Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 505
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V 1700 / Philips BDP7100 - Dolby/DTS HD

Sitter på en Yamaha RX-V1700 som jeg har kjøpt billig på Siba og som jeg forsatt har 30 dagers åpent kjøp på. Har også skaffet en Philips BDP7100 som har samme innhold som Samsung 1400, men som har titan utside som matcher min titan forsterker og som er å få tak i nå :-D .

Er i tenkeboksen om jeg skal beholde Yamaha'n eller legge i 4000 ekstra for å få en 1800 (hvis det ikke dukker opp noe brukt...). Skaffet Pirates of caribean 3 og det går fint å kjøre PCM 5.1 lyd over bitstream og 1700 koder dette fint - noe jeg ikke trodde gikk da jeg trodde jeg måtte kode dette i spilleren og overføre som multikanal PCM ??

Ser jeg trenger en film med skikkelig Dolby HD / DTS HD for å teste mer, primært hvor bra lyden blir hvis jeg dekoder HD lyden i spilleren og overfører med multikanal PCM. Er det noen som har erfaring med dette og/eller tips til film med god lyd og HD-lyd av type Dolby HD el DTS HD ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sitter på en Yamaha RX-V1700 som jeg har kjøpt billig på Siba og som jeg forsatt har 30 dagers åpent kjøp på. Har også skaffet en Philips BDP7100 som har samme innhold som Samsung 1400, men som har titan utside som matcher min titan forsterker og som er å få tak i nå :-D .

Er i tenkeboksen om jeg skal beholde Yamaha'n eller legge i 4000 ekstra for å få en 1800 (hvis det ikke dukker opp noe brukt...). Skaffet Pirates of caribean 3 og det går fint å kjøre PCM 5.1 lyd over bitstream og 1700 koder dette fint - noe jeg ikke trodde gikk da jeg trodde jeg måtte kode dette i spilleren og overføre som multikanal PCM ??

Ser jeg trenger en film med skikkelig Dolby HD / DTS HD for å teste mer, primært hvor bra lyden blir hvis jeg dekoder HD lyden i spilleren og overfører med multikanal PCM. Er det noen som har erfaring med dette og/eller tips til film med god lyd og HD-lyd av type Dolby HD el DTS HD ?
    Jeg har en Panasonic 1400, og det er helt klart mye mer trykk og detalj i lyden om du dekoder i receiver istedenfor spilleren. Var jeg deg ville jeg sterkt vurdert å gå opp til en 1800. Den vil også ha en mye bedre bruktverdi om du velger å bytte den etterhvert.
    En god fil å teste med er den siste James Bond filmen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv også Master and Comander med DTS HD Master Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å konfigurere systemet jeg har. Spilleren har fungert glimrende etter at jeg fikk stillt lyden gjennom forsterkeren og ikke TV'en (som egentlig var en projektor uten høyttalere ) Men etter at jeg fikk GET HD-boksen inn i huset, har jeg ikke fått til spilleren.

Har en Pioneer VSX-AX2 som har 2hdmi tilkoblinger og 1ut. Har koblet Get boksen til HDMI1 og Samsung til HDMI2. Get fungerer glimrende, men Samsungen vil ikke slå inn. Når jeg slår på Samsungen, får jeg oppstartsbildet, den slår over på å laste inn, men da faller bildet ut. Forstår egentlig ikke hva som er galt.. Fungerer fint når den kobles direkte til projektoren med HDMI, men ikke gjennom forsterkeren.

Noen som kan ha en anelse om hva som er galt, finner pokker ikke ut av dette

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Kjøpte min P1400 hos Netshop. Den var tydeligvis gråimport, siden instruksjonsmanualen bare var på polsk o.l.
    Har alle dere som har problemer den nordiske utgaven?
    Jeg kjøpte også min spiller hos NetShop.

Jeg ringte NetShop og gjorde dem oppmerksomme på at det ikke ligger nordisk manual i esken.

Det viser seg at de "vagt" på undersiden "oversikt" opplyser om at spilleren ikke har nordisk manual vedlagt spilleren. Den norske manualen kan imidlertid lastes ned her:
    http://org.downloadcenter.samsung.co...E_NOR_0913.pdf

Jeg påpekte da at det å ikke vedlegge en manual på minst ett av de nordiske språkene er et klart brudd på reglene for salg av elektriske apparater i Norge. Det var hun fra NetShop enig i, og skulle ta dette videre slik at norsk manual blir skrevet ut og lagt inn i esken til de spillerne som blir solgt etter dette.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RawKuz
    Sliter litt med å konfigurere systemet jeg har. Spilleren har fungert glimrende etter at jeg fikk stillt lyden gjennom forsterkeren og ikke TV'en (som egentlig var en projektor uten høyttalere ) Men etter at jeg fikk GET HD-boksen inn i huset, har jeg ikke fått til spilleren.

Har en Pioneer VSX-AX2 som har 2hdmi tilkoblinger og 1ut. Har koblet Get boksen til HDMI1 og Samsung til HDMI2. Get fungerer glimrende, men Samsungen vil ikke slå inn. Når jeg slår på Samsungen, får jeg oppstartsbildet, den slår over på å laste inn, men da faller bildet ut. Forstår egentlig ikke hva som er galt.. Fungerer fint når den kobles direkte til projektoren med HDMI, men ikke gjennom forsterkeren.

Noen som kan ha en anelse om hva som er galt, finner pokker ikke ut av dette
    Hadde noe lignende problem med den første BD-P1400 jeg hadde. Den virket fint første gangene, fikk både lyd og bilde over HDMI. Plutselig så begynte den å kutte både lyd og bilde over HDMI etter ei lita stund. Virket som den hengte seg opp. Sto ofte Load i displayet uten at noenting skjedde. Dette gjaldt kun når jeg brukte HDMI, men det hadde ingen betydning om jeg gikk gjennom forsterkeren eller rett til skjermen. Jeg sendte min i retur (var kun fire dager gammel).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg påpekte da at det å ikke vedlegge en manual på minst ett av de nordiske språkene er et klart brudd på reglene for salg av elektriske apparater i Norge. Det var hun fra NetShop enig i, og skulle ta dette videre slik at norsk manual blir skrevet ut og lagt inn i esken til de spillerne som blir solgt etter dette.
    Har du noen referanse til denne regelen? Jeg har forstått det slik disse reglene bare gjelder for varmovner /komfyrer og slikt. (er blitt fortalt dette)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har en Panasonic 1400, og det er helt klart mye mer trykk og detalj i lyden om du dekoder i receiver istedenfor spilleren. Var jeg deg ville jeg sterkt vurdert å gå opp til en 1800. Den vil også ha en mye bedre bruktverdi om du velger å bytte den etterhvert.
    En god fil å teste med er den siste James Bond filmen
    Er du sikker på at bedre trykk når filmen dekodes i forsterkeren ikke skyldes at PCM lyden er lavere. Hos meg hørtes det også slik ut inntill jeg økte volumet når jeg spilte det som ble dekodet i spilleren, slik at trykket ble det samme. Etter dette kan jeg ikke høre forskjell. Bond har vel bare PCM 5.1 spor og ikke Dolby True HD alle DTS HD, selv om den har masse effekter etc som er fine å teste på.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er du sikker på at bedre trykk når filmen dekodes i forsterkeren ikke skyldes at PCM lyden er lavere. Hos meg hørtes det også slik ut inntill jeg økte volumet når jeg spilte det som ble dekodet i spilleren, slik at trykket ble det samme. Etter dette kan jeg ikke høre forskjell. Bond har vel bare PCM 5.1 spor og ikke Dolby True HD alle DTS HD, selv om den har masse effekter etc som er fine å teste på.
    Helt sikker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Helt sikker
    Ja da er en 1800 bestilt for å få tvilen ut av hodet :-D.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ikke DTS HD MA, altså? Kan virkelig spilleren dekode disse formatene bra? Er det ikke DAC-en i spilleren jeg bruker da, eller har jeg misforstått?
    Vil dette virkelig kunne måle seg med Krellens DAC?
    Tja, den grisebanker jo DAC'en til Krell siden denne ikke dekoder HD lyd i det hele tatt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller returnert umiddelbart

Bestillte Samsung BP-P1400 fra Pixmania til god pris kr 2450,-. Mottok den etter 3-4 dager med polsk brukanvisning og det hele... Det var forsåvidt ikke noe problem, men spilleren var helt død. Uansett hva jeg gjør lyser det "Unload" i displayet. Ringte norsk support hos Pixmania som kunne meddele at det bare var å sende den på reparasjon, til Frankrike... Jeg måtte forberede meg på 40 dagers venting uansett om jeg valgte reparasjon eller ville heve kjøpet. Har nå betalt 300,- i returporto og hevet kjøpet. Denne opplevelsen samt andres opplevelser med denne spilleren sier vel noe om Samsungs manglende kvalitetskontroll. Hadde den bare fungert ville det vært mye spiller for pengene. Jeg kommer vel heller til å vente på Sony/Panasonic eller Denon.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig surt med sånn uflaks! Spesielt når det er en utmerket spiller, men som med alt annet er det jo ikke noe spesielt hjelp i det når den er DOA... tror allikevel jeg ville tatt en sjanse til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viss andel av all elektronikk er DOA (dead on arrival). Jeg har selv fått noen få DOA'er, den siste var fra Toshiba. Det at nettopp du har fått et slikt sier ikke noe som helst om Samsung. Det som derimot betyr noe er servicen du fikk fra forhandler, den hørtes slett ut. Her er kanskje ulempen med "internasjonale" nettbutikker som tar lite ansvar. I Norge er det forhandlerens ansvar og DOA-produkter skal byttes omgående i ny vare eller pengene tilbake, ikke snakk om 40 dagers ventetid.

Jeg kjøpte min BDP1400 hos Pixmania, intet negativt der. Men så har jeg heller aldri trengt å reklamere til dem, det er der man skiller klinten fra hveten hva nettsjapper gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt BD-P1400 på elkjop.no til kr 2995.:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tja, den grisebanker jo DAC'en til Krell siden denne ikke dekoder HD lyd i det hele tatt
    Grisebanker? Seriøst? Da skal den jaggu spille bra.:shock:
    Jeg har virkelig store problemer med å tro på dette, det kommer vel av at jeg ikke har hørt HD-lyd enda. Men hvis DAC-en i en billig Samsung-spiller grisebanker Krellens DAC bare fordi det er HD-lyd, må dette være seriøst bra greier. Spennende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukomprimert "HD-lyd" kontra "normal" DTS eller DD, er som forskjellen mellom CD gjengitt fra et godt anlegg, og superkomprimert lyd gjenngitt fra en dårlig mp3 spiller. Litt overdrevet kanskje, men ikke mye. Det skal altså langt mer til enn en god Krell DAC, for å rette opp den mismatch'en. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakt det før et igjen. Denne spilleren anbefalest! "Normal" pris og absolutt en fin inngang til HD! Skal innom hifiklubben imorgen se på ny forsterker, blir nok en denon38080 eller 4808, blir å bruke den som forforsterker da jeg har en rotel rmb1095 som effektforsterker. Kansje jeg ikke trenger den største receiveren til denon siden jeg ikke skal "bruke" watten fra den.Er på tide å bytte ut min "gamle" 3806. Noen med erfaringer på denne kombinasjonen?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Sakt det før et igjen. Denne spilleren anbefalest! "Normal" pris og absolutt en fin inngang til HD! Skal innom hifiklubben imorgen se på ny forsterker, blir nok en denon38080 eller 4808, blir å bruke den som forforsterker da jeg har en rotel rmb1095 som effektforsterker. Kansje jeg ikke trenger den største receiveren til denon siden jeg ikke skal "bruke" watten fra den.Er på tide å bytte ut min "gamle" 3806. Noen med erfaringer på denne kombinasjonen?
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...08-4308-a.html

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Jeg hadde fått svar på det. Bekklager.
    Men takk! :-D

Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •