Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 505
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til kun 1000 kroner hadde jeg gått for denne, ja.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en kveld med en annen HDMI kabel, kan det virke som jeg har utpekt feil synder for mine problemer med bortfall av lyd og bilde. Problemene gjennoppstår straks jeg setter på kabelen fra Better Cables. Har nok blitt lurt av navnet her hvem skulle tro en halvmeter digital kabel skulle være årsak til noe slikt :/

Skal dog teste litt mer før jeg kommer til en endelig konklusjon. Dersom det er andre som sliter, er nok bytte av kabel ett tips verdt å ta med seg.

- Wes

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt problemer med min spiller.

Det er ikke verdens raskeste spiller, men den spiller alle titler etter "litt" venting.

Hvis man får den til "riktig" pris er det bare å kjøpe.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kr 1 000, for du ikke en bedre inngangsbillett til BD verden. Solgte en BD-P1400 til kr 1 075 på auksjon for litt over ei uke siden og det synes jeg var en fair pris. Hadde aldri noen problemer med å spille av film på den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om sony'n kontra samsungen. Hva er de største forskjellene synes du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Etter en kveld med en annen HDMI kabel, kan det virke som jeg har utpekt feil synder for mine problemer med bortfall av lyd og bilde. Problemene gjennoppstår straks jeg setter på kabelen fra Better Cables. Har nok blitt lurt av navnet her hvem skulle tro en halvmeter digital kabel skulle være årsak til noe slikt :/

Skal dog teste litt mer før jeg kommer til en endelig konklusjon. Dersom det er andre som sliter, er nok bytte av kabel ett tips verdt å ta med seg.

- Wes
    Da virker det som du har hatt samme problemene som jeg har postet tidligere i denne tråden. Opplevde samme problemene. Skulle for en gangs skyld prøve kabler fra Clas Olsson (vet ikke hvordan et skrives) men aldri mer. Tydeligvis stor forskjell på kabler selv om det står at de takler v1.3 og 1080P. Med andre ord: spilleren har fungert knirkefritt etter bytte av kabel. Flott at det ordnet seg til deg også.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig sett Wall•E på spilleren, men møtte på et problem som gjentok seg igjennom hele filmen. Visse steder hakket filmen, som om det skulle vært riper e.l. på platen, noe det selvfølgelig ikke er. Når filmen hakker, går det enten svært sakte, i tillegg er det ingen lyd, eller så hender det filmen skipper 10-20sekunder frem i tid.

Har oppdatert til nyeste FW, og prøvd 3 forskjellige HDMI-kabler.
    Den som fulgte med Toshiba sine HD DVD-spillere, en Real Cable og Eagle fra Soundgarden. Alle har fungert perfekt på X360, PS3 og EP10/XE1.

Jeg kjøpte spilleren brukt, og da jeg mottok den var det en 2-3cm lang sprekk i plexiglasset i front. Vet ikke om dette har betydning, så lurer igrunn på om andre har støtt på lignende problem med hakking under denne eller andre filmer.

Irriterte meg selvsagt grønn da det skjedde

EDIT: er det normalt at 24fps skrur seg av hver gang spilleren skrus av/på?

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil anbefale deg å IKKE bruke 24fps på denne spilleren,da filmene virker som de "hakker" litt når du bruker dette. Dette har det iallefall gjort på min uansett hvor mye jeg har oppgradert software. Men det problemet du opplever har jeg aldri hatt på min, og jeg lurer bare på om du har samme problem på alle filmer??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er første filmen jeg tester mer enn 10 minutter. Fikk nemlig spilleren for et par dager siden. Skal teste med Kung fu Panda idag, så kommer tilbake med mer informasjon.

Skal prøve litt frem og tilbake med 24fps on/off, men kan foreløpig si jeg ikke merket noe til hakking med 24fps på. Nå er TV'en min (Samsung M87) ikke mester på panoreringer heller, så kanskje jeg er mer eller mindre kurert for småhakkinger (lite trolig, men)..

Har du testet Wall•E selv?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfart noen av de nevnte problemene. At den henger seg opp eller hopper frem i tid uten at det er noen ripe i discen kan jo skyldes at leserhodet må renses (kan det gjøres på BD-spillere?). En sprekk i front er ikke akkurat betryggende. Kan ha vært utsatt for et hardt støt/slag som kan ha løsnet på noe mekanisk innvendig...

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Vel, det er første filmen jeg tester mer enn 10 minutter. Fikk nemlig spilleren for et par dager siden. Skal teste med Kung fu Panda idag, så kommer tilbake med mer informasjon.

Skal prøve litt frem og tilbake med 24fps on/off, men kan foreløpig si jeg ikke merket noe til hakking med 24fps på. Nå er TV'en min (Samsung M87) ikke mester på panoreringer heller, så kanskje jeg er mer eller mindre kurert for småhakkinger (lite trolig, men)..

Har du testet Wall•E selv?
    Nei,jeg venter på den skal komme ut i norge,pga jeg vil ha norsk tekst på den.Noen av dem som bruker å være på filmkveld her er så jævlig kresene på slikt . Både på min pioneer 5090 og på mine tidligere lg 50" og panasonic 50" slet jeg med småhakking.Men uten 24fps så er det strøkent. Jeg husker også at den fikk minus for dette når den ble testet i enten lyd og bilde eller hjemmekino. Jeg husker ikke helt hvilken av bladene som nevnte det. Men uten det 24fps problemet så er spilleren meget god i forhold til prisen spør du meg. Men jeg har byttet den ut i en pioneer, og det var som å komme til en annen verden

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-1400 gjør en god jobb når filmen er startet, men tiden før det er lang, i tillegg er den treig av lasting av menyer, og bytte av kapittel, spoling , play/pause... Menmen, en kan ikke få alt for en billig penge heller.

Jeg ser 1.9 er ute i USA (denne hjalp visstnok på Incredible Hulk og Wall•E), er det planlagt noen FW-upgrade i Europa i nærmeste fremtid?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Incredible Hulk liggende selv, men har ikke testet den.

Blir spennende med tanke på om FW som jeg har støtter den, da.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, oj...

Incredible Hulk starter visst ikke hos meg... Kommer til menyen, men velger jeg play så låser spilleren seg...

Noen som har fått den til å virke?

EDIT: Hadde ikke siste firmware inne. Installerer den nå, så får vi se...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj... falsk alarm.

Incredible Hulk fungerer hos meg med firmware-versjon 1.8, men den fungerte definitivt ikke i versjon 1.6.

Mente jeg hadde installert 1.8, men det er mulig jeg kun lastet den ned mens jeg hadde BD-P1400 på service.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er greit å få det bekreftet hvertfall

Sendte mail til Samsung Norge, hvor jeg forklart saken, og fikk faktisk svar tilbake: "Please upgrade to the newest firmware".

At det går an å bli så idioter, skrev i mailen at det allerede var gjort.

EDIT: Så nettopp Kung fu Panda. Her var det ingen antydninger til hakk, lags eller skipping. Så kanskje det bare er vanskelig å lese Pixar/Disney-filmer. Tar fort et halvt år å komme til menyen mtp all den reklamen en må se først
    Folk mener Wall•E har god PQ/AQ, men jeg mener Panda slår dette lett. Nå kan ikke 1400 dekoder Master Audio, så det er mulig det ligger mye snacks der...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Nå kan ikke 1400 dekoder Master Audio, så det er mulig det ligger mye snacks der...
    Jeg mener at dekoding av Master Audio kom i en av de tidligste firmware-oppgraderingene (i fjor høst, eller noe).

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg mener at dekoding av Master Audio kom i en av de tidligste firmware-oppgraderingene (i fjor høst, eller noe).
    For å sendes ut som bitstream, men ikke en intern dekoding for så å sende ut som pcm.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    For å sendes ut som bitstream, men ikke en intern dekoding for så å sende ut som pcm.
    Nei...sjekket en del kilder etter at jeg skrev det, og du har rett.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Incredible ulk fungerer fint den, når den endelig er ferdig lastet.

24Hz også, hvis noen har problemer med dette er det ikke spilleren sin skyld. Jeg har forsøkt det på slere skjermer og projectorer uten problemer.

Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •