Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 505
    Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Direkte link til PDF manual på norsk. Tror du laster den rett ned ved å klikke på linken.
    Takk for linken

Da har jeg også endelig kjøpt meg blu-ray spiller.
    Ble lei av HTPC i går, så reiste inn på expert og pruta ned demomodellen og tok med meg den hjem + 3 filmer:
    Resident Evil: Extinction
    Surfs Up
    Rottatouille

Bare for å ta det viktigste først. Var fornøyd med billde (men var jo ikke såå bra da, men har jo bare 720p ), men derimot lyden (dog "bare" dolby truehd) den var rå This we like

Begynte med å teste rottatouille, men den fikk jeg ikke til å spille av, så her må jeg nok ty til en oppgraderingen av spilleren (noe som ikke hadde blitt gjort av expert), men ellers så spilte jeg av de to andre filmene helt fint. Ingen problem
    Men kan ikke akkurat si at jeg er så imponert over menysystemene, treigt, treigere, treigest! Er det bare oppgraderinger som skal til på dette, eller vil det alltid være slikt?

Jaja, skal såfall bli noen fine kvelder framover!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa
    Takk for linken

Bare for å ta det viktigste først. Var fornøyd med billde (men var jo ikke såå bra da, men har jo bare 720p ),

Men kan ikke akkurat si at jeg er så imponert over menysystemene, treigt, treigere, treigest! Er det bare oppgraderinger som skal til på dette, eller vil det alltid være slikt?
    Den skjemoppløsningen må du gjøre noen med så skal du nok merke bra forskjell, eller du merker det best når du går tilbake til vanlig DVD :-D . Ellers kan jeg ikke si at menysystemet er tregt. Det tar ganske lang tid å få startet filmen men deretter går det kjapt på min Philips BDP7100 som er basert på 1400.

Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..tror ikke det blir så lett å få oppgradert PJ enda. Har nettopp kjøpt meg ny forsterker og HD spiller, så tviler på at madammen lar meg kjøpe noe nytt på en stund!
    Men menyene i Resident Evil var merkbart treg, akkurat som go gammaldags lagg. Måtte liksom vente et halvt sekund før du så at den hakket videre til neste valg...
    Har akkurat fått oppgradert den til siste Fw via nettet, så skal teste litt senere og se om det er det samme enda, eller kanskje fw oppgraderingen ordnet det?

Ellers så synst jeg også at billdet når man så filmen, hakket litt. Om dette er pga Pj eller andre ting vet ikke jeg, men skal forske litt mer på det ikveld..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..tror ikke det blir så lett å få oppgradert PJ enda. Har nettopp kjøpt meg ny forsterker og HD spiller, så tviler på at madammen lar meg kjøpe noe nytt på en stund!
    Men menyene i Resident Evil var merkbart treg, akkurat som go gammaldags lagg. Måtte liksom vente et halvt sekund før du så at den hakket videre til neste valg...
    Har akkurat fått oppgradert den til siste Fw via nettet, så skal teste litt senere og se om det er det samme enda, eller kanskje fw oppgraderingen ordnet det?

Ellers så synst jeg også at billdet når man så filmen, hakket litt. Om dette er pga Pj eller andre ting vet ikke jeg, men skal forske litt mer på det ikveld..
    De fleste stand-alone spillere er litt trege i menyene. Jo mere animerte de er, jo tregere er de. Det er prisen vi må betale for å være tidlig ute, og at film selskapene tror at det er massive animerte menyer vi ønsker å sitte å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høy Knitring/feil med lyden

Beklager hvis dette er diskutert tidligere:

Jeg opplever voldsom knitring i lyden etter at jeg har restartet pause, hoppet mellom kapitler eller spolt, på filmer som fantastic 4 silver surfer eller day after tomorow. Det forsvinner ved å veksle til et annet lydspor og tilbake igjen. Veldig irriterende. Hva er feil?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkingen i bildet er nok fordi prosjektoren din ikke støtter 24 bilder/sek. som filmen er lagret som. Når du kjører 60 Hz så vil du få hakking, men man ser det nesten bare ved panoreringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DTS HD Master Audio

Har en Yamaha RX-V2700, og den støtter ikke decoding av de nye lydformatene. Kjører derfor alt gjennom Multi PCM via HDMI.
    Er det noen mulighet for at det kommer en firmware der BD-P1400 støtter DTS HD MA? Er det eneste jeg mangler...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har en Yamaha RX-V2700, og den støtter ikke decoding av de nye lydformatene. Kjører derfor alt gjennom Multi PCM via HDMI.
    Er det noen mulighet for at det kommer en firmware der BD-P1400 støtter DTS HD MA? Er det eneste jeg mangler...
    Det går nok ikke. De normale stand-alone spillerene bruker som regel chipper for å dekode, og ikke software slik som PS3.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom denne ikke støtter profile 1.1 og 2.0, vil nye filmer fortsatt kunne spilles av med firmware-oppgraderinger?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Selvom denne ikke støtter profile 1.1 og 2.0, vil nye filmer fortsatt kunne spilles av med firmware-oppgraderinger?
    Ja, filmene vil du alltids få spilt av, men ekstramaterialet som krever profil 1.1 eller 2.0 vil være utilgjengelig.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De fleste stand-alone spillere er litt trege i menyene. Jo mere animerte de er, jo tregere er de. Det er prisen vi må betale for å være tidlig ute, og at film selskapene tror at det er massive animerte menyer vi ønsker å sitte å se på.
    Opplever ikke menyene som trege, men de tar av og til uhorvelig lang tid å laste. "No Country for Old Men" tar flere minutter for menylastingen (dette kommer det også opp en advarsel om når man putter filmen i spilleren).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd AVP2 (alien vs predator 2) på denne?

Min hakket veldi på slutten.

Vil gjerne høre om andre har hatt dette problemet med 1400 eller om det er fillmen som må byttes.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt "googling" så ser det ut til at det er selve disken som er problemet.

Mange på avsforum har samme problem, både med samsung og panasonic spillere.

Har sendt en forspørsel til dvdstrax ang problemet med filmen så da får jeg se hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Tenker på å kjøpe meg en samsung bd-1400, å har lest en del på forumet om denne. I dag har jeg en Harman/kardon 330 som ikke støtter de nye hd formatene, derfor må jeg jo ha en spiller som dekoder dette og kan sende ut med 5.1 analog. Så jeg lurer egentlig bare på om hvor bra denne spilleren gjør dette? Er det stor forskjell fra vanlig dvd? Ser jo at spilleren ikke støtter DTS MA, men man får vel true hd?
    Fort å bli forvirret av alle forskjellige formatene, er LPCM det samme som PCM? Å får man det om man må bruke de analoge utgangene?
    Mulig det er dumme spm, men det virker litt uklart for meg :P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kjempe forskjell fra dvd, men ta en kikk på den nye samsung bd-p1500.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Etter litt "googling" så ser det ut til at det er selve disken som er problemet.

Mange på avsforum har samme problem, både med samsung og panasonic spillere.

Har sendt en forspørsel til dvdstrax ang problemet med filmen så da får jeg se hva de sier.
    Hm, har Panasonic Bd30 og hadde ingen problemer med denne filmen annet enn at den var helt latterlig mørk. De burde kalt den black edition i tillegg!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo uansett sørge for å ha siste firmware for spilleren. BD30 er såpass ny at den sikkert leveres med en firmware som støtter de nyeste filmene. BD-P1400 har vært i markedet en stund og vil nok i de fleste tilfeller kreve firmware-oppgradering for full kompatibilitet med nyere filmer.

Dessverre kan det virke som om det ikke har kommet noen firmware-oppdatering siden slutten av januar (versjon 1.5). For US-spillere er det sluppet en versjon 1.6 i slutten av februar, og jeg regner jo med at det dukker opp en tilsvarende versjon for EU-spillere også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke spilt avp2 før jeg hadde lagt in fw 1.6.

Etter det gikk det greit, men når den passer ca 50 min, så begynner det å hakke å hoppe.

AVP2 har også denne DTS HD MA bomben ca 10 min ut i filmen.

Håper det kommer ny fw til bd-p1400 snart.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en defekt disk også. det er ikke alltid det er spillerenes skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy

Fikk min spiller i går. Har foreløbig kun prøvd dem med 300 på en Samsung 50q97. Litt skuffet over bildet, men det kan nok ha litt med TV'en å gjøre, da den er ny og ikke kalibrert. Skal prøve spilleren på 40m86 og se hvordan den fungerer der. Det første jeg la merke til med spilleren er at den støyer en del. Hvor mye viftestøy må man forvente av en BR spiller? Noen andre som reagerer på støynivået på spilleren.

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •