Sone A BD spiller med profil 1.1 og DTS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sone A BD spiller med profil 1.1 og DTS

Hvilke reelle alternativer har man av Blu-ray spillere har man hvis man skal handle spiller fra USA?

Spillerene MÅ være Profil 1.1 og har intern eller bitstream sending av DTS Master HD. Helst intern dekoding.

Samsung BD-U5000 støtter vel sette. Gjør BD-1400 det samme?

PS3 støtter dette ikke, ikke DTS delen.

Hva med Sony spillerene? De har vel ingen profil 1.1 nå, men S500 og S2000 støtter vel bitstream?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Fremdeles ingen BD fanboys som har kommet deg til unsetning.

Jeg tror at du har litt problemer med å finne en BD spiller etter dine spesifikasjoner, men kanskje denne tråden kan hjelpe deg............

Sell me a BD Player ! Quick!! - AVS Forum

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilke reelle alternativer har man av Blu-ray spillere har man hvis man skal handle spiller fra USA?

Spillerene MÅ være Profil 1.1 og har intern eller bitstream sending av DTS Master HD. Helst intern dekoding.

Samsung BD-U5000 støtter vel sette. Gjør BD-1400 det samme?

PS3 støtter dette ikke, ikke DTS delen.

Hva med Sony spillerene? De har vel ingen profil 1.1 nå, men S500 og S2000 støtter vel bitstream?
    Panasonic DMP-BD30 er vel det nærmeste du kommer det du ser etter. Profil 1.1 og DTS HD bitstream.

Alternativet blir PS3 og håpe på at den får støtte for dekoding i firmwareoppgradering.

Leter etter ny spiller selv, men trenger dekoding internt, så jeg håper på at det annonseres noe på CES. Men sannsynligvis går jeg for en PS3 til, og satser på at den får dekoding etterhvert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen har alt ser det ut til.

Vurderer denne sterkt, vil jo kun koste ca 3300,- ferdig fortollet her hjemme. Og da slipper jeg tenke forsterker for DTS HD etter hvert, blir jo billigere det.

EDIT: Min feil

Den har ikke DTS HD dekoding. Det står litt kronglete på sidene til Panasonic syntes jeg. Det står at den dekoder, for så å sende bitstream. Den dekoder da ingenting, den leser jo bare av.

Får vel vente litt lenger på noe ordentlig, får se hva som kommer etter CES

Leste i manualen, og man får da inntrykk at man får full dekoding av disse formatene til PCM. Men det gjør det jo også på min Sony S300 i dag. Står ingenting om at den kun f.eks. henter ut DTS Core og ikke DTS HD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips spilleren har i hvertfall innebygde dekodere for DTS osv, så den ser da mest komplett ut, sammen med Samsung BD-U5000)

Philipsen koster vel ferdig fortollet hjem hit ca 3800,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål fra en amatør innenfor lydområdet. Hvorfor er DTS dekoding (både vanlig og HD typen) så viktig ? Jeg er klar over forskjellene mellom Dolby Digital og DTS, men dersom en film er kodet med Dolby Digital True HD vil ikke være nok for "hvermansen" ? (tenker ikke på entusiaster).

DVD spilleren min tar både DD og DTS. Men jeg synes faktisk lydbildet blir bedre i DD. Kobler jeg over til DTS (på filmer som har bare DD og DTS) får "mer lyd" og særlig i sentrumskanalen, men det virker på meg som de "bare har skudd opp volumet"....

Noen som kan utdype noe mer her slik at jeg kan forstå den store forskjellen og hvorfor mange anser DTS-HD lyd på BluRay spillere som veldig viktig ?

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet: Dobbelposting

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Et lite spørsmål fra en amatør innenfor lydområdet. Hvorfor er DTS dekoding (både vanlig og HD typen) så viktig ? Jeg er klar over forskjellene mellom Dolby Digital og DTS, men dersom en film er kodet med Dolby Digital True HD vil ikke være nok for "hvermansen" ? (tenker ikke på entusiaster).

DVD spilleren min tar både DD og DTS. Men jeg synes faktisk lydbildet blir bedre i DD. Kobler jeg over til DTS (på filmer som har bare DD og DTS) får "mer lyd" og særlig i sentrumskanalen, men det virker på meg som de "bare har skudd opp volumet"....

Noen som kan utdype noe mer her slik at jeg kan forstå den store forskjellen og hvorfor mange anser DTS-HD lyd på BluRay spillere som veldig viktig ?

/Øystein
    Det er enkelt. På DVD så var det påkrevd med Dolby Digital, filmselskapene kunne legge ved DTS hvis de ville, men Dolby Digital MÅTTE det være på

På de nye formatene så er ikke Dolby tvunget, de må enten ha Dolby Digital eller DTS. Så filmselskapene kan selv velge.

Disney kjører på PCM, og har da DD ved siden av. Sony kjører PCM, men også True HD mer og mer. Da må de også ha DD ved siden av.

Fox kjører kun på DTS. De har DTS Master HD på så å si alle enhetene sine. Altså skikkelig HD lyd i likhet med PCM og True HD. Men hvis en spiller ikke støtter DTS HD/DTS Master HD (ja 2 forskjellige formater) delen av lydsporet, så henter det kun ut det såkalte DTS Core delen, som er 1.5 Mbps. Og kan sammenlignes med de beste DTS sporene fra DVD (Sjeldent brukt der, de brukte for det meste 768 Kbps for å spare plass).

Når vi har HD bilde, så vil entusiastene også ha HD lyd, for å få det fra så mange filmer som mulig, må man også ha støtte for DTS Master HD for å leve lykkelig

Hjalp det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelt. På DVD så var det påkrevd med Dolby Digital, filmselskapene kunne legge ved DTS hvis de ville, men Dolby Digital MÅTTE det være på

På de nye formatene så er ikke Dolby tvunget, de må enten ha Dolby Digital eller DTS. Så filmselskapene kan selv velge.

Disney kjører på PCM, og har da DD ved siden av. Sony kjører PCM, men også True HD mer og mer. Da må de også ha DD ved siden av.

Fox kjører kun på DTS. De har DTS Master HD på så å si alle enhetene sine. Altså skikkelig HD lyd i likhet med PCM og True HD. Men hvis en spiller ikke støtter DTS HD/DTS Master HD (ja 2 forskjellige formater) delen av lydsporet, så henter det kun ut det såkalte DTS Core delen, som er 1.5 Mbps. Og kan sammenlignes med de beste DTS sporene fra DVD (Sjeldent brukt der, de brukte for det meste 768 Kbps for å spare plass).

Når vi har HD bilde, så vil entusiastene også ha HD lyd, for å få det fra så mange filmer som mulig, må man også ha støtte for DTS Master HD for å leve lykkelig

Hjalp det?
    Yes. 1000-takk. :-)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren din er nettopp annonsert på CES, Panasonic DMP-BD50:
    CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player | High-Def Digest
    The new player will include all of the features of the company's recently-released DMP-BD30K (read our review), plus internal TrueHD/DTS-HD Master Audio decoding and analog outputs allowing for full 7.1 channel surround sound when connected with a 7.1 channel amplifier and speakers.
    ...
    The player's BD-Live functionality will enable users to connect the DMP-BD50 to the internet to download such data as images and subtitles, and to join in multi-player interactive games that are linked to bonus movie content contained on Blu-ray discs.
    Ser lovende ut

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser meget bra ut. Prisen blir vel med dagens kurs 4-5000 ferdig her hjemme får jeg håpe. Men synd de ikke har annonsert noen release dato enda, blir vel først til høsten da, sammen med Samsung sin BD-U5500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •