sony bdp 300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: sony bdp 300

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking sony bdp 300

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en sony bdp300 fra usa. Finner den til 1800NOK så kommer vel litt frakt og mva i tillegg. Men det skulle vel bli levelig? Finner den på netonnet til 3080NOK. Noen billigere?

Har hørt noen rykter om at denne spilleren er noe "treg" stemmer dette, og hvor mye, går det for lang tid?

Er det soneregulering på denne spilleren (kjøpt i norge vs usa). finnes det kodex.

Ellers noen gode dårlige erfaringer på denne spilleren ?

takk..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og velkommen til forumet.

Spilleren gir meget bra bilder ! Jeg er kjempefornøyd. Den tar lang tid ja, men det gjør nesten alle hd spillere (untatt ps3), jeg er en av dem som ikke fatter hvorfor dette er noe å bry seg om. Start spilleren, sett deg godt til rette i sofaen, filmen begynner snart...

Det er soneregulering på alle blu-ray spillere. Husk at kjøper du den i norge kan du kun se sone 2 dvd'er, mens kjøpt i statene kan du kun se sone 1 dvd'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RX8
    Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en sony bdp300 fra usa. Finner den til 1800NOK så kommer vel litt frakt og mva i tillegg. Men det skulle vel bli levelig? Finner den på netonnet til 3080NOK. Noen billigere?

Har hørt noen rykter om at denne spilleren er noe "treg" stemmer dette, og hvor mye, går det for lang tid?

Er det soneregulering på denne spilleren (kjøpt i norge vs usa). finnes det kodex.

Ellers noen gode dårlige erfaringer på denne spilleren ?

takk..
    Alle Blu-ray spillere er trege bortsett fra Sony's Playstation 3. Så det ville jeg kanskje ikke bekymret meg så mye over.

Kjøpes den i USA så har den amerikansk sone (Sone A) og vil følgelig ikke spille av filmer kjøpt i Norge som er Sone B (Europa). Det finnes en del sonefrie filmer, men hvis du primært vil kjøpe norske BD filmer med norsk teksting evt, så ville jeg nok ikke kjøpt spiller fra USA.

Personlige erfaringer har jeg ikke med den spilleren, men har en kompis som er kjempefornøyd med den og billedkvaliteten. Den støtter dessverre ikke de nye HD lydformatene True HD og DTS HD MA, men er du ikke opptatt av det så høres den ut som en fin spiller basert på det jeg har hørt fra kompis (som sammenlignet den billedmessig mot PS3) og lest om den.

Derimot bør du kanskje tenke nøye igjennom hvor du primært vil kjøpe filmene dine fra, tross for at en del finnes sonefritt der ute.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spillern blir vel ikke noe billigere levert fra USA en det en blir kjøpt i Norge?

Jeg kjøpte min i Norge med 6filmer til 3500.-
    Da fikk jeg meg norsk garanti på kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

s300

takk så langt for gode svar.
    Har lest litt til og er det slik at en må ha en transformator på strømforsyningen om en kjøper den fra usa ?

Finnes det region koder på nett for å komme forbi sone låsingen ? er dette noe å satse på ?

evt andre spillere i samme pris klasse og kvalitet. Er ps3 et alternativ. Nå er jeg ikke den største spille typen har ps2 od den støver så tenker at s300 må være topp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Den spillern blir vel ikke noe billigere levert fra USA en det en blir kjøpt i Norge?

Jeg kjøpte min i Norge med 6filmer til 3500.-
    Da fikk jeg meg norsk garanti på kjøpet

Hvor kjøpte du den fra ?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får den her sonefrie DVDirect.NET. Finnes ikke noen enkel måte å få denne sonefri. Tror man må inn å skifte hardware (chip).
    Jeg kjøpte min her AVshop.no / Velkommen for 3599,- inkl. 6 BD filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Du får den her sonefrie DVDirect.NET. Finnes ikke noen enkel måte å få denne sonefri. Tror man må inn å skifte hardware (chip).
    Jeg kjøpte min her AVshop.no / Velkommen for 3599,- inkl. 6 BD filmer.
    DVDirect.Net selger også modkittet løst men da må du montere selv. Og det er ingen enkel jobb.

Jeg kjøpte min fra NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk pÃ¥ nettet... til kr. 3190.- + frakt. Der får du også med de samme 6 filmene. Det er en Europeisk kampanje og forutsetter bare at du registrerer spiller (via en CD i pakken) og svarer på en spørreundersøkelse.

Men jeg lurer på hvorfor alle sier den er så treg. Greit nok at den bruker 30-40 sekund fra jeg slår den på til den kan brukes, men jeg har en Pioner 530-DVH (DVD opptager med harddisk) og den bruker faktisk lenger tid. Fra jeg setter inn en DVD plate til jeg kan spille den tar det 20-25 sekund. Med en BluRay plate går det 30-45 sekund avhengig av hvor store Java menyer den laster.

Greit nok at PS3'en (som ungene har) er betydelig raskere, men for den prisen er S300 et godt valg.

/Øystein

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt S300 importert fra USA siden juni/juli. Og er fortsatt strålende fornøyd med den.

Har også PS3, og S300 oppfatter jeg som bedre på både bilde og lyd. Samt bedre på avspilling av vanlig DVD.

Og hvis du importerer fra USA, så må du ha trafo. De får du lett tak i fra TGelectronics.no eller Clasohlson.no. (Anbefalt en på ca 100VA (watt) for å ikke stresse trafoen).

Som de andre har nevnt. Hvor du velger å kjøpe den kommer ann på hvor du ønsker å kjøpe filmer. Utvalget i USA er mye mye mye mye større enn her hjemme, og til mye bedre priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne spilleren HDMI 1.3?

Og, har denne spilleren samme oppskaleringsbiten som S500?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke HDMI 1.3.

Oppskaleringen er nok den samme.

Den store forskjellen er nok støtte for Dolby True HD, både dekoding og Bitstream. Og siden den støtter bitstream av True HD, så burte den kunne få DTS Master via firmware når Sony for fingeren ut.

Den andre store forskjellen er at S500 har nedfellbart deksel på hele fronten, skjuler disk luken osv.

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min fra Netonnet.no til 2990,- pluss 99,- i frakt (og med 6 filmers deal fra Sony).

Dette er en "mellomspiller" for min del til noe mer avansert kommer i fornuftig prisklasse. Men oppskaleringen er strålende og Blu-Ray-filmer (vel, så langt har jeg i og for seg bare sett EN - "Unforgiven") er knallbra.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Kjøpte min fra Netonnet.no til 2990,- pluss 99,- i frakt (og med 6 filmers deal fra Sony).
    Får man de 6 filmene hvis man bestiller denne spilleren på NetOnNet?

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Får man de 6 filmene hvis man bestiller denne spilleren på NetOnNet?
    Ja. Men jeg tror det er en "så langt lageret rekker"-kampanje så hvor lenge man kan regne med å få det vet jeg ikke. Jeg mottok filmene ca 4 uker etter at jeg kjøpte spilleren.

Spilleren kom med en CD som jeg satte inn i Macen, og derfra registrerte jeg meg og fikk beskjed om at filmene ville komme etterhvert.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle med S300 bør sjekke hvilke Firmware dere har, nyeste versjon finner du her:
    Sony eSupport - BDP-S300 - Software Updates & Drivers

Løser opp endel ting..

/L

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Alle med S300 bør sjekke hvilke Firmware dere har, nyeste versjon finner du her:
    Sony eSupport - BDP-S300 - Software Updates & Drivers
    Linken din er til Sony Support US. Kan godt være at spillerne er identiske bortsett fra regionsbiten, men for å sikker så ville jeg nok forholdt meg til den europeiske support siden for S300:
    Sony Europe Customer Support Portal Â*|Â*Home Audio and Video

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Linken din er til Sony Support US. Kan godt være at spillerne er identiske bortsett fra regionsbiten, men for å sikker så ville jeg nok forholdt meg til den europeiske support siden for S300:
    Sony Europe Customer Support Portal Â*|Â*Home Audio and Video

Jeg har lasta ned fra begge steder og filene ser ut til å være identiske mht. størrelse og de har nøyaktig samme filnavn, men det bør være en forskjell i kildekode mht. hvilke soner som støttes og dette må nødvendigvis ligge i programvaren. Nesten så jeg fikk lyst til å starte litt debugging for å finne ut hvikle "bit" som utgjør sone settingen.

/L

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var oppe i en annen tråd om denne spilleren.

Denne har nå faktisk fått støtte for True HD dekoding via firmware. Uten at Sony har reklamert for det. Var meget skeptisk selv. Men testet, og det var forskjell mellom den vanlige DD og True HD lydsporet på "In The Valley of Elah". Selv om det for det meste er en prate film. Så hørte jeg at lydbildet var forskjellig.

Har ikke oppgradert til 3.8 firmwaren enda, så det er 3.7 eller 3.2 firmwaren dette kom med.

Man må bare huske på å sette HDMI audio til PCM og ikke Auto. På vanlig DD spor, så blir det best lyd hos meg med å la forsterker dekode, altså la den stå i Auto. Men noen enorm forskjell er det ikke.

Grunnen til at S300 har fått True HD er vist at den bruker samme firmware som S1, og Sony har ikke fjernet støtten fra firmwaren til S300. Håper bare de ikke fjerner den senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sony s300

Noen som har opplevd å ikke fått tilsendt (sen levering) av filmene?
    Bestilte min s300 i midten av januar, spilleren er selvsagt kommet og jeg har registrert meg, motatt mail fra sony men fremdeles ingen filmer har dukket opp i postkassen ..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •