Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 505
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jeg har funnet ut en interessant sak:

Jeg fikk min BDP1400 for noen dager siden og var ganske skuffet over den svake lyden (reciever uten HD-formater, tilkoblet via digital coaxial). Etterhvert fant jeg ut at jeg ikke fikk lyd i hverken wooferen eller i surroundhøytalerne. Søkte litt på AVSFORUM.com og fant ut at det hele skyldes at når man bruker overnevnte oppsett (som sikkert mange kommer til å bruke) downmixer samsungen lyden ned til stereo, man går altså glipp av de "resterende 3.1". Derfor er det visst best (med mindre man har HD-reciever) å bruke de analoge utgangene, da samsungen har en egen dekoder. Så nå skal jeg ut å kjøpe kabler, kommer igjen om 45 min og skal informere om resultatet.
    Du trenger ikke "HD"reciever, men du trenger HDMI inngang, eller analoge innganger.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått min Samsung BD-P1400 i hus, og må si meg godt fornøyd. Jeg har en Arcam AVR300 surroundreceiver, og således ikke HDMI for lyd, men får da virkelig full 5.1 både via SPDIF/Toslink og de analoge 5.1-utgangene. Det eneste som irriterer meg er hakketendens ved panorering, men så støtter ikke TVen min 1080p/24 heller, så jeg regner med at "feilen" ligger der. Har oppgradert med siste firmware, som etter hva jeg skjønner av de norske sidene er fra slutten av november 2007.

Det er uansett mega å få utnyttet full HD, og for dem som påstår man ikke ser forskjell under 40", så vil jeg si at det er klar forskjell på DVD og BD på min 37" skjerm som er plassert mellom 2,5 og 3 meter fra stolen min.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det har kommet en ny firmware i desember og at det er lovet en til nå i januar.

Er dette stort sett Java oppdateringer, eller er det mye "bugs" på disse spillerene?

Har PS3 fra før men vil ha noe som sender DTS HD MA bitstream og da er det ikke mange å velge mellom:???:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ser at det har kommet en ny firmware i desember og at det er lovet en til nå i januar.

Er dette stort sett Java oppdateringer, eller er det mye "bugs" på disse spillerene?

Har PS3 fra før men vil ha noe som sender DTS HD MA bitstream og da er det ikke mange å velge mellom:???:
    Det er ganske mange rapporter om disker som ikke fungerer skikkelig i denne spilleren, og den nye firmwaren skal fikse noe av dette ihvertfall.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Sjekk denne:
    Best i test ! :-D

Stort test av HD-spelare
    Best i test sammen med PS3.
    Samsungen får minus for DVD-oppskaleringen, ser jeg.
    Noen som kan si noe om det?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en hyggelig pris, tenkte å vente på Blu-Ray Profile 2.0, men det virker som denne har det meste annet:-D
    Ser her at firmware oppgraderingen som kom i september støtter DTS-HD Master Audio bitstreaming.
    Er det noen som har testet dette? Så denne kan bitstreame alle HD lydformater?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Det var jo en hyggelig pris, tenkte å vente på Blu-Ray Profile 2.0, men det virker som denne har det meste annet:-D
    Ser her at firmware oppgraderingen som kom i september støtter DTS-HD Master Audio bitstreaming.
    Er det noen som har testet dette? Så denne kan bitstreame alle HD lydformater?
    Bitstreamer hvertfall DTS-HD MA og Dolby True-HD hos meg, men jeg kjører gjennom HDMI...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det med bitstreaming av DTS-HS MA har jeg ikke testet, men det bekreftes jo av denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-profiler.html
    ...og denne siden:
    http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html
    ...og denne testen:
    Stort test av HD-spelare (som for øvrig påpeker at det var noen bugs med avspilling av enkelte plater på de første produksjonsseriene, og at man må regne med å oppgradere firmware, noe jeg har gjort umiddelbart ved anskaffelsen).

Disse sidene tilsammen gjorde at jeg gikk for Samsung BD-P1400.

Den siste testen ovenfor påpeker for øvrig som minus at det er middelmådig oppskalering av DVD, noe jeg er enig i. Det er mer pikselfølelse over oppskaleringen her enn på min Marantz DV6001, som kommer til å få lov å fortsette som avspiller av DVD og SACD hos meg. Jeg har imidlertid tenkt å leke meg litt med å sette lavere oppløsning ut av BD-P1400 og la TVen foreta oppskaleringen, bare for å se hvordan det blir. Dersom man har god oppskalering i TV/projektor, så kan man jo la denne foreta oppskaleringen (da må man riktignok bytte tilbake til HD-oppløsning ved avspilling av BD-plater, men det kan man kanskje leve med til prisen på BD-P1400).

Høydepunktene ved BD-P1400 er mange som BD-spiller, og den har god støtte for samtlige lydformater. Med TV/projektor som støtter 1080p/24 og receiver med støtte for alle lydformatene på bitstream så kommer denne virkelig til sin rett. For min del betyr det at jeg nå må se å få oppgradert meg på receiversiden...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Bitstreamer hvertfall DTS-HD MA og Dolby True-HD hos meg, men jeg kjører gjennom HDMI...
    DTS-HD MA er vel kun støttet ved bitstream i HDMI. Se her:
    http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html

Ellers synes jeg det er interessant at denne spilleren bruker samme videodekodingschip som den betydelig dyrere Pioneer BDP-LX70/A, noe som burde gi de beste forutsetninger (ser det er ulik "rev" på dem, revA vs revC, men jeg finner ingen dokumentasjon på forskjellene mellom disse, og tipper det dreier seg om versjonsnumre).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har akkurat fått min Samsung BD-P1400 i hus, og må si meg godt fornøyd. Jeg har en Arcam AVR300 surroundreceiver, og således ikke HDMI for lyd, men får da virkelig full 5.1 både via SPDIF/Toslink og de analoge 5.1-utgangene. Det eneste som irriterer meg er hakketendens ved panorering, men så støtter ikke TVen min 1080p/24 heller, så jeg regner med at "feilen" ligger der. Har oppgradert med siste firmware, som etter hva jeg skjønner av de norske sidene er fra slutten av november 2007.

Det er uansett mega å få utnyttet full HD, og for dem som påstår man ikke ser forskjell under 40", så vil jeg si at det er klar forskjell på DVD og BD på min 37" skjerm som er plassert mellom 2,5 og 3 meter fra stolen min.
    Du får nok full 5.1 men jeg skjønner ikke at du kan få HD lyd på denne måten.

High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

Fra HiFidigest:

How to get DTS HD Master Audio:

* Toslink or Coaxial SPDIF - SPDIF cannot carry a DTS-HD MA signal. When using this connection type, the player will extract the standard DTS core instead and transmit that as a bitstream.
    * HDMI - If the player does not support DTS-HD MA, it will extract the DTS core. Some players may decode the DTS-HD MA to PCM and transmit it over any version of HDMI. Other players will instead transmit the DTS-HD MA bitstream to a receiver for decoding (HDMI 1.3 required).
    * Multi-channel analog - Either the Blu-ray player will decode the standard DTS core, or (on some models) will decode the DTS-HD MA and convert it to analog.

At the time of this writing, only one Blu-ray disc player (the Samsung BD-P1400) supports the transmission of a DTS-HD Master Audio bitstream over HDMI 1.3. No current Blu-ray disc players will yet decode the DTS-HD MA track to PCM internally. All other players are limited to extraction of the standard DTS core. This situation is expected to change in the near future as more player models are released, and manufacturers issue firmware updates to existing players.

Er litt usikker på hva som menes med denne:
    "decode the DTS-HD MA and convert it to analog."

Samsung spilleren har ikke DTS HD MA dekoder så den sender bare som bitstream via HDMI.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han får "HD lyd" via de analoge utgangene. ( Gjelder ikke DTS HD MA foreløpig )

S/P-dif og TOSlink gir "bare" SD lyd.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok full 5.1 men jeg skjønner ikke at du kan få HD lyd på denne måten.
    Nei, det har jeg vel heller ikke sagt. Men det ble hevdet av noen i denne tråden (tror det var wasimza) at man ikke får med alle kanalene i 5.1-signalet, men at det nedsamples til to kanaler. Det jeg sier er at jeg får full 5.1 både på Toslink og på den analoge 5.1-utgangen. Men HD-lyd? Nei, det må i så fall være på den analoge 5.1-utgangen, men da ikke DTS-HD MA.
    For meg var for øvrig den analoge 5.1-utgangen tungen på vektskålen for å velge Samsung BD-P1400 framfor en PS3, siden jeg foreløpig kun har surroundreceiver uten HDMI.
    Samsung spilleren har ikke DTS HD MA dekoder så den sender bare som bitstream via HDMI.
    Det er korrekt. Jeg har heller ikke hevdet noe annet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Dette stemmer ikke for mitt oppsett (som har en gammel receiver...:-? ). Med digital overføring av lyden får jeg DD... dog er det et mye bedre lydspor ved analog overføring, så det stemmer! :-D
    Ok, men da skjønner jeg virkelig ikke hva jeg gjør galt. Har du prøvd å ta "Tone"-testen fra BD-spillerens grunnmeny (når du står inne på Speaker setup)? Da jeg hadde koblet spilleren til min reciever (Yamaha RX650, ikke HDMI inn, men har optisk og coaxial, i tillegg til analog multikanal inn) via digital coaxial, fikk jeg bare testlyd fra frontene. Når jeg spilte film med dette oppsettet, fikk jeg ikke lyd på wooferen, uansett hvilket lydspor jeg valgte. Men når jeg så byttet om til analog ut/multikanal inn fikk jeg:

1. testlyd fra alle høytalerne
    2. lyd også fra wooferen ved filmavspilling
    3. UTROLIG bra lyd (anbefaler de første 5 minuttene av Stomp the yard, selvom resten av filmen er ganske crappy).

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i dag, heldigvis med nettverkskontakt så jeg fikk oppdatert firmvaren. Var også levert med norsk manual.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker dette med nettverkstilkobling egentlig? JEg har også en slik. Er det bare å koble til internettet og gå på Update i menyen? Er man garantert siste versjon av firmware da?

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja verre er det ikke. Funker fint, men tar litt tid.

Du verden for en dybde og dynamikk i bildet, ser Blue Ray versjonen av 2001. Gammel film, men du verden....
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    er det noen som kan montere denne (BLU-RAY I.C.O.S MOD KIT) for meg på østlandet??

DVDirect.NET
    maxx

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Ja verre er det ikke. Funker fint, men tar litt tid.

Du verden for en dybde og dynamikk i bildet, ser Blue Ray versjonen av 2001. Gammel film, men du verden....

Lastet ned siste firmware i dag, jeg også. Tok ca. 30 minutter hele greia. Nå funker menyen fullt ut på spiderman 3, gjorde ikke det i går. Da kunne jeg ikke bla gjennom scene-menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med hd-lyden på 1400'en

Hei.
    Kjøpte denne spilleren for to dager siden.
    Bare så det er sagt: Utrolig bra bilde på denne!!!
    Men jeg sliter litt med intern dekoding av hdlyd.

Når spilleren står på pcm-lyd ut og jeg velger feks dolby digital hd lyd og i løpet av filmen velger en annen inngang et øyeblikk på forsterkeren (for og sjekke noe annet...), så kutter Samsungen 5.1 lyd og går til 2.0. Den downsampler ikke - den rett og slett kutter senter og surround samt sub. Det høres KUN lyd i hovedhøyttalerne! For å få tilbake surround må jeg enten trykke stopp eller gå til hovedmeny i filmen, for så og trykke play igjen. Da kommer 5.1 tilbake.
    Feilen skjer altså når signalet til spilleren blir brutt. Handshake trøbbel??

Dette skjer ikke når spilleren står på bitstream, men da får jeg jo heller ikke hd-lyd... Min forsterker kan ikke dekode de nye lydsystemene.

Problemet oppleves som svært irriterende. Det samme skjer også når jeg går inn i GUI på forsterkeren for å finne ut av hvilken samplingsrate jeg får inn. Samsungen viser jo ikke dette selv.

Siste firmware av i går er lagt inn!

Flere som har opplevd noe lignende...?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette bitstream på utgangssettingene. Så lenge du ikke kjører lyden via HDMI til surroundreceiveren, så vil digital lyd sendes via toslink eller digital coax, og der er ikke HD-lyd støttet, og man vil få vanlig Dolby Digital eller nedsamplet PCM i to kanaler. Samsung BD-P1400 vil uansett ikke forsøke å bitstreame HD-lydformatene via toslink/coax, så det er trygt å sette bitstream i settingene uansett så lenge man er koblet digitalt til en surroundreceiver.

Så lenge du ikke bruker HDMI for lydoverføring, så er din eneste opsjon for HD-lyd den analoge 5.1-utgangen, og da kreves det at du velger vekk nedsampling til PCM og benytter bitstream.

Generelt vil jeg si at Samsung BD-P1400 kommer oppsatt i "idiot-modus", altså for at alt skal fungere på selv de mest lavspesifiserte systemer. Jeg opplevde at jeg måtte endre på bortimot alle innstillingene i oppsettet for å få det optimale ut av denne spilleren, men når det er gjort riktig så fungerer det også meget bra.

PS. Ser nå at det har kommet ny firmware-oppgradering to dager etter at jeg oppgraderte min spiller. Jeg skal forsøke å legge inn siste oppgradering i kveld, og skulle jeg oppdage at noe er feil, så kommer jeg tilbake til saken i denne tråden. Jeg gjør for øvrig mine firmwareoppgraderinger fra brent CD.

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •