Ny blue-ray spiller prisklasse rundt 4000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny blue-ray spiller prisklasse rundt 4000kr

Jeg vurderer kjøp av ny blue-ray spiller som skal kobles til en Toshiba 42Z3030. Vil jeg få betydelig bedre bilde på en så "liten" skjerm?
    Hvilken spiller bør jeg velge i denne prisklassen Sony bdp-s300, Sharp BD-HP20H eller andre?
    God kvalitet på sd-dvd er også viktig da jeg idag har en rimelig dvd-spiller. Er det noen blu-ray spillere som kan gjøres sonefrie på sd-dvd?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at den kommende Samsung BDP-1400 er helt klart best i denne prisklassen, ifølge specs. Hifi-klubben har allerede fått den inn på nettsidene sine, og sikkert mange andre steder også. Mulig den ligger litt over prissjiktet ditt, men tror det er lurt å legge på litt ekstra. Hvis ikke så er jo Sony sin veldig bra ifølge tester, noe treg vissstnok...

Om du vil få WOW faktoren på 42 tommeren din spørs jo bare hvor mye du forventer på forhånd... Den virkelige wow faktoren kommer på over 100" og fra en 1080p projektor... Men kjøp en god titttel, f.eks Pirates filmene, så vil nok gliset komme ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jeg vil tro at den kommende Samsung BDP-1400 er helt klart best i denne prisklassen, ifølge specs. Hifi-klubben har allerede fått den inn på nettsidene sine, og sikkert mange andre steder også. Mulig den ligger litt over prissjiktet ditt, men tror det er lurt å legge på litt ekstra. Hvis ikke så er jo Sony sin veldig bra ifølge tester, noe treg vissstnok...

Om du vil få WOW faktoren på 42 tommeren din spørs jo bare hvor mye du forventer på forhånd... Den virkelige wow faktoren kommer på over 100" og fra en 1080p projektor... Men kjøp en god titttel, f.eks Pirates filmene, så vil nok gliset komme ja...
    Takk for raskt svar:smile:
    Samsungen ser ut som et godt alternativ. Jeg er imidlertid lit usikker på dette med 24fps noe både tven og spilleren ser ut til å takle. Jeg var av den oppfatning at det var bedre med høyere hz eller bør enn slå av 100hz å stille tv en til 24fps når en skal bruke enn spiller som takler det? Beklager nybegynner spørsmålet::-) men er veldig usikker på sammenhengen mellom hz og fps

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må du få svar fra noen lærde. Er ikke så sterkt på akkurat det området...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zapzap
    Jeg vurderer kjøp av ny blue-ray spiller som skal kobles til en Toshiba 42Z3030. Vil jeg få betydelig bedre bilde på en så "liten" skjerm?
    Hvilken spiller bør jeg velge i denne prisklassen Sony bdp-s300, Sharp BD-HP20H eller andre?
    God kvalitet på sd-dvd er også viktig da jeg idag har en rimelig dvd-spiller. Er det noen blu-ray spillere som kan gjøres sonefrie på sd-dvd?
    Da er ikke jeg i tvil velg PS3. Meget habil BD spiller og ikke minst SD DVD spiller.
    PS! Du kan spille spill på den og )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen ser ut som et godt alternativ. Jeg er imidlertid lit usikker på dette med 24fps noe både tven og spilleren ser ut til å takle. Jeg var av den oppfatning at det var bedre med høyere hz eller bør enn slå av 100hz å stille tv en til 24fps når en skal bruke enn spiller som takler det? Beklager nybegynner spørsmålet::-) men er veldig usikker på sammenhengen mellom hz og fps
    24fps har kun relevans for HD DVD eller Blu-ray film. SD DVD bruger 50hz i Europa og 60hz i USA, men da langt de fleste fim er optaget i 24fps er det en fordel af bruge den frekvens (hvis ens udstyr kan klare det), da det vil give en mere glat/smooth visning af panorering.

Hvis du ønsker at købe P1400 vil jeg anbefale et andet sted en hifiklubben ... de skal have 5000,- for den, men du kan få spilleren for 3500,- på fx netonnet (Hardware.no - Prisguide - DVD-spiller (HiFi) - Samsung BD-P1400)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    24fps har kun relevans for HD DVD eller Blu-ray film. SD DVD bruger 50hz i Europa og 60hz i USA, men da langt de fleste fim er optaget i 24fps er det en fordel af bruge den frekvens (hvis ens udstyr kan klare det), da det vil give en mere glat/smooth visning af panorering.

Hvis du ønsker at købe P1400 vil jeg anbefale et andet sted en hifiklubben ... de skal have 5000,- for den, men du kan få spilleren for 3500,- på fx netonnet (Hardware.no - Prisguide - DVD-spiller (HiFi) - Samsung BD-P1400)
    Takk for tipset:-)
    Noen som har en link til en test av spilleren på engelsk eller norsk ser at en del brukere på cnet ga den dårlig kritikk.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen tester av den spilleren. Det er nå en kampanje på denne spilleren, men det ser ikke ut som om den har begynnt her til lands ennå.

Senker prisen på Blu-ray - Hardware.no

Tester:

Test Blu-ray: Samsung BD-P1400

Anmeldelse af Samsung BD-P1400 blu-ray afspiller

TEST: Samsung Blu-ray Disc-Player BD-P1400 (1/2) (25.10.2007)

En tråd om spilleren.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...syns-dere.html
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Her er det noen tester av den spilleren. Det er nå en kampanje på denne spilleren, men det ser ikke ut som om den har begynnt her til lands ennå.

Senker prisen på Blu-ray - Hardware.no

Tester:

Test Blu-ray: Samsung BD-P1400

Anmeldelse af Samsung BD-P1400 blu-ray afspiller

TEST: Samsung Blu-ray Disc-Player BD-P1400 (1/2) (25.10.2007)

En tråd om spilleren.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...syns-dere.html
    Takk for infoen :-)
    Hva går kampanjen i utlandet ut på?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11 av 10 stjerner på Area-dvd sier vel sitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sharp BD-HP20S?

Den ligger innenfor ditt budsjett, og er en av få blue-ray spillere som ikke bruker et døgn på å starte opp!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste resultat får du hvis TV'n går så høyt som 120Hz.

Men alle x24hz vil gi en forbedring - x24 =
    24 -48 -72 - 96 - 120hz.

NTSC video kilde = 30 - 60 - 120hz

PAL videokilde og film skutt for PAL TV x25 =
    25 - 50 -75 - 100hz.

Hz blir nesten det samme som frames pr. second = antall ganger bildet blir oppdatert hvert sekund.

Dess ofter oppdateringen skjer, dess mindre bevegelse "hakking". Hvis TV'n i tillegg har prossesering som fyller inn "konstruerte" bilder i strømmen blir det enda mykere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •