Samsung BD-P1400 - hva syns dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 505
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-P1400 - hva syns dere?

Den har jo fått fin omtale:

Anmeldelse af Samsung BD-P1400 blu-ray afspiller

Og prisen er jo også hyggelig.

[moderatoredit: Fjernet lenke til forhandler. Ta slikt i prisjakt-tråder.]

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne spilleren er knall!

Enda et review:
    TEST: Samsung Blu-ray Disc-Player BD-P1400 (1/2) (25.10.2007)

11 av 10 stjerner. Ikke dårlig!

Den var jo sabla billig! Har den kommet til Norge allerede?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo hederlig omtale. Det eneste ankepunktet i den danske testen om at den ikke har 7.1, betyr vel bare noe for dem som skal bruke de analoge lydutgangene. Kjører man lyden via HDMI til en receiver med 7.1, skulle ikke dette være noen begrensning.

Også veldig spennende at den første fullspekkede BD-spilleren ikke koster mer enn 4000kr. Det eneste ankepunktet for BlueRay for min del er nå endelig borte ! :-)

Det spørs om det er noen vits i å vente på BDP-5000 helt til nyttår, når man allerede nå kan få både BDP-1400 og EP-35 til nesten samme prisen. Den eneste grunnen jeg kan komme på er at det kunne være lurt å vente til de har vært sammenlignet side ved side. Greit med kun èn alt i ett-spiller også da.

Men å vente helt til nyttår når det nye HD-oppsettet står og skriker etter ny signalkilde er jo ganske hjerteskjærende da ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du til bildeformidling?

For min del er det nå avgjort. Jeg tar side i formatkrigen og velger Bluray. Får ikke lov av kona til å bruke mer penger på hjemmekino nå, så jeg har bestemt meg for å finansiere innkjøp av enten BD-P1400 eller BDP S5000 med panting av flasker og bruktsalg.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Hva bruker du til bildeformidling?
    Fram til jeg får min nye BD-P1400 som nettopp er bestilt på NetOnNet, har jeg brukt en Panasonic S-97. Den havner nok på soverommet, før jeg evt selger eller bytter den inn seinere. I tillegg bruker jeg Get sin Kaon KCF-3000NS(PVR) kabeltv-dekoder, men den byttes også når de forhåpentligvis lanserer den nye HD-dekoderen (KCF-G3) før påske.

For min del er det nå avgjort. Jeg tar side i formatkrigen og velger Bluray. Får ikke lov av kona til å bruke mer penger på hjemmekino nå, så jeg har bestemt meg for å finansiere innkjøp av enten BD-P1400 eller BDP S5000 med panting av flasker og bruktsalg.
    Valget er også avgjort for min del. Det blir BluRay. Foreløpig ihvertfall. Blir det ingen avklaring av formatkrigen, kjøper jeg en HD DVD-spiller etterhvert hvis filmutvalget gjør det nødvendig. Og hvis HD DVD mot formodning skulle vinne, tipper jeg min BD-P1400 da er moden for utskifting uansett.

Og når det gjelder finansiering, har jeg heldigvis satt av penger allerede. I motsetning til deg sier jeg ikke noe til kona på forhånd ;-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig venter jeg på UP5000, så kan jeg kvitte meg med PS3 og XA1.
    Ser ut til å bli en knall spiller

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Valget er også avgjort for min del. Det blir BluRay. Foreløpig ihvertfall. Blir det ingen avklaring av formatkrigen, kjøper jeg en HD DVD-spiller etterhvert hvis filmutvalget gjør det nødvendig. Og hvis HD DVD mot formodning skulle vinne, tipper jeg min BD-P1400 da er moden for utskifting uansett.
    Fornuftige tanker du gjør der. Jeg kommer til å gå for samme løsning. HDDVD spillere får man nå til under 3000 og BD-spillere nærmer vel seg det nivået de også. Da går det greit å ha begge.

ser at du kombinerer Yamaha og Focal, etter min mening en utsøkt kombinasjon. Du har vel ikke handlet på Bærum HIFI?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var jo griselekker, vil storebroren være kombispiller, dvs. HD DVD og BD komp.?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Denne var jo griselekker, vil storebroren være kombispiller, dvs. HD DVD og BD komp.?
    BD-UP5000 er kombispiller, preprodukt versjonen som har blitt testet nylig viser at den sannsynligvis blir den beste spilleren uansett format, og den har og HQV Reon prosessering og full støtte for HD DVD (LG har ikke det) samt full BD kompabilitet (profile 1.1) og ethernet kontakt, så den ser ut til å bli det soleklare førstevalget for de aller fleste.

Så kan vi få en stopper for denne latterlige BD/HD DVD krangelen (som selv jeg var delaktig i), og alle kan kjøpe akkurat den filmen de ønsker uten å måtte forsvare sitt valg av format!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at du kombinerer Yamaha og Focal, etter min mening en utsøkt kombinasjon. Du har vel ikke handlet på Bærum HIFI?
    It takes one to know one ;-)

Joda, har vært og handlet med Andrè. Du får ikke bedre deal, særlig hvis du skal bytte inn utstyr.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på Rx V1800. Kanskje jeg skal avlegge ham et besøk med min gamle yamaha forsterker???

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på Rx V1800. Kanskje jeg skal avlegge ham et besøk med min gamle yamaha forsterker???
    Tenkte på den jeg også, men endte opp med 3800. Fikk som sagt en bra deal på innbytte av mitt gamle utstyr. Har handlet med ham tidligere også, med meget gode erfaringer. En prat ned ham før du går andre steder anbefales varmt!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden dreier vel seg om BD-P1400 vel?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Denne tråden dreier vel seg om BD-P1400 vel?
    Off topic-alert! Vi snakker BD-P1400 ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fram til jeg får min nye BD-P1400 som nettopp er bestilt på NetOnNet,
    Du har vel ikke fått den ennå? Fint om du skriver litt om dine første erfaringer når du har testet den litt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer denne/disse blue-ray spillerne å downmixe til stereo og inkludere LFE-sporet samtidig? Dette går i hvertfall ikke på de fleste DVD-spillere

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har IKKE sett den i bruk, men så den utstilt når vi var å kjøpte barnesete til junior i Charlottenberg i går. Vet ikke helt om jeg ble enig med meg selv om designet - mest sannsynlig bare litt uvant design for min del.

Nå er ikke dette noen prisjakt tråd, men nevner det alikevel. Ca nkr 4250 med gårdagens kurs hos BRL.

Helt sikkert en verdig avløser til PS3'en som støyer alt for mye når jeg og "mor" ser film på lavt volum om kvelde når junior sover.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke fått den ennå? Fint om du skriver litt om dine første erfaringer når du har testet den litt.
    Will do! Hvis jeg ikke ombestemmer meg, og bruker angreretten da. Hodet sier fremdeles BD-P5000 hvis hjertet holder ut til nyttår...;-)

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg har IKKE sett den i bruk, men så den utstilt når vi var å kjøpte barnesete til junior i Charlottenberg i går. Vet ikke helt om jeg ble enig med meg selv om designet - mest sannsynlig bare litt uvant design for min del.
    Så den der i dag jeg også. Kjærlighet ved første blikk. Guttungen på 2 var fascinert han også. Synd den ikke var koblet opp.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå er ikke dette noen prisjakt tråd, men nevner det alikevel. Ca nkr 4250 med gårdagens kurs hos BRL.
    OT, men ikke tenk på å shoppe AV-utstyr i Sverige. Som regel dyrere enn andre og enklere alternativer hjemmefra (4098 på NetOnNet inkl frakt).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do! Hvis jeg ikke ombestemmer meg, og bruker angreretten da. Hodet sier fremdeles BD-P5000 hvis hjertet holder ut til nyttår...;-)
    P5000 virker jo mer fornuftig, men prisen på 8k da gitt...Håper den blir noe billigere når den først kommer.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått BD-P1400 i hus og så langt ser det veldig lovende ut. :-D Bestilte spilleren fra USA da utvalg og priser er fordelaktig over dammen. Ang. designet så synes jeg det er stilrent og ryddig ,lite knapper på spilleren i front gir et bra utseende. Den har så langt fungert utmerket og jeg lastet ned firmware via nettet og det var heller ikke noe problem.

Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •