Panasonic BD30K, noen erfaringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 92
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var jo litt tungvindt da. Da gidder jeg ikke bruke den butikken.

Amazon.com, så trenger man kun å legge inn kortet som vanlig, intet annet virrvarr.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var jo litt tungvindt da. Da gidder jeg ikke bruke den butikken.

Amazon.com, så trenger man kun å legge inn kortet som vanlig, intet annet virrvarr.
    Ja, men da må man bruke JetCarrier, jeg syns det er mye greiere å få shippet direkte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke erfaringer har folk gjort seg med den feilen BD 30 har med lyden? Tenker da på det med at på PCM spor så er LFE kanalen -5db lavere enn den skal ut via HDMI. Er det noe man greit greier å justere for i receiveren? Eller man man bare håpe og vente på en fiks fra Panasonic snart?

Spent på om den feilen er der når de Europeiske modellene begynner å rulle ut av butikkene.

Jeg VIL ha DTS HD MA ut av min neste spiller, men har ikke lyst til at alle filmene med PCM spor (disney sine, sony) spiller av LFE kanalen feil.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hvilke erfaringer har folk gjort seg med den feilen BD 30 har med lyden? Tenker da på det med at på PCM spor så er LFE kanalen -5db lavere enn den skal ut via HDMI. Er det noe man greit greier å justere for i receiveren? Eller man man bare håpe og vente på en fiks fra Panasonic snart?
    I følge andre forum så lar ikke feilen seg uten videre justere i reciever. Det er kun LFE-kanalen som er for lav, og skrur man f.eks. opp subnivået med 5db i reciever så skrur man også opp bass fra de andre kanalene som er sendt til suben.

Så man må håpe på en fiks fra Panasonic. Skal ha en BD50 når den kommer, og håper inderlig dette er fikset opp til da.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

Spent på om den feilen er der når de Europeiske modellene begynner å rulle ut av butikkene.

Jeg VIL ha DTS HD MA ut av min neste spiller, men har ikke lyst til at alle filmene med PCM spor (disney sine, sony) spiller av LFE kanalen feil.
    Du har jo 3808 og kan da kjøpe Samsung sin 1400 spiller mens du venter på BD 50.

Så vidt jeg vet er det ikke noen feil på PCM lyden på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min bd30 fra ebay for et par dager siden. Ser ut til at mitt eksemplar har en pussig bug. Har problemer med å starte opp spilleren. Når jeg først fikk den igang spilte jeg gjennom hele 3:10 to Yuma, (skuffende film forresten), uten problemer. Når jeg trykket på eject slo spilleren seg av og plata kom ikke ut.
    Måtte holde inn pause og forward/skip samtidig i 5 sek for å få ut plata. Tenkte det kunne være varmeproblemer siden jeg satte den oppå receiveren ops:. Flyttet den derfor til en hylle for seg selv, men det hjalp heller ikke. Etter å ha spilt en film må jeg vente 3-5 min før jeg kan gå igang med neste. Den vil ikke engang slå seg på hvis jeg ikke venter lenge nok. Merkelige greier. Hadde det vært vameproblemer burde det vært vanskelig å komme seg igjennom en hel film. Ser ut til at problemet kun er relatert til oppstart. Har fw1.2. Vurderer å teste fw1.4. Har ikke lyst til å sende den tilbake til Usa heller. Blir sikkert månedsvis med venting samt at jeg sikkert ikke får noe på garantien. Er jo ikke beregnet på salg utenfor Usa/Canada disse. Kan vel leve med denne buggen, men er jo veldig irriterende. Må si at jeg hadde forventet mer av et såpass bra merke som Panasonic. Har jo sittet på gjerdet nesten et år før jeg bestemte meg for denne.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at produsentene bruker oss som betatestere.

Firmware oppdateringer via internet har gjort produsentene "late".

De trenger ikke teste produktene like nøye som før da de "bare" sender ut en update når tilstrekkelig mange kunder klager på noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvordan er loadetiden i forhold til f. eks. en PS3? Noen som har hatt problemer med FOX 1.1 titler som fryser midt i filmen? Sunshine eller siste Resident Evil-filmen f. eks?

Jeg vurderer denne sterkt nå, siden jeg ikke orker å vente helt til mai for BD50, og siden det hadde vært hyggelig å ha både HD DVD og Blu-Ray. Folk anbefaler gjerne PS3, men det er uaktuelt for min del.
    Re: E spilte helt fint, bortsett fra 2 stopp med varighet på et par sekunder hver. Mener å ha lest at de skulle fikse dette i neste fw-oppdatering. Har ikke ps3, men etter hva jeg har lest så er dette den spilleren med raskest loading ved siden av ps3.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne kommet til Norge? Tipper at jeg kommer til å gå for Panasonic viss det ikke kommer noe annet som virker bedre og ser bra ut.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har spiller fra Panasonic teste noe for meg?

Hvordan den takler ikke anamorphiske DVDer?

Putt i en DVD med 4:3 bilde. Eksempler TV serier eller USA utgaven av Deep Impact.

Hvordan ser bildet ut da?

Blir det dratt eller blir bildene korrekte?

På min Denon 2910, så må jeg inn i menyene for at de skal bli korrekte ved bruk av HDMI. Mens min Sony S300 fikser dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å hive meg på her!

Noen som vet om BD30 kan sende både ddth og bts ma som bitstream???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moliner
    Prøver å hive meg på her!

Noen som vet om BD30 kan sende både ddth og bts ma som bitstream???
    Det gjør den.

Den dekoder selv ingen av formatene.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett en konkret lanseringsdato på denne i Norge enda? Så på release.no at den skulle komme i mars, men har ikke funnet noen dato noe sted.

Hvis noen vet om butikker som har fått den inn, så tips gjerne om det også (evt legg ut en tråd på prisjakt...)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er nå i butikkhyllene i England. Er det noen som har hørt når den slippes i Norge?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen får inn spilleren i uke 13.

Min tråd

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av nettbutikkene har nå satt ETA til 04.04.08 på BD30.

Jeg bestillte forøvrig en BD30 fra USA idag (ble lei av å vente på BD50 og trenger heller ikke intern dekoding av HD-lydformatene i spilleren).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke bra ut, spesielt siden jeg har Onkyo og hadde tenkt å kjøpe denne spilleren.

**WARNING** DTS Masters bitstreamed can cause speaker damage!!! - AVS Forum

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Dette høres ikke bra ut, spesielt siden jeg har Onkyo og hadde tenkt å kjøpe denne spilleren.

**WARNING** DTS Masters bitstreamed can cause speaker damage!!! - AVS Forum
    Hmm..ikke spesielt hyggelig lesing det der nei. :???:
    Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden du linker til, men det ser ut som problemet kan løses gjennom en firmwareoppdatering av receiveren og at det faktisk allerede finnes en slik firmware tilgjengelig for de europeiske Yamaha receiverene (jeg har Yamaha) .

Jeg takker uansett for at du gjorde meg oppmerksom på dette problemet, så kan jeg få testet det ut...og forhåpentligvis uten å ødelegge høyttalerene i prosessen. :-o

EDIT: Her er link som viser at feilen ligger i dekoderen-chipen i enkelte receivere: Faulty DTS-HD MA Encoder in Certain Recievers - Blu-ray Forum

Dette kan vel bli en garantisak?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om dette vil bli dekket av garantien. Uansett så tror jeg nok jeg kommer til å vente med et kjøp av denne spilleren inntil Onkyo har fått sett på saken.

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min BD30 noen uker nå, og er så langt meget godt fornøyd med jobben den gjør. Det er lurt å oppdatere den med siste firmware. Jeg er usikker på om Euro-versjonen av BD30 er plaget med det, men USA-versjonen som jeg har hadde enkelte bugs som ble fikset i nyeste (1.6) fimware.

Jeg liker godt at den er rask i oppstart og menyer (jeg merker egentlig ingen forskjell på dette vs. PS3 som jeg hadde tidligere). Mindre viftesus/bråk enn PS3 er det også, selv om PS3 ikke var spesielt plagsom med lyden. En annen god ting er at jeg nå får 1 fjernkontroll mindre på bordet, siden Harmony fjernkontrollen jeg har takler BD30 fint.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •