Regionsfri HD og DVD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regionsfri HD og DVD ?

Hei

Etter å ha bodd mange år i USA består mesteparten av DVD-samlinga mi av sone 1 DVDer. Jeg har derfor en sonefri DVD-spiller, men den er ganske så gammel (førstegenerasjon). Tenker nå å kjøpe Blu-Ray spiller eller kombinert Blu-Ray og HD DVD, og ønsker selvfølgelig å ha en som er regionsfri, også for DVD-avspilling slik at jeg kan spille av mine gamle DVDer. Jeg har akkurat begynt å undersøke på nett, men tenkte jeg også skulle spørre her. Hvordan ligger det ann med regionsfrie HD-spillere, og dersom de kan lages regionsfrie for HD, vil de også være regionsfrie for DVDer ? Vil tro at all hackingen har blitt komplisert av DRM og alt det der, og usikkert hvordan det påvirker selve DVD-delen av spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Alle HD DVD spillerne er sonefrie på HD DVD'er. De har desverre soner på vanlig DVD og det er ikke mulig (per dags dato) å låse opp disse.
    Blu-ray spillerne har soner på både Blu-ray Disc'er og på vanlige DVD. Er heller ikke mulig å låse opp disse heller desverre.

Så da er du nødt til å enten ha en DVD spiller utenom, vente på hack til HD spillerne eller kjøpe deg en HD spiller fra USA slik at du får spillt av dine Sone 1 DVD'er.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet en uoffisiell fw som skal gjøre det mulig å spille av region 1 DVD'er på HD-XE1 og HD-EP10:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post750222

(HD DVD er uansett sonefri på disse spillerne).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •