PS3 og Pioneer VSX-AX4ASi-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 og Pioneer VSX-AX4ASi-S

Jeg har et problem med dette oppsettet. Når jeg kobler det opp med HDMI gjennom forsterkeren og til TV og setter i en BD-film bare hakker lyden og det kommer ikke noe bilde.

For å få det til må jeg koble PS3 direkte til TV via HDMI og kjøre lyden til forsterkeren via optisk. I følge brosjyren skal forsterkeren støtte 1080p.

Menyen på PS3 vises for øvrig helt fint på TV over HDMI gjennom forsterkeren.

Noen som har noen forslag ?

Roger

PS.
    Jeg vet ikke om jeg har startet denne i riktig tråd.
    DS.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel velge i en meny på Pio en om man skal rute hdmi lyden videre eller ei. Er den satt riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Man kan vel velge i en meny på Pio en om man skal rute hdmi lyden videre eller ei. Er den satt riktig?
    Ja, den er satt til "Amp" og menybilde fra PS3 går gjennom. Jeg tror det må være noe med oppsettet i PS3 ved avspilling av BluRay. Men takk for svar, jeg kan forske litt mer på dette i kveld.

Edit:
    Har forsket, og løst det. Måtte sette en parameter i PS3 til "av". Dette var BD 1080p 24 Hz utgang (HDMI). Hvis denne sto til PÅ eller AUTOMATISK så ville ikke tingene funke. I tillegg måtte BD/DVD Audio Output Format (HDMI)
    stå til "Datastrøm".
    Edit slutt.

Roger

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en del innstillinger i servicemenyen på ps3. Jeg har ax4avi (modellen før din) og da ville gjerne ps3 sende ut 1080i, ettersom recieveren takler dette. Ettersom jeg har 720p på pj, så valgte jeg bort det alternativet og satte ps3 til å sende 720p i stedet. I tillegg valgte jeg pcm via bitstream for lyd.

Har ikke hatt hakking i hverken lyd eller bildet... Kommer an på hva tv'n din takler av signaler da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •