LG GGC-H20L Blu-ray og HD DVD i ett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG GGC-H20L Blu-ray og HD DVD i ett

Nå begynner det å bli interessant med HD!

http://www.hardware.no/artikler/dvd_...ggc-h20l/46350

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Nå begynner det å bli interessant med HD!

Sniktitt: LG GGC-H20L - Hardware.no
    Aj, aj, aj! Nå begynner det å ligne noe!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man finner denne til en bra pris? Eneste butikken jeg finner skal ha rundt 2600 for den..

Evt. om det finnes noen andre bra alternativer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst forhol denne tråden teknisk. Prisdisusjoner tas i produkt/prisjakt forumene.

På forhånd takk !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Jeg har veldig lyst på denne, men er det noen som har denne?
    Er den noe bra? Koster litt over 2k på netshop.no nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Jeg har veldig lyst på denne, men er det noen som har denne?
    Er den noe bra? Koster litt over 2k på netshop.no nå.
    Kjøpte min for 1660,- forrige uke på Pixmania.

Har fungert bra på de HD DVD + Blu-ray filmene jeg har testet.

Nå skal PS3'en leveres tilbake til Elkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min for 1660,- forrige uke på Pixmania.

Har fungert bra på de HD DVD + Blu-ray filmene jeg har testet.

Nå skal PS3'en leveres tilbake til Elkjøp!
    Det var billig, ble det totalt 1660kr m/mva?
    Hva følgte med av programvarer?
    Den brenner ikke BD plater?

Fra en skala 1-10, hvor fornøyd er du med produktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billig, ble det totalt 1660kr m/mva?
    Hva følgte med av programvarer?
    Den brenner ikke BD plater?

Fra en skala 1-10, hvor fornøyd er du med produktet?
    Ja, 1660,- inkl. mva + frakt (en drøy hundrelapp).

Jeg trodde jeg skulle få en naken OEM drive uten noe programvare, men fikk en full retail eske med programvare. Det fulgte med CyberLink Hi-Def Suite, som blant annet inneholder PowerDVD 7.3 Ultra. Fikk også lastet ned en gratis oppdatering til denne. Den spiller både Blu-ray og HD DVD filmer. Har testet 1 Blu-ray (region B) og 4 HD DVD filmer uten problemer. Med Any DVD HD skal den også være sonefri på Blu-ray, men har jeg ikke fått testet enda.

Den brenner ikke Blu-ray. Bare vanlig DVD. Ser ikke noe poeng med å brenne Blu-ray plater for min del.

Jeg vil vel si at jeg gir den en 7'er. Den viktigste grunnen til at den ikke får en 8'er er egentlig PowerDVD. Der er det noen små irritasjonsmomener som:

1) Når PowerDVD kjører, så mister Vista glass-effektene (dette ordnes når PowerDVD avsluttes, så det er ingen stor sak).

2) Det finnes ingen 100% integrasjon med Windows Media Center

3) PowerDVD programvaren ser litt jalla ut i forhold til de applikasjonenen som følger med Vista (Media Player f. eks).

4) Får kun 2-kanal stero på noen plater (de som ikke har DTS 5.1 eller Dolby Digital 5.1 lyd). Dette gjaldt Superbad på Bly-ray.

Regner med at punkt 4) blir bedre når det kommer PC-hardware med HDMI 1.3 støtte og programvaren da forhåpentligvis vil støtte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svaret T 2

Ja, 1660,- inkl. mva + frakt (en drøy hundrelapp).

Jeg trodde jeg skulle få en naken OEM drive uten noe programvare, men fikk en full retail eske med programvare. Det fulgte med CyberLink Hi-Def Suite, som blant annet inneholder PowerDVD 7.3 Ultra. Fikk også lastet ned en gratis oppdatering til denne. Den spiller både Blu-ray og HD DVD filmer. Har testet 1 Blu-ray (region B) og 4 HD DVD filmer uten problemer. Med Any DVD HD skal den også være sonefri på Blu-ray, men har jeg ikke fått testet enda.

Den brenner ikke Blu-ray. Bare vanlig DVD. Ser ikke noe poeng med å brenne Blu-ray plater for min del.

Jeg vil vel si at jeg gir den en 8'er. Den viktigste grunnen til at den ikke får en 7'er er egentlig PowerDVD. Der er det noen små irritasjonsmomener som:

1) Når PowerDVD kjører, så mister Vista glass-effektene (dette ordnes når PowerDVD avsluttes, så det er ingen stor sak).

2) Det finnes ingen 100% integrasjon med Windows Media Center

3) PowerDVD programvaren ser litt jalla ut i forhold til de applikasjonenen som følger med Vista (Media Player f. eks).

4) Får kun 2-kanal stero på noen plater (de som ikke har DTS 5.1 eller Dolby Digital 5.1 lyd). Dette gjaldt Superbad på Bly-ray.

Regner med at punkt 4) blir bedre når det kommer PC-hardware med HDMI 1.3 støtte og programvaren da forhåpentligvis vil støtte det.
    Flott besvart :-) (Jeg tipper at 10 best)
    Punkt 4 kan jeg tenke meg er veldig irriterende, men mener du da at du ikke får DTS eller DD lys når det ikke står på coveret at det ikke er? For da er det ikke så mye man kan gjøre med det. Jeg er litt usikker på om jeg skal vente litt enda, ting blir jo ikke dyrere av å vente BD brenner hadde jo ikke vært dumt å hatt, platene koster vel litt for mye enda..

Jeg har Dvi utgang på skjermkortet mitt som jeg bruker en dvi - hdmi adapter videre med en hdmi kabel til tv'en. SPDIF ut fra hovedkortet til forsterkeren. Jeg har testet PowerDVD litt på DVD og er ikke 100% fornøyd med det, sleit veldig med å få bort startmeny oppgavelinjen til vista vekk fra fullskjermen. Måtte gå inn på egenskaper og huke av "Behold alltid oppgavelinjen over andre vinduer". Lyden har vært ganske bugget på noen av versionene + andre små irriterende feiler. Nå har jeg riktig nok ikke jeg den "betaltefullversionen" så kan være det, håper jeg. Greit å få testet programmer før man kjøper det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om den allerede er erstattet med GGW-H20L som også brenner i Blu-ray (ikke HD-DVD).

Komplett.no - LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L HD-DVD leser

Må testes..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott besvart :-) (Jeg tipper at 10 best)
    Punkt 4 kan jeg tenke meg er veldig irriterende, men mener du da at du ikke får DTS eller DD lys når det ikke står på coveret at det ikke er? For da er det ikke så mye man kan gjøre med det. Jeg er litt usikker på om jeg skal vente litt enda, ting blir jo ikke dyrere av å vente BD brenner hadde jo ikke vært dumt å hatt, platene koster vel litt for mye enda..

Jeg har Dvi utgang på skjermkortet mitt som jeg bruker en dvi - hdmi adapter videre med en hdmi kabel til tv'en. SPDIF ut fra hovedkortet til forsterkeren. Jeg har testet PowerDVD litt på DVD og er ikke 100% fornøyd med det, sleit veldig med å få bort startmeny oppgavelinjen til vista vekk fra fullskjermen. Måtte gå inn på egenskaper og huke av "Behold alltid oppgavelinjen over andre vinduer". Lyden har vært ganske bugget på noen av versionene + andre små irriterende feiler. Nå har jeg riktig nok ikke jeg den "betaltefullversionen" så kan være det, håper jeg. Greit å få testet programmer før man kjøper det.
    Jeg ser forøvrig at jeg hadde en liten trykkfeil i karaktersettingen. Jeg mente og gi den en 7'er (på en skala fra 1-10). Har nå redigert innlegget mitt.

Når det gjelder punkt 4, så var det en plate der jeg ikke fant Dolby Digital 5.1 eller DTS 5.1 i film-menyene.

Å betale 800,- mer for et drev som kan brenne Blu-ray hadde jeg ikke giddet, da prisen på blanke plater er ekstremt høy.

Har ikke sett noen problemer med startmeny / oppgavelinjer med den PowerDVD versjonen jeg kjører.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser forøvrig at jeg hadde en liten trykkfeil i karaktersettingen. Jeg mente og gi den en 7'er (på en skala fra 1-10). Har nå redigert innlegget mitt.

Når det gjelder punkt 4, så var det en plate der jeg ikke fant Dolby Digital 5.1 eller DTS 5.1 i film-menyene.

Å betale 800,- mer for et drev som kan brenne Blu-ray hadde jeg ikke giddet, da prisen på blanke plater er ekstremt høy.

Har ikke sett noen problemer med startmeny / oppgavelinjer med den PowerDVD versjonen jeg kjører.
    Mulig jeg venter noen måneder i håp om at prisene synker enda mer ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •