Disk-feil-Tråd for HD DVD og Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Disk-feil-Tråd for HD DVD og Blu-ray

Tenkte at det kunne være lurt med en egen tråd hvor man kan poste feil man får på sine disker. Og hva som måtte til for å løse dem. (Ikke noe drittkasting om at ett format har flere feil enn ett annet. Denne tråden skal være nøytral, og kun til hjelp)

Har hatt ett par feil selv, og her er disse:

På filmene under er Toshiba XE1 brukt

SHOOTER (HD DVD, USA)
    Problem: Filmen stoppet midt i, i lag skiftet. Den nektet å spille lag 2 på disken

Løsning: Fikk ny fra salgssted.

CLERKS II - (HD DVD, USA)
    Problem: Pixeleringer i bildet. Lyden var ok. Det begynte ett godt stykke inni, og varte nesten ut hele filmen.

Løsning: Firmware oppgradering til 2.2 ser det ut til. Eller bytte av disk

300 - (HD DVD combo, USA) (Min brors)
    Problem: Samme som Shooter. Nektet å spille lag 2 av disken.

Løsning: Retur til salgssted

ALEXANDER REVISITED (HD DVD, USA)
    Problem: Får system error etter Warner logo på disk 2, når filmen skal starte. Den fungerer problemfritt på spilleren til min bror

Løsning: ?, Teste igjen i morgen, eller så ta retur, og få ny.

EDIT: Fikk svar på løsning: En to disk løsning fra Warner, så må man inn i setupen på spilleren, og på general, og maintenance så må man inn i det som heter "Persistant storage" og slette ting som ligger der fra Warner. Den nyeste ligger øverst. Når det er slettet, så gikk det fint.

De neste er brukt på Sony S-300

CATCH AND RELEASE (Blu-Ray, USA)
    Problem: Stoppet midt i filmen. Ingen feilmelding

Løsning: Restarte og skippe forbi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hot Fuzz HD DVD:
    Stoppet ca midt i filmen, ikke samme plass hver gang. Snudde plata og så på DVD-versjonen i noen minutter før jeg snudde tilbake og så ferdig på HD DVD. Har ikke giddi å bytte den.

Ellers bare fryd og gammen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Day After Tomorrow (Sone A)

Problem: Satte i Day after Tomorrow i min sone A spiller, og fikk meldingen "Incompatible Region Code" på spillerens meny. Når jeg setter den i min PS3 (sone B) så får jeg opp Fox sitt bilde som sier at det er feil sone, slik det skal gjøres.

Løsning: ?. Enten en feil fra produksjonen, høres rart ut, ellers så henger det sammen med BD+ beskyttelsen som denne filmen har.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Tenkte at det kunne være lurt med en egen tråd hvor man kan poste feil man får på sine disker. Og hva som måtte til for å løse dem. (Ikke noe drittkasting om at ett format har flere feil enn ett annet. Denne tråden skal være nøytral, og kun til hjelp)
    ALEXANDER REVISITED (HD DVD, USA)
    Problem: Får system error etter Warner logo på disk 2, når filmen skal starte. Den fungerer problemfritt på spilleren til min bror

Løsning: ?, Teste igjen i morgen, eller så ta retur, og få ny.

EDIT: Fikk svar på løsning: En to disk løsning fra Warner, så må man inn i setupen på spilleren, og på general, og maintenance så må man inn i det som heter "Persistant storage" og slette ting som ligger der fra Warner. Den nyeste ligger øverst. Når det er slettet, så gikk det fint.
    Jeg fikk samme problem med ALEXANDER REVISITED, takk for løsning. Men ellers av mine ca 50 hd dvd dette er den eneste jeg hadde problemer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (norsk utgave) har sluttet å virke i min PS3. Får valgt språk helt i starten, men etterpå skjer det ingenting. Filmen virket helt fin da jeg fikk den i juni. Vet ikke om dette er filmen eller firmware 2.00 på PS3 som skaper problemer. Er det noen andre som kan teste sin film. Hadde gledet meg til å se alle tre filmene i helgen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superman Returns (HD DVD)
    Ville ikke starte selve filmen.

Byttet i ny, og vips alle problemer borte.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersHu
    Min Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (norsk utgave) har sluttet å virke i min PS3. Får valgt språk helt i starten, men etterpå skjer det ingenting. Filmen virket helt fin da jeg fikk den i juni. Vet ikke om dette er filmen eller firmware 2.00 på PS3 som skaper problemer. Er det noen andre som kan teste sin film. Hadde gledet meg til å se alle tre filmene i helgen.
    Min funket i hvertfall, men den er kjøpt fra USA, men er sonefri, men har ikke valg av språk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •