Sony BDP-S500 Blu-ray spiller - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 142
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden må jeg abonnere på!
    Interessant!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrickus
    På denne svensken siden selger de Sony BDP-S500 som støtter både sone A og B i samme spiller. Er dette bare tull, eller er det løp og kjøp?

DVDirect.NET
    Er disse sone-modifiseringene 100% kurante? Husker at jeg kjøpte en DVD spiller 9000,- når de første enhetene kom på markedet og den viste seg etter kort tid å ha diverse problemer.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er disse sone-modifiseringene 100% kurante? Husker at jeg kjøpte en DVD spiller 9000,- når de første enhetene kom på markedet og den viste seg etter kort tid å ha diverse problemer.
    Dette er det første jge hører om slike løsninger. Interessant om det fungerer, men jeg mistenker at BD+ kan gjøre livet vanskelig for dem som modifiserer spillerne sine. Blir spennende å høre mer om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn her og hent manualen, så ser du hva den spiller.
    Sony Europe Customer Support Portal Â*|Â*Main Page

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det hadde kommet en sonefri BD spiller, hadde jeg kjøpt med en gang.
    Det er vel bare for noen å kjøpe en spiller fra den svenske siden for å teste om modifkasjonene er "ekte" ?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva er hovedforskjellen på 500 og 300 spilleren?

Skal selv ha meg en BD spiller, men er litt usikker på hvilke av de jeg skal velge...

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-S500 har Dolby Digital Plus-bitstrøm ut, Dolby True HD-dekoding, Dolby True HD-bitstrøm ut, DTS-HD-dekoding, DTS-HD-bitstrøm ut samt motorisert frontpanel.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så BDP-S500 kan sende ut absolutt alt av HD-lydformater i bitstream?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den mangler DTS-HD Master Audio-dekoding og DTS-HD Master Audio for bitstrøm ut.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    BDP-S500 har Dolby Digital Plus-bitstrøm ut, Dolby True HD-dekoding, Dolby True HD-bitstrøm ut, DTS-HD-dekoding, DTS-HD-bitstrøm ut samt motorisert frontpanel.
    Med andre ord så er 300 like god som 500 for oss som kun hører lyd i stereo?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som synes det er rart at S500 ikke har eller muligens får DTS-HDMA som bitstream? Dagens topp-spiller fra Sony har fortsatt ikke dette.

Panasonic BD30 til halve prisen, og Samsung BD1400 til under halve prisen har det også...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det flere enn meg som synes det er rart at S500 ikke har eller muligens får DTS-HDMA som bitstream? Dagens topp-spiller fra Sony har fortsatt ikke dette.

Panasonic BD30 til halve prisen, og Samsung BD1400 til under halve prisen har det også...
    Jeg tipper det er begrensninger i de chippene Sony har valgt å bruke, da det er er svært få spillere med fullverdig DTS-MA støtte. Dette kan tyde på at chipper med denne støtten kun finnes i begrenset tilgjengelighet, eller eventuelt fra få produsenter. Det er viktigere for en produsent å få ut nye spillere enn å vente på at delere skal bli tilgjenglige. Slik var det jo også lenge med HDMI sendere og mottakere med versjon 1.3 støtte.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg tipper det er begrensninger i de chippene Sony har valgt å bruke, da det er er svært få spillere med fullverdig DTS-MA støtte. Dette kan tyde på at chipper med denne støtten kun finnes i begrenset tilgjengelighet, eller eventuelt fra få produsenter. Det er viktigere for en produsent å få ut nye spillere enn å vente på at delere skal bli tilgjenglige. Slik var det jo også lenge med HDMI sendere og mottakere med versjon 1.3 støtte.
    Enig. Men da burde Sony ha gjenspeilet mangelen på DTS-HDMA-støtte i prisen. S500 er en av de dyreste spillerne på markedet.

Jeg liker veldig godt designet på S500, og som en av de få som har 576i over HDMI, så kunne det vært den komplette spilleren for meg.

Håper de kommer med en mer komplett spiller under CES08
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BA analog 5.1 vs HDMI

Vil man overhodet få noen lydforbedring hvis man kun har mulighet til å bruke analog 5.1 ?
    I manualen til BDP-S500 står det kun 5.1 / stereo når man kjører lyd analogt. Betyr dette i praksis at det er kun via HDMI at man får Dolby TrueHD/DTS-HD lydspor og at analogt tilsvarer dagens DD/DTS ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-Live

Noen som vet hva BD-Live vil si. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Noen som vet hva BD-Live vil si. ?
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...tml#post805697

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Dette er det første jeg hører om slike løsninger. Interessant om det fungerer, men jeg mistenker at BD+ kan gjøre livet vanskelig for dem som modifiserer spillerne sine. Blir spennende å høre mer om dette.
    En kollega på jobben her hadde lest noe om at den modifiseringen til svenskene går ut på at de lodder inn en ekstra ROM-chip slik at spilleren har to firmware-chipper (fortrinnsvis en US og en EU). Man velger så hvilken man vil bruke.

Dette høres faktisk ut som en temmelig sikker måte å komme rundt soneproblematikken på.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest følgende et annet sted på nettet:

"Det at spilleren ikke kan dekode DTS HD Master Audio internt eller sende dette lydsystemet til en hjemmekinoforsterker/receiver, for dekoding gjør at du ikke vil få opplevd best mulig lyd på Blu-Ray utgivelser med dette lydsystemet. Dette gjelder f. eks Blu-Ray utgivelsen av Die Hard 4.0"

Hvis jeg har forstått dette rett, sender S500 ut ukomprimert PCM-lyd via HDMI, dvs si lyd som hverken er kodet/komprimert i enten DD-TH eller DTS-MA. Så lenge receiveren kan behandle PCM lyd, er det vel mindre viktig hvilke format spilleren kan sende ut, da PCM uansett vil gi best lyd? Altså må ovennevnte utsagn være feil?

Hvordan vil forøvrig en receiver som kan dekode både DD-TH og DTS-MA dekode et PCM-signal? Vil den konvertere til ett av formatene automatisk, eller kan man normalt sette en preferanse i receiverens innstillinger?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Har lest følgende et annet sted på nettet:

"Det at spilleren ikke kan dekode DTS HD Master Audio internt eller sende dette lydsystemet til en hjemmekinoforsterker/receiver, for dekoding gjør at du ikke vil få opplevd best mulig lyd på Blu-Ray utgivelser med dette lydsystemet. Dette gjelder f. eks Blu-Ray utgivelsen av Die Hard 4.0"

Hvis jeg har forstått dette rett, sender S500 ut ukomprimert PCM-lyd via HDMI, dvs si lyd som hverken er kodet/komprimert i enten DD-TH eller DTS-MA. Så lenge receiveren kan behandle PCM lyd, er det vel mindre viktig hvilke format spilleren kan sende ut, da PCM uansett vil gi best lyd? Altså må ovennevnte utsagn være feil?
    Dersom lyden ligger som PCM på disken, så sender spilleren det videre som PCM.

Dersom lyden er dekodet i et eller annet format, så må spilleren enten dekode signalet for så å sende det videre som PCM, eller sende signalet uendret som bitstrøm til receiver.

Dersom spilleren ikke kan dekode DTS-MA, kan den heller ikke sende dette videre som PCM. Det som da skjer er at spilleren sender et DTS 1.5Mbps spor som PCM/bitstrøm

Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hvordan vil forøvrig en receiver som kan dekode både DD-TH og DTS-MA dekode et PCM-signal? Vil den konvertere til ett av formatene automatisk, eller kan man normalt sette en preferanse i receiverens innstillinger?
    Når receiveren mottar PCM trenger den ikke gjøre noe som helst, signalet er allerede dekodet.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dersom spilleren ikke kan dekode DTS-MA, kan den heller ikke sende dette videre som PCM. Det som da skjer er at spilleren sender et DTS 1.5Mbps spor som PCM/bitstrøm
    Ok. Takk for svar! Da er det altså korrekt at man ikke får fullverdig HD-lyd på S500 fra discer med der HD-lydformatet kun er i DTS-HD MA. Da er jeg også helt enig med dem som mener at S500 er overpriset, og den blir dermed helt uaktuell for min del.

Litt OT, men i og med at modifiserte spillere fra DVDirect er nevnt over i tråden, er det fristende å vurdere enten BD1400 eller LX70A. Begge er fullverdige mht HD-lyd. Førstnevnte blir billigst å kjøpe i Norge, og sende for mod, mens sistnevnte faktisk ikke koster mer enn ca 8700kr inkl moms + frakt. Dette pga at Svensk moms kan trekkes fra, samt gunstig kronekurs. Mer om dette kan tas her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-spillere.html

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •