Vente med å kjøpe Blu-Ray spiller eller kjøpe nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vente med å kjøpe Blu-Ray spiller eller kjøpe nå?

Jeg tenkte å kjøpe litt utstyr til et nytt hus vi bygger. Så langt er det bare langt rør i tak og vegger for kabler har ikke kjøpt inn noe utstyr enda. Tar gjerne forslag til andre komponenter. Tenkte først på Sony S-500 Blu-Ray spiller, men er litt skeptisk da den ikke har 2.0 Profile eller DTS-HD MA. Den koster også endel.. Vurderte også PS3, men denne har Bluetooth ønsker en spiller jeg kan kontrolere med Harmony One og den kan ikke bitstrime heller. Har tenkt på Denon AVR 3830 (med HUB og veggpanel for lydsone i stue og soverom.
    Har fått foreslått følgende høytalere på HifiKlubben, da jeg ønsket tak/vegg monterte høytalere:
    B&W CCM 626 takhøyttaler (4 stk i ved TV) + B&W CCM616 i stue og kjøkken
    B&W AS1 subwoofer
    + senter (ikke bestemt enda)
    TV har jeg tenkt på er Sony X-3500 46". Det blir nok endel spilling, og evt. HTPC senere eller XBOX som mediaextender.

Ikke noe high-end hifi-anlegg, er litt spent på hvordan lyden blir med disse takhøytalerne. Desverre er det ikke plass til gulvhøytalere, og hele anlegget blir skjult..

Med dette oppsettet burde jeg heller vente til sommeren til det kommer nye Blu-Ray spillere med 2.0 profile og DTS-HD MA bitstream? Tenkter da å vente på Panasonic DMP-BD50, eller neste generasjon av Sony spillere som ble vist på CES. Denon kom akkurat med DVD-2500BTCI, så det er vel en stund til de kommer med 2.0 spiller.
    Tar gjerne imot forslag til annen receiver og høytalere også..

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-Ray

Du kan skjekke ut denne linken http://idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html

Har hørt at man kan få tak i et IR øye til PS3. Du kan sikkert google deg frem til mere på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken.
    Jeg har sett på disse IR-øyene til PS3 ja, ulempem er vel at den ikke kan bitstreame lyd slik jeg ser det. Som jeg har spuirt om i andre tråder her mener noen at bilde heller ikke er like bra som S-500 osv. Pioneer BDP-95HD virker jo veldig bra(selges ikke i Norge?), den kan bitstreame DTS-MA, men lurer på å vente til full Blu-ray 2.0 kommer. Fordelen med PS3 er jo at den er software basert så det er enklere mht. til oppgraderinger. Egentlig hadde jeg tenkt på en XBOX 360 både til spilling og som mediaextender til Vista mediacenter. Virker som de dedikerte spillere fortsatt er på litt mellomnivå til de fullspesifiserte 2.0 kommer til sommeren.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med at PS3 er dårligere enn f.eks Sony varierer på hvem som tester. I What HIFI vant PS3 over Samsung, Sony og Sharp på bildekvalitet. Totalt fikk PS3 5 av 5 mulige, mens Sony, Sharp og Samsung fikk 4 av 5 mulige.
    IR til PS3 finner du her:
    Eclectic Gadgets and Fun Technology
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nødvendigheten for å ha full HD på en 46" er vel hypet til de grader...

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full HD

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Tipper du kan bruke en sammenligning fra fotografi. Et person har en synsvinkel som tilsvarer en 50mm linse på et vanlig SLR kamera. Man kan samtidlig bruke dette for og bestemme avstand til skjerm for 1080p oppløsning. Med mitt oppsett som er ca. 90" (hele synsfeltet mitt) så kan man sitte ca 3.5 meter fra og samtidig klare og se pixelene. Med 46" så blir det omtrent som og sitte 1.8 meter fra skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Akkurat det med at PS3 er dårligere enn f.eks Sony varierer på hvem som tester. I What HIFI vant PS3 over Samsung, Sony og Sharp på bildekvalitet. Totalt fikk PS3 5 av 5 mulige, mens Sony, Sharp og Samsung fikk 4 av 5 mulige.
    IR til PS3 finner du her:
    Funker det bra med den Haromy kontroll? Dvs. du kan kontrollere av/på, avspilling osv med Harmony og IR-øye på PS3?
    Edit: Så du ikke kunne skru av og På...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter sigende skal den fungere meget bra med Harmony. Selv vet jeg ikke, da jeg ikke har fått min enda. Det er flere modeller, og denne skal du kunne slå av/på med:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link til den testen? Det hadde vært supert - bytter ut PS3'en om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Tipper du kan bruke en sammenligning fra fotografi. Et person har en synsvinkel som tilsvarer en 50mm linse på et vanlig SLR kamera. Man kan samtidlig bruke dette for og bestemme avstand til skjerm for 1080p oppløsning. Med mitt oppsett som er ca. 90" (hele synsfeltet mitt) så kan man sitte ca 3.5 meter fra og samtidig klare og se pixelene. Med 46" så blir det omtrent som og sitte 1.8 meter fra skjermen
    Nå har ikke jeg fått målt opp avstanden helt, har overtakelse om en uke, men tror avstanden ifra TV-vegg til bakveggen til sofaen blir ca. 3.5 meter. Hadde egentlig lyst på 52" versjonen, men de fleste sier at det blir for stort spesielt på ikke-HD sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du en link til den testen? Det hadde vært supert - bytter ut PS3'en om dagen.
    Hva tenker du på å bytte ut med og hvorfor?
    Du vil ikke vente til 2.0 spillerne kommer?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Testen finnes januarutgaven. Har selv prøvd å finne testen på nett, men det ser ut til at de ikke har lagt den ut enda.

Jeg skal moderere meg litt:
    Har testen foran meg her nå og det er snakk om Sharp BD-HP20, Sony BDP-S300 og PS3. Toshiba HD-EP35 var også med og vant sammenlagt hele testen, mens PS3 kom på andreplass og best av BD-spillerne.

Det er ikke lange sammendraget, men allikevel for langt til at jeg orker å skrive alt. Tar allikevel med noen små highlights:

Sharp:
    + Impressive Full HD Pictures; decodes TrueHD audio in fine fashion.
    - No HD audio via HDMI; picture isn't flawless; you'll need binoculars to read the display.
    Verdict:
    If BD is your choice format, this is as good as anything at the price.
    Picture 4/5
    Sound 5/5
    Features 4/5
    Verdict 4/5

Sony:
    + Exiting HD images and enjoyable sound; good looks.
    - Doesn't put enough distance between itself and its stepsibling, the PS3.
    Verdict:
    While there's lots to appreciate, the equation between price, specifications and competing options is unbalanced.

Picture 4/5
    Sound 5/5
    Features 4/5
    Verdict 4/5

PS3:
    + Fine, enjoyable Blu-ray pictures; more-than-adequate DVD playback.
    - No HD audio yet
    Verdict:
    If you want the cheapest Blu-ray player around, here it is. Its long list of talents secures its five-star showing.

Picture 5/5
    Sound 4/5
    Features 5/5
    Verdict 5/5

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen finnes januarutgaven. Har selv prøvd å finne testen på nett, men det ser ut til at de ikke har lagt den ut enda.

Jeg skal moderere meg litt:
    Har testen foran meg her nå og det er snakk om Sharp BD-HP20, Sony BDP-S300 og PS3. Toshiba HD-EP35 var også med og vant sammenlagt hele testen, mens PS3 kom på andreplass og best av BD-spillerne.

Det er ikke lange sammendraget, men allikevel for langt til at jeg orker å skrive alt. Tar allikevel med noen små highlights:
    Takker så mye!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Avstanden blir 3.2-3.3 m til TV. Ser på endel kalkulaturer på nettet at for HD er 52" bedre da. Mange jeg har snakket med mener 52" blir for stort, men jeg tror jeg heller til 52" nå istedenfor 46".
    På ikke HD TV-signaler blir det nok litt kornete, men det beste må være å ha det mest optimal for HD-sendinger/Blu-Ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3
    + Fine, enjoable Blu-ray pictures; more-than-adequate DVD playback.
    - No HD audio yet
    Verdict:
    If you want the cheapest Blu-ray player araound, here it is. Its long list of talents secures its five-star showing.

Picture 5/5
    Sound 4/5
    Features 5/5
    Verdict 5/5
    Merkelig at de skriver NO HD audio på PS3. Den sender da multikanals PCM og dekoder True HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå eid en PS3 i 14 dager. Har lest og sjekket mye rundt Bluray før kjøpet, men etter at PS'en kom i hus fatter jeg ikke hva jeg lurte på ! PS3'en er suveren, virkelig gode bilder på HD materiale, og så langt jeg kan bedømme er også vanlig DVD (oppskalering) veldig bra. At den også tar DivX og funker som bare det med mediaserver funksjon gjør pakken nokså komplett sett i forhold til prisen. Spesielt da med tanke på at den er rask som lynet , leser man tester av de fleste andre tilgjengelige spillere er nettopp ytelse på tid med menyer etc en stor utfordring. Så jeg har slått meg til ro med er at PS3'en vil være en god nok spiller i noen år(?), frem til Bluray mediet blir mer modent og utviklet.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Avstanden blir 3.2-3.3 m til TV. Ser på endel kalkulaturer på nettet at for HD er 52" bedre da. Mange jeg har snakket med mener 52" blir for stort, men jeg tror jeg heller til 52" nå istedenfor 46".
    På ikke HD TV-signaler blir det nok litt kornete, men det beste må være å ha det mest optimal for HD-sendinger/Blu-Ray.
    52" er langt i fra for stort på den avstanden med HD, enten det er 720p eller 1080p. Sitter selv under 2.5 m fra en 50" Pioneer 508, den er 768p, og opplevelsene er fantastiske med HD DVD. Synes ikke det er vondt å se på vanlige TV-bilder heller.

Kjøp så stor TV som mulig, og sitt så nærme som mulig, det er mitt tips om billedkilden stort sett skal være HD-film!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    52" er langt i fra for stort på den avstanden med HD, enten det er 720p eller 1080p. Sitter selv under 2.5 m fra en 50" Pioneer 508, den er 768p, og opplevelsene er fantastiske med HD DVD. Synes ikke det er vondt å se på vanlige TV-bilder heller.

Kjøp så stor TV som mulig, og sitt så nærme som mulig, det er mitt tips om billedkilden stort sett skal være HD-film!
    Takk, ser ut til at jeg får overbevist kona også.
    Vi får Altibox/VikenFiber som TV-signaler de har jo endel HD-kanaler også.
    Så både 46" og 52" av Sony X-3500 ved siden av hverandre på messen og er ikke i tvil om hvilken jeg likte best.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •