Sony BDP-S300 Blu-ray spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På den siden her:
    http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html
    står det at denne spilleren ikke støtter bistream av noen formater, og mer interresant, ikke har intern dekoding av True-HD og DTS-MA. Finnes det BD-titler som bare har en av de overnevnte? Slik at man i praksis sitter der med en film uten lyd på?

Edit:
    Den her for eksempel? Blu-ray Review: Resident Evil: Extinction | High-Def Digest
    Må du her sitte å se på filmen på spansk eller portugisisk fordi spilleren ikke kan dekode True-HD.

Edit2: Nå postulerer jeg at infoen fra link 1 er riktig da. Ingenting ville vært bedre enn at det faktisk er feil.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    På den siden her:
    http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html
    står det at denne spilleren ikke støtter bistream av noen formater, og mer interresant, ikke har intern dekoding av True-HD og DTS-MA. Finnes det BD-titler som bare har en av de overnevnte? Slik at man i praksis sitter der med en film uten lyd på?

Edit:
    Den her for eksempel? Blu-ray Review: Resident Evil: Extinction | High-Def Digest
    Må du her sitte å se på filmen på spansk eller portugisisk fordi spilleren ikke kan dekode True-HD.

Edit2: Nå postulerer jeg at infoen fra link 1 er riktig da. Ingenting ville vært bedre enn at det faktisk er feil.
    Jeg har funnet svar selv, og i følge BD-spesifikasjonene kan det ikke være kun True-HD eller DTS-MA på en disc. Dette er fordi disse ludformatene ikke er mer en mandatory i bd-spillere. Hvis man har Sony bdp-s300 for eksempel og setter på et True HD lydspor så skifter discen automatisk til et sjult DD(640kbs) lydspor. Hvis man setter på et DTS-MA så skifter spilleren automatisk til et DTS-Core (1500kbs).

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, se der ja...

Jeg hadde tydligvis skikkelig flaks

Hvor mye man vil bruke på en utdatert spiller er vel opp til enhver, men jeg antar at -alle- spillere som blir solgt nå, og i nærmeste tid for utdaterte i løpet av relativt kort tid..

BD er et såppas nytt format med enorm kapasitet, at jeg er skråsikker på at i løpet av 1-2år så finnes det en del funksjoner som ikke eksisterer i dag.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    .... Nei jeg tror ikke det. Det er meget enkelt å laste ned å oppdatere FW på denne spilleren. På denne måten vil den være aktuell så lenge Blu ray er aktuell.
    Klart den er utdatert. Den er så utdatert at hvis den hadde blitt introdusert i dag så ville den ikke vært lov å selge. (Av BDA).

Firmware oppdateringern vil aldri kunne gjøre den BDA godkjent.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, så vennligst unngå å diskutere pris og forhandler i denne tråden...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i nåde lygren, men jeg føler jeg må avslutte det jeg begynte over her.

Jeg har i dag vært i kontakt med både Sony og NetOnNet, og fått oppklaring i det hele. Tilbudet til Sony gjelder fortsatt, dvs. du mottar spidermantrilogien og pirates trilogien gratis ved kjøp av en Sony BDP-S300 eller BDP-S500. Dette krever følgende: at du registrerer deg ved hjelp av en cd som følger med, du registrerer deg innen den 30.03.2008 og at du kjøper spilleren gjennom en forhandler som er med på kampanjen!

NetOnNet er IKKE med på kampanjen, så man vil ikke motta 6 gratis filmer ved kjøp av spiller der. AVshop derimot er med på kampanjen og du vil da få 6 filmer med spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Jeg mottok filmene bare noen dager etter at jeg hadde registrert, men jeg fikk bare Spiderman og ingen Pirates of the caribia filmer. Sendte mail til Sony support og etterlyste de manglende filmene, men så langt har de ikke giddet å svare.
    På registrering siden står det at det er begrenset antall med filmer, så de er kanskje tomme? Eller kanskje de bare juger:twisted:

Er det noen som har fått alle filmene?

Bestilte og fikk spilleren fra AV Shop like før jul, fikk Spiderman-pakken like over nyttår.
    Pirates-pakken kom her om dagen, så smører en seg litt med tålmodighet ser det ut som om de kommer etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også nå fått alle filmene!

:razz: :razz: :razz: :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har en eldre Onkyo receiver uten HDMI har jeg forstått at det riktige er og koble min BDP-S300 opp 5:1 analogt.
    Men jeg har enda ikke helt klar og skjønne hva jeg oppnår med det, kontra og koble den opp digitalt f.eks. optisk?

Er det noen som enkelt kan forklare meg hva de to løsningene gjør med lyden ut og hva som gir den beste løsningen og hvorfor?

Jeg har begge variantene nå og ser at ved digital løsning viser receiveren vanlig DD som ved DVD avspilling fra en vanlig DVD spiller, hva leverer receiveren ut når jeg spiller av Blue-ray og bruker analog inngang?
    Jeg er klar over at BDP-S300 ikke leverer alle lydformatene.

Jeg merker også at jeg får en del mere "trøkk" og bl.a. må justere volumet på suben ganske mye ned når jeg skrur over fra digital til analog overføring.
    Hva kommer det av?

Vanlig DVD avspilling blir jo bildemessig bedre på S-300, men siden det jo er DVD det gjelder er det kanskje da bedre og kjøre lyden digitalt ikke analogt?

Dette ble en del lurespørsmål, men det er kanskje noen der ute som kan gi meg (og evt. andre) en liten innføring i dette.
    Har snoket litt rundt på forumet, men har fortsatt ikke greid å få dette helt klart for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Se i nåde lygren, men jeg føler jeg må avslutte det jeg begynte over her.

Jeg har i dag vært i kontakt med både Sony og NetOnNet, og fått oppklaring i det hele. Tilbudet til Sony gjelder fortsatt, dvs. du mottar spidermantrilogien og pirates trilogien gratis ved kjøp av en Sony BDP-S300 eller BDP-S500. Dette krever følgende: at du registrerer deg ved hjelp av en cd som følger med, du registrerer deg innen den 30.03.2008 og at du kjøper spilleren gjennom en forhandler som er med på kampanjen!

NetOnNet er IKKE med på kampanjen, så man vil ikke motta 6 gratis filmer ved kjøp av spiller der. AVshop derimot er med på kampanjen og du vil da få 6 filmer med spilleren.
    Jeg fikk spilleren min fra NetOnNet i dag (bestilte den for 4 dager siden). Med forbehold om at det kan være gjort feil et sted så var registreringscd-en i pakken. Jeg startet denne på PC-en og registrerte min spiller. Når det var ferdig, og jeg hadde svart på noen spørsmål, fikk jeg beskjed om at jeg ville få Spiderman-triologien og POTCx3.

Så det tolker jeg slik at NetOnNet også er med. De vet det bare ikke selv. Leste faktisk i informasjonen at dette gjaldt utvalgte Sony BR produkter (S300/S500, ikke PS3 faktisk) som var kjøpt fra i fjor høst en gang og frem til og med 31/3/08. Og jeg tror det gjaldt i hele skandinavia. Avsender på min enhet var i alle fall Sony Sverige (via NetOnNet).

Full info finnes her: Terms and Conditions

/Øystein

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk begge filmpakkene i dag

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er ny firmware ute i dag (V3.8 ):
    ftp://ftp.vaio-link.com/pub/HAV/BDP/...00_VER0380.EXE

Ligger ingen info ennå om hva som er nytt/fikset ennå så jeg venter og ser an et par dager før jeg legger den inn.
    Sony Europe Customer Support Portal Â*|Â*Home Audio and Video

Ang Dolby TrueHD så har det vært diskutert lenge rundt omkring om den støtter det eller ikke (gjelder kun intern dekoding dvs PCM overføring via HDMI). S300 har visst mye av det samme chipset som BDP-S1 og denne støtter TrueHD.

På et dedikert blu-ray forum så har 'industry insider "paidgeek" (Sony Pictures Entertainment)' bekreftet støtten:

I finally took some time this evening to reconfirm what is going on with the 300.

A couple of points to know first:

I checked this with firmware 3.7, but it applies to several earlier releases going back to when the feature first appeared on the S1.

It is not an advertised feature of the S300, It could be removed at any time in a future firmware release.

DO NOT call Sony customer service and hassle them about why this does not show up in the information display or in the manual. As mentioned before, this is an unadvertised feature. Consider it a gift.

The only setting that matters is the HDMI audio setting. It MUST be set to LPCM, or Dolby THD will only come out of the HDMI connection as DD. The downmix setting does not matter.

Dolby THD will only be decoded and passed as LPCM on the HDMI connector. If you want to confirm if you are really getting THD versus DD, try the following: Connect your receiver analog inputs to the analog outputs of the S300, set the HDMI audio output to LPCM and connect the HDMI output to your receiver as well, playback a THD audio stream and use your receiver to toggle between the analog input or the HDMI input, better yet, have someone else do the switching for you. If these do not sound the same to you, you have learned something. Now try the same thing with a normal DD stream and see if you hear the same difference, if not....

For those of you who will continue to question this until the sun burns out, someone makes a test disc to confirm it, or someone dedicated does an invert/add of the analog out vs. the HDMI THD out, keep in mind that I don't do this for a hobby and I don't have anything to gain by misleading you.
    Link: Blu-ray Forum - View Single Post - Ask questions to Sony Pictures Entertainment insider "paidgeek"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Ser ut som det er ny firmware ute i dag (V3.8 ):
    ftp://ftp.vaio-link.com/pub/HAV/BDP/...00_VER0380.EXE

Ai ai, denne skal installeres senere i dag
    Takk for tipset...

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en slik S300 jeg også på Sonysenteret (Alnabru) til 3995,-
    Sendte inn registreringen for snart 14 dager siden, men har ennå ikke mottatt noen av de 6 filmene. Driver å oppdaterer FW (fra 3,2) til 3,8 NÅ og er litt spent på om dette går bra.

PS:
    Det er noe feil med bruksanvisningen her !
    Min CD kom ut og enheten skrudde seg av og stod slik i 50 minutter.
    Tok ut CD m/FW oppgraderingen og skrudden den på "Da kom Download OK"
    Sjekka at FW versjon nå er 3,8 (Phu...)

/L

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerte på det samme selv, trur ikke det var sånn når jeg flasha til 3.7..

Har det hent at spilleren har hengt seg opp når dere har sett film?
    Her om dagen måtte jeg faktisk dra ut stikkontakta...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Har det hent at spilleren har hengt seg opp når dere har sett film? Her om dagen måtte jeg faktisk dra ut stikkontakta...
    Jeg har ikke opplevd dette med 3.2 som var den versjonen som var på spilleren når jeg kjøpte den.

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT.
    Litt forbanna nå på denne spilleren. HDMI porten virket ikke på den jeg kjøpte for 3 uker siden. Fikk dette reparert (MEGET BRA SERVICE , SONY ALNABRU), men den er ikke stabil... Kjøre en DVD film som er kjørt en gang tidligere og 100% ren uten riper. BOM, STOP tre ganger på ulike sekvenser.
    Film; Immortal fra 2004, 1:85 (16:9) format video.

Begynner å bli litt lei denne spilleren, synd. For når den virker så leverer den flotte bilder og lyd (over coax).

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om vifta på denne skal gå hele tiden ?
    Min står dønn stille...

/L

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Noen som vet om vifta på denne skal gå hele tiden ?
    Min står dønn stille...

/L
    Jeg ville tippe den er temperaturstyrt, en det er vanskelig å si med sikkerhet. Står den også stille etter at du har kjørt en film eller to? Kanskje det er derfor spilleren din er ustabil??

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt blidere igjen nå, leverte inn spilleren og de ga meg tvert en ny. Har kjørt en hel DVD nå uten stopp (FW=3,8). For håpe denne virker da, uansett servicen på Sony Servicesenter er upåklagelig.

/L

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •