Hvilket HD-format har du anskaffet- HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Dette var det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Det er da fullstendig mulig å ha masse HD bilde uten BR og HDDVD...
    Og hvor kommer disse HD kildene fra?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og hvor kommer disse HD kildene fra?
    Regner med at det var et retorisk spørsmål. Jeg erkjenner jo også at dette er en høna eller egget problemstilling. Poenget mitt er bare at HD er så veldig mye mer enn bare krigen mellom to optiske formater.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bare at det å laste ned bare er med på å ødelegge for begge format!
    Ønsker man ikke noe HD i det hele tatt for fremtiden er det veien å gå.

Vil man ha noe så får man betale for det mener jeg.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laste ned? Hvisdet er snakk om full HD så betyr vel det 20-40Gb? Da tror jeg ikke det er så veldig mange som gidder det.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg mener bare at det å laste ned bare er med på å ødelegge for begge format!
    Ønsker man ikke noe HD i det hele tatt for fremtiden er det veien å gå.
    Det stemmer nok hvis du legger til at man slipper optiske medium i fremtiden. Hvis du tror at folk "nøyer seg" med DVD på lang sikt så tar du feil uansett. Det finnes et stort marked for HD - men ikke alle ønsker fysiske medium og formatkriger.

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Laste ned? Hvisdet er snakk om full HD så betyr vel det 20-40Gb? Da tror jeg ikke det er så veldig mange som gidder det.
    Hvilken klode bor du på? 20gig tar under en halvtime når man har en ok linje.

Men man får tilsvarende kvalitet på en rundt 4-8 gig h264 fil som en original HDDVD/BR - jeg tør ihvertfall vedde på at selv 9 av 10 entusiaster ikke greier å se forskjell.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men man får tilsvarende kvalitet på en rundt 4-8 gig h264 fil som en original HDDVD/BR - jeg tør ihvertfall vedde på at selv 9 av 10 entusiaster ikke greier å se forskjell.
    Oi! Beklager at jeg kunne være så uvitende :-?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken klode bor du på? 20gig tar under en halvtime når man har en ok linje..
    Det er vel ikke alle som sitter med "helt OK" 100mbit linjer rett i veggen på en stund enda. Vi snakker også om "litt" båndbredde som må til i andre enden om en skal kunne tilby en slik hastigheter som du snakker om. På min 20mbit linje klarer jeg ca 5-7gb i timen om jeg bruker Usenet og kjører et minimum av 10 server-oppkoblinger samtidig. Mao tar det meg da ca. 4 timer å laste ned rundt 20gb med en linje som jeg vil tørre å påstå er godt over gjennomsnittet til Ola Nordmann.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok hvis du legger til at man slipper optiske medium i fremtiden. Hvis du tror at folk "nøyer seg" med DVD på lang sikt så tar du feil uansett. Det finnes et stort marked for HD - men ikke alle ønsker fysiske medium og formatkriger.

20 gig på en halvtime ja... Laster ned en film på på 4 gig på 6 minutter du da?? Jaja, høres bra ut. Dessuten så har det vel ikke så mye å si på hvilken linje du har hvis den du laster fra har ei dårlig linje.

Og uansett så blir ikke kvaliteten like bra nå det går gjennom flere ledd som det gjør når du laster ned. Greit at du ikke kanskje ikke ser den "store" forskjellen når du sitter på en 20", verre når du passerer 50".

Hvis du setter to tv'er ved siden av hverandre der den ene har original BD/HD-DVD og den andre en du har lastet ned så blir det en klar forskjell.. Til og med på mindre skjermer.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Greit at du ikke kanskje ikke ser den "store" forskjellen når du sitter på en 20", verre når du passerer 50".
    OK da er jeg ikke så nøye på det jeg da tydeligvis med min elendige 508XD. Det skal imidlertid ikke noen geni til for å skjønne at en h.264 (mpeg4) fil med 1,5mbps DTS blir mindre med samme kvalitet som mpeg2 filene med lossless lyd, som ofte er brukt f.eks. på bluray.

Gleder meg imidlertid veldig til det blir vanlig å kunne kjøpe 720p innhold på nettet (for min del spesielt konsertopptak og serier) - da blir jeg en stor kunde så lenge man slipper DRM og reklame.

Jeg er drittlei fysiske medium med masse begrensninger og idiotiske sperrer - dette spesielt nå hvor jeg prøver å få mine 600+ originale dvd'er over på harddisk på en fornuftig måte. Jeg erstatter gladelig litt kvalitet med convenience... Spesielt når jeg må se ekstremt nøye for å se forskjellen.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, greit nok mr.

Men nå er du altså på et av-forum, ikke et dataforum.

Mesteparten av brukerne her setter faktisk pris på det fysiske, og synest dette med hd-dvd'er er genialt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg imidlertid veldig til det blir vanlig å kunne kjøpe 720p innhold på nettet (for min del spesielt konsertopptak og serier) - da blir jeg en stor kunde så lenge man slipper DRM og reklame.

Jeg er drittlei fysiske medium med masse begrensninger og idiotiske sperrer - dette spesielt nå hvor jeg prøver å få mine 600+ originale dvd'er over på harddisk på en fornuftig måte. Jeg erstatter gladelig litt kvalitet med convenience...
    Jeg er helt enig med deg, men jeg er redd for at du må vente lenge om du skal laste ned lovlig uten DRM.

Tror streaming heller kommer til å bli mer vanlig. Pay per view.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flinststone har mange gode poenger, men det blir vel litt OT i denne tråden som omhandler HD-DVD vs. Blu-ray... ... eller begge :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet en PS3 nå og mangler fortsatt tv'en.....men må jo si at BluRay frista mest da....var jo tross alt Sony som kom med CD'en, man ser jo at det formatet holdt til Lyd...tror jeg derfor stoler på BluRay mer. Kjøpte meg Pirates 3 på 2 Disc SE, og det er jo litt digg at de kan ha tre DD lyd spor, 2 DTS lyd spor og ett PCM 5.1 lyd spor på en disc.
    Har alltid trodd at det er mer fremtid i BluRay pga plassen på discene, og tror det fortsatt.

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Jeg har skaffet en PS3 nå og mangler fortsatt tv'en.....men må jo si at BluRay frista mest da....var jo tross alt Sony som kom med CD'en, man ser jo at det formatet holdt til Lyd...tror jeg derfor stoler på BluRay mer. Kjøpte meg Pirates 3 på 2 Disc SE, og det er jo litt digg at de kan ha tre DD lyd spor, 2 DTS lyd spor og ett PCM 5.1 lyd spor på en disc.
    Har alltid trodd at det er mer fremtid i BluRay pga plassen på discene, og tror det fortsatt.

Jeg regner med at du vet at Philips kom med cd først.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    Jeg regner med at du vet at Philips kom med cd først.
    Ja...Philips fant opp Cd'en, men Sony var ganske delaktig de og, de to hadde jo de første spillerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK da er jeg ikke så nøye på det jeg da tydeligvis med min elendige 508XD. Det skal imidlertid ikke noen geni til for å skjønne at en h.264 (mpeg4) fil med 1,5mbps DTS blir mindre med samme kvalitet som mpeg2 filene med lossless lyd, som ofte er brukt f.eks. på bluray.

Jeg er drittlei fysiske medium med masse begrensninger og idiotiske sperrer - dette spesielt nå hvor jeg prøver å få mine 600+ originale dvd'er over på harddisk på en fornuftig måte. Jeg erstatter gladelig litt kvalitet med convenience... Spesielt når jeg må se ekstremt nøye for å se forskjellen.

Synes da du har en del gode argumenter, men når man tenker på at de skal tjene penger og at alle som liker filmer ikke er data nerder så er det jo lettere å kjøpe noe fysiskt som man putter inn i noe annet fysiskt og så kommer det bildet:P. Og jeg lasta ned Top Gun i HD DVD rip på 4 GB og det var samme DTS sporet som på DVD'en min, bare bedre bildet, det holder på en så gammel film. Men på nyere filmer så trengs det plass, fordi lyd sporene tar mye plass når de er på opptil 6.4Mbps og kanskje høyere etterhvert. Og i tillegg så skal man ha alle språkene i samme bitrate.
    De må faktisk tenke på andre enn folk som kan engelsk.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med over 1000 svar plotter jeg inn tallene i excel på ny og havner opp med et etterhvert bedre og bedre statistisk grunnlag (eller wild guess som jeg kaller noen av resultatene fra kilder som Sadistisk Sentral Byrå).

Tallene justerer seg litt i forhold til 500-talls-analysen (her), men tendensen vil jeg si er den samme.

Hvilket HD-format har du anskaffet- HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler.-hdanaly2-jpg

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest overaskende synes jeg er at omtrent halvparten av de som har svart ikke har hverken HD DVD eller BD :shock:
    Er ikke dette et forum for AV entusiaster da???....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er dette et forum for entusiaster, men ikke minst er det forum som skal omfavne alle, entusiaster, nybegynnere, pesimister og optimister, realister og drømmere. La oss ikke eksludere noen fra entusiastgruppen bare fordi de ikke har HD-kilde, det er mange solide entusiaster som fremdeles bare sverger til stereo her på forumet.

Jeg vil si at fremdeles så er HD i startgropen, og mange har nok kviert seg for å kjøpe 1.generasjonsprodukter bla ettersom en risikerer at de har fremtidige mangler. I tillegg vet jeg om mange som verger seg får å kjøpe "det tapende" formatet, meg inklusive. Blir det en standard eller at det kommer gode og rimeligere multiformatspillere, da kan den nok løsne litt for andre enn den harde HD-kjerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del tall i den tabellen din som jeg ikke helt skjønner?

I første tabell er det 164 stk som sier de ikke har noen form for hd spiller.
    Så står det lengre ned at 318 stk ikke har hd kilde men vurdere en eller begge? Er dine tall hentet fra en annen poll enn den som er i denne tråden?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •