PS3 og problemer med laser - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. I morgen er det 4 uker siden jeg leverte min PS3 hos Elkjøp. Har ikke hørt noe fra dem siden det, men vet den ble videresendt til Nordisk Film to dager etter innlevering. Ser ut til at dette kan ta litt tid, ja. Elkjøp garanterer ikke en gang at det er en garantisak.

Hvordan ligger det an med dere andre? Noen som har fått igjen maskinene sine?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg sliter litt nå. Min USA-importerte PS3 sluttet å lese disker på fredag.... Ser ut til at det blir en langvarig pause fra blu-ray nå. Føler ikke for å sprette kontoen for en ny spiller mindre enn et halvt år siden forrige. Suger ganske hardt egentlig :cry:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nordisk film sliter litt om dagen ja. Håper PS3'en min funker fint, ihvertfall en god stund så NF får fikset rutinene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fire uker siden (idag) eg også leverte inn min ps3. Ringte elkjøp idag, og deskulle ringe meg opp igjen idag eller imorgen. Kommer vel med et dårlig 40 GB tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fremdeles ikke fått tilbake min spiller... Og jeg startet denne tråden den 16. desember.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbake en ny maskin som erstatning for vår 60 GB (sluttet å vise bilde fra DVD) etter drøye seks uker takket være god oppfølging fra Expert Sluppen, Trondheim; ville ellers risikert å måtte vente til mai... Lykke hos den yngre generasjonen, og endelig kan jeg se Blade Runner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Jepp. I morgen er det 4 uker siden jeg leverte min PS3 hos Elkjøp.....
    Snakket med dem i går og de skulle kontakte Nordisk Film og finne ut hvordan det lå an. De skulle ringe meg i løpet av dagen, noe som ikke har skjedd (og jeg er ikke overrasket. Sukk!)
    Jeg spurte om de hadde en utlåns PS3 eller evt. en Blu-Ray spiller, men dere kan jo gjette hva svaret var...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg fikk en melding om at de hadde "pushet" på Nordisk Film, og eg ville få en beskjed når den var reparert. Meget bra svar...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om de hadde en utlåns PS3 eller evt. en Blu-Ray spiller, men dere kan jo gjette hva svaret var...

Forbrukerkjøpsloven:

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

Altså, forbruker bestemmer om det skal repareres eller omleveres. Tenker da på de med 60GB versjon. Ellers kan selger dersom de tilfredsstiller videre krav i loven forbeholde seg retten til å reparere (avhjelp) fremfor å omlevere ( nytt produkt.)

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom du har handlet PS3 fra "Jensen på Kaia" og han vil gå konkurs dersom han skaffer deg en PS3 til låns i reparasjonsperioden. DA er det en vesentlig ulempe for selger. Det er IKKE en stor kostnad eller ulempe for firmaer som omsetter for flere hundre millioner kroner å måtte stille en PS3 til låns.

Det er bare å kreve sin rett. Har du kjøpt på Expert og de ikke har noen til låns kan du informere dem om at Elkjøp lagerfører og at du FORVENTER at Expert går ned på Elkjøp og KJØPER en maskin du kan låne. Eller omvendt om du har handlet på Elkjøp. Min erfaring med Elkjøp er imidlertid at de er godt kjent med sine forpliktelser. Ovennevnte paragraf står til og med innrammet godt synlig for kunder på min lokale Elkjøp filial. Jeg hadde ingen problemer med å få lånt en X360 når min dukket under for "Red ring of death".

LINK Til Kapittel 6 i loven som omhandler dette tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: Jeg kjøpte en PS3/60GB på Sonysenter i Paleet i Oslo. Som så mange andre sluttet min å spille DVD/BlueRay og spill. Ved henvendelse til butikken fikk jeg opplyst at det ville ta måneder å få den reparert. Jeg henviste til forbrukerloven, men svaret var at de kun tilbød låneprodukter hvis det var en NØDVENDIG vare. Som eksempel ble nevnt TV og mobil. Jeg fikk da 2 valg: Godta å få tilbale en 40GB versjon + spill eller heve kjøpet. Jeg valgte å heve kjøpet og fikk umiddelbart mine penger tilbake. Spillren hadde jeg hatt i 3-4 måneder.

PS: Som erstatning bestillte jeg en Samsung BP-P1400 fra Pixmania.com.
    Den var helt død når jeg mottok den. Det ser ut til at dårlige produkter er mere regel enn unntak nå for tiden.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Jeg henviste til forbrukerloven, men svaret var at de kun tilbød låneprodukter hvis det var en NØDVENDIG vare. Som eksempel ble nevnt TV og mobil. Jeg fikk da 2 valg: Godta å få tilbale en 40GB versjon + spill eller heve kjøpet. Jeg valgte å heve kjøpet og fikk umiddelbart mine penger tilbake.
    Dette er jo et typisk eksempel på at en forretning leser forbrukerloven på jakt etter smutthull som gavner dem selv. Her har de tatt det på seg å definere for deg som forbruker hva DU strengt tatt har BEHOV for. De har tatt para graf 30: "Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

For det første, forbrukerens behov defineres i største grad av ham selv. At man overlever uten en PS3 i en periode sier seg selv. Men det gjør man jo uten telefon også strengt tatt. Det andre som er mer aktuelt med 60GB versjonen er jo ulempen for selger å skaffe et nytt produkt som har gått ut av produksjon. At det er enklere for dem å tilby en 40GB, pluss et spill som plaster på såret er vel åpenbart. Det er ikke dermed sagt at de har RETT til å velge det som eneste tilbud.

I ditt tilfelle hadde du helt klart rett til å kreve din 60GB versjon reparert, og dersom det ville tatt mer enn 1 uke før du fikk den tilbake igjen, har du krav på et låneprodukt. Låneproduktet kan selvfølgelig være en 40GB versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 leser ikke av

ps3 min les ikke av nåkka!! klikke som ****.. å i tillegg miste æ jo alt av saves unlocks osv! kan æ gjennopp rette brukern min når æ får en ny ellr? pls svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PSN så kan du jo bare bruke det nicket du bruker og passordet så har du fortsatt konto der, men når det gjelder save files osv så ligger dette på harddriven i selve marskin så det får du ikke med da hvis du ikke har kopiert alle filen desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med dem i går og de skulle kontakte Nordisk Film og finne ut hvordan det lå an. De skulle ringe meg i løpet av dagen, noe som ikke har skjedd (og jeg er ikke overrasket. Sukk!)
    Samme kveld fikk jeg SMS fra Elkjøp om at en ny maskin var klar for henting hos min lokale Elkjøp. Vet ikke om dette var fordi jeg hadde mast eller om den hadde ankommet da uansett. Kostet ingen ting, men jeg var jo uten PS3 i fire uker.

Nå er i hvert fall den nye maskinen i hus, og da satser jeg på at den skal holde som Blu-Ray spiller fremover. Siden jeg fikk ny maskin har jeg jo også fått fornyet garantiperiode, så neste gang dette skjer...

Lykke til alle dere andre som fortsatt venter.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, jeg håper aldri jeg får dette problemet. Heldigvis har jeg garantien på min side hvis det skjer noe. Dessuten har jeg jo også dere å støtte meg til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette ett problem som oppstår når maskina står vertikalt, kjenner ingen som har hatt problemet når de står horisontalt. bare ett gjetning.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis99
    er dette ett problem som oppstår når maskina står vertikalt, kjenner ingen som har hatt problemet når de står horisontalt. bare ett gjetning.
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post846100

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar fra reperatør at min maskin ikke lar seg reparere. Får derfor en ny som erstatning. MEN: mitt problem er at 60gb ikke produseres lenger. Må derfor ta til takke med en usa40gb som IKKE spiller sacd. Driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!!

Forbannade...

som et plaster på såret får jeg 4 spill og en kontroller ekstra. Ikke dårlig det da Forsøker og trøste meg selv så godt som mulig... Må nok finne noe annet da som kan spille sacd. Stoler ikke på ps3'en lenger. Den neste kan også ta kvelden! Har Denon 2910, men ps'en spilte fletta av den på sacd.

I hvert fall all honnør til selger som har fulgt opp på en fin måte og oppført seg meget ok overfor meg!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •