Hvilket HD-format har du anskaffet- HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 122
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det er litt rart at ikke det er flere som har begge formatene, det er et hjemmekino forum og en undersøkelse for hjemmekino entusiaster dette? :roll: :wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det er litt rart at ikke det er flere som har begge formatene, det er et hjemmekino forum og en undersøkelse for hjemmekino entusiaster dette? :roll: :wink:
    Er nok en del her inne som er mere glad i å diskutere produkter enn å kjøpe dem.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet skryter av over 25.000 medlemmer og det er pr [nå!] 459 som har avgitt stemme. Det er mindre enn 2% som har avgitt stemme. Derfor er svarene en pekepinne, men jeg ville helst hatt over dobbelt så mange stemmer.

Hvorfor så få stemmer? Er vi så få aktive her på forumet? Svaralternativene er i alle fall såpass dekkende at det er vanskelig å finne et alternativ som ikke passer.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder med Ole Brumm: ja takk begge deler, men ingen i form av spillkonsoll

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Forumet skryter av over 25.000 medlemmer og det er pr [nå!] 459 som har avgitt stemme. Det er mindre enn 2% som har avgitt stemme. Derfor er svarene en pekepinne, men jeg ville helst hatt over dobbelt så mange stemmer.

Hvorfor så få stemmer? Er vi så få aktive her på forumet? Svaralternativene er i alle fall såpass dekkende at det er vanskelig å finne et alternativ som ikke passer.
    Jeg siter meg selv
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Foreslår du endrer trådtittelen til noe sånnt som:
    Hvilket HD-format skal/har du anskaffe/t - HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler.
    Trur det er mange som blar forbi denne tråden og trur den bare er for de som allerde har kjøpt seg HD spiller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Trur det er mange som blar forbi denne tråden og trur den bare er for de som allerde har kjøpt seg HD spiller.
    Jeg tror det er få generellt som gidder å svare på brukerundersøkelsene. De fire tidligere avtemningene som PiXel linket til tidligere har pr nå følgende antall svar:
    249 / 181 / 450 / 214

Mao er vi allerede langt over gjennomsnitt antall svar og tror ikke vi får det store rushet de neste dager.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen...........

Venter til format-krigen er over :-D

I mellomtiden kan jeg sitte og nyte det fanatstiske bildet og den utrolig, heftige lyden fra SD DVD'er - til latterlig lave priser - og et fantastisk stort utvalg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har undersøkelsen sakte men sikkert krøpet over 500 svar.

Jeg har lagt tallene inn i et excel ark og tatt litt tallfikling som kan danne grunnlag for litt analyse. Med 500 svar så får vi et bilde fra hvordan endel her på Forumet forholder seg, men jeg tror ikke vi skal dra konklusjonene for langt. Kanskje heller kalle dem spekulasjoner

"And here are the votes from the Norwegian jury":

Hvilket HD-format har du anskaffet- HD DVD, Blu-ray Disc eller Begge deler.-hdanalys-jpg

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på dette:

De som har HD-DVD, 53.
    De som har HD-DVD og vurderer i tillegg BD, 34.
    Totalt 87

De som har BD, 105
    De som har BD og vurderer HD-DVD, 27
    Totalt 132

Nesten halvparten av de som har HD-DVD (34 av 87) vil også ha BD mens bare 27 av 132 som har BD vil ha HD-DVD.

Her kommer "formatkrigen" inn igjen! Skjønner ikke hvorfor BD folket har så mye i mot HD-DVD, ser jo helt klart her at de som har HD-DVD ikke bryr seg særlig om hvem som vinner så lenge HD-matriell er å oppdrive!
    Kanskje noe å tenke på BD-fans...

(Nå har ikke jeg noen av delene og vil ha begge når den tid kommer)

også kunne jeg sikkert ha utregnet dette på en litt bedre måte men jeg orka rett og slett ikke!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    ...kan jeg sitte og nyte det fanatstiske bildet ...
    Her falt jeg av Flageborg; (ser bort fra skriveleifen:shock SD DVD er jo så langt fra fantastisk... HD kvalitet er et kvantesprang bedre enn SD DVD. Det er jo de som ikke vet bedre som kommer med slike utsagn ...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Håper bare krigen varer lenge nok til at alle store CE produsenter tilbyr multiformatspillere. PS3 ryker iallfall ut døren så fort det kommer en skikkelig Blu-Ray spiller på markedet. (det er rimelig harry og ha en spillmaskin i racket)

Når ble det harry å ha en PS3 i racket. Den knuser jo de fleste dvd/hd spillere på design og er sinsykt bra på både bilde og lyd med bluray.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Se på dette:

Her kommer "formatkrigen" inn igjen! Skjønner ikke hvorfor BD folket har så mye i mot HD-DVD, ser jo helt klart her at de som har HD-DVD ikke bryr seg særlig om hvem som vinner så lenge HD-matriell er å oppdrive!

Eg har bare Blu-Ray og vil ikke ha HD formatet fordi lommeboken sier nei. Hadde eg hatt nok penger til å ha begge ville eg nok hatt det. Så no håper eg bare på att blu-ray kommer ut på topp siden det er den eg har satset på

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overrasket over hvor sterk BR står i forhold til HD-DVD på så godt som alle sammenligninger av tallene i avstemningen.

Noen små konklusjoner/spekulasjoner:

Det er flere HD-eiere enn BR-eiere som vurderer å skifte/supplere med det andre formatet (ref: bler's innlegg over). Er det fordi BR'ene er mer stae eller er HD på vikende front? Samme forhold gjelder for dem som allerede har valgt et format fremfor det andre. Ser en på tallene for de som ikke har kjøpt, men som har bestemt seg for et format, så er forholdet over dobbelt så mange mot BR enn mot HD-DVD. Jeg har en tro på at salget av PS3 har svingt tallmaterialet i retning BR enn annen enkeltfaktor.

Av de som har avgitt stemme så har faktisk nesten 60% allerede kjøpt avspiller, underkant av 30% har ingen men vurderer å kjøpe en (eller begge). Dette er et forhold som jeg ikke tror gjenspeiler virkeligheten, for det "reelle" markedetspotensialet er jo mye større enn de som allerede har kjøpt seg en spiller.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg er overrasket over hvor sterk BR står i forhold til HD-DVD på så godt som alle sammenligninger av tallene i avstemningen.

Av de som har avgitt stemme så har faktisk nesten 60% allerede kjøpt avspiller, underkant av 30% har ingen men vurderer å kjøpe en (eller begge). Dette er et forhold som jeg ikke tror gjenspeiler virkeligheten, for det "reelle" markedetspotensialet er jo mye større enn de som allerede har kjøpt seg en spiller.

Helt enig med deg her. Tror ikke vi får frem noen reelle tall på denne avstemningen da de som ikke har noen spiller ikke er så interessert i å stemme i motsetning mot dem som har og samtidig er overbevist om at formatet de har er det beste.

Markedet er nok mye større enn vist i denne avstemningen ja. Kanskje 10% av vennene mine har kjøpt seg HD-avspiller. Noen har jo selvsagt PS3 og Xbox 360 men de fleste som kjøper disse kjøper dem faktisk grunnet spill ikke avspilling av HD-matriell.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Nesten halvparten av de som har HD-DVD (34 av 87) vil også ha BD mens bare 27 av 132 som har BD vil ha HD-DVD.

Tror nok en del BD eiere har PS3 og har denne i hovedsak som spillemaskin, og lar det være med det. Og mitt inntrykk er at en del BD tilhengere tror at denne såkalte krigen vil bli over i nær fremtid. Ordentlige entusiaster har begge deler allerede.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne kanskje også vært litt interessant å visst hvor mange PS3, 360 og HTPC som benyttes til BD og HD-DVD avspillere, og andelen av disse som "skjuler" seg under disse tallene i forhold til dedikerte BD og HD-DVD spillere.

Har inntrykk av at BD leiren har en overvekt av PS3 som avspillere, mens HD-DVD hovedsakelig består av de dedikerte HD-DVD spillerene, men vet ikke helt om det stemmer.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan: Som sagt tidligere i tråden: Av brukere her på Forumet så tror jeg at BR-film er hovedtema for PS3 kjøperene, spill er bonus. Går du til gamer.no og stiller samme spørsmål så er jeg mer enig med deg. Hvor mange av gamer.no's er det som svarer på denne spørreundersøkelsen? Jeg ser konturene av en ny poll: Hvorfor kjøpte AVForums medlemmer PS3?

Alle jeg personlig kjenner og har AV som hobby og som har kjøpt PS3, meg inkludert, har legitimert kjøpet med å si at den er kjøpt for å spille BR-filmer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at BD leiren har en overvekt av PS3 som avspillere, mens HD-DVD hovedsakelig består av de dedikerte HD-DVD spillerene, men vet ikke helt om det stemmer.
    Dette har du nok sikkert rett i. Men det er jo ikke veldig rart at det er slik når utvalget og priser har vært slik det er...
    Jeg har selv kjøpt PS3 til både BD og spill. Jeg er ingen hardbarket gamer. Men jeg storkoser meg med Tiger Woods 08. I dag har jeg også fått Assassins Creed :-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte PS3 i går, da prisen på 60Gb med to spill og kontroller kom under 4000,- Mis PS3 kommer hovedsaklig til å bli brukt som BD spiller og mediaplayer.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste