Toshiba HD-EP30 eller HD-EP35 anyone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 190
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD-EP30 eller HD-EP35 anyone?

Products | Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Noen andre her inne som tenker å kjøpe en av de nye 3gen HD-DVD spillerne til Toshiba da?

I know i am...har sjekka opp...og i følge importør...så vil EP30 være i handelen "i løpet av oktober" mens EP35 "mest sannsynlig dukker opp rett før jul" Usikkert hvorvidt det vil følge med filmer (slik som i usa) på disse modellene.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs hva prisen blir da... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil.priser:
    HD-EP30 - 4.295,-
    HD-EP35 - 5.795,-

Så gjennstår det å se hva prispresserne (komplett/lefdal/elkjøp etc.) priser dem til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir morsomt å se om den billigste modellen bundles med 5 filmer for en god pris.

Dagens toppmodell skal videreførs og den ligger på 5k for øyeblikket, da er det rart om prisen blir >5k for EP35?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Blir morsomt å se om den billigste modellen bundles med 5 filmer for en god pris.
    Har "Hørt" noe om dette ja...

Dagens toppmodell skal videreførs og den ligger på 5k for øyeblikket, da er det rart om prisen blir >5k for EP35?
    HD-XE1 har idag en veil. pris på 8.895,- ...og jeg finner den ihvertfall ikke til rundt 5.000,- noen plass. De fleste utsalgsstedene ligger på mellom 7.000,- og 8.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Har "Hørt" noe om dette ja...

HD-XE1 har idag en veil. pris på 8.895,- ...og jeg finner den ihvertfall ikke til rundt 5.000,- noen plass. De fleste utsalgsstedene ligger på mellom 7.000,- og 8.000,-
    Lefdal og elkjøp har denne til 5k, men dette kan tas under prisdiskusjon.

Noen insidere her som har mer info om når disse blir tilgjengelig? Har lest november, kanskje dette blir årets julepresang til meg selv. Håper disse spillerene tar divx, det hadde vært kongen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal og elkjøp har denne til 5k, men dette kan tas under prisdiskusjon.
    På elkjøp.no selger de E1 til 4.490,-!!! mens Lefdal.com ikke har noen HD DVD spillere på nettsiden sin...

Noen insidere her som har mer info om når disse blir tilgjengelig? Har lest november, kanskje dette blir årets julepresang til meg selv.
    Snakket senest med importøren i går, og de er fremdeles ikke satt konkret leveringsdato...men vi snakker om "i løpet av 3-4 uker"

Håper disse spillerene tar divx, det hadde vært kongen.
    Tror jeg...dessverre...ikke de har...

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående filmer som kommer til å følge med både EP10,EP30, EP35 og X1 ser det ut til at dette er felles i hele europa:
    http://www.toshibahddvd.co.uk/media/file/t_5offer.pdf

Bl.a. AVshop reklamerer med EP10 inkl. 5 filmer. Som svar på hvilke filmer som følger med, fikk jeg beskjed om at man registrerer seg online og får velge 5 filmer fra valgene i linken ovenfor. Ser man også ellers på sidene til Toshiba ser det ut for at de fra nå bundler 5 filmer til alle aktuelle modeller, uansett om det reklameres for dette fra en nettbutikk eller ikke.
    Dette HD-DVD promotion tilbudet gjelder for ALLE Toshiba's HD-DVD modeller som kjøpes mellom 1. oktober 2007 og 31. januar 2008.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Multicom fått inn både EP30 og EP35 på sidene sine:
    MULTICOM / HD DVD spillere

EP30 3.394,- TOSHIBA HD-EP30 HD-DVD 24p 1080p / MULTICOM

EP35 4.568,- TOSHIBA HD-EP35 HD-DVD 24p 1080p / MULTICOM

PS. Er ikke meningen å starte noen prisjakt i denne tråden. Men mer som opplyning om første annonsør av spillerene i Norge.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til produktblad for HD-EP35:

http://www.av-sales.co.uk/pdf/Toshiba_HD-EP35.pdf

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ikke så ille priser. Må si jeg gleder meg til å lese første intrykkene av 35. Hvis den er så bra som jeg håper så blir det nok en slik en i stua.
    Ingen som har sett noe til folk som har fått tak i denne på andre forum?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Det var jo ikke så ille priser. Må si jeg gleder meg til å lese første intrykkene av 35. Hvis den er så bra som jeg håper så blir det nok en slik en i stua.
    Ingen som har sett noe til folk som har fått tak i denne på andre forum?
    Ikke så ille, men heller ikke veldig imponerende priser. Omtrent 50% dyrere enn i England, hvor man også får 7 HD DVD'er inkludert i prisen. Antar at en pakke med filmer etterhvert også vil bli inkludert i Norge.

På avsforum.com er det mange som har benyttet den amerikanske modellen A35 (og A30) i noen uker. Det virker som erfaringene er litt blandede, men at enkelte foretrekker disse nye modellene fremfor XE1.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Ikke så ille, men heller ikke veldig imponerende priser. Omtrent 50% dyrere enn i England, hvor man også får 7 HD DVD'er inkludert i prisen. Antar at en pakke med filmer etterhvert også vil bli inkludert i Norge.

På avsforum.com er det mange som har benyttet den amerikanske modellen A35 (og A30) i noen uker. Det virker som erfaringene er litt blandede, men at enkelte foretrekker disse nye modellene fremfor XE1.
    Tenkte på iforhold til norske prisen på XE1
    Angående bundla filmer, så kan også vi i norge få det på toshiba spillere kjøpt etter en viss dato om jeg ikke tar helt feil. Da er det snakk om 5 filmer, ikke 7 desverre men det er da noe.
    Du må bare sende inn et skjema, nå tror jeg dette akkurat ble skrevet om i HD format krig- threaden så du får sjekke mere om det der.

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HD-EP35 bestillt fra multicom , vet ikke om jeg får med noen filmer da... kom på 4700,- inkludert frakt.
    GLEDER meg til å få den i hus :-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer får du, for du registrerer selv kjøpet av spiller på Toshibas side. JEg har også fått en EP35 i hus som skal med i neste nummer av Hjemmekino. Fikk for første gang høre DTS HD Master Audio i full utfoldelse. Det ga mersmak for å si det pent. Hadde dessverre bare tid noen minutter, men skal gå grundig gjennom spilleren senere denne uken. Spørs om ikke dette er den foreløpig mest komplette spilleren enten vi snakker om BD eller HD DVD. Ikke så rart for så vidt, siden den er den første spilleren som støtter alle lydformater som bitstream.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt forvirret her. Plasserer EP35 seg under XE1, slik at XE1 fremdeles er toppspilleren? Det var sannelig ikke lett å få opp detaljerte spesifikasjoner på siden, gitt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XE1 har muligens et litt fetere kabinett enn EP35, men innholdsmessig er definitivt EP35 den nye toppmodellen. Den har alt inkludert bitstream av alle lydformater, som den første spilleren blandt de to nye HD formatene. EP35 er i så måte den mest komplette spilleren i dag.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass, ja? Og den er billigere også? Har du noen formening om hvor rask den er til å registrere plater, starte opp o.l. sammenlignet med XE1? (Jeg skal prøve å ikke suge for mye informasjon ut av deg før testen publiseres )

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både HP30 og HP35 støtter 1080p/24, noe min nåværende HD-E1 ikke gjør... Men, kan disse to "force" 1080p/24 ut til TV over HDMI (slik som PS3 kan)?

Jeg mistenker nemlig at min Samsung M87 har den buggen at den ikke "sier fra" til kilden om at 1080p/24 støttes, slik at "tvingemodus" er eneste som funker... ...uten at jeg har forsåvidt har fått testet dette enda da...

Vurdere å bytte min HD-E1 i en PS3 siden jeg synes bildet hakker for mye på HD-E1, men kan vurdere en EP30/35 dersom disse kan settes i "force"-modus siden jeg da bare kan fortsette å kjøpe HD-DVD-filmer istedet for å gå over til Blu-ray...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    XE1 har muligens et litt fetere kabinett enn EP35, men innholdsmessig er definitivt EP35 den nye toppmodellen. Den har alt inkludert bitstream av alle lydformater, som den første spilleren blandt de to nye HD formatene. EP35 er i så måte den mest komplette spilleren i dag.
    Står ingenting om at den støtter dts HD-MA. Står kun dts HD (core). Hva er korrekt?

Toshiba HD DVD | the next generation DVD format
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •