Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 505
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg brukte jetcarrier.com :-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, hvis jeg får bestilt fra amazon før 28.2 skal jeg kunne få fem blu rays gratis

Vil jo finne ut hvorfor ikke jeg, men Gtrman får bestilt fra amazon

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray Movies Rebate offer gjelder kun for amerikanske statsborgere. Mulig du kan bruke jetcarrier her også, men da blir de langt fra gratis.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte min på netonnet.no nå søndag, venter i spenning...
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Men, hvis jeg får bestilt fra amazon før 28.2 skal jeg kunne få fem blu rays gratis

Vil jo finne ut hvorfor ikke jeg, men Gtrman får bestilt fra amazon
    Hei
    Jeg bestilte den og sendte til bekjent i Miami og får de til å videresende.
    Vet ikke om det lar seg gjøre å sende direkte til norsk privatadresse. Andre på forumet kan sikkert svare på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne:
    Best i test ! :-D

Stort test av HD-spelare

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da kjøpt meg bd-p1400! Kunne ikke dy meg, kjedelig å vente... Tror denne spilleren er en grei inngang i HD-verdenen. Kommer sikkert til å kjøpe en "bedre" i fremtiden, men det virker som den duger så langt. Dessuten kommer det visst noen firmware-oppdateringer senere i januar, som fikser bugs med noen enkelte filmer.

Første filmen jeg kjøpte var Simpsons the Movie! Herlig med Full-HD og DTS-MA!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en Samsung BD-P1400 på meg også gitt! Blir spennende å se hvordan den er i forhold til PS3'en jeg solgte i dag (fikk så god pris at jeg bare måtte selge...).

Noen som vet om det er standard at Blood Diamond og 300 følger med alle spillerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Har da kjøpt meg bd-p1400! Kunne ikke dy meg, kjedelig å vente... Tror denne spilleren er en grei inngang i HD-verdenen. Kommer sikkert til å kjøpe en "bedre" i fremtiden, men det virker som den duger så langt. Dessuten kommer det visst noen firmware-oppdateringer senere i januar, som fikser bugs med noen enkelte filmer.

Første filmen jeg kjøpte var Simpsons the Movie! Herlig med Full-HD og DTS-MA!
    26 Januar ny firmware!

Kjøpte Simpsons for noen uker siden men har ventet med å se den (i tillegg til flere andre) til jeg har spiller som kan bitstreame DTS HD MA !
    Om et par uker har jeg forsterker som har alle HD lydformat (Pioneer LX-60) og BD-P1400 som gjør at jeg kan se filmer i både REG A og REG B.

ENDELIG HD READY !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en greie som jeg oppdaget i går: På setupmenyen stilte jeg inn display til 1080p og 24fps, men etter å ha slått av og på spilleren, går disse innstillingene tilbake til 1080i og 24fps slås av. Noen som har en ide? Jeg har slått av HDMI Cec+, men det hjalp ikke det heller. Er ikke sikkert jeg ser forskjell på 1080p og 1080i, men det er litt irriterende. Kanskje den nye oppdateringen 26.jan fikser dette?

Spilleren er koblet til Yamaha rx-v3800, hvor HDMI er satt til 1080p, som igjen er koblet til Full-HD Samsung 40" M87...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ble en Samsung BD-P1400 på meg også gitt! Blir spennende å se hvordan den er i forhold til PS3'en jeg solgte i dag (fikk så god pris at jeg bare måtte selge...).

Noen som vet om det er standard at Blood Diamond og 300 følger med alle spillerene?
    Jeg var på nippet på å selge min PS3 (60GB) og bestille amerikansk PS3... men hadde litt for mange SONE B filmer og ville ha DTS HD MA nå. Gikk da heller for P1400 som ser ut som et godt valg.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står før i tråden, men jeg lurer på om den klarer DTS-HD MA over den analoge 5.1 utgangen?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Kjøpte min BD-P1400 fra NetoNET.no og JA jeg fikk med "blood diamond" og "300"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Kjøpte min BD-P1400 fra NetoNET.no og JA jeg fikk med "blood diamond" og "300"
    Jeg kjøpte min i USA og der har de et tilbud hvor man får 5 filmer. Noe knotete å få det til da man må fysisk klippe strekkoden på esken og legge i brev sammen med utskrift av bestillingen. Filmene kan bare sendes til en USA adresse. Skal gjøre et forsøk ....

http://www.amazon.com/gp/redirect.ht...d_i=1000173341

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Men en greie som jeg oppdaget i går: På setupmenyen stilte jeg inn display til 1080p og 24fps, men etter å ha slått av og på spilleren, går disse innstillingene tilbake til 1080i og 24fps slås av. Noen som har en ide? Jeg har slått av HDMI Cec+, men det hjalp ikke det heller. Er ikke sikkert jeg ser forskjell på 1080p og 1080i, men det er litt irriterende. Kanskje den nye oppdateringen 26.jan fikser dette?

Spilleren er koblet til Yamaha rx-v3800, hvor HDMI er satt til 1080p, som igjen er koblet til Full-HD Samsung 40" M87...
    Ingen som har opplevd lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Mulig det står før i tråden, men jeg lurer på om den klarer DTS-HD MA over den analoge 5.1 utgangen?
    Slik jeg har forstått det må du bruke HDMI for å få DTS-HD MA og andre HD lydformat.

Les mer her:
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dekoder vel alt unntatt DTS HD MA, men denne sendes som bitstream. Hvis man har en receiver som dekoder DTS HD MA får man det via HDMI.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ja med firmware skal den klare det.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut en interessant sak:

Jeg fikk min BDP1400 for noen dager siden og var ganske skuffet over den svake lyden (reciever uten HD-formater, tilkoblet via digital coaxial). Etterhvert fant jeg ut at jeg ikke fikk lyd i hverken wooferen eller i surroundhøytalerne. Søkte litt på AVSFORUM.com og fant ut at det hele skyldes at når man bruker overnevnte oppsett (som sikkert mange kommer til å bruke) downmixer samsungen lyden ned til stereo, man går altså glipp av de "resterende 3.1". Derfor er det visst best (med mindre man har HD-reciever) å bruke de analoge utgangene, da samsungen har en egen dekoder. Så nå skal jeg ut å kjøpe kabler, kommer igjen om 45 min og skal informere om resultatet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer ikke for mitt oppsett (som har en gammel receiver...:-? ). Med digital overføring av lyden får jeg DD... dog er det et mye bedre lydspor ved analog overføring, så det stemmer! :-D

Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •