LG BH100 - kan denne kodes om til og bli sonefri?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG BH100 - kan denne kodes om til og bli sonefri?

Vurderer og kjøpe en LG BH100 spiller i fra USA med sone 1,kan denne kodes om til og bli sonefri (sone 0)?
    Og ligger den koden som evt trengs for og få den sonefri ute på nett noe sted?

Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iiiingen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funnet ut noe?

Jeg lurer på det samme, lurer egentlig på om det går ann å gjøre BH-200 regions free. Du vet at det er den nye versonen? Den er kommet i usa, skulle gjerne ha kjøpt den på nettet å brukt den i Norge. Men gidder ikke hvis jeg ikke kan bruke de filmene vi har her. Si i fra hvis du finner ut noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en tråd på avsforum.com hvor noen visstnok har klart å få en europeisk bh100 spiller til å spille av region A filmer.
    Et par av brukerne påstår at spilleren er levert sonefri, mens andre sier de må gjøre den sonefri ved å bruke en fil du finner på samme side. Har noen av dere som har maskinen prøvd dette?

Link til tråden: *** The LG BH100 HD Super Multi Blue Player *** official owner's thread - Page 29 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal du med bh 100, hd-dvd er dødt! du trenger en bluray spiller..
    gå på stegen electronics eller dvdirect.net, de gjør om spilleren for deg slik at du kan spille både sone a og b

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pagabrie
    Jeg lurer på det samme, lurer egentlig på om det går ann å gjøre BH-200 regions free. Du vet at det er den nye versonen? Den er kommet i usa, skulle gjerne ha kjøpt den på nettet å brukt den i Norge. Men gidder ikke hvis jeg ikke kan bruke de filmene vi har her. Si i fra hvis du finner ut noe.
    BH-200 er gjort sonefri for DVD og en kan også endre soner for Blu-Ray med fjernkontroll.

LG BH200: Mini-FAQ + Firmware Info (TrueHD 7.1, DTS-HD, 24p) + SD DVD Multiregion! - AVS Forum

En kan også velge mellom NTSC og PAL for DVD.

Det er er også en tråd der om BH-100, som jeg tror var der en oppdaget disse mulighetene.

Fikk min BH-200 fra USA med JetCarrier forrige uke. Kjøpte transformator hos Clas Ohlson. Alt virker fint. Spiller nå DVD, HD-DVD og BD alle soner. Den kan ha problemer med DVD med RCE, men da kan en rimelig raskt sette den tilbake til Sone 1.

Dog har jeg et problem med min Denon 4306 og BH-200. Denon'en vil ikke skjønne flerkanals PCM så det blir stereo. Dette medfører at jeg foreløpig må leve med å høre på HD-lyd formaten i DTS inntil det entendukker opp en patch for BH-200 eller jeg får en receiver som tar bitstream og kan dekode selv. Dette problemet er bare kjent for noen kombinasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pagabrie: Med tanke på at soundgarden nå selger den til 2995 og jeg trenger både en sonefri blu-ray spiller og en backup spiller til HD-DVD, så virker det som en grei løsning - dersom den kan gjøres sonefri for blu-ray, selvsagt.

Mooze: hvor mye måtte du ut med for bh200, alt inkludert? Hvor bestilte du den fra?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Mooze: hvor mye måtte du ut med for bh200, alt inkludert? Hvor bestilte du den fra?
    Jeg kjøpte min for 580USD på Amazon.com inkl frakt til JetCarrier i USA. Du kan sikkert få den billigere på eBay. En kollega av meg fikk sin for 500USD inkl frakt til Norge.

I de trådene jeg viste til på AVSForum er det flere diskusjoner om BH200, bla. gis det en del kjøpetips.

I tillegg kom da 485NOK til JetCarrier pluss moms på spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bh200 bestilt! Takk for tips, Mooze!

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Da var bh200 bestilt! Takk for tips, Mooze!
    Bare hyggelig. Fortell hvordan det gikk da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det blir flere av oss BH200 eiere... kjøpte min på CircuitCity forrige uke direkte i butikk i NewYork ($500), men ser at nettprisen er nå ca. $460.
    Mulig det er mulig å få denne via JetCarrier.

Kjempefornøyd så langt iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare slenge meg med i begeistringen for BH200. Har nå prøvd BD Sone A og B, forskjellige HD-dvder og dvder fra Sone 1 og 2.
    Veldig happy så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min virker også flott.. spiller alt av DVD, HDDVD og Bluray som jeg har dyttet inn i skuffen

:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge til at BH200 også tar Audio CD'er (BH100 gjør det vel ikke).

Prøvd den med en Sone A BD-Live plate også, og ingen store overraskelser der, den spilte fint.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil BH200 koste med frakt og alle avgifter betalt?
    Kanskje rekker pengene jeg får igjen på skatten akkurat til en slik. :)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte rundt 4300 for min BH200 alt inkludert, men har hørt om andre som har fått tak i den billigere. Søk på Ebay, så finner du den sikkert!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør blu-ray spilleren din sonefri!

Vet ikke om dere er klar over det, men det finnes flere nettsteder som gjør om spillere til å spille alle soner.. ta en kikk på Stegen Electronics og DVDirect.NET.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til USA neste uke og bo på et hotell i nærheten av en CircuitCity-sjappe og da blir det vel en BH200 slik at jeg også får sett mine eksisterende HD-DVD filmer. Er det slik at denne er sonefri rett ut av esken, eller må den moddes?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Skal til USA neste uke og bo på et hotell i nærheten av en CircuitCity-sjappe og da blir det vel en BH200 slik at jeg også får sett mine eksisterende HD-DVD filmer. Er det slik at denne er sonefri rett ut av esken, eller må den moddes?
    Skal den gjøres sonefri på DVD så må den "moddes". Man laster ned modden, brenner på en CD(CDRW) og booter den på spilleren.
    For BD så endrer man en kode i en spesiell meny.
    HDDVD er som du vet sonefritt.

Les om det her: LG BH200: Mini-FAQ + Firmware Info (TrueHD 7.1, DTS-HD, 24p) + SD DVD Multiregion! - AVS Forum

Og ja... regn med at du også må laste ned ny firmware fra nett (legg det på en minnepinne og flash spilleren). Virker som om firmware på en ny spiller er såpass gammel at oppdatering via nett ikke er enabled. Alt står i linken over.

Merk også at denne krever 110V. En 220-100V step-down trafo kjøpes på clas ohlson el.lign. <200kr. De har de også i USA (CC har en, men den var dyr). Kikket endel da jeg jeg handlet min, men fant ikke så mange, samt at de var relativt dyre der borte. Så min anb. er å handle en slik en hjemme.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar, mtm. Jeg kommer til å bruke trafoen til HD-DVD-spilleren, som blir pensjonist når jeg får kombispiller.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •