Toshiba ep-10 i hus, bør den forsvinne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba ep-10 i hus, bør den forsvinne?

Jeg har nettopp kjøpt en Toshiba ep-10, rett før boblen sprakk ang formatkrigen. Spm som egentlig burde vært enkelt har sine for og imot, nemlig om jeg burde benytte meg av 14dagers angrerett og heller gå for sony bdp s300(som er i min priskategori), eller bare ha denne i et par år for å vente på at det har satt seg litt?

Klarer ikke helt å finne helt om sony'en er god nok intill prisene er på et akseptabelt nivå.

Lyden på s-300 er grei, har yamaha rx 659 så det holder at den ikke har full HD lyd.

Men, vil 1.0 profilen bra nok. Ser bare filmen, er ikke så interessert i alt det andre.

Og, vil det ha noe betydning at den har kun HDMI 1.1 for bildet? Har prosjektor Epson TW700.

Håper det er noen som kan gi meg noe vettugt til svar på denne.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har skapet full av hddvd, ei heller noen preferanser vedr.format. Da hadde jeg returnert i alle fall, og heller vurdert Blue ray.

På en annen side det er jo mange tiltler på hddvd tilgjengelig, vil tro att mange av de blir billige etterhvert, og en dvd spiller trenger du jo.

På en annen side så er vel begge formatene døde om noen år, alt blir lastet ned fra nettet..

Hdmi 1.1 leverer vel kun til 720 p eller 1080 i, fungerer i massevis for mange av oss. Prosjektoren din takler ikke 1080 p, og yamahaen har heller ikke hd lydformat.

Mitt tips...kos deg med det du har så lenge det går..

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon som deg og har grublet litt på dette noen dager.
    Formatkrigen er vel ikke over riktig ennå.Mye kan fortsatt skje og situasjonen kan være en helt annen om 6 mnd.

Derfor har jeg bestemt meg for å være HDDVD-patriot en stund til og beholde EP-10 til krigen er helt avgjort.Den kostet jo ikke allverden så det er ikke noen krise om jeg skulle tape de pengene.

Jeg vil også kjøpe HD filmer helt "to the bitter end".Kanskje de blir samleobjekter en dag om HDDVD taper krigen:razz:

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg er i samme situasjon som deg og har grublet litt på dette noen dager.
    Formatkrigen er vel ikke over riktig ennå.Mye kan fortsatt skje og situasjonen kan være en helt annen om 6 mnd.

Derfor har jeg bestemt meg for å være HDDVD-patriot en stund til og beholde EP-10 til krigen er helt avgjort.Den kostet jo ikke allverden så det er ikke noen krise om jeg skulle tape de pengene.

Jeg vil også kjøpe HD filmer helt "to the bitter end".Kanskje de blir samleobjekter en dag om HDDVD taper krigen:razz:
    Har samme holdning som deg, kjøpte min Toshiba samme dag som den berømmelige bobla sprakk. Til den prisen jeg kjøpte den kommer jeg til å bruke den til det eventuelt ikke finnes filmer å få tak i og man blir nødt til å kjøpe BD for å få nye filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk hatt en anelse i favør av å beholde den, men angreretten gjør at jeg har begynt å vurdere. Men etter å ha lest om div treghet og ikke up to date programvare så har jeg vanskelig for å velge BD, iom at jeg ikke vil ut med så veldig mye mer enn 3-4 tusen for en spiller. Har ingen filmer i HD, så det blir ikke med i vurderingen.

Spm må bli om jeg skal ha Toshibaen i et par år, eller ha en allerede utdatert sony s300 i et par år?

Vet ikke om det er så mye format krig lengre, men den diskusjonen foregår i stor stil i en annen tråd.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekenaeth
    Har faktisk hatt en anelse i favør av å beholde den, men angreretten gjør at jeg har begynt å vurdere. Men etter å ha lest om div treghet og ikke up to date programvare så har jeg vanskelig for å velge BD, iom at jeg ikke vil ut med så veldig mye mer enn 3-4 tusen for en spiller. Har ingen filmer i HD, så det blir ikke med i vurderingen.

Spm må bli om jeg skal ha Toshibaen i et par år, eller ha en allerede utdatert sony s300 i et par år?

Vet ikke om det er så mye format krig lengre, men den diskusjonen foregår i stor stil i en annen tråd.
    Jeg ville ha ventet en stund til, som sagt så er det rundt 800 hd dvd titler utgitt i verden, og det vil komme flere. Og om et par år så er sikkert BD kanskje like billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar buds, trenger kanskje ikke stresse så grusomt i år. Ting skjer så sinnsykt fort for tiden, og iom at dere sier at det finnes mange HD-DVD filmer og flere kommer så vil jeg kose meg mer enn nok i den nye kinoen min:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å starte en ny formatdiskusjon (det finnes i en annen tråd) så vet jeg ikke helt om jeg er enig. Dersom du trenger en ny DVD spiller et annet sted i i huset så er det greit å benytte Toshiba'en som dette. Men hvis du ikke har kjøpt noen HD filmer enda, og kan bytte Toshiba'en, så hadde i alle fall jeg gjort det.

Greit nok at det ikke finnes noen rimelige BR spillere i dag som takler det siste. Men skal du bare se fillmen, og ikke ha PIP eller Internet funksjonalitet, så vil alle dagens BR spillere fungere fremover i tid. Det betyr at de filmene du kjøper fremover på BR vil kunne spilles av på både den spilleren du har i dag og de du kjøper fremover.

Beholder du Toshiba'en og kjøper HD-DVD filmer må du tenke over følgende:
    - Vil jeg ha 2 spillere koblet opp mot min anlegg ? (går utfra at du kjøper en BR spiller senere)
    - Hva hvis jeg ønsker en spiller nummer 2 om 1 til 1,5 år ? Vil jeg få tak i ny HD-DVD spiller, eller må jeg flytte den jeg har mellom flere TV-er/prosjektor ?
    - Det finnes flere hundre (jeg vet Toshiba sier 800 men andre tall sier i underkant av 600) filmer på HD-DVD format. Hvor mange er aktuelle for meg ? Og hvor mange nye kommer på HD-DVD format ? Om 5-6 mnd vil 70% (minst) av alle nye utgivelser bare komme på BR format. Personlig tror jeg også at de 2 siste store selskapene (Paramount + Universal) vil gi ut på BR innen høsten 2008.

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Og hadde igrunnen nesten bestemt meg for å kjøpe en Toshiba spiller. Men når Warner bestemte seg så endret jeg mening og har akkurat bestilt en Sony S300. Jeg vet at det bare er en profil 1.0 spiller, men jeg ønsker å se film og har aldri brydd meg så mye om ekstramaterialet på DVD-ene. Og ser jeg fremover i tid så kommer jeg nok til å bytte ut mine andre DVD spillere med BR spillere om et par år. Og da vil fortsatt min S300 spille av BR filmene (i følge Sony i alle fall).

Just my 2 cents of thoughts....

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid vanskelig. Jeg hadde for min del ihvertfall ikke kjøpt en profil 1.0 spiller i dag. Hadde heller ventet.

Min intensjon har hele tiden vært å ha begge formater. Min BD spiller blir nok en PS3, for uansett vil jeg ha en spillkonsoll. Nå venter jeg bare på 80 GB versjonen til en forhåpentligvis grei pris.

Om du skal se mye standard DVD så er Toshibaen veldig god. Jeg synes også den er god på musikk fra CD plater. Og som kjent, det er mange gode filmtitler på HD DVD i dag. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte min HD DVD spiller, jeg er godt fornøyd med det kjøpet. Men hadde jeg kjøpt den på nytt i dag, hvis jeg ikke hadde noe som helst? Usikkert. Det hadde nok heller blitt en PS3 nå, for den skal jeg uansett ha en gang. Men jeg synes absolutt ikke du har gjort noe bomkjøp, det er en glimrende avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hermansen: Hva var det som fikk deg til å velge en s-300? Bortsett ifra at det er BD. Så lenge den er en fullgod spiller, og spiller av filmen med god kvalitet og gir meg det jeg kan få ut av lyden igjennom optisk/coax så ser jeg ingen grunn til å ikke ha denne i noen år. Og uten at jeg har råd til å betale deg 2 cents for dine tanker, så likte jeg tankegangen din. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen HD-DVD filmer nå som det er veldig veldig usikkert om det kommer til å være i markedet etter 2008.

Dan: Jeg synes at Toshibaen min er en veldig god spiller, og er veldig fornøyd med denne. Men du sier det nesten selv, at du har kommet til å kjøpe en BD basert spiller om du skulle ha kjøpt nå(selv om du ikke vil ha profil 1.0). Men jeg kommer kanskje aldri til å kjøpe en PS3, vil ha en spiller som spiller av film. Har ikke tid til å ha en spillmaskin, og ei heller ei kone som absolutt ikke vil ha noe slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold spilleren, det er masse billige HD DVD filmer og få tak i og hygge seg med, jeg tror også at det er den linja Toshiba vil kjøre "Billig" men bra. Senere kan du også få tak i en Blu Ray. Jeg for min del har begge deler, og liker begge like godt! Gled deg med film i høy kvalitet, og ikke bekymre deg for mye. For penger taper man likevel i dette gamet samme hva du velger!!!

Går du inn på amazon.com, så ser du mange fine tittler på salg. Forøvrig så er dette en meget bra nettbutikk, har vel kjøpt over 100 hd dvd og Blu Ray filmer fra der!

Amazon.com: High-Def Offer

Hd dvd på salg fra play.com også:
    http://www.play.com/DVD/HD%20DVD/3-/.../2-/Promo.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk angreretten din!

Det hadde i hvert fall jeg gjort! Jeg ønsker ikke å fylle opp stua med DVD spillere og fjernkontroller!

Når det gjelder utvalg av filmer så finner jeg ikke mye HD-DVD i hyllene på platebutikkene rundt omkring. Og snart er det neste ingen! Klart det går an å bestille via nettet. Men husk at fra og med 1. mai faller ytterligere 15-20% av nye titler bort fra HD-DVD markedet. Da er situasjoner (i beste fall) ca. 70% kun BD og 30% kun HD-DVD, dvs om ikke Paramount og Universal har gått nøytrale innen den tid?

blu-ray-only

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hdmi 1.1 leverer vel kun til 720 p eller 1080 i, fungerer i massevis for mange av oss. Prosjektoren din takler ikke 1080 p, og yamahaen har heller ikke hd lydformat.

Mitt tips...kos deg med det du har så lenge det går..
    HDMI 1.1 takler 1080P, men kan ikke overføre de nye lydformatene. Du får allikevel utnyttet dette da HDMI 1.1 takler overføring av HD lyd som PCM. Spilleren dekoder HD lyden internt og sender dem som multikanals PCM til receiveren.

En fordel med HD DVD er at det er sonefritt det betyr at de har 6-700 filmer å velge blant i dag. Det vil ta ganske lang tid før du får et tilsvarende utvalg filmer hvis du kjøper en sone B Blu-ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekenaeth
    Hermansen: Hva var det som fikk deg til å velge en s-300? Bortsett ifra at det er BD. Så lenge den er en fullgod spiller, og spiller av filmen med god kvalitet og gir meg det jeg kan få ut av lyden igjennom optisk/coax så ser jeg ingen grunn til å ikke ha denne i noen år. Og uten at jeg har råd til å betale deg 2 cents for dine tanker, så likte jeg tankegangen din. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen HD-DVD filmer nå som det er veldig veldig usikkert om det kommer til å være i markedet etter 2008.
    Jeg valgte S300 pga pris og funksjonalitet. Ulempen er at den ikke støtter ekte HD lyd (DTS-HD, DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD) men det gjør ikke meg noe. Jeg får uansett lyd ut i enten PCM, DD, DD+ eller DTS format og det er bra nok for meg. Har ikke anlegg som håndterer mer uansett. Det betyr at for meg var det ikke noe poeng å gå opp til høyere "lydkvalitet" (måtte da ha byttet ut forsterker og det ville økt totalprisen betydelig). Da sto valget mitt mellom Sony S300 og Samsung 1400. Samsungen støttet ikke DVD+R plater (har ikke testet selv, bare lest i manualen). Og siden jeg har en del DVD+R plater jeg vil ha mulighet til å spille av så var dette et must. Så da sto jeg bare igjen med Sony S300 som alternativ.

S300 vil være koblet opp mot en Hitachi PJ-TX300 prosjektor og en Onkyo forsterker med multichannel analoge innganger (5.1). Den skal erstatte min Oppo 980 som står der i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold EP10'en...og om du er skikkelig interesert i film...kjøper du en rimelig BR-spiller etterhvert også...for å få "full dekning"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •