Trelags HD-DVD, enda mer forvirring i HD krigen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trelags HD-DVD, enda mer forvirring i HD krigen

Hva vil dette si for oss som forbrukere?
    Disney for nytt HD DVD-format - Hardware.no

Skal jeg sette meg enda lenger inn på gjerdet og vente, eller skal jeg snart ta side?
    Har ventet med å "velge" HD format, men blir enda mer usikker når jeg kommer over slike meldinger som dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Velg side

og lev med det. Denne "krigen" er neppe over med det første.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo bare å kjøpe seg en blu-ray spiller og overse alt fra den "andre siden"... :-P Enkelt og greit..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Da er det jo bare å kjøpe seg en blu-ray spiller og overse alt fra den "andre siden"... :-P Enkelt og greit..
    Blir i tilfelle PS3 da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Blir i tilfelle PS3 da...
    Har en PS3 selv og den funker greit nok, men uvant med spillkontrollen som fjernkontroll. Har også en Thosiba HD spiller, synes den er hakket bedre, men alt dette er så marginalt. Jeg er sikker på at du blir fornøyd med PS`n også. Og så har den spill og web tilgang, så alt ialt en ok investering syntes jeg.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem PS3'n meget gode muligheter til å streame film, musikk og bilder fra en pc/server. En ypperlig medialink.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil dette si for oss som forbrukere?
    Disney for nytt HD DVD-format - Hardware.no

Skal jeg sette meg enda lenger inn på gjerdet og vente, eller skal jeg snart ta side?
    Har ventet med å "velge" HD format, men blir enda mer usikker når jeg kommer over slike meldinger som dette.
    Denne vinklingen på Hardware.no er uvitende misforståelse fra journalistens side.
    Når han skriver:
    Avstemningen skjedde én uke etter at DVD Forum godkjente revisjon 2.0 av dette formatet.
    Så er dette bare tøys.

Godkjenningen av revisjon 2.0 kom ved avstemning i DVD Forum 40th Steering Committee Meeting (Nov. 15, 2007), hvor også Disney sitter.
    Steering Committee meeting, (Nov. 15, 2007)
    Det er bare en avstemning, ikke 2 som Jan Aril Sigvartsen i Hardware.no gir inntrykk av.

Disney sammen med de fleste av BDA selskapene er medlem av DVD Forum og har vært "involvert" i utviklingen av HDDVD.
    Steering Committee Companies

Disney har som oftes stemt positivt til avgjørelser i DVD Forum ang. HDDVD, i motsetning til de andre BDA selskapene i DVD Forum som oftest avstår fra å stemme eller stemmer negativt, (industri politikk)

Disneys stemme ang. TL51G har ingen ting med deres forhold til HDDVD eller BD, bare "buisness as ususal".
    Disney har også sammen med Microsoft designet og utviklet HDDVD's interaktive system, HDi.

HD DVD's Trippel Layer disk er heller ikke noe nytt, men har vært i spesifikasjonene siden starten som TL "TWIN" SD/HD på samme side og som TL45GB.

Det eneste som er nytt er en økning av GB på hvert lag fra 15GB til 17GB = 51GB.

Godkjenningen av 51GB har lite eller ingen ting å si for formatkrigen, med mindre den utvidete plassen på disken lokker noen BD selskaper til å gå formatnøytrale.
    Disney har en gang angitt at grunnen til at de gikk BD eksklusive, var at BD hadde mer diskplass. Relativt tynn begrunnelse som nå kan bite dem.

Ellers har ingen ting annet skjedd i formatkrigen enn at HDDVD har fått 5GB mer diskplass.:-D

Mer Her:
    X-bit labs - Disney Votes for 51GB HD DVD Media Approval.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info arty.

Har du noe formening om når noe slikt kan være ute i butikkene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel er det filmer som ikke blir utgitt på Blu ray. For å få alle filmer, må man vel gå til HD DVD, eller Blu Ray, alt etter hvilket format du har valgt.

For å spille av en trelagsplate, må ny spiller i hus? Fungerer ikke med dagens HD DVD-spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker for info arty.

Har du noe formening om når noe slikt kan være ute i butikkene?
    Nå er prisene på spillere så billig at du bør gjøre som flere av oss kjøp begge så får du fullt HD utvalg.Du vil uansett hva du gjør dersom du velger side, gå glipp av gode filmer.Kjøp begge!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Nå er prisene på spillere så billig at du bør gjøre som flere av oss kjøp begge så får du fullt HD utvalg.Du vil uansett hva du gjør dersom du velger side, gå glipp av gode filmer.Kjøp begge!
    Stølen
    Kommer til å gjøre det samme. Undres bare på hvor jeg skal gjøre av HD DVD-spilleren.
    Skal ta bilde av anlegget mitt på lørdag når det blir lyst ute, så kanskje noen glupe hoder kan hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det....om man ikke støtter (eller har) begge formater...gir man avkall på rettigheten til å kalle seg en ekte filmentusiast ihvertfall!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Slik jeg ser det....om man ikke støtter (eller har) begge formater...gir man avkall på rettigheten til å kalle seg en ekte filmentusiast ihvertfall!

Du har vel et godt poeng der

Må bare bestemme meg for hvilket format jeg vil ha først, BR eller HD-DVD, men 3k her og 3k der blir fort ny sofa for W det

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Granted!
    Det koster jo ikke sååå mye, i disse dager.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man projektor og et nogenlunde anstendig hjemmekino-anlegg så er det jo bare å slå til på en ps3 til under 3000 og en av de billigere toshiba hd-dvd-spillerne.
    Det gir en enorm oppgradering i forhold til å sitte å glo på kun dvd.
    Med ps3 får man jo en spillmaskin som det jo faktisk begynner å bli endel gode spill til også.
    Formatkrig?? De fleste har råd til ikke å måtte velge side. Det finnes så mange must-haves som er ekslusive for blu og det samme for hddvd at filmentusiaster jo MÅ ha begge deler.
    konkurransen er ikke mellom hddvd og blu-ray. Det er high-def mot vanlig dvd.

Mener nå jeg!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    konkurransen er ikke mellom hddvd og blu-ray. Det er high-def mot vanlig dvd.

Mener nå jeg!
    Godt poeng

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    For å spille av en trelagsplate, må ny spiller i hus? Fungerer ikke med dagens HD DVD-spiller?
    Det er det ingen som vet med sikkerhet ennå. Ikke utenfor Toshiba, i hvert fall.

Støtte for trelagsplater har vært med i HD DVD-spesifikasjonene siden begynnelsen, så det er vel lov å håpe at dagens spillere kan lese dem. Men, ingen har offentliggjort noen testresultater, så det blir egentlig bare spekulasjoner.

Når vi først er inne på spekulasjoner, så antar jeg at dersom de ikke klarer å få andregenerasjonsspillerne til å lese disse platene, så vil de aldri bli tatt i bruk til film.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Likevel er det filmer som ikke blir utgitt på Blu ray. For å få alle filmer, må man vel gå til HD DVD, eller Blu Ray, alt etter hvilket format du har valgt.

Tror ikke Toshiba skyter seg selv i foten på dette punktet her. Hvor mange sinte kunder tror dere det hadde skapt ? Folk kjøper en film kommer hjem, setter den i spilleren og ingenting skjer ?? Det hadde vært utrolig dårlig reklame for HD DVD !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •