Onkyo TX-SR875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo TX-SR875

Gode tips og råd tas i mot med takk.

Sitter og vurderer Onkyo TX-SR875. Føler vel at den gamle Sony STR-DB930 har gått ut på dato og vel så det. Ser i tråden at noen har denne og lurer på hvilke erfaringer som er gjort. Det er en del og velge av i denne prisklassen. Den skal brukes mot AudioPro Avantec 9 serien for øvrig.

Har også sett litt på Pioner og HK, men valgets kvaler osv. Kjenner lite til Onkyo.

Hva mener det kvalifiserte AVforumet?

God helg til alle:-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli en fin tråd dette. Den andre begynner å bli lang og uoversiktelig. Greit med en tråd om en reciever som kommer til å bli en av de store hit-ene denne høsten/vinteren. Har veldig lyst på denne selv.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og se flere liker/har lyst på den. Kanskje et mulig fellesskjøp?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Foreløpig en drøm for min del hvertfal. Kjøper jeg denne nå så leser du om meg i VG snart. "Kvinne tok livet av samboer pga reciever-kjøp!".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    Gode tips og råd tas i mot med takk.

Sitter og vurderer Onkyo TX-SR875. Føler vel at den gamle Sony STR-DB930 har gått ut på dato og vel så det. Ser i tråden at noen har denne og lurer på hvilke erfaringer som er gjort. Det er en del og velge av i denne prisklassen. Den skal brukes mot AudioPro Avantec 9 serien for øvrig.

Har også sett litt på Pioner og HK, men valgets kvaler osv. Kjenner lite til Onkyo.

Hva mener det kvalifiserte AVforumet?

God helg til alle:-D
    Jeg har selv en STR-DB830 som jeg synes har holdt seg meget bra i de 8? årene jeg har hatt den.

Men det begynner å nærme seg oppgradering - TX-SR875 virker som en meget lovende kanditat for meg også.

God Helg selv
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, vist nok er lyd og bilde viktig, men fred i heimen er jammen viktig det og! Jeg bruker og "kjøpe" meg litt goodwill i forkant av slike innkjøp. Kjøpte bla. Sony KDL46W200 når den annkom Norge første gang . Ikke fritt for at det
    ble litt diskusjon i heimen da. Særlig den tid vi hadde 2 flatskjermer i huset fra før. Men det meste går med litt "smøring" LOL

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. En oppgradering trengs sårt. Sitter på en Sony strdb925. En av de aller første dts-kapable receiverne. Er imidlertid helt ubrukelig uten sub i tillegg. Men den har tross alt gitt meg adskillige timer med filmlyd gjennom nærmere 10 år.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og se for meg en hendvendelse til Mono el. for felles innkjøp.
    Hva vet dere om lyden fra Onkyo`n?

Appropo Sony og kino. Vet ikke hvor mange timer den har gledet meg, men innkjøp målt i minuttpris blir rimelig akseptabel for min del. Den står på konstant. (så mye at dioden i volumknappen døde)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og se for meg en hendvendelse til Mono el. for felles innkjøp.
    Hva vet dere om lyden fra Onkyo`n?

Appropo Sony og kino. Vet ikke hvor mange timer den har gledet meg, men innkjøp målt i minuttpris blir rimelig akseptabel for min del. Den står på konstant. (så mye at dioden i volumknappen døde)
    På min Sony døde den røde dioden på volumknappen etter 2 år - men resten av den har funket feilfritt i 6 år til
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    På min Sony døde den røde dioden på volumknappen etter 2 år - men resten av den har funket feilfritt i 6 år til
    Da må man kunne si "value for money"
    Spørsmålet er om en ny investering vil bli like lønnsom? Jeg mener i dag kommer nyheter og forbedringer raskere og raskere. Se på pc siden, der har jeg maks 1 1/2 til 2 år mellom hver gang jeg bytter hele sulamitten. + de oppgraderinger som skjer innimellom med nye grafikk kort osv. Som frua sier: det koster og væra kar
    Mitt motto er: Penger er til for og sirkulere, det er derfor de er runde!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må man kunne si "value for money"
    Spørsmålet er om en ny investering vil bli like lønnsom? Jeg mener i dag kommer nyheter og forbedringer raskere og raskere. Se på pc siden, der har jeg maks 1 1/2 til 2 år mellom hver gang jeg bytter hele sulamitten. + de oppgraderinger som skjer innimellom med nye grafikk kort osv. Som frua sier: det koster og væra kar
    Mitt motto er: Penger er til for og sirkulere, det er derfor de er runde!
    Pc er vel litt annerledes, der øker jo ytelse og kapasitet hele tiden.

Når det gjelder surround-receivere så er det eneste jeg har savnet på Sonyen rom-korreksjon.

I en test med ren lydkvalitet så tror jeg ikke Sonyen hadde gjort seg helt bort mot nyere receivere i samme klasse.

Om investeringen i ny receiver blir lønnsom - vel, vi får ta det opp i denne tråden om nærmere 10 år igjen

Men Onkyoen gir meg en god følelse....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc er vel litt annerledes, der øker jo ytelse og kapasitet hele tiden.

Når det gjelder surround-receivere så er det eneste jeg har savnet på Sonyen rom-korreksjon.

I en test med ren lydkvalitet så tror jeg ikke Sonyen hadde gjort seg helt bort mot nyere receivere i samme klasse.

Om investeringen i ny receiver blir lønnsom - vel, vi får ta det opp i denne tråden om nærmere 10 år igjen

Men Onkyoen gir meg en god følelse....
    Hva med STR-DA5300ES Vurdert denne?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med STR-DA5300ES Vurdert denne?
    Har forstått at det har vært en del "issues" med de digitale Sony receiverne som har kommet de siste årene...

DA5300ES skal vel være litt mer klasse AB hvis jeg har forstått riktig? Virker som et skritt i riktig retning.

Har en del "forskning" å bedrive før jeg bestemmer meg, de nye Pioneerene er også intressante. Men så langt leder Onkyon med et par lysår

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått at det har vært en del "issues" med de digitale Sony receiverne som har kommet de siste årene...

DA5300ES skal vel være litt mer klasse AB hvis jeg har forstått riktig? Virker som et skritt i riktig retning.

Har en del "forskning" å bedrive før jeg bestemmer meg, de nye Pioneerene er også intressante. Men så langt leder Onkyon med et par lysår
    Hva mener du om Reon chipen som Onkyo bruker, ser det diskuteres litt om forskjellige chiper. Ellers savner jeg USB kontakt i front, det burde det ha vært på denne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du om Reon chipen som Onkyo bruker, ser det diskuteres litt om forskjellige chiper. Ellers savner jeg USB kontakt i front, det burde det ha vært på denne.

Har ikke tenkt så mye på hdmi funksjonene på denne, men det er klart det betyr jo en del når man skal over på hd-karusellen.

Selv foretrekker jeg at receiveren kun behandler lyd. Såfremt det er mulig så vil jeg fortsette å kople bilde direkte til proj/tv og lyd til receiver.

Hva er usb kontakten intressant å bruke til?

Jeg er nok litt konservativ - for meg betyr brukervennlighet, lydkvalitet og byggekvalitet alt. Funksjoner utenom dette er greit nok - men vil ikke bety noe når jeg skal kjøpe.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt så mye på hdmi funksjonene på denne, men det er klart det betyr jo en del når man skal over på hd-karusellen.

Selv foretrekker jeg at receiveren kun behandler lyd. Såfremt det er mulig så vil jeg fortsette å kople bilde direkte til proj/tv og lyd til receiver.

Hva er usb kontakten intressant å bruke til?

Jeg er nok litt konservativ - for meg betyr brukervennlighet, lydkvalitet og byggekvalitet alt. Funksjoner utenom dette er greit nok - men vil ikke bety noe når jeg skal kjøpe.
    usb er tenkt brukt til Creativen de ganger jeg ikke gidder og sveive i gang pc og squeezboxen. Bruker pc mye til musikk.:-D
    Har sittet og "sikla" litt på den nye Yamhaen Z-11. Men spørsmåler er om ikke jeg også havner i avisen om den kommer i hus 30k + er mye penger. Særlig i den tid pc må fornyes også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usb er tenkt brukt til Creativen de ganger jeg ikke gidder og sveive i gang pc og squeezboxen. Bruker pc mye til musikk.:-D
    Har sittet og "sikla" litt på den nye Yamhaen Z-11. Men spørsmåler er om ikke jeg også havner i avisen om den kommer i hus 30k + er mye penger. Særlig i den tid pc må fornyes også.
    Hehe, ja Yamaha Z11 ja. det hadde vært noe. Den forrige Z9 var jo formidabel - den dyttet jo Pioneer sin AX10i ned av tronen....

Ok, kople mp3 spilleren til anlegget ja - det kan jo være kjekt.

Jeg bruker også pc 90% til musikk, men jeg har et egen dedikert stereoanlegg i stua til stereo spilling.

Jeg kan egentlig tenke meg å bruke noen lapper på surround-receiver - i og med at Sonyen holdt i nærmere 10 år så er jo ikke 20-30k så feil. det er jo ikke mer enn forsikring på Puntoen min i det samme tidsrommet......

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan egentlig tenke meg å bruke noen lapper på surround-receiver - i og med at Sonyen holdt i nærmere 10 år så er jo ikke 20-30k så feil. det er jo ikke mer enn forsikring på Puntoen min i det samme tidsrommet......[/QUOTE]

hehe, rimelig og forsikre denne Puntoen Men tviler på du har den like lenge som en TX- :lol:

Appropo musikk, har akuratt sittet og sett/hørt på Pink Floyd`s Pulse. Det ringer godt i øreklokkene mine nå....

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mr_Spock]Hehe, ja Yamaha Z11 ja. det hadde vært noe. Den forrige Z9 var jo formidabel - den dyttet jo Pioneer sin AX10i ned av tronen....

Gjorde den egentlig det?, har sett tester hvor både den ene og andre vinner av de 2, så noen endelig vinner kan jeg ikke se

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra før av en Sony STR-DB830. Lånte med hjem en av de nye stereo-forsterkerene til Onkyo. Nå vet jeg ikke noe om hvordan disse er lydmessig i forhold til receiverene deres.

Hvis jeg måtte velge der og da ville jeg beholdt Sonyen min. Syns det var bedre lyd i den faktisk. Til tross for at det er en ca 10 år gammel receiver.
    Onkyoen var mye lysere i målet (skarpe s-er og sånt) og bassen var omtrent det samme.

Men jeg har forferdelig lyst på en 805/875 så jeg håper jeg får testet en av de hjemme med romkorrigering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •