Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 26 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 505
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Henger seg til stadighet

Var å hentet en spiller på expert i går, kjøpte også noen filmer.. Monterte opp spilleren og oppdaterte den til siste firmware. Kvelden kom og satte oss nes for å se "The Brave One" med Jodie Foster.
    :-( Nedtur!!! Spilleren henger seg fulstendig etter 8 minutter.
    Bilde frøs fast, og det eneste som virket var av standby knappen.
    Etter ny oppstart så fikk vi sett 18 minutter og det samme hendte igjen.
    Så var det ny oppstart, hoppet fram i kapittler og fortsatte. Når spenningen var på sitt beste ca en og en halv time ut i filmen så skjer det samme igjen. !!!
    Er det sånn det er å ha Blu-.ray spiller???? (drittmaskin)???

Lyden var til gjengjeld meget bra Dolby thru HD, med god luft i lydbildet, og så lenge spilleren fungerte så var bildet også meget bra, men det dreper gleden totalt å måtte ta slike ufrivillige "pauser" når spilleren henger seg.

Har andre lignende erfaringer??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt skjer, men det er meget sjeldent.

Siden det ikke skjer på samme sted så er det ikke filmen det er noe galt med i hvertfall, så da er det nok ett problem med selve spilleren. Skjer dette med andre filmer også?

Hvis ikke så kan det være noe som kolliderer mellom filmen og spilleren, og da må man vente på en ny firmware.

Har ikke fått testet filmen enda selv, ligger i stua. Men alle de filmene jeg har sett på min eldre Sony spiller, så er det sjeldent slikt skjer.

Hvis det er på flere filmer, så gi spilleren tilbake til Expert og få ny.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test med en annen film. Blir det ikke bedre, så er vel Expert åpent i dag? Er vel stor mulighet for at dem bytter inn spilleren din i en ny vil jeg tro.

Nei, Blu-Ray er ikke slik. Vi har ikke hatt liknende problemer her hjemme med Samsung BD-P1400.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min spiller i 2-3 uker nå, og har ikke hatt noen problemer med at den henger seg. Problemet jeg derimot opplever er at den hver gang jeg slår den på starter opp i 1080i, så jeg må inn i menyen å sette den tilbake til 720p. Ifølge manualen skal den kun sjekke oppløsningen på fremviseren første gang den slås på. Oppdaterte spilleren i går, så jeg er spent på om problemet er løst. Foruten dette er jeg ekstremt fornøyd med hva denne leverer for en latterlig billig penge. Spesielt at den kan dekode alle formater både internt og eksternt.
    Har ingen som helst problemer med å leve med Samsungen i påvente av at Sony skal slippe sin nye 550
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt slike problemer med min 1400 (US version). Det eneste jeg har merket av "problemer" er at Ratatouille var litt uvillig til å starte første gangen jeg satte den inn, men etter det har den fungert utmerket den også. Forøvrig er det viktig å ha siste FW på BD-spillere da det utbedres feil kontinuerlig. Jeg har oppdatert min spiller over nettet hver gang det har kommet ny firmware og det har fungert uten trøbbel. :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Jeg slet dog lenge før jeg klarte å oppdatere min. Å brenne filen på en plate fikk jeg ikke til å fungere da spilleren ikke ville lese plata. Koblet den direkte på nett, og den nektet å hente innstillingene, så jeg måtte legge alt inn mauelt. Med min begrensede innsikt i dataverden tok det litt tid å finne alle adressene :-?
    Etter det var det plankekjøring :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Var å hentet en spiller på expert i går, kjøpte også noen filmer.. Monterte opp spilleren og oppdaterte den til siste firmware. Kvelden kom og satte oss nes for å se "The Brave One" med Jodie Foster.
    Så var det ny oppstart, hoppet fram i kapittler og fortsatte. Når spenningen var på sitt beste ca en og en halv time ut i filmen så skjer det samme igjen. !!!

Lyden var til gjengjeld meget bra Dolby thru HD, med god luft i lydbildet, og så lenge spilleren fungerte så var bildet også meget bra, men det dreper gleden totalt å måtte ta slike ufrivillige "pauser" når spilleren henger seg.

Spilleren min har akkurat samme feil. Den ble sendt til rep. men de kan ikke gjør noe med den, så det blir vel til at jeg får en ny. Jeg har testet med mange filmer og får samme feil hver gang. Så det er helt klart at det er spilleren det er noe feil med.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Høres bra ut. Jeg slet dog lenge før jeg klarte å oppdatere min. Å brenne filen på en plate fikk jeg ikke til å fungere da spilleren ikke ville lese plata. Koblet den direkte på nett, og den nektet å hente innstillingene, så jeg måtte legge alt inn mauelt. Med min begrensede innsikt i dataverden tok det litt tid å finne alle adressene :-?
    Etter det var det plankekjøring :-D
    Det enkleste...:shock: er om man har en DHCP server (å plugge den rett inn i ADSL modemet er vel det letteste om det er i nærheten) som sørger for IP adresse til spilleren. Da går det automagisk! ;-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit.

Feilen er nå rettet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Sånt skjer aldri på noen av HD spillerne mine....LA OSS FÅ HD-DVD TILBAKE!!
    AMEN! ...men jeg tror kanskje ikke det skjer...:?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg

Jeg så også "The Brave One" i går - uten problemer av noen slag. Har faktisk ikke opplevd noen problemer med å spille av filmer til nå. *bank i bordet*
    Kjøpte min P1400 hos Netshop. Den var tydeligvis gråimport, siden instruksjonsmanualen bare var på polsk o.l.
    Har alle dere som har problemer den nordiske utgaven?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det enkleste...:shock: er om man har en DHCP server (å plugge den rett inn i ADSL modemet er vel det letteste om det er i nærheten) som sørger for IP adresse til spilleren. Da går det automagisk! ;-)
    Det gikk hvertfall ikke automatisk hos meg. Jeg er nok et av de sjeldene tilfellene det står om i manualen, for jeg fikk hele tiden beskjed om å sjekke nettverksinnstillingene. Mulig feilen lå i spilleren, men nå er den hvertfall oppdatert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP1400 fungerer utmerket her i huset, har sett 8 BD filmer uten problemer. Første forsøk på oppdatering gikk ikke, men den kom på andre...uten at jeg gjorde noe med nettverksinnstillinger, lot de stå i "auto".

Med Toshiba XE1 måtte jeg først lese av min IP adresse og DNS ved hjelp av ipconfig, for så å sette dataene inn i spilleren. Tror det lønner seg å sette inn IP adresse og DNS manuelt uansett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på pris er det ganske mye man får i denne boksen. Regner ikke med at leverandør ikke bruker alt for mye penger på kvalitetstesting, og heller tar returene. Til prisen kan jeg leve med en service om noe ikke er 100% så lenge det faktisk fikses.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt; her får man mye for pengene pluss tilfredsstillende oppskalering av DVD.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man bruker de analoge utgangene på denne spilleren og inn i f.eks min Krell Prosessor, vil den ikke da dekode de nye HD-lyd-formatene selv? Er dette en like bra løsning som en receiever med støtte for disse formatene, eller kan denne spilleren dekode dem bra nok?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis man bruker de analoge utgangene på denne spilleren og inn i f.eks min Krell Prosessor, vil den ikke da dekode de nye HD-lyd-formatene selv? Er dette en like bra løsning som en receiever med støtte for disse formatene, eller kan denne spilleren dekode dem bra nok?
    Du for dekodet alle lydformatene, med unntak av DTS HD MA over analog multikanalsutgangene. Jeg har spilleren, men jeg beytter HDMI og har ikke prøvd de analoge utgangen.

Har du hørt HD-lyd? Du har vel ikke tilgang til det i dag? Det er for meg et mye større løft en bilde siden, men det er sikkert på grunn av at jeg "bare" har 42". Jeg ble stum første gangen jeg fikk prøvd et sikkelig DTS HD MA spor, det var enda bedre enn PCM som også er bra.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du for dekodet alle lydformatene, med unntak av DTS HD MA over analog multikanalsutgangene. Jeg har spilleren, men jeg beytter HDMI og har ikke prøvd de analoge utgangen.

Har du hørt HD-lyd? Du har vel ikke tilgang til det i dag? Det er for meg et mye større løft en bilde siden, men det er sikkert på grunn av at jeg "bare" har 42". Jeg ble stum første gangen jeg fikk prøvd et sikkelig DTS HD MA spor, det var enda bedre enn PCM som også er bra.
    Takker! Nei, jeg har ikke hørt HD-lyd enda. Vanskelig å forestille seg, er egentlig sykt fornøyd med lyden her hjemme nå, med unntak av at bakhøyttalerne er direktestrålende. Nuvel, skal ikke gå mere inn på det siden tråden ikke handler om det.

Ikke DTS HD MA, altså? Kan virkelig spilleren dekode disse formatene bra? Er det ikke DAC-en i spilleren jeg bruker da, eller har jeg misforstått?
    Vil dette virkelig kunne måle seg med Krellens DAC?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takker! Nei, jeg har ikke hørt HD-lyd enda. Vanskelig å forestille seg, er egentlig sykt fornøyd med lyden her hjemme nå, med unntak av at bakhøyttalerne er direktestrålende. Nuvel, skal ikke gå mere inn på det siden tråden ikke handler om det.

Ikke DTS HD MA, altså? Kan virkelig spilleren dekode disse formatene bra? Er det ikke DAC-en i spilleren jeg bruker da, eller har jeg misforstått?
    Vil dette virkelig kunne måle seg med Krellens DAC?
    HD-lyd er jeg sikker på at uansett kommer til å gi deg et løft.

Nei, den dekoder ikke DTS HD MA - er vel ingen spillere som er i salg pr d.d. som gjør det. Derimot kommer det spillere i fremtiden som gjør det og er annonsert. Det er DAC'en i spilleren du benytter da ja - og dem kan neppe måle seg med Krellens DAC....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for info. Skal se om jeg kan få testet en slik etterhvert.

Side 13 av 26 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •