Sony BDP-S500 Blu-ray spiller - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 142
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvis jeg derimot har en receiver som kan dekode DTS-HD MA så kan S-500 sende alt som bitstream og man får fulle nytte av lydformatet?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Men hvis jeg derimot har en receiver som kan dekode DTS-HD MA så kan S-500 sende alt som bitstream og man får fulle nytte av lydformatet?
    Tror dessverre ikke S-500 støtter DTS HD MA, bare DTS HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Tror dessverre ikke S-500 støtter DTS HD MA, bare DTS HD.
    Men så lenge en spiller kan bitstreame lyden så er det vel ikke snakk om hva den støttes i spilleren med hva som støttes i receiveren? Eller har jeg forstått dette helt feil? Trodde det var en rå datastream som lå på platen som ble sendt ut til receiveren.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Men så lenge en spiller kan bitstreame lyden så er det vel ikke snakk om hva den støttes i spilleren med hva som støttes i receiveren? Eller har jeg forstått dette helt feil? Trodde det var en rå datastream som lå på platen som ble sendt ut til receiveren.
    Det er en rå datastream ja, men spilleren må likevel ha støtte for å sende den.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det er en rå datastream ja, men spilleren må likevel ha støtte for å sende den.
    Noen som vet om det vil komme en firmaware-oppdatering som gjør at den vil kunne sende DTSMA som bitstream via HDMI ?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Noen som vet om det vil komme en firmaware-oppdatering som gjør at den vil kunne sende DTSMA som bitstream via HDMI ?
    Siden en firmware fortsatt ikke er kommet, tviler jeg på at det kommer noen heller. Tror chipen Sony benyttet ikke takler å sende DTS-HD Master som bitstream.

Nå ble det vel vist frem på CES08 nye Sony BD-spillere med Profile 2.0. Disse selges nærmere sommeren, mener jeg å ha lest. S500 var nok en mellomspiller, og en liten oppgradering fra S300.

De nye Profile 2.0 spillerne fra Sony, blir nok de første som er komplette; med bitstream av TrueHD og DTS-HDMA
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer med DMP-BD50 med 2.0 profil. Blir spennende når denne og nye Sony spilleren kommer i salg. De har ihvertfall dts hd ma.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Og dersom man ikke trenger Profile 2.0, kommer den europeiske Panasonic BD30 snart. Kun bitstream, og dermed billigere enn BD50.

Tipper Sony gjør noe av det samme med sine spillere. Håper de beholder deignet fra S500, som er den lekreste BD-spilleren så langt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne kan oppgraderes til Profil 1.1 ?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Noen som vet om denne kan oppgraderes til Profil 1.1 ?
    Det kommer bl.a an på hvor stort internminne den har. Kravet til 1.1-profil er minst 256MB. Har den dette bør det ihvertfall i teorien være mulig å oppgradere til 1.1 med en firmware-oppdatering. Dette blir imidlertid en antagelse fra min side, så andre som har tilgang til servicemanual el. må gjerne bekrefte eller avkrefte dette.

Nå som profil 2.0-spillerne er "rett rundt hjørnet", tror jeg uansett det er tvilsomt at noen av produsentene kommer til å satse noe særlig på slike oppgraderinger. Så lenge formatkrigen pågår tvinges produsentene til å lansere uferdige spillere på løpende bånd for å sikre seg høyest mulig markedsandeler. Da får neppe produktutvikling av utgåtte modeller særlig høy prioritet.

Hvis interaktivitet er en prioritert egenskap for deg, ville jeg nok råde deg til å vente til sommeren når de første profil 2.0-spillerne lanseres. Personlig ville jeg nok heller satse på den profil 1.0/1.1-spilleren med færrest barnesykdommer nå, mens det enda er noen måneder igjen med kinomørke. Men så er heller ikke interaktivitet viktig for meg. Det ville bli OT å liste opp de (få) spillerene jeg har mest tro på for øyeblikket i en teknisk tråd for Sonys S500, men S500 er som sagt ikke blandt dem. Du får imidlertid gode indikasjoner ved å sjekke de tekniske trådene både her og på andre nettfora.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når jeg først er i gang...

Ifølge pålitelige kilder (folk som lever av adskillelse og sammensetning av hardware), er S500 og Pioneer 95FD/LX-70A nesten identiske. Lydkortet og chassiset på Pioneeren er mer påkostet, men de har samme hovedkort/BIOS/prosessor. Så hvorfor kan bare den ene sende DTSMA som bitstream via HDMI, mens den andre ikke kan det? Det burde ihvertfall ikke være noen tekniske forutsetninger som burde hindre Sony i å legge dette inn i S500 hvis de ville? Fristende å spekulere i om Sony og Pioneer har gjort en deal inntil Sony kommer med en dyrere etterfølger som er fullspekket. Skuffende med tanke på hvor mye bra Sony leverer ellers...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hele tiden trodd denne model var topp model til Sony. Men jeg ser nå denne mangler flere ting og da spesielt med dette med profil versjon. Jeg hadde nå tenkt og kjøpe denne for jeg ønsker og skaffe meg en blu-ray spiller men blir i tvil når jeg leser dette forum.

Hvis ikke denne model hvilken bør vi velge for og være sikker på ikke må kjøpe ny spiller om 6 mnd. ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Jeg har hele tiden trodd denne model var topp model til Sony. Men jeg ser nå denne mangler flere ting og da spesielt med dette med profil versjon. Jeg hadde nå tenkt og kjøpe denne for jeg ønsker og skaffe meg en blu-ray spiller men blir i tvil når jeg leser dette forum.

Hvis ikke denne model hvilken bør vi velge for og være sikker på ikke må kjøpe ny spiller om 6 mnd. ?
    Panasonic BD30 eller Samsung BD1400. Eller vente til sommeren
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også tenkt på S500, men lurer på å vente til sommeren. Ønsker man DTS-HD MA bitstreaming og 2.0 profile er det vel ingen alternativer nå?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørgelig men sant.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kjører nå tilbud med 6 gratis filmer med s300 og s500 spillerene, antar de vil selge vekk disse modellene før neste gen kommer. Tror jeg venter jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vet ikke om jeg klarer og vente til sommeren vil ha denne nå!!!!!!!!.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en Toshiba Hd-XE1, denne var svært god på avspilling av dvd plater. Nå tenker jeg på denne spilleren istedet, og etter å ha lest gjennom denne tråden virker det som den er bra, (beste til nå?).

Lurer likevel veldig på hvor god den er på dvd'er, satt opp mot Toshiba'en. Har en stor samling dvd'er som jeg fortsatt vil se på i god kvalitet. Kan noen si noe om dette? Vil dvd titting ta et et skritt ned dersom jeg går i anskaffelse av denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Sony kjører nå tilbud med 6 gratis filmer med s300 og s500 spillerene, antar de vil selge vekk disse modellene før neste gen kommer. Tror jeg venter jeg.
    Hvordan funger dette tilbudet det blir sagt det følger en cd som du må bruke for og få disse filmene. Noen som har fått filmene. ?

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått filmene. Fikk filmene levert i to pakker med ca en uke i mellom. Veldig fin start på HD-livet

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •