Full forvirring om nytt HD filmlydformat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full forvirring om nytt HD filmlydformat?

Er ute etter en fullspekket blålaser-spiller (BlueRay, HD-DVD, eller begge deler), og skal derfor ha en som leverer ukomprimert HD-lyd, dvs Dolby Digital True HD, og DTS HD Master Audio via HDMI. Har lest alt jeg har kommet over om dette, samt snakket med diverse folk rundt om på flere produsenters kundesupport. Men det hersker tydeligvis endel forvirring rundt dette. F.eks skulle Sonys nye BDP-S500 være fullspekket, men de som har kjøpt denne i England er rimelig frustrerte fordi den ikke leverer DTS MA som forutsatt. Dette ble også bekreftet av Sony på Electroworld, som ikke fikk dette til å fungere på sin demo-modell. Hos Toshiba sier noen at EP-10 har både True HD og MA, mens man fra andre hører at den kun har HDMI versjon 1.2 - noe som utelukker dette rent teknisk. Representanter for DTS påstår at alle nye BlueRay-spillere sender ut MA via HDMI, hvilket åpenbart er feil. Vurderer i skrivende stund Samsungs BDP-1400 eller Toshiba HD EP-35, men de opplysningene jeg har fått er for misvisende til at jeg tør å handle spiller nå.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel flere produsenter som har lovet DTS HD MA gjennom en fremtidig firmware-oppdatering, mener å ha lest at dette f.eks. gjelder BDP-S500.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    lVurderer i skrivende stund Samsungs BDP-1400 eller Toshiba HD EP-35, men de opplysningene jeg har fått er for misvisende til at jeg tør å handle spiller nå.

Både Samsung 1400 og Toshiba 35 sender ut DTS HD MA og TrueHD som bitstream på HDMI Så kan reciveren ta seg av dekodingen

Samsungs kommende kombispiller (5000) skal også gjøre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg råder deg til å vente dersom dette er avgjørende for deg. Det kommer til å skje mye på dette feltet i tiden som kommer og ingen kan i dag gi noe klart svar.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg råder deg til å vente dersom dette er avgjørende for deg. Det kommer til å skje mye på dette feltet i tiden som kommer og ingen kan i dag gi noe klart svar.
    Tja, situasjonen forandrer seg fort. Ifølge en tysk test av BDP-1400, gir den både DD TH og DTS MA via HDMI. Bilde som beviser det har de også. En milepæl? Veeldig fristende ihvertfall...;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •