HD spillere og forskjellig sortnivå - er det mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD spillere og forskjellig sortnivå - er det mulig?

Det finnes brukere som påstår at sortnivået på spillere er forskjellig.

På en spiller som kan vise "sortere enn sort" og en annen spiller som kan vise "sortere enn sort" har jeg problemer med å se hvordan spilleren skal påvirke sortnivået på en TV eller projektor. (siden sort er så sort som apparatet klarer å gjengi)

I dette tilfellet blir det hevdet at PS3 (som kan vise sortere enn sort) og Panasonic sin nye Blu-Ray spiller har forskjellig sortnivå. Panasonicen har bedre sortnivå blir det hevdet. Jeg har selv målt sortnivået på pioneer PDP-LX508 og det er ingen forskjell når PS3 sender sort bilde og når pioneeren ikke har noe utstyr aktivt. (altså bare viser mørk inngang)

Kan noen videoguruer (gorm, ak, Per Johnny? eller andre) forklare om spillere som gir sortere enn sort kan gi forskjellig sortnivå og hvorfor det eventuelt er slikt. (spillere som ikke klarer å vise sortere enn sort vil kunne ha forskjellig sortnivå)

Eksempel på dårlig sortnivå som skyldes (tv/instillinger på tv)

http://www.teknofil.no/photoalbum/vi...dium&id=156311

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan det være sånn at fordi PS3 mister detaljer i mørke nivåer så vil man når man stiller inn TV'n bumpe opp brightnessverdien en par hakk for at for mye ikke forsvinnner, og derved også gråe ut litt av det som skal være helt sort? Og hvis Panasonic'n eventuellt greier å bedre å beholde detaljer i de mørke partiene så så blir ikke det nødvendig og derved oppleves et bedre sortnivå? (Skriver eventuelt fordi jeg har lest rapporter fra folk som påsto at PS3'n ga bedre bilde enn Panasonicen).

Hos meg må jeg innrømme at det er projektoren som er begrensningen og neppe PS3 når det gjelder sortnivået.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •