LG BH100 - kan denne kodes om til og bli sonefri? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Takker for gode svar, mtm. Jeg kommer til å bruke trafoen til HD-DVD-spilleren, som blir pensjonist når jeg får kombispiller.
    Hehe... det burde jeg jo ha sett ut ifra signaturen din

Neppe noe stort problem dog, men det er et lite knippe filmer som ikke virker på BH200. Les mer om det på avsforum.
    For mitt vedkommende er det kun Planet Earth BBC utgaven (HDDVD) som ikke spilles av.

Om mulig så ville jeg også ha testet spilleren før hjemreise slik at en slipper noe tull. Tok min med på samme måten. Handlet på CC, tok med i håndbagasjen.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips å teste. Tror du de gjør det i butikken? Altnernativt kan jeg kanskje koble den til PC'n, hvilken kabel trenger jeg i så fall?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips å teste. Tror du de gjør det i butikken? Altnernativt kan jeg kanskje koble den til PC'n, hvilken kabel trenger jeg i så fall?
    Usikker på om de gjør det i butikken, men ettersom du er turist så lar de deg muligens teste den etter at du har kjøpt den, neppe før.
    Evnt. prøve med TV'n på hotellet om du får det til (kompositt mest sanns.)
    Tviler på at du får brukt PC'n(laptop) til dette.

Det følger med endel kabler, en component kabel, strømkabel og en komposittkabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for gode tips. Forsøkte å bestille for "pick up" til fredag, men det gikk ikke. Får bare søke hvilke butikker som har den inne når jeg kommer dit.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for gode tips. Forsøkte å bestille for "pick up" til fredag, men det gikk ikke. Får bare søke hvilke butikker som har den inne når jeg kommer dit.
    Hehe... det prøvde jeg også. Gikk dårlig iom at man da egentlig betaler for den og norske kort likte det systemet dårlig.

Om ikke annet så kan man søke som du nevner og da kommer antall opp som er i butikken.
    Så finn zip-koden til hotellet og finn nærmeste butikk

Hvor skal du forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anaheim, California, på en årlig forskerkonferansen som alternerer mellom ulike store byer i USA/Kanada.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Lefdal BH100 på tilbud til 2995,-

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anaheim, California, på en årlig forskerkonferansen som alternerer mellom ulike store byer i USA/Kanada.
    Fint sted

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, california er ikke å forakte. Nå er spilleren kjøpt. Tre ting blir spennende å sjekke når jeg kommer hjem. Virker den (fikk ikke testet den på hotel-TV'n da det ikke fantes en eneste inngang)? Klarer jeg å få den sonefri? Blir det masse kluss siden jeg kun har hdmi 1.1 på min reciever og projektor.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, california er ikke å forakte. Nå er spilleren kjøpt. Tre ting blir spennende å sjekke når jeg kommer hjem. Virker den (fikk ikke testet den på hotel-TV'n da det ikke fantes en eneste inngang)? Klarer jeg å få den sonefri? Blir det masse kluss siden jeg kun har hdmi 1.1 på min reciever og projektor.
    Hehe... bare å holde seg der borte... godt filmvær her hjemme

Tror ikke du vil ha særlige problemer med å gjøre den sonefri såfremt HW er i orden. Les trådene på avsforum og følg de så er det ganske så enkelt.
    HMDI1.1. burde heller ikke være noe problem gitt at du har HDCP støtte i alle ledd. Det eneste du ikke vil få er vel visse lyd-formater som krever 1.3, men spilleren kan settes opp til slik at du får ut lyd til ditt utstyr. F.eks så får du vel ikke DTS-MA, men DTS om du bare har 1.1 (lyd får du).

Så ingen urgamle innganger på hotel-tv'n. Kun antenneinngang? surt....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Høres strålende ut, mtm. Spesielt det med hdmi-versjon var jeg bekymret for, men de ønsket vel bare å selge meg en dyr hdmi-kabel. Kan ikke klage på været her nei, men så er jo mest innendørs på disse konferansene....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå hjemme igjen og tror firmwareoopgraderingen skal gå greit. Men er litt usikker på de modifiseringsgreiene for å multiregion blueray. Må jeg endre hex for hver gang jeg evt. skal skifte region for blueray? Og må jeg først gjøre den klar for PAL?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med god hjelp fra oldetek har jeg nå oppgradert SW. Her kommer noen flere rookiespørsmål. Har 720p projektor og bør vel da velge denne oppløsningen? Men blir det feil med 720px60 og ikke 720px50? Er ikke helt inne i disse tingene, har det noe pal vs. ntsc å gjøre? Har ellers valgt primary pass through for lyden, er det da slik at LG'en formaterer lyden når jeg bruker kun hdmi? Det er det jeg ønsker siden Yamaha-recieveren min ikke har disse HD-lydformatene.

Ellers synes jeg spilleren virker veldig kjapp, i alle fall sammenliknet med gamle HD-DVD spiller og bildet er rent ut vakkert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med god hjelp fra oldetek har jeg nå oppgradert SW. Her kommer noen flere rookiespørsmål. Har 720p projektor og bør vel da velge denne oppløsningen? Men blir det feil med 720px60 og ikke 720px50? Er ikke helt inne i disse tingene, har det noe pal vs. ntsc å gjøre? Har ellers valgt primary pass through for lyden, er det da slik at LG'en formaterer lyden når jeg bruker kun hdmi? Det er det jeg ønsker siden Yamaha-recieveren min ikke har disse HD-lydformatene.

Ellers synes jeg spilleren virker veldig kjapp, i alle fall sammenliknet med gamle HD-DVD spiller og bildet er rent ut vakkert.
    Godt å høre at den virker iallefall!

Tror det beste for deg er 720 på HDMI. Ikke tenk på 50 eller 60. Spilleren velger det som passer avheng. av kilde. Mao for en sone 2 DVD får du 720p50, en sone 1 får du 720p60. For HD så tror jeg det blir 720p60 (men ikke sikker)
    Det vil gi deg færrest konverteringer.
    Det beste ville være å velge 1080p24 (filmmode "on") for HD-film, men tviler på at PJ din forstår 1080p24.

Eneste jeg ikke liker er at dersom jeg har satt 1080 ut så vil jeg også få DVD'er oppskalert til 1080. Ettersom jeg da har en ekstern videoproc. så bypasser jeg denne på et vis. Så jeg må huske å sette 480 for DVD avspilling og 1080 for HD-avspilling. Slitsomt...
    For deg spiller det neppe noe rolle. La spilleren oppskalere til 720p.

Primary pass-thru trodde jeg sendte lyden ubesudlet rett igjennom, så om forsterken din ikke støtter alle formater så vil du enten ikke få lyd eller så vil spiller/forsterker snakke sammen å bli enige om hva som støttes.
    Manualen sier hva som skjer. Anbef. deg å lese der.

Fikk du svar på hex hva BD-sone angår?
    Du må sette den for hvert bytte.

For min egen del har jeg en Harmony hvor jeg lagret sekvensen. Så det er enkelt for min del å bytte sone. Kjør ut tray, kjør macroen, sett 80 eller 92 avhengig av sone i 4rde hex-kode (tall 8 og 9 fra venstre). Deretter "pause" og reboot. Done...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med bildet ved 720p og jeg får bra lyd, men mulig det er recieveren som koder lyden og at det er mere å gå på. Ellers bruker jeg en annen spiller til SD DVD som allerede er sonefri og som jeg er veldig fornøyd med, så jeg lot SD hacken ligge.

Ellers satt jeg hex'en til 80 og da leser den både BD kjøpt i Norge og i USA. Merkelig, men det virker jo. Skal til Shanghai i September så jeg får se hva som skjer med asiatisk BD.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers satt jeg hex'en til 80 og da leser den både BD kjøpt i Norge og i USA. Merkelig, men det virker jo. Skal til Shanghai i September så jeg får se hva som skjer med asiatisk BD.
    Typisk så er vel 2 av 3 filmer kjøpt i USA sonefrie, og endel norske filmer også sonefrie (sone A, B og C).
    Ser du bak på coveret så står det vel typisk en "A" dersom den kun virker på en sone A spiller (USA). Tilsv. for B og C.
    Testet min egen med en ren sone B film (X-men The Final Stand elns.). Funket ikke på hex 80. Satt jeg den til 92 så spilte filmen.
    Så det funker nok, bare å finne en ren sone film (men slike ting slipper vi nå å tenke på...)
    Shanghai... pokker hvilken sone er det da. Må vel være C det da vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde alle BD var regionkodet, så du har nok forklaringen. Region C er Kina, ja. Jeg har også Harmony og skal prøve ditt forslag om å lage en makro - strålende ide, forresten. Kanskje moderator kunne endre navnet på tråden til "...LG BH100/BH200"?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått koblet opp spilleren men gleden varte ikke lenge... :evil:

Som forklart her skulle jeg få den til å spille av sone B plater og alt gikk jo helt greit til jeg satte inn en Blu-Ray for å teste.. Plutselig etter 5-10 sekunder så slo den seg av og det samme skjer hver gang jeg prøver å skru den på igjen.. Oppstartsskjermen kommer men den klarer aldri å loade ferdig før den skrur seg av! Filmen jeg satte i er "The Golden Compass" (det har sikkert ikke noe å si men...).

Dette her skjønner jeg veldig lite av men det kan jo kanskje ha seg sånn at jeg har trykka noe feil! Mest sannsynligvis har det seg vel sånn.... ops:

Håper virkelig det er noen der ute som kan berolige meg med at dette er ikke noe problem å fikse men jeg har mine tvil ettersom jeg ikke får skrudd den på engang..

EDIT: Det er selvfølgelig BH 200 det er snakk om..

EDIT2: Prøvde å skru opp spilleren for å se om jeg klarte å få ut plata men det gikk ikke... Er det en måte å resette spilleren på? Finner heller ikke noe om dette på avsforum... Håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg der ute!

EDIT3: Jeg har prøvd å skrudd den på ved jevne mellomrom og plutselig så ville den slå seg helt på. Jeg tok ut plata som sto i umiddelbart og det virka som den ble stabil. Lekte meg litt med settings og lastet ned firmware fra juni, skulle legge inn FW men det fikk jeg ikke til. Kom aldri noen muligheter frem, ble bare stående uten å skje noe. Så tenkte jeg jeg skulle prøve å sette inn film igjen, ettersom den var stabil så var ikke dette noe farlig tenkte jeg, det samme skjer igjen! Nå vil den ikke skru seg på igjen... hrmph

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått den på igjen men nå har det samme skjedd igjen! Har sittet med dette konstant i hele dag og begynner å bli mektig lei... Fungerte helt greit frem til jeg skal bytte region. Legger inn nye tall (som jeg forresten er litt usikker på hva egentlig er... 92 eller 96?), putter inn BD og da dør den! Har forresten prøvd både 92 og 96. Hvis noen kunne ha bekrefta hva som er riktig hadde det vært fint..

For moro skyld gikk jeg bak benken og kjente på transformatoren og den er nesten rødglødende! Virker som denne er altfor varm men kan noen sjekke sin om den er så varm så du nesten brenner deg på den?

Jeg syns bare det virker så rart at den skal kutte sånn helt uten videre.

Det er forresten denne transformatoren jeg bruker: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser fra tråden du selv linket til skal det være 92:

1. Open the tray, with no disc in the tray
    2. Press PAUSE, 1, 4, 7, 2
    3. Change the fourth HEX value (the bold value in the defaults above) to: Region A - 80, Region B - 92, Region C - A6 - Does your TV support PAL? See Below!
    4. Press PAUSE to save & close the EEPROM Menu
    5. Turn the BH200 Off - Normal power button

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •