Trådløs HDMI på 1080p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs HDMI på 1080p

Noen som har testet denne? --> GEFEN WIRELESS HDMI EXTENDER UP TO 33FT

The First Wireless HDMI Extender featuring Cable-Free High Definition Extension up to 30 Feet. Model: EXT-WHDMI

The Wireless HDMI Extender delivers a plug and play method of extending audio/video wirelessly up to 10 meters (33 feet) in distance, with a perfect replication of high definition visuals up to 1080p at 30 fps, or 1080i at 60 fps, and full digital and analog audio support for connecting HDTV sources, such as satellite set top boxes, HD DVD players and gaming systems. All IR signals are also transmitted from the receiver back to the sender for total control.

How it works
    Connect your two HDMI video sources and your one component video source to the Wireless for HDMI transmitter. Then connect the IR blaster to your sources using the supplied blaster cable. Then connect the Wireless for HDMI receiver unit to your HDMI or DVI display. Source switching is done via the included RMT3-IR or by using the autoswitch feature will allow you to switch when a new source is turn on.

Package Includes:

* Wireless HDMI Extender
    * One 6 ft HDMI Cable
    * IR Blaster Cable
    * RMT3-IR
    * Two 5V Power Supplies
    * User's Manual

Features:

* Guaranteed bandwidth reservation: Full Quality of Service (QoS) based on WiMedia Alliance MAC specification
    * Real-time, visually lossless HD compression
    * Two channel and multi-channel compressed PCM @ 32KHz, 44.1KHz, and 48KHz
    * High error resiliency: Wavelet transform provides high-quality image under varying channel conditions
    * Dynamic bit rate adjustment: Predictable, on-the-fly control of channel bandwidth consumption
    * Fully compliant family of HDMI/HDCP products
    * Fully DVI compliant
    * Two HDMI inputs
    * Analog audio input
    * Component video input
    * IR Blaster jack
    * Input selection button

Specifications:

* Up to 30 feet line-of-sight wireless operation with 65 Mbps throughput
    * Frequency band: : 3.1 - 4.8 GHz
    * Resolution support : 480i, 480p, 720p, and 1080i
    * HDMI v1.2a: Compliant and interoperable
    * Consumer Electronics Control (CEC)
    * Tzero RF Radio Chipset
    * ADI JPEG 2000 visual lossless compression
    * Power Supply: 5V DC
    * Power Consumption: 20 watts (max)
    * Operating temperature 0 to 70 celcius
    * Shipping Weight: 6 lbs.

Ifølge dette så skal en kunne se 1080p opp til 10mtr, noen som har erfaring på dette?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De motsier jo seg selv i info'en. Under specs. står det: * Resolution support : 1080i
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dette systemet virker som det skal, vil det selge godt. Dessverre har jeg mine tvil, og jeg er rimelig sikker på at båndbredden ikke er tilstrekkelig for 1080p signaler.

Kanskje noen kan kjøpe ett sett for å teste ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    De motsier jo seg selv i info'en. Under specs. står det: * Resolution support : 1080i
    Litt forvirrende. Men 1080i @ 60hz støttes - som er en standard. 1080p er vanligvis regnet som 1080p også i 60hz -og det støttes ikke - for det ville bruke dobbelt så mye båndbredde som 1080i60hz. Men i teksten lenger opp står det at den støtter 1080p opp til 30 fps hvilket bruker like mye båndbredde som et 1080i@60hz - hvilket igjen betyr at den har nok båndbredde til å kjøre f.eks 1080p24 ut fra Toshiba HD DVD spillere, f.eks XE1 og det samme fra div. Blu-ray spillere som f.eks PS3.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Litt forvirrende. Men 1080i @ 60hz støttes - som er en standard. 1080p er vanligvis regnet som 1080p også i 60hz -og det støttes ikke - for det ville bruke dobbelt så mye båndbredde som 1080i60hz. Men i teksten lenger opp står det at den støtter 1080p opp til 30 fps hvilket bruker like mye båndbredde som et 1080i@60hz - hvilket igjen betyr at den har nok båndbredde til å kjøre f.eks 1080p24 ut fra Toshiba HD DVD spillere, f.eks XE1 og det samme fra div. Blu-ray spillere som f.eks PS3.
    Det var det jeg og leste. Virker dette så kjøper jeg det ihvertfall.
    Koster der: Discounted price: $629.00
    Da kommer frakt og mva utenom. Ca norsk pris da er 4500kr.
    Og skal jeg legge opp en kabel på ca 15mtr koster denne ca 1500kr + masse arbeid(lettest er å borre 2 hull, legge kabel å utsiden av huset under kledningen). Og da er det ikke sikkert at jeg vil få 1080p.
    Tråløst er det ca 8-9mtr ifra kilden til tv som denne saken skal brukes på(TVen står 1 etg over spillekilden).

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jo være et glimrende produkt å teste for bladet Hjemmekino... Geffen har vel en norsk importør, så dette skulle vel ikke være en umulighet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg legger merke til er at det står opp til 10 meter. Altså det er sannsynligvis kun under optimale forhold den rekker 10 meter. Lurer på hvordan det blir med vegg evt andre gjenstander i veien...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    En ting jeg legger merke til er at det står opp til 10 meter. Altså det er sannsynligvis kun under optimale forhold den rekker 10 meter. Lurer på hvordan det blir med vegg evt andre gjenstander i veien...
    Tror kanskje ikke et går i hele tatt, fra specs:

Og det er IR teknologi.

Så disse boksene må ha direkte "line of sight" for å funke da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specifications:
    * Frequency band: : 3.1 - 4.8 GHz
    * Tzero RF Radio Chipset
    Det med IR teknologi er for å sende fjernkontroll signaler tilbake til tuner eller spillkonsoll.

Man oppgir gjerne radio rekkevidde som i avstand under forholdene "line-of-sight", altså at det ikke er noen vegger eller hinder som demper radio signalene. Betongvegger med armering vil betydlig dempe radio signalene. (Tkkelse på vegg og vinkelen gjennom veggen har mye å si) En vanlig lett vegg i tre vil dempe lite.

Hvis du kun skal rett opp en etage, og tak/gulv ikke inneholder armering, tror jeg det er verdt å prøve!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste HD-avspillere har menysystem som er 50 eller 60Hz, ergo får en ikke sync på denne trådløse forbindelsen før filmen er igang (24 Hz). Det aner meg at dette kommer til å bli kilde til uendelig mye frustrasjon?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Gefens alternativ allerede er utdatert - sjekk Belkins utgave! Belkin : FlyWire™

Meeeget interessant - men prisen er for høy foreløpig. Neste høst er nok dette mer vanlig og prisene deretter....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar opp denne igjen... noen som har testet noen løsning for trådløs hdmi?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har funnet en fra avocent den heter mpx1500 men det står at det er en hd multipoint extender aner ikke hva det betyr men kan se ut som det er en trådløs kvm switch med hd støtte virker som et seriøst produkt og...

rettelse den mest aktuelle produktet fra avocent heter emerge mpx 1550, det er 2 bokser, den ene heter 1550T (T=transmitter) den andre heter 1550R (R=receiver) de coster ca $1000 pr stk, noen som vet om disse går an å oppdrive i norge?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt borti det uten og si noe mer om det, uansett de gutta som jobbet med utvikling av ett trådløst system la det på hylla pga båndbredde og problemer med stabilitet, vi snakkker da om 1080P, dette er ca 6mnd siden og det kan jo ha skjedd ting på det området men jeg må innrømme at jeg tviler litt, dessutet snakker vi om priser på 4-6000 Kr som i kanskje er litt i overkant av hva en vanlig forbruker vil betale ?

Det var akkurat en test i siste L og B, den kan sikkert gi deg litt mer info :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg merke til troughput som er 65 Mbps.
    Ukomprimert 1080p video (32bit, 30fps) på HDMI okkuperer 2 Gbps.

De komprimerer med andre ord videoen for å få plass på linken, noe de da også skriver i sin spec.
    Man kjøper seg derfor ikke en ren kabelerstatter, men en ny komponent i kjeden som vil begrense den totale ytelsen.

Hva gjelder propagasjon, så vil radiobølger i 3-5GHz bli dempet kraftig selv av en gipsvegg. Betong og armering vil være å regne som skjermbur i dette frekvensområdet.
    Når man opplever å få link innendørs, feks i en kjeller på disse frekvensområdene så skyldes det reflektrerte signaler via små åpninger i konstruksjonen. Moderne radioprotokoller er veldig robuste mot multipath fading og kan derfor nyttiggjøre seg av svake reflekterte signaler. Stjerneeksempelet er LTE eller såkalt 4G, som gir linker med ekstrem båndbredde i urbant miljø med mye refleksjoner og multipath.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips SWW1800

Låner denne tråden... Noen som har testet Philips SWW1800. Jeg har behov for å sende signal ca 7 meter, men det er en betongvegg og en trevegg signalene må gå forbil. Noen sjanse for at dette kan virke?

HDMI: Trådløs HDMI: Philips SWW1800 testet - DinSide Bolig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •