Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 505
    Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv venter jeg på Denon DVD3800BD som kommer til sommeren, etter hva jeg har fått beskjed om.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatorinnspill: Det er greit å vente på andre spillere, men det er fint om denne tråden ikke glir over i en debatt om hvilke spillere man skal velge. Denne tråden omhandler erfaringer med Samsung BD-P1400.]

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se gjøre BD-P1400 en helt grei jobb med oppskalering av DVD til 1080p.
    Har ikke fått gjort noen seriøse sammenlikninger enda, men håper å få gjort det i løpet av uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avshop linken til BD-1400 på høyre side står det Ethernet -. Det er da Ethernet på denne for firmware oppgradering?

Noen som har testet bitstreaming av HD lyd? Fornøyd?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Så vidt jeg kan se gjøre BD-P1400 en helt grei jobb med oppskalering av DVD til 1080p.
    Har ikke fått gjort noen seriøse sammenlikninger enda, men håper å få gjort det i løpet av uka.
    Personlig synes jeg den er litt "blocky" sammenlignet med oppskaleringen som gjøres i min Marantz DV6001

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    På avshop linken til BD-1400 på høyre side står det Ethernet -. Det er da Ethernet på denne for firmware oppgradering?

Noen som har testet bitstreaming av HD lyd? Fornøyd?
    Ja, det er Ethernet-tilkobling for firmware-oppgradering, men etter hva jeg skjønner kan ikke denne brukes til noe annet. Jeg for min del har gått for CD-basert oppgradering siden jeg ikke gidder å investere i laaaaaaaaaaaaang Ethernet-kabel.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitstream fungerer veldig bra.

Har testet litt frem og tilbake mellom DTD HD MA og core på Die hard 4 og det er "rimelig" stor forskjell.

For å si det enkelt er det mer av alt på MA sporet også kompensert for volum selv om dette må gjøre på øret da jeg ikke har testtoner i alle formatene.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se om jeg har forstått dette riktig.

Pluss: En god BD-spiller(?) Har de fleste features'ene som behøves fra en BD-spiller idag, spiller filmer bra osv osv

Minus: Oppskalerer dvd dårlig(?) eller middels.

Noe mer? Er veldig interessert i denne, og etter at Blu-Ray tilsynelatende gikk av med seieren i denne krigen satser jeg også på dette formatet. Har en stor dvd samling, så er viktig å få spilt av dvd godt. Dvs. Ikke velg denne spilleren? Kan noen gi meg et hint om hvilken spiller jeg burde går for dersom jeg vil ha en god Blu_ray spiller som i tillegg er god på dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Bitstream fungerer veldig bra.

Har testet litt frem og tilbake mellom DTD HD MA og core på Die hard 4 og det er "rimelig" stor forskjell.

For å si det enkelt er det mer av alt på MA sporet også kompensert for volum selv om dette må gjøre på øret da jeg ikke har testtoner i alle formatene.
    Høres veldig bra ut. Spilleren min er nå på vei fra USA. Gleder meg til å teste ut akkurat denne filmen. Synes filmen var bra og lyden sparka godt fra seg når jeg så den på PS3 og fikk da som du sier DTS Core. Hehe... crap ! Kom plutselig på at jeg har REG B versjonen av Die Hard 4, og den spilles nok ikke av i Samsung spilleren. Da må nok den bestilles fra statene, så selger jeg REG A versjonen. :roll:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold

Pluss: En god BD-spiller(?) Har de fleste features'ene som behøves fra en BD-spiller idag, spiller filmer bra osv osv

Noe mer? Er veldig interessert i denne, og etter at Blu-Ray tilsynelatende gikk av med seieren i denne krigen satser jeg også på dette formatet. Har en stor dvd samling, så er viktig å få spilt av dvd godt. Dvs. Ikke velg denne spilleren? Kan noen gi meg et hint om hvilken spiller jeg burde går for dersom jeg vil ha en god Blu_ray spiller som i tillegg er god på dvd?
    Det er faktisk ingen enkel sak å finne en spiller som er god på alt.

Pioneer LX 70 er bra, men svinedyr.

Sony har noen modeller som sender ut 576i over HDMI og det blir som regel bra på en god projector.

Jeg vill kjøpt 1400 som er billig og heller ventet på en av de virkelig gode spillerene som sikkert kommer snart til en grei pris.

Kanskje Panasonic sin 50 spiller blir bra?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold

Presisering: Middels bra på DVD-oppskalering.

Det er jo mange som anbefaler å sitte på gjerdet til man får flere og billigere spillere med profile 1.1/2.0. Om det er noe poeng aner jeg ikke. For meg representerer Samsung BD-P1400 en løsning som dekker de fleste (alle?) lyd- og bildeformater som er definert for BD til en tilstrekkelig lav pris. For meg er det så enkelt som det.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig. Jeg har hatt denne spilleren i noen uker nå og blir stadig mer glad i den. Jeg så "The Reaping" her om dagen og det var en virkelig god opplevelse, både lyd og bildemessig. Dessuten synes jeg den slettes ikke er så treg i oppstarten. Jeg pleier å slå på spilelren og projektoren, går opp og maser på kona om å komme, og når vi kommer ned er alt klart.

Til alle som venter og venter: jeg vil anbefale dere å bare skaffe en spiller, hvilken som helst egentlig. Dette er altfor moro til å gå glipp av. Jeg kommer til å bruke denne spilleren i 1 år eller 2. Til da regner jeg med at man får svært gode BD spillere til en brøkdel av prisen. Mao vil ikke en oppgradering koste noe særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne spilleren selv og er meget fornøyd så langt! Bra bilde og lyd-messig..

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt denne som "inngangsspiller" for Bluray. Siden jeg benytter en Onkyo 905 vil jeg få glede av alle lydformatene + at oppskaleringen fra DVD uansett blir tilfredstillende utført i Onkyoen. Satser på at det blir bra

Men dere som har kjøpt denne, følger det med en HDMI kabel av ok kvalitet? eller bør man sørge for å ha en klar til den dukker opp på posten?

Hilsen
    - Wes
    (som nå ENDELIG kan slippe å se på fargen når jeg bestiller filmer!)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen HDMI kabel i min pakke i hvert fall.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du har en HDMI kabel klar til spilleren kommer! :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite teknisk spørsmål. Har bestilt meg en Onkyo 875 med HQV Reon skalering - kan man sette opp Samsung BD-P1400 til å sende 576p ut når man spiller dvd og 720p når man spiller BD? Har lest bruksanvisningen nå, men finner det ikke ut! Sett litt på menyene også, men finner ikke noe løsning på det?

Noen som er over gjennomsnittlig begavet på området enn meg? I såfall - takk for svar!

Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Ingen HDMI kabel i min pakke i hvert fall.
    Men du fikk hvert fall med en compositt kabel du også?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt meg bekjent så er det vel ingen spillere som lar seg sette til forskjellige oppløsninger på forskjellige formater.

Noe som vil være litt dumt hvis avspilleren er god på noe, men ikke annet.

Men det er vel heller ingen BD spillere som sender DVDen ut originalt heller (480i/576i).

Men av egen erfaring så gjør ingen av HD spillerene dårlige jobb med DVD. Min "billige" Sony S300 gjør jobben enormt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring så langt:
    Samsungen har MYE bedre bilde enn PS3, men PS3 har kraftigere lyd. Ikke nødvendivis bedre, men kraftigere... Jeg synes at morofaktoren vedr lyd er høyere med ps'en.
    Men jeg foretrekker nok Samsungen pga bildet!! Det er faktisk meget synlig forskjell.

Et tips som gjør at Samsungen starter enda raskere: trykk open/close (ikke power). Min åpner da luka etter ca 15 sek.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så vidt meg bekjent så er det vel ingen spillere som lar seg sette til forskjellige oppløsninger på forskjellige formater.
    Lært noe nytt i dag også!

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •