toshiba hd e1 og lydformater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

toshiba hd e1 og lydformater

Hei,

jeg har kjøpt denne spilleren, og prøver å forstå hvordan jeg kan få best mulig lyd ut av den.

HD DVD filmene jeg har er med Dolby Digital Plus lydspor. Det overføres bare med HDMI 1.3, noe som jeg ihvertfall ikke har utstyr til å støtte.

Spilleren har optisk og coax digitale lydutganger i tillegg.

Jeg har lest på wikipedia at utstyr som spiller av DD+ må støtte nedskalering til vanlig DD/AC3.

Men jeg får ikke noen annet enn PCM 2-kanals stereolyd ut av spilleren.

Den andre instillingen er "bitstream" i følge bruksanvisningen, og det sier meg ikke noe. Den gamle HK receiveren min kjenner det ihvertfall ikke igjen som DD 5.1.

Hvordan får jeg vanlig Dolby Digital 5.1 / AC3 ut av den når jeg spiller HD DVD plater?

Er det noen hjelp i å oppgradere Receiveren, da nesten ikke noen støtter HDMI-lyd uansett?

Hvordan får dere andre surround-lyd ut av den?

MM

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gruffalo
    Hei,

jeg har kjøpt denne spilleren, og prøver å forstå hvordan jeg kan få best mulig lyd ut av den.

HD DVD filmene jeg har er med Dolby Digital Plus lydspor. Det overføres bare med HDMI 1.3, noe som jeg ihvertfall ikke har utstyr til å støtte.

Spilleren har optisk og coax digitale lydutganger i tillegg.

Jeg har lest på wikipedia at utstyr som spiller av DD+ må støtte nedskalering til vanlig DD/AC3.

Men jeg får ikke noen annet enn PCM 2-kanals stereolyd ut av spilleren.

Den andre instillingen er "bitstream" i følge bruksanvisningen, og det sier meg ikke noe. Den gamle HK receiveren min kjenner det ihvertfall ikke igjen som DD 5.1.

Hvordan får jeg vanlig Dolby Digital 5.1 / AC3 ut av den når jeg spiller HD DVD plater?

Er det noen hjelp i å oppgradere Receiveren, da nesten ikke noen støtter HDMI-lyd uansett?

Hvordan får dere andre surround-lyd ut av den?

MM
    hvilken receiver har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon AVR 75. Den støtter ikke så vidt jeg vet DTS. Hva må en receiver støtte for at jeg kan få flerkanals lyd ut av den? (fra HD DVD spiller)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gruffalo
    Harman Kardon AVR 75. Den støtter ikke så vidt jeg vet DTS. Hva må en receiver støtte for at jeg kan få flerkanals lyd ut av den? (fra HD DVD spiller)
    hdmi 1.1 og dvd audio

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •