Toshiba HD DVD: Firmware Oppdaterings Guide

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD DVD: Firmware Oppdaterings Guide

Ser det er mange som sliter med å få oppdatert sin Toshiba HD DVD spiller ved nedlasting via PC. En micro guide for de som laster ned til selve spilleren er lagt til på slutten

Så for å slippe å skrive masse hver gang så lager jeg her en liten guide i stedet.

Først, når man laster ned firmwaren fra denne siden: Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Firmwaren ligger under PDF filen "Further Information", det er en "Click Here" link på side 2, under "2. If you have a PC with a CD-RW drive that is connected to the internet"

Da kommer det opp en ny side, under "HD DVD Player Firmware", så klikk på linken "Download latest...." (Alternativ 2).

Da kommer det opp enda en ny side, hvor man velger firmwaren som er lagt ut under den spilleren man selv har.

Når denne er lastet ned, så finn filen i windows utforsker. Ved eldre filer, slik som den australske sonefri firmwaren (2.5.1.) så var det ISO filer. De nye kommer pakket inn. Disse må pakkes ut, med winzip eller winrar. Da får man en fil som har filbetegnelsen .prg.

Får å brenne ut på disk så holder det med en vanlig CD-R. Men normale brenne programmer som mange får med sine PCer osv ser ikke ut til å kunne gjøre jobben her. Så hvis man har programmer fra Nero eller Roxio, så funker de ikke.

Har selv testet det gratis programmet Image Burner, og det funker. kan lastes ned fra The Official ImgBurn Website

Når det er innstallert, så må man importere filen i programmet. Den sikreste metoden (så programmet ikke pakker ut mer enn det skal), er å få via Windows utforskeren (eller lignende alternativer).

Ha en blank CD i brenneren før neste steg.

Høyreklikk på ISO eller PRG filen, og vel åpne i, og velg da Image Burner. Det kan hende at man må lete frem programmet under Browse (normalt så legger det seg under c:/programfiler/imgburn, velg filen imgburn), da kommer den opp som alternativ.

Hvis Image Burner ikke grenner direkte ut, så trykk på brenne knappen. Normalt så skal den brenne direkte ut når man går via Windows Utforskeren.

For de som har problemer med å laste ned direkte til spilleren. Så er det ett par ting man må være ops på. Husk å ha koplet til spilleren med en nettverkskabel til routeren (cat 5 eller bedre) Når routeren er på, så kan man starte spilleren. Da skal normalt routeren gi spilleren all informasjon som den trenger. Og man kan gå inn i Setup menyen, undermenyen General, så Maintenance (Da kommer også firmware versjon som man har opp), og Update.

Får man da beskjed at man ikke har kontakt med server. Så må man sjekke under Ethernet på hovedmenyen. De fleste rubrikkene under DNS skal ha nummer. DHCP må stå til ON for at den skal ta i mot automatisk fra router.

Får man ikke opp DNS nummer, så ta kontakt med nettleverandør. Dette har spesielt vært ett problem med NextGenTel routere.

Hvis noen har noe å tillegge, så svar her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å nedgradere firmware? Jeg har EP10 med versjon 2.7 nå, men kunne tenke meg å gjøre den sonefri..

Da først legge inn 2.5 og så 2.5.1 og til slutt 2.7?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbeat
    Er det mulig å nedgradere firmware? Jeg har EP10 med versjon 2.7 nå, men kunne tenke meg å gjøre den sonefri..

Da først legge inn 2.5 og så 2.5.1 og til slutt 2.7?
    Da må den nok inn til verksted tipper jeg. Det blir det samme som om noe går feil under firmware innstallasjon. Det eneste Toshiba nevner er at man da må ta kontakt med service verksted. Altså så har ikke spillerene noen firmware backup, noe som er meget risky siden det kommer så hyppig med firmware utgivelser.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AndersT2]Ser det er mange som sliter med å få oppdatert sin Toshiba HD DVD spiller ved nedlasting via PC. En micro guide for de som laster ned til selve spilleren er lagt til på slutten

Så for å slippe å skrive masse hver gang så lager jeg her en liten guide i stedet.

Først, når man laster ned firmwaren fra denne siden: Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Firmwaren ligger under PDF filen "Further Information", det er en "Click Here" link på side 2, under "2. If you have a PC with a CD-RW drive that is connected to the internet"

Da kommer det opp en ny side, under "HD DVD Player Firmware", så klikk på linken "Download latest...." (Alternativ 2).

Da kommer det opp enda en ny side, hvor man velger firmwaren som er lagt ut under den spilleren man selv har.

Når denne er lastet ned, så finn filen i windows utforsker. Ved eldre filer, slik som den australske sonefri firmwaren (2.5.1.) så var det ISO filer. De nye kommer pakket inn. Disse må pakkes ut, med winzip eller winrar. Da får man en fil som har filbetegnelsen .prg.

Får å brenne ut på disk så holder det med en vanlig CD-R. Men normale brenne programmer som mange får med sine PCer osv ser ikke ut til å kunne gjøre jobben her. Så hvis man har programmer fra Nero eller Roxio, så funker de ikke.

Har selv testet det gratis programmet Image Burner, og det funker. kan lastes ned fra The Official ImgBurn Website

Når det er innstallert, så må man importere filen i programmet. Den sikreste metoden (så programmet ikke pakker ut mer enn det skal), er å få via Windows utforskeren (eller lignende alternativer).

Ha en blank CD i brenneren før neste steg.

Høyreklikk på ISO eller PRG filen, og vel åpne i, og velg da Image Burner. Det kan hende at man må lete frem programmet under Browse (normalt så legger det seg under c:/programfiler/imgburn, velg filen imgburn), da kommer den opp som alternativ.

Hvis Image Burner ikke grenner direkte ut, så trykk på brenne knappen. Normalt så skal den brenne direkte ut når man går via Windows Utforskeren.

Hallo.
    Har gjort som du har skrivd i tråden her, men jeg får det ikke til.Har den prg filen, men når jeg åpner image burner og går inn på den samme mappa så er den ikke der.Er ikke så veldig data kyndig av meg, men skjønner ikke hva jeg gjør feil?:?:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.
    Har gjort som du har skrivd i tråden her, men jeg får det ikke til.Har den prg filen, men når jeg åpner image burner og går inn på den samme mappa så er den ikke der.Er ikke så veldig data kyndig av meg, men skjønner ikke hva jeg gjør feil?:?:
    Det var noe rart med den filtypen.

Prøv å brenn den som datafil, altså direkte til platen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var noe rart med den filtypen.

Prøv å brenn den som datafil, altså direkte til platen.

Fikk brent filen rett til cd'n, men spilleren vil ikke ta den.Står bare at det ikke er en dvd plate.
    At det skal være så vanskelig for å oppgradere en spiller:evil:

Har også prøvd å koble spilleren rett på nett, men det gikk heller ikke

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opp at prg filen ikke er et gyldig program for image burn...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Fikk brent filen rett til cd'n, men spilleren vil ikke ta den.Står bare at det ikke er en dvd plate.
    At det skal være så vanskelig for å oppgradere en spiller:evil:

Har også prøvd å koble spilleren rett på nett, men det gikk heller ikke
    HAr du enablet dhcp i setupen? mange som glemmer dette og får ikke brukt spillerne sine online.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    HAr du enablet dhcp i setupen? mange som glemmer dette og får ikke brukt spillerne sine online.
    Jepp. Har lest litt innpå forumet her hva folk har gjort, og prøvd ut dette selv, uten hell.
    Har også prøvd å koble til manuellt, uten hell der også.Står bare at den ikke
    finner server eller no sånt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må alltid restarte både modem og spiller før jeg starter oppgradering over nett. I begynnelsen gjorde jeg ikke det, og fikk problemer. Etterpå det har det gått veldig greit.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg må alltid restarte både modem og spiller før jeg starter oppgradering over nett. I begynnelsen gjorde jeg ikke det, og fikk problemer. Etterpå det har det gått veldig greit.
    Har bare restarta spilleren, ikke modemet. Får vel prøve det, men har store tvil at det vil funke:-?
    Men på en måte så har jeg vel restarta modemet, for å koble til dvd spilleren så må jeg koble modemet fra nett og koble det opp på nytt i kjelleren.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk jeg oppgradert spilleren via nettet
    Tenkte jeg bare skulle prove for moro skyld, så gikk det med
    en gang. Ikke dårlig.
    Eneste jeg mangler da er å få gjort den sonefri. Men det
    skjønner jeg ikke bæret av.
    Har prøvd å laste ned de linkene som gjør spilleren sonefri og
    prøvd å brenne det ut på cd uten hell:?
    Det skal tydligvis ikke være lett:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Toshiba EP-35 Sonefri

Er det noen som har fremgangsmåten for å få spilleren sonefri på vanlig DVD?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriwen
    Det ser dessverre ikke slik ut.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriwen
    Jeg har ISO'en for 2.5.1 (eller hva det var) for EX1 hvis det er den du ser etter . Har ikke rukket å teste den enda, men det er bare å sende meg en PM hvis du ønsker den. Har bare funnet dette :

Toshiba XE1 Region Free Firmware Still Available to Download - AVForums

peram

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Jeg har ISO'en for 2.5.1 (eller hva det var) for EX1 hvis det er den du ser etter . Har ikke rukket å teste den enda, men det er bare å sende meg en PM hvis du ønsker den. Har bare funnet dette :

Toshiba XE1 Region Free Firmware Still Available to Download - AVForums

peram
    Den funker ikke på EP30 eller 35 spillerene som han spurte etter.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har 3. gen hddvd spiller og ønsker sonefri firmware, gå til denne siden og registrer dere :arrow: List Of People Wanting 3rd Gen Firmware Uk & Usa - DTV Forum Australia

Da kan det skje et "under". 8-)

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan bruke disse firmware upgradene til xe1 for å gjøre den sonefri på en XA2? Er umulig og oppdrive en xe1 nå om dagen men XA2 (amerikanske versjonen) finns det flusst av på ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    For de som har 3. gen hddvd spiller og ønsker sonefri firmware, gå til denne siden og registrer dere :arrow: List Of People Wanting 3rd Gen Firmware Uk & Usa - DTV Forum Australia

Da kan det skje et "under". 8-)
    Jeg registrerte meg på DTV Forum og meldte meg på lista, den er oppe i 126 nå men "hddvduser" krever at det er minimum 200 på lista før han slipper en sonefri firmware for EP30 og EP35 så da er det bare å håpe at 74 personer til melder seg på.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Noen som vet om man kan bruke disse firmware upgradene til xe1 for å gjøre den sonefri på en XA2? Er umulig og oppdrive en xe1 nå om dagen men XA2 (amerikanske versjonen) finns det flusst av på ebay.
    Søk litt på AVSforum og se der, burte stå der. Husker ikke helt selv, men tror det gikk.

Den sonefrie firmwaren er jo egentlig for australske spillere, men det kan hede de er akuratt like de europeiske.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •