Pioneer + Ps3 + Rx-V1800 = full forvirring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer + Ps3 + Rx-V1800 = full forvirring

Hei.
    Har et par spørsmål, håper jeg skriver inn på riktig del av forumet.
    Mulig dette er spørsmål dere har svart på uendelig mange ganger før, og det beklager jeg. Men har søkt rundt og jeg blir bare forvirret av det jeg leser.

Jeg får begynne med starten, først som sist.
    Nå har jeg koplet opp ps3 mot pioneer 4280xa.
    Når jeg ser Blue-Ray filmer nå så ser jeg i 1080p24 som jeg da har forstått er det noe av det bedre.

Idag bestilte jeg meg Rx-V1800 for å dra nytte av nye lydformater, og ikke minst oppgradere lydsystemet mitt.

Det jeg nå lurer på er følgende:
    For å få nye lydformater MÅ jeg kople via HDMI, dvs ps3-rxv1800-tv. (korrekt meg hvis jeg tar feil!)
    For det første syns jeg dette er tungvint, men hovedtanken min er nå om muligheten for 1080p24 går vekk siden jeg må kople igjennom recieveren for å få hdlyd?

Helt ærlig trodde jeg faktisk det var mulig å overføre hdlyd via optisk kabel, men der har jeg sannelig tatt feil...

Kan noen være greie nok til å avklare dette en gang for alle for meg?

Mvh en meget forvirret sjel.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at du syns det er så tungvindt. Det er jo litt av poenget at du kobler alt til receiveren også har du kun en kabel opp til tven.
    24hz forsvinner ikke når du kobler via receiveren, du må velge passthrough (vet ikke hva det heter på yamahaen, men iallefall sørg for at dens video prossesor ikke begynner å tulle med signalet).
    Håper jeg var litt til hjelp :P

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du

mister ikke 1080p 24hz igjennom 1800. Den sender det rettt igjennom, og du får opp on screen menyen til 1800. Ved og koble den opp slik plukker 1800 opp lyden fra hdmi kabelen.
    Men ps3 sender ikke hd lyd ut enda(som vi håper kommer snart) kun pcm. Så husk og sette lyden til pcm på ps3 slik at du får den beste lyden som ps3 kan tilby per dags dato. Og når du ser på blu-ray film husk og velge det lydsporet med best kvalitet.:-D

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar begge to:-)

Jeg ser poenget med at det ikke er tungvint, hehe.
    Men jeg tenkte også å kople wii og ps2 via reciever og da kunne jeg godt tenkt meg oppskalering.
    Derfor det blir litt kræsj:S
    Trodde også at PS3 klarte nyeste lydformatene, det var dumt jeg akkurat solgte hdspilleren min.. Får håpe de kommer med en oppdatering som du sa Knoll.

Blir lyden mye bedre enn vanlig DD/DTS signal ved å kjøre pcm?

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis filmen har det som heter pcm uncompressed sound på 4,6Mbps så er det absolutt det beste sporet du kan velge. eller så er det det dts på 1,5Mbps som gjelder. Det kan du sjekk ved og trykke display på ps3 så kommer det opp hvilket spor du bruker og hvor mange Mbps som sendes ut fra PS3!

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å koble til Wii og PS2 med komponent til receiveren, så gjør den om signalene til 1080p og sender via HDMi til Pioneer'n. Da slipper du kabelsalat.

Dolby TrueHD eller PCM 5.1 (DTS Master mangler fortsatt)har en langt større bitstrøm enn DD/DTS, så i "teorien" skal lyden gi like stort løft som fra SD til HD sendinger på bildesiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •