Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 505
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det på sikt skulle vise seg at jeg får tilbud om en annen spiller enn Samusng BD-P1400, hvilke spillere er da naturlige erstatninger?

Tenker da spesielt på at den dekoder alt utenom DTS-HD til 5.1 analog utgang og sender alt digitalt på HDMI.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt noen problemer før nå med V for Vendetta og BD-P1400. Andre som opplever det samme? Min stopper/henger rett etter filmen har lasta.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha gitt den mer luft rundt seg, og konstatert at samme feilen dukker opp, så går min Samsung BD-P1400 tilbake til butikken i dag. Får se om de klarer å fikse feilen, eller om de blir nødt til å gi meg en ny spiller.
    Time will show.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper sikkert ikke, men har du prøvd å tilbakestille til fabrikkinstillinger? Trykk på >>| -knappen på frontpanelet i mer enn 5 sekunder, uten noen plate i spilleren.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Hjelper sikkert ikke, men har du prøvd å tilbakestille til fabrikkinstillinger? Trykk på >>| -knappen på frontpanelet i mer enn 5 sekunder, uten noen plate i spilleren.
    Nei, men feilen oppstod uten at jeg hadde justert på noe i innstillingene.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Om det på sikt skulle vise seg at jeg får tilbud om en annen spiller enn Samusng BD-P1400, hvilke spillere er da naturlige erstatninger?

Tenker da spesielt på at den dekoder alt utenom DTS-HD til 5.1 analog utgang og sender alt digitalt på HDMI.
    Panasonic DMP-BD30 virker som en mye bedre og mere stabil spiller. Dette er min erfaring etter å ha hatt begge. Ikke så ille pris på den heller.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Panasonic DMP-BD30 virker som en mye bedre og mere stabil spiller. Dette er min erfaring etter å ha hatt begge. Ikke så ille pris på den heller.
    Den er fin for dem som har oppdatert surroundreceiver, men den har vel noen mangler når det gjelder intern dekoding til 5.1-analogutgangen.

Samsung BD-P1400 dekoder jo alt unntatt DTS-HD og DTS-HD-MA.
    Panasonic DMP-BD30 mangler dekoding av DD+, DTS-HR og True HD i tillegg.
    Jeg tror jeg vil savne spesielt True HD-dekodingen på denne.

Referanse: Master List Of Blu-ray Players

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha intern dekoding må man vente på Panasonic 50 eller Sony 550

Hvis ikke har man jo Panasonic 30, Sony 350 og Samsung 1500 og flere kommer ut over høsten.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med denne spilleren, da jeg i dag har levert inn defekt spiller nr.2.

Jeg kjøpte den første i slutten av mars til den lokale hvite og brunevarepusheren da jeg ikke er tålmodig nok til å vente på nettbutikker som kanskje skal få inn varer om 3-5 dager.

Kom hjem og koblet opp med HDMI til projector og coax til preamp. Den første filmen jeg så fungerte smertefritt. De påfølgende filmene skapte stadig mer og mer problemer. Først begynte lyden å hakke og forsvant så helt halveis ut i filmene. Usikker på om dette var relatert til Samsungen eller preampen benyttet jeg sjansen til å kjøpte en RXV1800 for bruk som preamp , men problemene fortsatte med stadig hyppigere frekvens. Etterhvert begynte bildet også å hakke før det forsvinner ca. 30 min inn i filemen.

Jeg tok så med meg spilleren til forhandler 2. Mai hvor de så nektet å gi meg en ny spiller. Jeg måtte så bruke noen dager med telefoner dit for at de skulle klare å påvise feilen. Når de så fant feilen krevde de å få sende den inn til reperasjon da de mente at en spiller til 3500 gikk inn under "uforholdsmessig kostnad for selger" i forbrukerkjøpsloven til at kunde kan kreve omlevering.

Da samsungen ennå ikke var ferdig på reperasjon 29/5(Den er fremdeles på verksted) fikk jeg utlevert en demobrukt samsung 1400 som lånespiller. Denne prøvde jeg først å koble opp i går da jeg har vært bortreist i det siste.
    Koblet opp spilleren og gjorde de nødvendige endringene i setup. Satte så inn en film som virket i ca. 30 min før spilleren gikk helt i vranglås. Kun standby lyset som virket. Trakk da ut kontakten ventet en liten stund op prøvde å koble opp igjen. Spilleren var da helt død, kun standby lyset som kommer og går.

Min start i HD verden har ikke vært helt vellykket så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye Rambo 7.1 DTS HD Master

Hei folkens!

Satte meg ned å skulle så nostalgis kose meg med den nye Rambo filmen på Samsungen min, 7.1 DTS HD Master skulle det vist være, men fikk ikke mere enn 5.1........kan det være noe med at man ikke kan sende 7.1 DTS HD Master via bitstream? Eller er det min Denon AVR 2808 som ikke takler dette?
    Alle andre type 7.1 har fungert eksemplarisk......kjempemessig med 7.1 ja....å endelig kommer det tittler til det norske markedet nå, men litt dyrt....holder uten norsk tekst en stund til ja for pris differansen mellom cdon.com og Axelmusic.com;-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnysf
    Hei folkens!

Satte meg ned å skulle så nostalgis kose meg med den nye Rambo filmen på Samsungen min, 7.1 DTS HD Master skulle det vist være, men fikk ikke mere enn 5.1........kan det være noe med at man ikke kan sende 7.1 DTS HD Master via bitstream? Eller er det min Denon AVR 2808 som ikke takler dette?
    Alle andre type 7.1 har fungert eksemplarisk......kjempemessig med 7.1 ja....å endelig kommer det tittler til det norske markedet nå, men litt dyrt....holder uten norsk tekst en stund til ja for pris differansen mellom cdon.com og Axelmusic.com;-)
    DTS HD MA skulle det være ?
    Det er vel avhengig av hvem film du har. (flere utgaver av rambo IV)
    Noen er vel gitt ut med 7.1 LPCM og noen med DTS HD MA
    Det må du se i meny til plate ---> ligger lyd som DTS HD MA så skal vel både BD-P1400 kunne bitstreame lyden + din reciver skal kunne decode den.
    Ligger lyden som 7.1 PCM på plate så må du sende lyd som PCM.
    Har du satt BD-P1400 til bitstream men det ikke ligger DTS HD MA spor der så blir vel et anned HD codec bitstreamet. (ser vel på reciver hva den motar)

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig ny Firmware

Så kom det endelig ny firmware til min norskkjøpte utgave.
    Men hva som er forbedret vet jeg ikke.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    *Klyper meg litt i armen her jeg sitter - "kan Wilford snakke sant? Har Samsung faktisk fått ræva i gir og gitt ut en ny FW etter bare et halvt år siden den siste kom!" Klyper meg fortsatt i armen og det gjør vondt - er nok våken*

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh? Hvor da? På siden til samsung ligger versjon 1.5 så vidt jeg kan se. Og den er da fra 24. januar...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner den ikke... Hvor fant du den Wilford?

Edit: Du har ikke blingset med den amerikanske utgaven - som jeg tror fikk oppdatering i dag.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min utgave er norsk, med nettverkskontakt og det var via denne jeg fikk inn ny firmware:
    S/W: 080616.01_XEF
    Region: B/02 (BD/DVD)

Det er det som står etter oppgradering.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min utgave er norsk, med nettverkskontakt og det var via denne jeg fikk inn ny firmware:

Den samme lastet jeg ned til min i går kveld. Fulgte ikke med norsk bruksanvisning til min, så jeg tviler på om den var myntet på det norske markedet (selfølgelig ikke amerikansk utgave).

- Wes

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert! Takk for opplysningen Wilford! For se å få koblet min opp på nett i stua - mangler bare å koble opp cat 5 uttak/inntak på kontoret.... Det var det med tid og arbeidslyst da....:???:

Kommer vel snart som fil på nett, så vi kan brenne den på ei plate.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte min sone a spiller i går og testet AVP2(alien vs predator 2) på nytt.
    Ser ut til at de har fått fikset problemene med hakking og lyden som ble borte med denne versjonen av oppdateringen.

DA skal min spiller få være her lenger, var nesten så det ble en Panasonic en stund men nå har de fikset på feilene fra forrige oppdatering og jeg er lykkelig igjen :-)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Hei,

Tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med denne spilleren, da jeg i dag har levert inn defekt spiller nr.2.

Jeg kjøpte den første i slutten av mars til den lokale hvite og brunevarepusheren da jeg ikke er tålmodig nok til å vente på nettbutikker som kanskje skal få inn varer om 3-5 dager.

Kom hjem og koblet opp med HDMI til projector og coax til preamp. Den første filmen jeg så fungerte smertefritt. De påfølgende filmene skapte stadig mer og mer problemer. Først begynte lyden å hakke og forsvant så helt halveis ut i filmene. Usikker på om dette var relatert til Samsungen eller preampen benyttet jeg sjansen til å kjøpte en RXV1800 for bruk som preamp , men problemene fortsatte med stadig hyppigere frekvens. Etterhvert begynte bildet også å hakke før det forsvinner ca. 30 min inn i filemen.

Jeg tok så med meg spilleren til forhandler 2. Mai hvor de så nektet å gi meg en ny spiller. Jeg måtte så bruke noen dager med telefoner dit for at de skulle klare å påvise feilen. Når de så fant feilen krevde de å få sende den inn til reperasjon da de mente at en spiller til 3500 gikk inn under "uforholdsmessig kostnad for selger" i forbrukerkjøpsloven til at kunde kan kreve omlevering.

Da samsungen ennå ikke var ferdig på reperasjon 29/5(Den er fremdeles på verksted) fikk jeg utlevert en demobrukt samsung 1400 som lånespiller. Denne prøvde jeg først å koble opp i går da jeg har vært bortreist i det siste.
    Koblet opp spilleren og gjorde de nødvendige endringene i setup. Satte så inn en film som virket i ca. 30 min før spilleren gikk helt i vranglås. Kun standby lyset som virket. Trakk da ut kontakten ventet en liten stund op prøvde å koble opp igjen. Spilleren var da helt død, kun standby lyset som kommer og går.

Min start i HD verden har ikke vært helt vellykket så langt.
    Dette virker jo veldig rart, da. Tror du har vært ekstremt uheldig. Det er ikke noe galt med strømnettet ditt, da?

Jeg har hatt min samsung lenge nå og er dødsfornøyd. Har faktisk ikke opplevd noen av de feilene som alle andre har opplevd. Spilleren er stabil og fin og har aldri opplevd hakking eller "mors subita" (plutselig død).

Koser meg med nydelige bilder på BD.

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •