Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 505
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis man bruker de analoge utgangene på denne spilleren og inn i f.eks min Krell Prosessor, vil den ikke da dekode de nye HD-lyd-formatene selv? Er dette en like bra løsning som en receiever med støtte for disse formatene, eller kan denne spilleren dekode dem bra nok?
    Husk at da er du også nødt til å benytte bassmanagement fra spilleren, siden de analoge signalene suser urørt gjennom prosessoren din. Det vil si at du må kalibrere opp anlegget på nytt, med utgangspunkt i spillerens bassmanagement. Føles sikkert litt kjedelig å kjøre "Samsung-lyden" pass-through gjennom Krell'en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Husk at da er du også nødt til å benytte bassmanagement fra spilleren, siden de analoge signalene suser urørt gjennom prosessoren din. Det vil si at du må kalibrere opp anlegget på nytt, med utgangspunkt i spillerens bassmanagement. Føles sikkert litt kjedelig å kjøre "Samsung-lyden" pass-through gjennom Krell'en.
    Med å vente en kort stund til, så kommer spillerene som dekoder DTS MA også. Panasonic BD50 skal vist dukke opp i April i USA.

Vil anbefale å handle fra USA, for å få bedre og billigere tilgang til filmer.

For å matche Krell anlegget så burte Denon sin 3800 være ett godt valg. Dekoder alt. Og den har sikkert mere avanserte innstillingsmuligheter enn det Samsungen har på de analoge utgangene.

Link: Denon USA | DVD-3800BDCI

Den har nå endelig blitt sluppet, og Amazon har den til litt over 700 dollar under veiledende pris: Amazon.com: Denon AVR-3808CI A/V Multi-Source/Zone w/ Network Streaming Receiver: Electronics

(Da ble den plutselig meget aktuell for min del også, fremfor Panasonic BD50, selv med kun Profil 1.1)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøsser ved tanken ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg har ikke helt den samme feilen som deg,men opplever på alle BD filmer jeg spiller av at jeg får blåskjerm noen sekunder mens lyden går som den skal.
    Dette skjer en 2-4 ganger i løpet av filmen.

Sånt skjer aldri på noen av HD spillerne mine....LA OSS FÅ HD-DVD TILBAKE!!
    Kanskje greit å skyte på riktig mål:-? Du kan vel neppe laste Blu-ray som format, bare fordi Samsung har levert en spiller med manglende software. Da får du klage på merket Samsung...

Jeg har tidligere hatt feil med to dyre Denon-spillere, begge med feil. Den siste var DVD 3910, og etter 2 reperasjoner og en ny spiller som også hadde feil, så hevet jeg kjøpet.

Ja, DVD er et dårlig format

Jeg hadde også en del oppdatringer og feil/ mangler da jeg kjøpte HD-XA1 i 2006...HD DVD kan neppe kalles dårlig pga av Toshiba-spillerens mangler...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V1700 og Samsung PD-P1400

Oppgraderte til en rimelig Yamaha RX-V1700 hos SIBA for en uke siden da jeg trengte litt mer futt. Hadde tenkt å sitte på gjerdet litt til i forhold til HD, men nå ser jeg at spillerene har blitt mye billigere og Blue-ray er i ferd med å vinne løpet (?).

Har lest i bl.a. Hjemmkino at HD både lyd og billedmessig ikke er noe problem, selv med HDMI 1.1/1.2 så lenge dekoderene sitter i spilleren (multikanal PCM). Hadde tenkt å skaffe meg en Samsung P1400 raskt for å teste ut dette med ser at det kan bli vanskelig da mange er tomme. Greit å sjekke ut dette mens jeg enda har åpent kjøp:-D.

Er det noen som har efaring med P1400 , RX-V1700 og HD bilde/lyd ?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har nå begynt å henge seg pluss at av og til forsvinner HDMI signalene. Fungerte fint i går. Møkkaspiller! Styr langt unna denne!!!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt overilt å konkludere med det etter litt problemer. Har den siste versjon av FW? Gjelder det for alle filmene eller bare noen? Enkelte filmer er jo kjent som "problemdisker"!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siste firmware. Skjer selv om det ikke er noen plate i spilleren.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer, men tilsynelatende ikke alltid..
    Når jeg brukte analog multich. input på min gamle Rotel RSP-1098 ble det som du skriver at alt gikk rett igjennom. Men på min nåværende forforsterker ser det ut til at instillingene på forforsterkeren blir gjeldende uansett. Kjørte med vidt forskjellige instillinger på spiller og forforsterker. Måling med avslått sub antyder at bass management i forforsterkeren er det jeg får ut av HT'ene. Stemmer forsåvidt med manualen, men jeg var såpass usikker at jeg bare måtte teste

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forforsterker er dette, som digitaliserer de analoge signalene? Håper ikke du har investert alt for mye penger i en high-end CD-spiller i så tilfelle? Da ville jo det vært meningsløst. Dette med mindre forforsterkeren også har en pure-direct funksjon da.

EDIT: så nå at du har en G68. Joda, Meridian er jo glade i å digitalisere det meste. ;-) Jeg hadde en G68 en en gang i tiden jeg også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kanskje greit å skyte på riktig mål:-? Du kan vel neppe laste Blu-ray som format, bare fordi Samsung har levert en spiller med manglende software. Da får du klage på merket Samsung...

Jeg har tidligere hatt feil med to dyre Denon-spillere, begge med feil. Den siste var DVD 3910, og etter 2 reperasjoner og en ny spiller som også hadde feil, så hevet jeg kjøpet.

Ja, DVD er et dårlig format

Jeg hadde også en del oppdatringer og feil/ mangler da jeg kjøpte HD-XA1 i 2006...HD DVD kan neppe kalles dårlig pga av Toshiba-spillerens mangler...
    Dette er nøyaktig grunnen til at jeg skrev at jeg ville ha HD DVD tilbake....det er like morsomt å se at folk hisser seg opp gang på gang.
    Slo ikke feil denne gangen heller gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lager

Er det ingen som har en Samsung BD-P1400 på lager?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere som har problemer med avbrudd i avspillingen. Jeg har ikke opplevd noen slike problemer med min. Det må dreie seg om mandagseksemplarer, evt. at man har fått feil ved oppgradering av firmware.

Husk også at det er forskjell på firmware for europeiske spillere og amerikanske. Tipper man får krøll dersom man installerer en amerikansk firmware på en europa-spiller.

Slike feil som dette gir selvfølgelig reklamasjonsrett.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problemer. Er fortsatt veldig fornøyd med den.

...irriterende at ikke flere BD filmer finnes på leiemarkedet...(kjøp er ikke et alternativ, da jeg nesten aldri ser en film mer enn en gang)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Lurer på om det kommer noen ny firmware til europa snart... Så på 1408 i går og spilleren brøt bildet to ganger - altså det hakket i noen sekunder. Dette skjedde også på 3:10 to Yuma.

Irriterende. Ps3 har jeg aldri hatt slike glipper med!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm! Er dette virkelig tilfelle?? Jeg bruker BD-P1400. Jeg kjører analog multichannel inn i en SPA21 og alle nivå-justeringer i prosessoren forblir gjeldene, på samme måte som når jeg kjører DD/DTS via optisk inn i prosessoren. Altså prosessoren bypasses ikke i SPA21, bare decodere, når man kjører external analog innput. Eller er det jeg som ikke henger helt med på hva du mener?:-?

(Jeg kan bypasse prosessoren ved bruk av CD spiller, men ikke ved bruk av EXT multichannel input)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Video output

Min BDP1400 stiller seg til 1080i etter restart. Dette gjør at jeg manuelt må velge 1080p i oppsettet for videoinstillinger hver gang jeg slår på spilleren. Også uten at strømmen har vært kuttet, dvs fra avslått/hvilemodus. Jeg har siste firmware og spilleren er koblet til en Sony STR-DA5300ES receiver med hdmi. Noen som har vært borti dette?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Hmmm. Lurer på om det kommer noen ny firmware til europa snart... Så på 1408 i går og spilleren brøt bildet to ganger - altså det hakket i noen sekunder. Dette skjedde også på 3:10 to Yuma.

Irriterende. Ps3 har jeg aldri hatt slike glipper med!
    Er usikker på om dette har noe med firmware å gjøre. Har opplevd noe lignende på Rocky Balboa som jeg ikke merket på Sony BDP-S1E (første Sony-spilleren). Virker som Samsung-spilleren er mer følsom for feil på platene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Min BDP1400 stiller seg til 1080i etter restart. Dette gjør at jeg manuelt må velge 1080p i oppsettet for videoinstillinger hver gang jeg slår på spilleren. Også uten at strømmen har vært kuttet, dvs fra avslått/hvilemodus. Jeg har siste firmware og spilleren er koblet til en Sony STR-DA5300ES receiver med hdmi. Noen som har vært borti dette?
    Pussig. Har du finlest manualen? Jeg kjenner ikke innstillingene for din Sony receiver, men på side 40 i manualen står det:
    * Denne spilleren har HDMI Auto Detect. Når spilleren kobles til et TV-apparat for første gang via HDMI, settes
    spillerens utgang automatisk til HDMI.
    * Hvis HDMI Auto Detection ikke fungerer, kan du ikke velge 1080p-oppløsning eller Movie Frame (24Fs).
    * BD-platen må ha 24 rammer-funksjonen for å kunne bruke Movie Frame (24Fs).
    * Hvis både HDMI og komponentkabler er koblet til TV-apparatet, kan komponentoppløsningen avvike fra
    tabellen over.
    Kan noe av dette være relevant for deg? Kan det være at HDMI Auto Detect av en eller annen grunn ikke fungerer med Sony-recevieren? Bruker du andre utganger fra BD-spilleren enn HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren har kun hdmi tilkoplet. Jeg finner ingen instillinger hverken på spiller eller receiver som hjelper. Jeg har slått av anynet+ funksjonen på spiller uten at det hjalp.

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •