Panasonic BD30K, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 92
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic BD30K, noen erfaringer?

Noen som har erfaring med nevnte spiller?

Koster jo ikke mer enn 3300,- totalt importert fra statene, så jeg lurte på å oppgradere min, så jeg får DTS Master dekoding og Profil 1.1 spiller.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen som har erfaring med nevnte spiller?

Koster jo ikke mer enn 3300,- totalt importert fra statene, så jeg lurte på å oppgradere min, så jeg får DTS Master dekoding og Profil 1.1 spiller.
    Denne modellen er ennå ikke utgitt i Europa så det er vel begrenset med lokale erfaringer vil jeg tro.

Like greit å vente på BD50 med BD Live...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne idag, så det er begrenset med erfaringer så langt. Førsteinntrykket er i hvert fall meget bra. Bildekvaliteten er, etter hva jeg har sett på de 4-5 filmene jeg har testet, like bra som, eller bedre enn, på PS3.

Lyden er det heller ingenting å si på, har ikke fått testet med all verdens lydformater enda, men det låter generelt heftigere enn lyden jeg fikk (gjennom HDMI) fra PS3. Placeboeffekt? Kanskje...

Ellers er spilleren rask, mye raskere enn andre BD-spillere jeg har prøvd, helt på linje med PS3.

Det beste av alt (for min del) er at jeg nå slipper viftestøyen fra PS3 når jeg ser film
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Får håpe de har fått ned oppstarttiden enda mer når BD50 kommer, jeg venter på den i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kan denne kjøpes fra?

Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Fikk denne idag, så det er begrenset med erfaringer så langt. Førsteinntrykket er i hvert fall meget bra. Bildekvaliteten er, etter hva jeg har sett på de 4-5 filmene jeg har testet, like bra som, eller bedre enn, på PS3.

Lyden er det heller ingenting å si på, har ikke fått testet med all verdens lydformater enda, men det låter generelt heftigere enn lyden jeg fikk (gjennom HDMI) fra PS3. Placeboeffekt? Kanskje...

Ellers er spilleren rask, mye raskere enn andre BD-spillere jeg har prøvd, helt på linje med PS3.

Det beste av alt (for min del) er at jeg nå slipper viftestøyen fra PS3 når jeg ser film
    Vurderer å kjøpe denne, men finner den ikke på noen nettbutikker.

Hvordan klarte du å få tak i denne? Pris???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den fra B&H (LINK). $429.95 + frakt og moms kom på totalt ca. 3300 kroner. Tar 2-3 dager med UPS å få den til Norge. Men husk at spilleren da kun tar sone A-titler (og sonefrie naturligvis).
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, ser da ut til at jeg får vente litt til... Men det KLØR etter å få se HiDefrl video. Ser forresten at Norli nå satser på video i større grad. Blu-ray er valgt format som HiDef, noe som overrasker meg svært lite ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått forsterker som tar seg av kodinga av DTS HD Master Audio. Kan du bekrefte at denne klarer å sende DTS HD MA som bitstream ?
    Vet ikke om jeg orker å vente på BD50. Er ikke interesert i profilfjas.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror nevnte at han har lest at Panasonic BD30 ikke er spesielt god på oppskalering av DVD.

Noen som har hørt mer om dette?

Han frykter da at BD50 ikke skal være god der heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Har nå fått forsterker som tar seg av kodinga av DTS HD Master Audio. Kan du bekrefte at denne klarer å sende DTS HD MA som bitstream ?
    Jepp, det gjør den.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Min bror nevnte at han har lest at Panasonic BD30 ikke er spesielt god på oppskalering av DVD.
    Den er ikke av de beste, nei. Toshiba HD-E1 gjør en bedre jobb, det gjør visstnok også BD10, forgjengeren til BD30.
    Stue:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er loadetiden i forhold til f. eks. en PS3? Noen som har hatt problemer med FOX 1.1 titler som fryser midt i filmen? Sunshine eller siste Resident Evil-filmen f. eks?

Jeg vurderer denne sterkt nå, siden jeg ikke orker å vente helt til mai for BD50, og siden det hadde vært hyggelig å ha både HD DVD og Blu-Ray. Folk anbefaler gjerne PS3, men det er uaktuelt for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett en skikkelig sammenligning mellom Pansonic BD 30/50 og PS3 på Blu-ray. Noen påstår at BD30 er bedre enn PS3 på Blu-ray men jeg har også lest på utenlandske forum at PS3'n var bedre enn BD30. Det låter litt merkelig kanskje.

Men raskheten til PS3, Profil 2.0 på vei og DTS HD MA dekoding rimelig sikkert på vei gjør at Panasonicene må overbevise i billedkvalitet før jeg går til nye innkjøp.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den fra B&H (LINK). $429.95 + frakt og moms kom på totalt ca. 3300 kroner. Tar 2-3 dager med UPS å få den til Norge. Men husk at spilleren da kun tar sone A-titler (og sonefrie naturligvis).
    Hvordan er det med strømforsyningen på denne? Universal og løs kabel som på PS3, eller må man handle spenningsomformer også?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvordan er loadetiden i forhold til f. eks. en PS3? Noen som har hatt problemer med FOX 1.1 titler som fryser midt i filmen? Sunshine eller siste Resident Evil-filmen f. eks?
    Lastetiden er helt på nivå med PS3.
    Har ikke spilt noen 1.1-titler (tror jeg), men har ikke hatt noen problemer av noe slag med Panasonicen. Skal se om jeg får spilt RE:E i løpet av kvelden.

Ser i andre fora at Samsungene er mye mer "kresne" på diskene enn BD30 er, der en rekke filmer rett og slett ikke vil spilles, og det er en av grunnene til at jeg valgte denne.

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Skulle gjerne sett en skikkelig sammenligning mellom Pansonic BD 30/50 og PS3 på Blu-ray.
    Siden jeg ikke har to like skjermer til å sammenligne, blir det vanskelig å få noen direkte sammenligning, men etter det jeg erfarer står ihvertfall ikke BD30 noe tilbake for PS3 når det gjelder bildekvalitet. Greia er vel at det er vanskelig å bedømme kvalitetsforskjellen på en 50-tommer når utgangspunktene er så like.

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvordan er det med strømforsyningen på denne? Universal og løs kabel som på PS3, eller må man handle spenningsomformer også?
    Du må ha spenningsomformer for å bruke denne i Norge. 179,- på Clas Ohlson
    Stue:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha spenningsomformer for å bruke denne i Norge. 179,- på Clas Ohlson
    Takk for info! Kommer til å vente på BD50, regner med at det samme gjelder for den.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at BD30 endelig kommer i salg i Europa også (ca 1/2 år etter USA):

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=4@-@1@379@377@@@@@@DMP-BD30EG-K@Blu-ray|Disc-Player@&altMod=N&upper=&prop=

Pris i Tyskland blir 500 euro. Tilgjengelig fra 10.03.2008.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at denne ikke sender ut 480i eller 576i over HDMI?

Jeg bruker nemlig ekstern videoprosessor til DVD og trenger da ett "renest" mulig signal.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg regner med at denne ikke sender ut 480i eller 576i over HDMI?
    Kikket kjapt i manualen til den amerikanske versjonen, og så vidt jeg kunne se var det bare 480p over HDMI. Da gjelder nok det samme for den europeiske (+576p selvfølgelig).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver seriøst å tenker på denne om dagen.
    Spørs om ikke PS3 blir lagt ut for salg snart.

Men er litt usikker ang bestillingen, må man ta kopi av VISA/MASTERCARD og maile det inn etter att man har bestillt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Men er litt usikker ang bestillingen, må man ta kopi av VISA/MASTERCARD og maile det inn etter att man har bestillt?
    Tenkte du å bestille fra B&H?
    Dersom man ikke har bestilt derfra før, så må man maile dem en kopi av kredittkortet. Jeg tok bare et bilde av kortet med digitalkamera og mailet, holdt i massevis.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •