PS3 vs. Sony BDP-S300 vs. HTPC ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vs. Sony BDP-S300 vs. HTPC ?

Jeg sitter å vurderer hva jeg skal gjøre.. Jeg har en Toshiba HD-E1 fra før, Men nå vil jeg ha en Blu-ray spiller, samtidig som jeg skulle hatt noe å byttet ut XBMC med, siden den er for svak til å vise 720p x264 filmer.

Valget står mellom PS3, standalone blu-ray, eller en HTPC. En HTPC blir litt dyrere enn jeg har tenkt, siden blu-ray drevene er så dyre enda. (til gjengjeld er RAM osv gratis da..)

PS3 om mediacenter synes jeg ikke ser ut til å fungere bra nok enda.. siden man er nødt til å konvertere alle mkv filer (noe som jeg nesten bare har). Derfor hadde en htpc vært bedre ? (kommentarer?)

En Sony BDP-S300 er jo en bedre spiller enn PS3, men får ikke da noen mediaspiller.

om noen som har seriøse meninger/kommentarer så hadde det vært kjekt å høre!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS3 som jeg bruker som HTPC. Kjøpte den primært for BD, deretter for mediastreaming og tok spilling som en bonusfeature.
    Det som imidlertid kreves mht til mediastreaming en pc et annet steed i huset som står på når man trenger det, gjerne 24/7 hvis du vil ha full tilgjengelighet. Hvis du også har endel filer som er av formater PS3 ikke støtter direkte, så bør serveren også ha såpass med juice at den klarer å transkode i sanntid uten hakking. Infrastrukturen bør også være god, enten meget bra trådløst eller kablet (Har selv gått over til kablet gigabit og det er vesentlig forskjell).

Det jeg egentlig sier er vel at skal PS3'n funke bra som HTPC erstatter så bør man ha en server og infrastruktur i ryggen. Har man ikke det kan man kanskje prismessig komme like greit ut av det ved å bygge en HTPC. Da får man også muligheten til opptak av TV-kanaler osv som PS3 i alle fall enda ikke har mulighet til.

MKV-filer kan forresten, med noen unntak, konverteres til VOB og avspilles i PS3. Det er ikke en reencoding, kun en ganske kjapp helautomatisk konvertering av kontainer. Søk etter applikasjonen: mkv2vob

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er fullt klar over dette... men det er egentlig ikke bra nok synes jeg (bortskjemt med XBMC).. og det virker ikke som om man skal lykkes med å få ordnet dette riktig enda til PS3..

jaja.. ikke lett dette.. .

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer med ett blu-ray drev som heter BDU-X10S BD-ROM og som kommer til å koste rundt 1000,- .
    Bruker selv en htpc sammen med zoom player og ffdshow og det fungerer helt supert . Eneste problem er att jeg ikke får utnyttet andre lydspor enn dolby-digital og dts .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •