Hvilket HD-format har du anskaffet- HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 122
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Bestilte PS3 i går, da prisen på 60Gb med to spill og kontroller kom under 4000,- Mis PS3 kommer hovedsaklig til å bli brukt som BD spiller og mediaplayer.
    Hvis du først og fremst skal benytte PS3 til BD og Mediaspiller ville jeg absolutt vurdert 40GB varianten. Det er en nyere utgave med nytt hovedkort. Den bruker mindre effekt og har et oppgradert kjølesystem. Disse to tingene til sammen gjør at den nye 40GB varianten er langt mer lydløs enn 60GB varianten. 60GB varianten har høyere varmeutvikling som gir endel viftestøy. Dette har Sony forbedret med den nye. Og det er først med 40GB varianten vi får den "lydløse" maskinen Sony har reklamert med. Dette er spesielt viktig til film hvor det ikke nødvendigvis alltid er overdøvende lydspor på platene. :-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du først og fremst skal benytte PS3 til BD og Mediaspiller ville jeg absolutt vurdert 40GB varianten. Det er en nyere utgave med nytt hovedkort. Den bruker mindre effekt og har et oppgradert kjølesystem. Disse to tingene til sammen gjør at den nye 40GB varianten er langt mer lydløs enn 60GB varianten. 60GB varianten har høyere varmeutvikling som gir endel viftestøy. Dette har Sony forbedret med den nye. Og det er først med 40GB varianten vi får den "lydløse" maskinen Sony har reklamert med. Dette er spesielt viktig til film hvor det ikke nødvendigvis alltid er overdøvende lydspor på platene. :-)
    Bruke mindre effekt? Jeg har nok forsterkeri, så noen watt fra eller til spiller da ingen rolle, når det gjelder støy så tror jeg ikke det vil bety noe for meg. Men er for sent å velge nå, da den allerede er bestillt.

Alt dette er alikevel irrelevant i denne tråden, da jeg bare ville si at jeg har en BD avspiller på vei i posten, men stemmte i undersøkelsen at jeg ville skaffe meg BD spiller. Nå er den altså på vei.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke mindre effekt? Jeg har nok forsterkeri, så noen watt fra eller til spiller da ingen rolle, når det gjelder støy så tror jeg ikke det vil bety noe for meg.
    Nå var det vel ikke strømregningen din OleM siktet til med redusert effekt og PS3, men at den er nye 40Gb versjonen er laget med mindre effekt krevende komponenter, noe som gir en gevinst med å utvikle mindre intern varme (pga redusert effekt) og at den nye versjonen derfor trenger mindre kjøling, noe som igjen betyr redusert viftestøy.

Synes det med lavere viftestøy var et godt argument for å gå for den litt enklere modellen hvis man ikke trenger alle de oprinnelige fungsjonene, spessielt i hjemmekino sammenheng der det fort blir irriterende å bli forstyrret av hørbar viftestøy så man i stille film sener kan blir røsket ut av "filmtransemodus".

Når det er sagt Razortec så blir du nok forøyd med 60Gb versjonen din også, det går jo ann å plassere spilleren slik at den ikke støyer så veldig mye i forhold til sittepossisjonen i hjemmekinoen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer nardi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer litt på hvor mange som er dedikerte spillere

siden det så mange som har BR tror jeg nok hoved tyngden av disse er PS3

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge formatene på plass i form av PS3 og toshiba HD-XA 1

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nardi
    lurer litt på hvor mange som er dedikerte spillere

siden det så mange som har BR tror jeg nok hoved tyngden av disse er PS3
    Som nevnt på forrige side, så stemmer sikkert dette. Men jeg vil jo si det er helt naturlig når man får en så god maskin som PS3 til en relativt rimelig penge. Jeg har i hvert fall ikke sett noen grunn til å kjøpe en dedikert BD-spiller i stedet for en PS3.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopper på HD-bølgen og støtter BR i første runde med innkjøp av PS3 som julegave til meg selv! Så får vi se om det blir HD-DVD etterhvert... :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Som nevnt på forrige side, så stemmer sikkert dette. Men jeg vil jo si det er helt naturlig når man får en så god maskin som PS3 til en relativt rimelig penge. Jeg har i hvert fall ikke sett noen grunn til å kjøpe en dedikert BD-spiller i stedet for en PS3.

Jepp, akkurat det som jeg tenkte nå jeg bestillte min PS3

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har

Ingen av delene, men eg har no heller ikkje tv då så. Men men, men vist eg skulle ha kjøpt i dag så hadde det nok blitt blu ray, men det beste er jo selvsakt å ha både blu ray og hd dvd

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt HD E1 ca ett halvår,og nå blir det PS3 fra kona til 50 årsdagen om ca. en mnd. Gleder meg!

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Har hatt HD E1 ca ett halvår,og nå blir det PS3 fra kona til 50 årsdagen om ca. en mnd. Gleder meg!

MVH
    Det er vel PS3 som spillemaskin du mener at du gleder deg til!? Bare innrøm det først som sist.. :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer nok til å bli brukt mest som BD spiller,men ett par bilspill blir det vel! Colin McRae Dirt og siste Need for Speed tenker jeg må på plass:-D

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått i fra "vurderer HD-DVD" når jeg stemte til har HD-DVD :-)

Så da mangler jeg bare en ny projector, Panasonic AE300 duger vel ikke akkurat til HD

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå begge formater og er strålende fornøyd med det.
    Toshiba HD-E1 & Sony BDP-301 :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, snart 1000 stemmer, og det ser ut som BD er det mest populære formatet her i avforum. Virker som HD dvd taper på allr fronter i denne avstemmingen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm, nesten like mange som har stemt at de ikke har noen av delene, og hvor mange har stemt av alle som er registrert? det er ikke mange! her er begge tapere!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg mener at de største taperne er de som ikke tør å satse på minst ett av HD formatene.Er ikke fullverdig Hjemmekino uten HD bilde!

MVH

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med siste "taler"! :-D Med den lave inngangsprisen for HD spillere ser jeg ikke noe poeng med å vente... tror heller ikke denne "krigen" er over på en god stund enda og bra er da det! Lave priser og økende utvalg gir gode tider for alle som har investert i ett eller (aller helst) begge formater! :-D
    Hvorfor skal man sitte og se på elendig bildekvalitet i SD DVD :? når man kan se HD??? :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hei
    Jeg mener at de største taperne er de som ikke tør å satse på minst ett av HD formatene.Er ikke fullverdig Hjemmekino uten HD bilde!
    Dette var det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Det er da fullstendig mulig å ha masse HD bilde uten BR og HDDVD...

Pga den skinnhellige holdningen til enkelte i forumet her blir aldri disse undersøkelsene reelle.

Nå er jeg forøvrig mest gira på serier og jeg mener at en splitter ny episode med The Unit, NCIS eller Numb3rs i HD (720p) med 5.1 lyd gir meg mye mer enn å se Terminator 2 for n'te gang i enda et nytt optisk format.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, snart 1000 stemmer, og det ser ut som BD er det mest populære formatet her i avforum. Virker som HD dvd taper på allr fronter i denne avstemmingen.
    Litt overraskende med tanke på all den diskusjonen rundt Toshiba sine HD-DVD spillere. Er nok PS3 som har gjort det store utslaget.

Men undersøkelsen viser lite om hvor mange filmer de ulike gruppene kjøper.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •