"-50" 3-4 meter, så får man presentert grafer og tall i tabell som motbeviser denne opplevelsen. Selv om mange her inne har slike skjermstørrelser og sitter på nettopp disse avstandene. Placebo! ropes det. "Man ser rett og slett ikke forskjell. I hvertfall ikke mye". Hvorfor ikke? Nei, fordi noen kjenner noen andre som som har en annen kamerat av meg igjen...og de så ikke noen forskjell mellom DVD og BD på hans skjerm ...:-?.
    Ingen som benekter at du kan se forskjell er det vel?

Det jeg (og flere andre her inne) vil frem til er at man må prøve å se på dette med en forbrukers øyne. Vi entusiaster vil se/høre forskjeller, og for oss er selv den minste endring i dynamikk gigantisk. Når selv entusiaster står frem å innrømmer at det kan være vanskelig å skille software fra hverandre på en gitt avstand/skjermstørrelse, så er det en ganske interesant diskusjon IMO. Hvor går grensen for når vi kan med trygghet si at det er godt merkbare forkskjeller ved å gå over til HD? For å avklare det må man nesten se til litt andre undersøkelser enn det enkelte her har hatt hjemme på gutterommet sitt. Og de bruker desverre som oftest tall og ligninger.....det må du nesten bare leve med.

Svigermor og svigerfar, som begge er avhengig av briller, plukket ut en skjerm tvert sist gang vi var på Elkjøp; hvor det ble kjørt HD på. Da sto hun ikke med nesa oppi skjermen heller, gitt. De beskrev bildene som klarere og skarpere.

De sto der i butikken; helt avslappet, uten å gjøre rodeo-fakter og rope WOW-holy-shit-slap-me-baby!!! av den grunn. De kunne faktisk helt rolig og avbalansert si at de så forskjell, og at de rett og slett kunne tenke seg slikt bilde hjemme. Dette helt uten denne Wow-opplevelsen som nærmest er påkrevd her inne for at et ny-kjøp skal bli interessant for hvermannsen. På grunn av dette bestilte de fiber bredbånd i sitt nye hus, slik at de fikk tilgang til HDTV hjemme i sin egen stue. Kan du skjønne det?
    Det kan jeg utmerket godt skjønne. De fleste har vel vært på Elkjøp å sett hvor flotte HD-bilder kan være på enkelte TV`er. Men du får ta med dine nær blinde og avslappede besteforeldre i et rom der de får se samme bilder på 3-4m oppskalert vs native HD, og se om du får samme resultat. Det er det vi diskuterer her.

Og HåkonN, har jeg på noe som helst tidspunkt skrevet at 1080p alltid vil ha noe for seg!?
    Vi diskuterer hvor grensen går for at 1080P har noe for seg for folk flest. Når du kværrulerer så mye på dette, for så å begynne å beskytte formatet og videre angripe alle bevis og forkaste det som "tallangrep" og ligninger, så kan en virkelig begynne å lure på om du egentlig har fått med deg hva diskusjonen handler om.

Det virker nesten som du tar enhvert kritisk syn mot HD som et personlig angrep? Føler du deg som et offer i denne diskusjonen?

Om du hadde giddet å lest det jeg skrev for ett par innlegg siden, så skrev jeg nettopp at BD-opplevelse og økt avstand minker HD-utbyttet man får. Dette har aldri har vært et bestridt tema, har det vel!? Så ikke tillegg meg disse unyanserte meningene:evil:
    Hvis dette ikke har vært noe ubestridt tema, hva i alle dager er det du kverrulerer så mye på da???

Så det er kun vi entusiaster som ser på totalopplevelse!? Det er jo nettopp det det ikke er. Entusiaster holder på slikt som det gjøres i denne tråden. Man trekker ut ett kvalitetstrekk ved HD (oppløsning) så ser en bort fra alt det andre. Og hvorfor er det sånn at folk ikke kjøper BD før "opplevelsen blåser de av stolen". Hvor har du det fra? Så alle de som har gått til innkjøp er entusiaster eller de som faktisk "har blitt blåst av stolen".
    Dette blir bare vås.

LES - TENK - TRYKK, eller enda bedre; LES - LES -LES - TENK - TENK - TRYKK

Og selvsagt får man ikke utbytte av HD-lyd om man ikke har et minimum av et anlegg. I mitt arbeid er jeg innom flere tusen hjem i året; alle klasser alle aldre. Og det er utrolig hvor mange som sitter med surroundanlegg av en eller annen størrelse. Det er også utrolig å se hvor mange som har store flatskjermer av nyere dato.
    Mange som har hjemmekino-anlegg hjemme ja. Hva har dette med diskusjonen å gjøre? Jeg sa gjennomsnittet nok ikke har et anlegg som vil gi den store opplevelsen lydmessig ved å gå over fra DVD til BD. Hvis du er uenig i det så får det være.

Ikke galt skrevet dette. Oser av respekt for meddebatanter:-?. Det må vel være første gang jeg har fått slike sammenligninger.
    Kjære deg - ta deg sammen. Du er inget offer, ei er du heller den som selv går stille i gangene her inne, så dette tåler du.

Les igjennom innleggene dine så skjønner du hvorfor jeg sammenligner dette med paranoia. Det var ingen antydning til at du var noen narkoman hvis du forstod det slik.

Det var vel ikke derfor jeg mistet, som alle andre også gjorde, posttellinga:-?.
    Nei vel?

Men ikke gjør dere til talspersoner for alle de som faktisk har en "bra nok" opplevelse av lyd- og bilde oppgraderingen man får med BD, og som synes det er verdt pengene.
    Ingen som har sagt det? Nå må du virkelig slutte med det våset. Dette er et åpent forum, der det foregår meningsutveksling. Så langt har ikke du kommet med mye annet de siste sidene enn at dine svaksynte besteforeldre liker HD-bilder.

Jeg skjønner at noen av dere er glade i tall og utregninger, og er helt sikkert over snittet hva gjelder matematikk. Det er bare det at man sjelden kan regne seg frem til temaer rundt opplevelser, oppfattelse av sanseinntrykk eller hva andre folk mener.
    Vanskelig å sette tall på synsing ja.

Skal vi slutte med denne pissekonkuransen nå? Ikke lenge siden du ropte fortvilet på moderator fordi det var OT.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ble etterlyst mer tallmateriale, så kan jeg vel hoste opp de siste grafene mine.

Her er omsetningen til hhv. Blu-ray og DVD:

Og markedsandelen til Blu-ray, både ukentlig, hittil i år og siste 4 uker:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke så merkelig. Entusiastene som kjøper Blu-ray gjør det året rundt, og det blir sakte, men sikkert flere av dem. DVD øker før jul fordi alle som har DVD-spiller kjøper gaver og slikt før jul. Synes 8% markedsandel for Blu-ray er bra, jeg.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Du har helt rett. Det er en sammensvergelse. Alle er i mot deg, og du er den eneste som virkelig har skjønt at Blu-ray er veien og livet.

Ta deg en bolle.

Du har ikke på noe tidspunkt vært interessert i fakta. Alt du bryr deg om er å rakke ned folk som er uenige med deg.
    Dette blir lavmål. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men dette her synes jeg var et svært barnslig og umodent innlegg.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det kan jeg utmerket godt skjønne. De fleste har vel vært på Elkjøp å sett hvor flotte HD-bilder kan være på enkelte TV`er. Men du får ta med dine nær blinde og avslappede besteforeldre i et rom der de får se samme bilder på 3-4m oppskalert vs native HD, og se om du får samme resultat. Det er det vi diskuterer her.
    Dette må være et foreløpig lavmål i debatten.

SVS! –man nevner et eksempel med svigermor og svigerfar, som begge er avhengig av briller.

Så presterer du og skrive noe vås om ”dine nær blinde og avslappede besteforeldre”

For alt vi vet så kanskje ikke mannens besteforeldre lever i dag.

Kanskje på tide å bruke din egen anbefaling: ”LES - TENK - TRYKK, eller enda bedre; LES - LES -LES - TENK - TENK – TRYKK”

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var circus trondmm og HåkonN i gang ......
    Det er mye mer brød enn sirkus etter mitt syn. Synes både HåkonN og trondmm bidrar konstruktivt selv om de lar seg provosere litt innimellom.
    Det som har mer preg av sirkus er "heia BD for enhver pris" "BD er fremtiden, veien og lyset..." osv.

Såpass høyt som du går ut SVS!-man må du regne med motbør. :???:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett. Det er en sammensvergelse. Alle er i mot deg, og du er den eneste som virkelig har skjønt at Blu-ray er veien og livet.

Ta deg en bolle.

Du har ikke på noe tidspunkt vært interessert i fakta. Alt du bryr deg om er å rakke ned folk som er uenige med deg.
    Og i denne tråden, blir det sikkert ikke det siste innlegget i denne sjangeren. Etter min mening burde denne tråden vært stengt av en moderator etterhvert, da den ikke fører noen sted innenfor det som faktisk gjelder "BD vs DVD".

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ble etterlyst mer tallmateriale, så kan jeg vel hoste opp de siste grafene mine.
    Kjempebra!

Så Blu-ray har allerede 8% marketshare. Dette går faktisk enda bedre enn jeg hadde forventet :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Og i denne tråden, blir det sikkert ikke det siste innlegget i denne sjangeren. Etter min mening burde denne tråden vært stengt av en moderator etterhvert, da den ikke fører noen sted innenfor det som faktisk gjelder "BD vs DVD".

Eller i det minste blitt flyttet til CC kategorien :-D

Det er vel sakt nok om dette emne,nå blir det vel bare "smør på flesk"..

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei denne tråden må ikke stenges, det er jo dagens høydepunkt.

Hvis en bekjent av meg hadde spurt meg om hva han burde kjøpe av DB og DVD spiller hadde jeg selvfølgelig anbefalt BD.

Da kunne jeg jo blitt kvitt min ekstremt lite brukte Sony S-500 BD spiller. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i all verden er det du tror jeg mener, da. "Du forstår ikke helt hva jeg mener, men samtidig tror du ikke at den gjennomsnitlige Ola Normann (hvem er forresten det??) ser det slik du tror som jeg forsøker å forklare her Jøje-meg. Får jeg spørre deg hva du egentlig tror at jeg tror, for nå ble jeg jammen usikker på om jeg tror det jeg egentlig trodde i utgangspunktet

Eller er det bare den "gode gamle": jeg er uenig, samme hva du sier...
    Enn meg:shock: Jeg snakker jo ikke om meg. Jeg sier bare at 2 kamerater neppe kan kalles å representere gjennomsnittet.
    Hehe... det er ikke alltid så lett å skjønne hva du prøver å skrive med et sammen-surium av "motsigelser/sammneligninger", spørsmåltegn, smilefjes osv.

For meg se fikk du det ut til å høres ut som det er mange "ikke entuiaster" som kjøper BD, dem kjøper BD fordi kvalitetsløftet var godt nok. Eller noe sånt? Og forresten Ola Nordmann er naboen min

Og nei, jeg er ikke uenig bare for å være uenig 8-) Vi alle er jo enig om at det er forkjell og at BD er best.

Vi diskuterer vel fortsatt DVD vs BD, og eventuelt grunnlaget hvorfor BD skulle vinne? Og hvordan dem skal vinne?

Det skal nok mye til for jeg skulle kunne lure feks mine foreldre eller i og for seg min bror også til å kasere en helt funksjonel DVD-spiller og så få dem til å bruke flere "tusen kroner" på å kjøpe en ny BD-spiller hvor dem nesten ikke ser forkjell. Da må dem i såfall dra sofaen til midt ut på gulvet:lol: Da kunne iallfall ikke jeg se dem i øynene etter på. For det er her markedet ligger, ikke hos oss entuiaster.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Nei denne tråden må ikke stenges, det er jo dagens høydepunkt.
    Helt enig, det er ikke så mye dritt-kast og så veldig mye off-topic at vi bør stenge den. Folk er engasjerte og det er jo bare bra, selv mener jeg egentlig det meste er sakt.

Men det er jo god underholding selv jeg som ikke ofte legger inn innlegg har begynt, hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Helt enig, det er ikke så mye dritt-kast og så veldig mye off-topic at vi bør stenge den. Folk er engasjerte og det er jo bare bra, selv mener jeg egentlig det meste er sakt.

Men det er jo god underholding selv jeg som ikke ofte legger inn innlegg har begynt, hehe...
    Jeg synes heller ikke at vi skal stenge tråden,men kanskje vi skal gå tilbake til det handlet om nemlig BD vs.DVD? Det jeg har blitt enig med meg selv om er vi stort sett er enig om at BD er bedre enn DVD,men at ikke alle ser det eller bryr seg om det.MEN- er det noe nytt?? Vi entusiaster legger mer idet enn den vanlige mann/kvinne i gaten og leter etter årsaker og grunner til at vi kjøper det vi synes er best.Det samme gjør alle bilentusiastene,motorsykkelfantomene og alle andre som har en hobby som de dyrker like mye som vi gjør.Problemet vårt er at alle ser på film og alle ser på TV og vi kan ikke fatte at de ikke bryr seg om kvaliteten slik vi ser det? Jeg er blitt så voksen at jeg tror jeg klarer å akseptere at folk flest driter i om at de ser Mamma Mia på DVD og ikke på BD.Vi får kose oss vi som ser forskjellen og hører den suveren HD-lyden som BD gir oss og la andre sitte der å se sine DVD filmer.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg diskuterer gjerne BD og sak, trondmm og HåkonN. Så når dere er klare til å gjøre det, uten personkarakteristikker eller annet lavmål så si i fra.

Med hvilken rett har du til å nevne at jeg er paranoid i samme åndedrag som du drar frem dokumentar om met-amfetamin. Mulig jeg har mer greie på det stoffet enn deg, og det er mulig jeg er borti flere som lider av paranoia...men for meg blir det dritt barnslig, HåkonN, og ikke har det noe med tråden å gjøre.

Jeg dro frem to personer som har null peiling på lyd og bilde, nemlig mine svigerforeldre. Og med kommentarene dine til det, så viser du igjen modenheten din...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var circus trondmm og HåkonN i gang med det ene saklige setningen etter den andre:-?. Da er det bare å forberede seg på personangrep eller tallangrep med fjerdegradsligninger om hvorfor ikke BD er så bra alikevel. Har sett det før, ja.
    Sukk. Jeg kunne sikkert latet som om jeg var overrasket over at du ville benytte anledningen til å slenge ut noen nye usannheter om meg. Men, ettersom du så godt som aldri har kommentert det meningsmotstanderne dine faktisk sier, men heller konsentrerer deg om å fortelle hvor latterlig det du påstår de sier er, så er dette egentlig bare akkurat som forventet.

For nye lesere kan jeg opplyse om at jeg aldri har påstått at BD ikke er bra. Derimot har jeg uttrykt en klar skepsis til om BD vil være i stand til å gjøre et særlig stort innhogg på DVD-markedet.

Når man påstår av egenerfaring at man faktisk kan få en positiv opplevelse av HD og BD på 40"-50" 3-4 meter, så får man presentert grafer og tall i tabell som motbeviser denne opplevelsen.
    Dette er et typiske eksempel på din modus operandi. Det er ingen som har påstått at man ikke kan få en positiv opplevelse av BD på 40" skjerm på 3m avstand.

Diskusjonen går dessuten ikke på om HD gir et bedre bilde når man sitter relativt nærme en stor skjerm. Spørsmålet er i hvilken grad folk bryr seg.

Enda viktigere er det etter min mening at det er veldig mange husholdninger som ikke er det minste interessert i å ha en større TV enn 32". Noen kan kanskje la seg overtale til å snike inn en 37" skjerm, men 50" eller 60" utgår med alldeles fantastisk høye kneløft. Du vil kanskje avfeie disse som en fullstendig irrelevant gruppe, men det er veldig mange av dem, og disse kjøper også DVDer. Jeg mener det er svært urealistisk å tro at så veldig mange i denne gruppen vil kjøpe seg Blu-ray-spiller så lenge det fortsatt er mulig å få tak i DVD-spillere.

Ikke sånn å forstå at HD ikke har noe for seg på mindre skjermer. Jeg har selv sammenlignet HD DVD mot DVD på en 32" HD-ready skjerm på ca. 3m avstand, og det er svært klare forskjeller, etter min mening (spesielt på CGI-materiale). Etter som den grafen som forteller hvor stor skjerm du må ha for å få noe som helst utbytte av HD påstår at det er umulig å se forskjell på DVD og 720p på en så liten skjerm, så har jeg aldri helt stolt på disse grafene.

Men, selv om jeg ser forskjell på små skjermer, så vil jeg ikke påstå det er en natt og dag opplevelse. Og jeg tviler sterkt på at det er så veldig mange som er villig til å betale ekstra for dette løftet i billedkvalitet.

Svigermor og svigerfar, som begge er avhengig av briller, plukket ut en skjerm tvert sist gang vi var på Elkjøp; hvor det ble kjørt HD på. Da sto hun ikke med nesa oppi skjermen heller, gitt. De beskrev bildene som klarere og skarpere.
    Hvor lenge har de hatt denne skjermen? Kjøpte de Blu-ray spiller i tillegg? Hvor mange BD-filmer har de kjøpt etter at de fikk skjermen i hus, og hvor mange DVDer har de kjøpt i samme periode?

Faren min har også kjøpt seg ny TV nylig. Han valgte en 40", og han er strålende fornøyd med hvor fantastisk klart bilde det er på parabolsendingene. Han har ikke HD dekoder, så det er standard digitale SD-sendinger han er så fornøyd med. Han har også DVD-spiller, og han er selvfølgelig like fornøyd med bildet her.

Jeg har forsøkt å overtale ham til å skaffe seg HD dekoder nå som TVNorge har begynt med HD-sendinger, men han ser ikke poenget. Han er rett og slett ikke villig til å betale mer penger for et enda bedre bilde, når bildet han har i dag er så bra som det er. Jeg har også demonstrert HD DVD og BD for ham, men selv om han ser klar forskjell på dette og vanlig DVD, så er han ikke interessert.

HD-bilde er rett og slett ikke noe han er villig til å betale for.

Men ikke gjør dere til talspersoner for alle de som faktisk har en "bra nok" opplevelse av lyd- og bilde oppgraderingen man får med BD, og som synes det er verdt pengene.
    Haha. Det er kanskje verdt å minne om at påstanden er at DVD er bra nok, og at folk flest ikke ser den helt store verdien i å oppgradere til BD.

Jeg skjønner at noen av dere er glade i tall og utregninger, og er helt sikkert over snittet hva gjelder matematikk. Det er bare det at man sjelden kan regne seg frem til temaer rundt opplevelser, oppfattelse av sanseinntrykk eller hva andre folk mener.
    Det er helt riktig. Men, BDs suksess kan måles i kroner og øre (eller rettere sagt dollar), og siden det vi egentlig diskuterer er om BD er eller vil bli en suksess, så er salgstall svært så relevant.

Fakta og persepsjon går ikke alltid hånd-i-hånd, trondmm.
    Så hvis min oppfatning er at HD DVD er en knallsuksess, som kommer til å ta over hjemmevideomarkedet i løpet av et par års tid, og fakta viser at dette er riv ruskende galt, så er dette helt greit?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk. Jeg kunne sikkert latet som om jeg var overrasket over at du ville benytte anledningen til å slenge ut noen nye usannheter om meg. Men, ettersom du så godt som aldri har kommentert det meningsmotstanderne dine faktisk sier, men heller konsentrerer deg om å fortelle hvor latterlig det du påstår de sier er, så er dette egentlig bare akkurat som forventet.
    Da er det sikkert denne du sikter til. Etter lang tid borte fra denne tråden, så lirer du av deg dette. Når jeg kaller dette for det det er, så er dette en anledning jeg benytter til å slenge ut usannheter om deg:-?
    For nye lesere kan jeg opplyse om at jeg aldri har påstått at BD ikke er bra. Derimot har jeg uttrykt en klar skepsis til om BD vil være i stand til å gjøre et særlig stort innhogg på DVD-markedet.
    Har jeg sagt at du har påstått at BD ikke er bra?
    Dette er et typiske eksempel på din modus operandi. Det er ingen som har påstått at man ikke kan få en positiv opplevelse av BD på 40" skjerm på 3m avstand.
    Nei vel:-? Har du lest tråden??
    Diskusjonen går dessuten ikke på om HD gir et bedre bilde når man sitter relativt nærme en stor skjerm. Spørsmålet er i hvilken grad folk bryr seg.
    Ja, vel??
    Enda viktigere er det etter min mening at det er veldig mange husholdninger som ikke er det minste interessert i å ha en større TV enn 32". Noen kan kanskje la seg overtale til å snike inn en 37" skjerm, men 50" eller 60" utgår med alldeles fantastisk høye kneløft. Du vil kanskje avfeie disse som en fullstendig irrelevant gruppe, men det er veldig mange av dem, og disse kjøper også DVDer. Jeg mener det er svært urealistisk å tro at så veldig mange i denne gruppen vil kjøpe seg Blu-ray-spiller så lenge det fortsatt er mulig å få tak i DVD-spillere.
    Kom med tallene dine da, og vis meg hvor mye 32", 37", 40" og 46" som er solgt de siste 5 årene. Jeg vet ikke.
    Ikke sånn å forstå at HD ikke har noe for seg på mindre skjermer. Jeg har selv sammenlignet HD DVD mot DVD på en 32" HD-ready skjerm på ca. 3m avstand, og det er svært klare forskjeller, etter min mening (spesielt på CGI-materiale). Etter som den grafen som forteller hvor stor skjerm du må ha for å få noe som helst utbytte av HD påstår at det er umulig å se forskjell på DVD og 720p på en så liten skjerm, så har jeg aldri helt stolt på disse grafene.
    Hmm, plutselig var vi enige i noe.
    Men, selv om jeg ser forskjell på små skjermer, så vil jeg ikke påstå det er en natt og dag opplevelse. Og jeg tviler sterkt på at det er så veldig mange som er villig til å betale ekstra for dette løftet i billedkvalitet.
    Hmm, enda en gang var vi enige.
    Hvor lenge har de hatt denne skjermen? Kjøpte de Blu-ray spiller i tillegg? Hvor mange BD-filmer har de kjøpt etter at de fikk skjermen i hus, og hvor mange DVDer har de kjøpt i samme periode?
    37" har de hatt i 3 år. Ser sjelden film på DVD og kjøper i hvertfall ikke BD. Kunne tenke seg HDTV, da.
    Faren min har også kjøpt seg ny TV nylig. Han valgte en 40", og han er strålende fornøyd med hvor fantastisk klart bilde det er på parabolsendingene. Han har ikke HD dekoder, så det er standard digitale SD-sendinger han er så fornøyd med. Han har også DVD-spiller, og han er selvfølgelig like fornøyd med bildet her.
    Min far har 2 stk BD-spillere og 50" Pioneer og LX50 receiver også fra Pioneer i et Kef-surround-oppsett...Hva er poenget??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 100 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •