Samsung BD-P1400 - hva syns dere? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 505
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har selv en Mitsubishi HC3000, ser den støtter 1080i, så får ta å prøve meg fram

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mange filmer på min 1400 og ikke sett antydning til bugs.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hadde en Philips BDP7100 noen dager (akkurat samme spilleren som 1400). Den hakket så vidt på en bestemt plass på en film jeg har. Sony BDP-S1E har ikke samme problemet. Virker som spilleren er mer følsom mot småfeil/riper/støv på platene enn Sony-spilleren.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tittet på Pirates of the Caribbean: At World's End i går, og bildet ble borte noen sekunder tre ganger i løpet av 3-4 minutter. Bortsett fra disse hikkene, gikk det hele glatt.

Fjernkontrollen er ekstremt irriterende... Ikke lys av noe slag, og den fungerer derfor svært dårlig i mørke rom. Knappen for å endre lydmodus er liten og er idiotisk plassert.. I tillegg er det svært lite følsom. Må finne på en avløser før enten den eller jeg møter veggen

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-P1400 hakker litt på enkelte filmer eller enkelte ganger. Pleier da å spole tilbake sette på pause litt og fortsette. da spiller den det området hvor den før hakket uten problemer.

Håper dette er en softwarefeil og ikke hardware.

Noen som har tatt dette opp med Samsung?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    BD-P1400 hakker litt på enkelte filmer eller enkelte ganger. Pleier da å spole tilbake sette på pause litt og fortsette. da spiller den det området hvor den før hakket uten problemer.

Min er akkurat sånn også!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Husker ikke hva siden heter, første jeg kom på var netonnet

Mener å ha lest noen som har bestilt seg en spiller her inne på forumet, men tror det var en sony spiller. De selger også BD 1400 så vidt jeg husker.
    Det var en frisk pris på BD 1400 6000 SEK..så mva, frakt. osv i tilegg er man på prisen for 2 spillere..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford

Jeg har ikke opplevd dette.

Når dere påpeker dette er det kanskje lurt å si noe om hvilke filmer dere tester.
    For øvrig slipper Samsung stadig firmwareoppgraderinger for å bedre avspilling av enkelte BD-disker.

Siste firmware er versjon 1.5 som ble sluppet rundt midten av januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mon BD-P1400 i en uke nå og nå returneres den til nettbutikken.

Jeg får nemlig ikke lyd ut av spilleren, eller rettere sagt nesten aldri lyd. Har fått lyd 2 ggr. av ca. 30 forsøk med BlueRay disk. Prøver jeg med CD går det som oftest bra, men ikke alltid.

I tillegg fikk jeg ikke med to filmer og det manglet bruksanvisninger på nordiske språk noe som SKAL være med alle BR spillere som selges i norden, ifølge Samsung support.

Jeg er usikker på om jeg vil kjøpe en ny. Jeg bruker den også som CD-spiller og den er treg til å skifte spor også, ca 5 sek. Vil man da f.eks. høre spor nr. 11 når man legger inn plata, kan det ta 30 sek. Det går greit om man bruker TV-skjermen, da får man opp en spilleliste kan velge spor direkte, men jeg liker å ha slått av TV'en når jeg skal høre på musikk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eog
    Jeg har hatt mon BD-P1400 i en uke nå og nå returneres den til nettbutikken.

Jeg får nemlig ikke lyd ut av spilleren, eller rettere sagt nesten aldri lyd. Har fått lyd 2 ggr. av ca. 30 forsøk med BlueRay disk. Prøver jeg med CD går det som oftest bra, men ikke alltid.

I tillegg fikk jeg ikke med to filmer og det manglet bruksanvisninger på nordiske språk noe som SKAL være med alle BR spillere som selges i norden, ifølge Samsung support.

Jeg er usikker på om jeg vil kjøpe en ny. Jeg bruker den også som CD-spiller og den er treg til å skifte spor også, ca 5 sek. Vil man da f.eks. høre spor nr. 11 når man legger inn plata, kan det ta 30 sek. Det går greit om man bruker TV-skjermen, da får man opp en spilleliste kan velge spor direkte, men jeg liker å ha slått av TV'en når jeg skal høre på musikk.
    Hvordan har du koblet den opp lydmessig? At du ikke får lyd høres merkelig ut. Har du gått gjennom alle innstillinger i oppsettsmenyen og satt det opp i henhold til ditt anlegg?

Jeg bruker den ikke som musikkspiller selv, så tregheten på CD er et mindre problem for undertegnede. Men skal du til spor 11, så er det vel bedre å bruke talltastene enn å trykke seg fram ett og ett spor. Har du forresten oppgradert firmware? Det er sluppet en del av dem siden spilleren ble lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvordan har du koblet den opp lydmessig? At du ikke får lyd høres merkelig ut. Har du gått gjennom alle innstillinger i oppsettsmenyen og satt det opp i henhold til ditt anlegg?

Jeg bruker den ikke som musikkspiller selv, så tregheten på CD er et mindre problem for undertegnede. Men skal du til spor 11, så er det vel bedre å bruke talltastene enn å trykke seg fram ett og ett spor. Har du forresten oppgradert firmware? Det er sluppet en del av dem siden spilleren ble lansert.
    Jeg koblet den opp med HDMI direkte mot TV'en og har prøvd de lydinstillingene det er mulig å kombinere på TV og BD-spilleren.

Har innstallert siste firmware, det er mulig at det er problemet. Da jeg fikk spilleren, spilte jeg av en film for å sjekke at alt var ok før jeg oppdaterte firmwaren. Hadde lyd da, men det kan være tilfeldig, fordi jeg har lyd noen ggr. nå også. Jeg brukte nettverk til å oppgradere og da er det nesten umulig å gjøre feil fra min side. Eneste muligheten er å slå av strømmen mens nedlasting eller installering foregår, og det gjorde jeg ikke . Jeg får dessverre ikke en ny nedlasting til å starte, da spilleren sier jeg har den siste firmwaren.

Det går ikke an å taste inn spor 11 direkte (når TV er avslått). Ihverfall ikke på min spiller, man må bruke skippefunksjonen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eog
    Jeg koblet den opp med HDMI direkte mot TV'en og har prøvd de lydinstillingene det er mulig å kombinere på TV og BD-spilleren.

Har innstallert siste firmware, det er mulig at det er problemet. Da jeg fikk spilleren, spilte jeg av en film for å sjekke at alt var ok før jeg oppdaterte firmwaren. Hadde lyd da, men det kan være tilfeldig, fordi jeg har lyd noen ggr. nå også. Jeg brukte nettverk til å oppgradere og da er det nesten umulig å gjøre feil fra min side. Eneste muligheten er å slå av strømmen mens nedlasting eller installering foregår, og det gjorde jeg ikke . Jeg får dessverre ikke en ny nedlasting til å starte, da spilleren sier jeg har den siste firmwaren.

Det går ikke an å taste inn spor 11 direkte (når TV er avslått). Ihverfall ikke på min spiller, man må bruke skippefunksjonen.
    De fleste TVer har vel uansett kun stereolyd, så her kunne man vel koble stereoutgangen til TVen istedet?

Jeg har ellers lite erfaring med lyd over HDMI, men det er vel sikkert slik at TVen behersker langt færre lydformater enn det Samsung BD-P1400 gjør.

Uansett virker det jo som du ikke er fornøyd, og da er det riktig av deg å returnere spilleren. Det er jo det man har angreretten for. Får håpe du finner andre BD-spillere som bedre fyller dine krav.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    De fleste TVer har vel uansett kun stereolyd, så her kunne man vel koble stereoutgangen til TVen istedet?

Jeg har ellers lite erfaring med lyd over HDMI, men det er vel sikkert slik at TVen behersker langt færre lydformater enn det Samsung BD-P1400 gjør.

Uansett virker det jo som du ikke er fornøyd, og da er det riktig av deg å returnere spilleren. Det er jo det man har angreretten for. Får håpe du finner andre BD-spillere som bedre fyller dine krav.
    Jeg hadde en Philips BDP7100 (samme spiller) og den kunne ihvertfall sende lyd til TV'n over HDMI uten å stille inn noe som helst. Det samme gjør DVD-spilleren min også.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk heller ikke med brukermanual på nordisk språk.Kun fransk,nederlandsk.spansk og portugisisk:?

Ellers så er jeg godt fornøyd med spilleren.Den kødda under avspilling av Die Hard 4.0 på BD,men etter firmwareoppgradering så er problemet borte.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg fikk heller ikke med brukermanual på nordisk språk.Kun fransk,nederlandsk.spansk og portugisisk:?

Ellers så er jeg godt fornøyd med spilleren.Den kødda under avspilling av Die Hard 4.0 på BD,men etter firmwareoppgradering så er problemet borte.
    Direkte link til PDF manual på norsk. Tror du laster den rett ned ved å klikke på linken.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Direkte link til PDF manual på norsk. Tror du laster den rett ned ved å klikke på linken.
    Takk for tipset :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cd lyd på denne saken...

Til dere som har prøvd denne som cdspiller: hører dere forskjell på lyden om den kommer fra hdmi eller analogutgangene?
    Jeg hørte søren meg ikke store forskjellen når jeg testa nå nettopp... Virker forresten som om at den spiller cder ganske bra!
    Men irriterende at nummertastene ikke funker - man må hoppe videre (som det også er nevnt tidligere her).
    Med fare for å banne i kjerka: det er nesten så jeg innbilte meg at Samsungen spiller cder bedre enn min Denon 2910. Fyldigere lyd liksom.

Andre som har synspunkter på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HiFi Plumber]Jeg fikk heller ikke med brukermanual på nordisk språk.Kun fransk,nederlandsk.spansk og portugisisk:?

QUOTE]

Jepp, samme som meg. Vi har sikkert kjøpt samme sted.

Samsung support sa at det ikke er en nordisk spiller og noe om at de ikke ville ta rep. eller service på denne ved feil, eller noe i den duren. Nordiske utgaver har 2 filmer vedlagt og norske brukermanualer pluss at ett eller annet nummer skulle slutte med/XEE (tror jeg)(kanskje modellbetegnelsen)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eog]
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber

QUOTE]

Jepp, samme som meg. Vi har sikkert kjøpt samme sted.

Samsung support sa at det ikke er en nordisk spiller og noe om at de ikke ville ta rep. eller service på denne ved feil, eller noe i den duren. Nordiske utgaver har 2 filmer vedlagt og norske brukermanualer pluss at ett eller annet nummer skulle slutte med/XEE (tror jeg)(kanskje modellbetegnelsen)
    Hmmm.... Jeg kjøpte min hos Expert og fikk ingen filmer med... Tviler på at de selger ikke-nordiske varer over disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min spiller fra USA for en ukes tid siden. Testa mange filmer og ingen problemer overhodet (lasta ned siste firmware før jeg begynte bruk). Kjører lyd over HDMI og det er en fryd omsider å kunne se både TrueHD og DTS HD MA lyse opp på displayet på forsterkeren.

Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •