Sony BDP-S500 Blu-ray spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 142
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjenner ikke til Denon sin toppmodell så bra, men jeg har ikke solgt min Pioneer DV-989 enda for å si det sånn. Det er synlig forskjell mellom denne og min PS3 på en Pioneer 50". S500 kjenner jeg ikke til. Det satt til side så er sikkert PS3 en fullverdig DVD spiller for veldig mange.
    Da anbefaler jeg deg å sjekke instilliingene dine...

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet.

sitat.
    Det er godt mange går på bransjens salgs strategier flere å dyrerere bokser skal ut av butikken, det er det vi lever av. Jobber du i bransjen SVSen?

Er det blitt slik at billig og dyrt er like bra så har jeg tråkka sjikkelig i baret.
    Mener selv jeg har bedre lyd og bilde en ett billig annlegg. Har kansje lurt meg selv i alle år. Morro er det lell.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    sitat.
    Det er godt mange går på bransjens salgs strategier flere å dyrerere bokser skal ut av butikken, det er det vi lever av. Jobber du i bransjen SVSen?

Er det blitt slik at billig og dyrt er like bra så har jeg tråkka sjikkelig i baret.
    Mener selv jeg har bedre lyd og bilde en ett billig annlegg. Har kansje lurt meg selv i alle år. Morro er det lell.
    På ustyrslisten din så ser det sånn ut ja :-)

Skjemt til side, eksotiske merker i små serier kan aldri bære milliard kostnadene på å utvikle ett nytt format eller noe som likner på en BR/HD-DVD spiller fra grunnen.

Da må man ha mange salg å fordele utviklingkost på, på moden teknologi der en kan sette sammen komponenter fra komponent produsenter, som høytalere, forsterkere, CD spillere og til en viss grad bilde prosessorer men der kommer mainstream raskt etter, er det enklere. Det er nok high end produsentenes svøpe. Etter at alt er blitt digitalt så blir det fort skrekkelig dyrt å utvikle brikker etc at det er nesten umulig å følge med (Må skal det sies at Meridian som du har er et selskap som har vært i front av teknologi utvikligen som ligger til grunn for nye lossless komprimerte lyd formater). Se bare på high end prosessorer som fortsatt ikke har mulighet for å dekode HD lyd, eller i det minste HDMI 1.1 støtte så en kan ta inn LPCM inn.

Som en gammel stereofrik med på i allefall deler av high end vogen så er det i alle fall min oppfatning. Nå er det jo andre ting med High End podukter, er tunge, de har tykke frontplater, kule terminaler, ser ofte kule ut, er dyre (det gir kred blant gutta), men også ofte desverre ikke alltid like problemfrie som masseprodusert utstyr (har smertelige erfaringer..).

Ser også at tidskrifter som Widescreen review, Stereophile og Absolute Sound i det senere skriver litt om disse bekymringene, for det er jo synn hvis high end produsentene forsvinner for de har vært med på å flytte listen videre.

Når det gjelder S500 og PS3 så er det begge run of the mill produkter, du kan jo tenke deg hvem av produktene som betyr mest for Sony og hvor de har hatt de skarpeste ingeiørene sine i utviklingen....

Vi (i alle fall jeg) er på viddene i forhold til denne tråden, så jeg lar den ligge der...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Da anbefaler jeg deg å sjekke instilliingene dine...
    Spar deg for fjåsete synsing. Instillingene er sjekket, dog det er ikke mange instillinger å sjekke på en PS3. Det er nettopp en av de tingene som gjør at det er mulig å hente ut et bedre resultat av DV-989.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar deg for fjåsete synsing. Instillingene er sjekket, dog det er ikke mange instillinger å sjekke på en PS3. Det er nettopp en av de tingene som gjør at det er mulig å hente ut et bedre resultat av DV-989.
    Ja, hvis en kjører på med mer fargetrykk, skarhet, kontrast, dynamikk modus etc i pioneeren eller sonyen for den del (eller hva den nå har av instillinger) så blir det jo tilsynelatende mer farger, skarphet, kontrast og dynamikk.. Men blir bildet korrekt av dette?
    Nope.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis en kjører på med mer fargetrykk, skarhet, kontrast, dynamikk modus etc i pioneeren så blir det jo mer farger, tilsynelatende skarphet, kontrast og dynamikk.. Men blir bildet korrekt av dette?
    Nope.
    Du mener altså mindre skarphet, lavere kontrast og dårligere dynamikk er mer "korrekt"? Skjønner ikke tankegangen her....

Når det gjelder farger så er det PS3 som har mer trykk på fargene, noe som for min del måtte justeres ned for å få korrekt fargebalanse.

Og det er forøvrig litt mer enn slike innstillinger en bildeprosessor gjør med bildet, gitt. Jeg har begge typene ståendes hjemme, og kunne lett ha solgt 989 for å frigjøre kapital og plass i racket. Den blir nok en stund til, i allefall til jeg finner en dedikert HD-avspiller som gjør tar seg av begge format like bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet 2

Da cd ble lansert påsto bransjen att alle spillerne ville låte likt. De varte ikke lenge før Meridian og andre greide og få mer ut av platene. Om dette er umulig med Blueray og HD-DVD stiller jeg meg sterkt tvilende til.
    Gjeldende kvalitet på ingeiørene som har utviklet PS3 og Blueray spillerne så har jeg ikke peiling.Rgner med att de ma ta flere kompromisser med ett produkt til 5000 Kr en ett til 15000 Kr. Meridian selger en CD spiller som heter 808 signature som er identisk med 800 DVD spiller uten video, da dette var en hindrig av optimal lyd. Dette tar jeg som et tegn på at komponent valg ,sjerming og andre ting kan ha en positiv virkning.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da cd ble lansert påsto bransjen att alle spillerne ville låte likt. De varte ikke lenge før Meridian og andre greide og få mer ut av platene. Om dette er umulig med Blueray og HD-DVD stiller jeg meg sterkt tvilende til.
    Gjeldende kvalitet på ingeiørene som har utviklet PS3 og Blueray spillerne så har jeg ikke peiling.Rgner med att de ma ta flere kompromisser med ett produkt til 5000 Kr en ett til 15000 Kr. Meridian selger en CD spiller som heter 808 signature som er identisk med 800 DVD spiller uten video, da dette var en hindrig av optimal lyd. Dette tar jeg som et tegn på at komponent valg ,sjerming og andre ting kan ha en positiv virkning.
    Ja, alt kan forbedres. Både avspillere av BD og HD-DVD er i barnehage-fasen. Det går vel ikke mange årene før vi ser de første (dyrere) produktene med oppskalering av BD/HD-DVD. Etter hvert så blir sikkert også oppskalering av 1080P tilgjengelig på billigere produkter i hylla til Elkjøp.

PS3 har jo vist seg å være en grei inngangsbillett for de som vil ha (nesten) alt i ett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian selger en CD spiller som heter 808 signature som er identisk med 800 DVD spiller uten video, da dette var en hindrig av optimal lyd. Dette tar jeg som et tegn på at komponent valg ,sjerming og andre ting kan ha en positiv virkning.
    Skjerming i analog verden har selvsagt verdi mhp bakrunnstøy i en CD spiller som sender Analogt signal ut, i en digital avleser som sender digitale signaler ut til prosessor/reciver er skjerming ikke den største saken i avspilleren, men selvsagt viktig i processoren/eller reciveren for signalveien etter at de er analogisert.

På bilde siden er vi i dag i den spesielle situasjonen at fremviserne (Bortsett fra CRT gjengen) i seg selv er digital, ingen DA konverteringer i det hele tatt og elektrisk støy er ikke ett problem (bortsett fra hvis den blir så stor att en ikke får locket seg på den digitale strømmen.

Når det gjelder Meridian sin rene CD spiller (som er state of the art) så er det nok viktig for dem å selge bokser, ett salg av en DVD og en CD spiller betyr mer i kassen. Blindtest nivåjustert er det eneste som kan agjøre om det er verd det og det kan det jo være for de som klarer å høre stor forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er forøvrig litt mer enn slike innstillinger en bildeprosessor gjør med bildet, gitt. Jeg har begge typene ståendes hjemme, og kunne lett ha solgt 989 for å frigjøre kapital og plass i racket. Den blir nok en stund til, i allefall til jeg finner en dedikert HD-avspiller som gjør tar seg av begge format like bra.
    Som nevnt i tidligere mailer så er fleksibiliteten i en del nye bildeprosessorer som får inn 576i signal større en i rene spillere, og det er jo i så måte synn at PS3 ikke kan gi dette ut, kanskje det kommer med en firmware oppgradering :- )

Når det gjelder skalering og deinterlacing er forskjellene blitt små spør du meg (ett unntak er vel at det er få standalone produkter som støtter "jalla" oppløsningen som de mange HD ready flatskjermerne (dvs de som ikke er 1080 full HD) har og har en en prosessor som leverer ut native oppløsning til bilde skjermen og den kan ta det inn så er det en fordel) , men avanserte gamma tweaker og farge justeringer gitt at du har rett måleutstyr kan gi skikkelige løft.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 Generasjon

Sitat.
    PS3 har jo vist seg å være en grei inngangsbillett for de som vil ha (nesten) alt i ett.

Ja den er et fantastisk produkt. Og når vi krangler om at den ikke kan bli bedre kan den som greier det vente til generasjon 3 heller 4 med og oppgradere. Har selv bestilt Sony ES 2000, men er sikker på at PS3 gjør jobben godt nok. Har og vært heldig og få en tilnærmet støyfri PS3. og ikke støy på min Pioneer 508. Kjører med 16 ampere dedikert strøm til en Furutech koblings planke. Mulig det er grunnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alt kan forbedres. Både avspillere av BD og HD-DVD er i barnehage-fasen. Det går vel ikke mange årene før vi ser de første (dyrere) produktene med oppskalering av BD/HD-DVD. Etter hvert så blir sikkert også oppskalering av 1080P tilgjengelig på billigere produkter i hylla til Elkjøp.

Hvor lang tid tror du det tar før du ser en Meridian BR spiller som ikke er en rebadget ett eller annet?

Den vil sikkert ha mye mindre digital Jitter over HDMI porten sin, jeg har tatt for mange kurs i digital teknikk for å bry meg akkurat om det :- )

Men ja det er klart det kommer bedre spillere, når 4k eller 2.35:1 projektorer kommer så vil du få spillere som oppskalerer til det. Du vil få spillere der du kan endre font på tekstingen flytte den i bildet, ta den ut som en egen strøm slik at den kan vises på skjerm for de som ha CIH oppsett. Du vil kanskje få spillere som kan spille BR versjon 3.4 med utvidet farge rom...

Bransjen lever jo av at vi kjøper nytt og jeg som alle her på forumet er delvis bitt av den basillen :- )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså mindre skarphet, lavere kontrast og dårligere dynamikk er mer "korrekt"? Skjønner ikke tankegangen her....

Når det gjelder farger så er det PS3 som har mer trykk på fargene, noe som for min del måtte justeres ned for å få korrekt fargebalanse.
    Du glemte å sitere siste setning i klippet ditt, jeg sier tilsynelatende, skarphet, kontrast og trykk i fargene.

Det er lett med edge enhancement å få et bilde til å se tilsynelatende skarpere ut men men forsterkning av støy og tilføre info som ikke er i orginal master, med diverse gamma tweeker bilder til å tilsynelantende få mer kontrast men da med black og white crush etc, pøs på med stor farge gammut og få farger som hopper av skjermen men som ikke er realistiske og heller ikke det den som lagde filmen sin intensjon.

Det er jo ikke uten grunn at alle skjermer i en butikk er stillt inn med maks av alt for at hvermannsen skal bli imponert, men korrekt er det ikke...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tror du det tar før du ser en Meridian BR spiller som ikke er ren rebadget ett eller annet?
    Meridian selger ikke sin innmat til 3.parts produsenter, så det kommer du nok ikke til å se. Men å se avspillere som tar opp konkurransen bildemessig til en langt lavere pris, kommer nok til å skje. Bare se på DVD... Utviklingen går stadig fremover. Meridian har vel først og fremst vært mest opptatt av lyd.

Den vil sikkert ha mye mindre digital Jitter over HDMI porten sin, jeg har tatt for mange kurs i digital teknikk for å bry meg akkurat om det :- )
    Er også utdannet innen et fagfelt som dekker litt digitalteknikk, men den utdannelsen gikk ikke dypt nok inn i materien til å ta seg av ting som jitter. Det er vel litt mer NTNU stuff. Får vel kaste meg på et kurs jeg også.

Bransjen lever jo av at vi kjøper nytt og jeg som alle her på forumet er delvis bitt av den basillen :- )
    Enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian selger ikke sin innmat til 3.parts produsenter, så det kommer du nok ikke til å se.

Men å se avspillere som tar opp konkurransen bildemessig til en langt lavere pris, kommer nok til å skje. Bare se på DVD... Utviklingen går stadig fremover. Meridian har vel først og fremst vært mest opptatt av lyd.

Er også utdannet innen et fagfelt som dekker litt digitalteknikk, men den utdannelsen gikk ikke dypt nok inn i materien til å ta seg av ting som jitter. Det er vel litt mer NTNU stuff. Får vel kaste meg på et kurs jeg også.

Enig.
    Klart vi får billigere å bra spillere sikkert ikke fra Meridian... Vet at Meridian ikke selger innmat til andre, poenget mitt var motsatt at jeg tror hvis de kommer med en BR spiller så er det mye innmat fra en av de store, men som du sier det er ikke sikkert at det skjer.

Det som likevel er synn er jo at lydformatene med størst potesiale er på BR/HD-DVD... I så måte så hadde det vært ett løft hvis vi kunne fått også ren musikk på disse formatnene.

Når det gjelder kurs så het det NTH i min tid som student, jeg begynner å bli gammel, og ja digitalteknikk er faktisk interessant hvis en er litt nerdete....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemte å sitere siste setning i klippet ditt, jeg sier tilsynelatende, skarphet, kontrast og trykk i fargene.

Det er lett med edge enhancement å få et bilde til å se tilsynelatende skarpere ut men men forsterkning av støy og tilføre info som ikke er i orginal master, med diverse gamma tweeker bilder til å tilsynelantende få mer kontrast men da med black og white crush etc, pøs på med stor farge gammut og få farger som hopper av skjermen men som ikke er realistiske og heller ikke det den som lagde filmen sin intensjon.
    *gjesp*...gammelt nytt. Det er ikke klasse forskjell, men 989 oppleves litt bedre på de aller fleste områder. Det gjelder også panoreringer, støy og macroblocking. Disse innstillingene du snakker om kan lett justeres fra ingenting til et nivå som ikke er å foretrekke, det gjelder å finne en middelvei. PS3 oppleves som at den har mer farger, og kan ved første øyekast virke mer imponerende/fargemettet for et utrent øye. Med ved kalibrering skinner det igjennom at det er for mye av det gode. Den virker ikke til å ha riktig samme "problemet" på BD, men der har jeg lite referanse å sammenligne med.

Det er jo ikke uten grunn at alle skjermer i en butikk er stillt inn med maks av alt for at hvermannsen skal bli imponert, men korrekt er det ikke...
    Det er helt korrekt. Derfor er det viktig å vite hvordan å bruke innstillingene slik de skal brukes.

Tror ikke vi kommer noen vei. Er du fornøyd med din Playstation som DVD-formidler så la det være med det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som likevel er synn er jo at lydformatene med størst potesiale er på BR/HD-DVD... I så måte så hadde det vært ett løft hvis vi kunne fått også ren musikk på disse formatnene.
    Det er vel allerede lansert en form for HD-musikk, via SACD/DVD-Audio. Det ble liten suksess. Først og fremst fordi folk ikke klarer å høre forskjell på sitt utstyr, men også fordi det er uhyre lite media å finne. At vi lever i en tid der platebransjen tenker kvantitet og salgsvolum fremfor kvalitet hjelper ikke mye.

Produsenter som Meridian er aldri først på markedet med slike produkter. Da ville de ikke overlevd om de skulle ha sluppet produkter med samme OEM-chippene som alle andre produsenter benytter seg. De må ta det hele et steg videre for at det skal bli salgbart. Det kombinert med at de helst sitter på gjerdet til alle standarder er ferdig utviklet, gjør at high-end produsentene ofte er langt tregere med produktslipp enn de typiske konsumerproduktene.... Jeg vet alt om det, med en svindyr prosessor som jeg fortsatt ikke har fått noe dato på oppgradering enda. Ganske kjedeligt med all den ventingen.

Men jeg tror vi er ganske off-topic nu.... ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tror vi er ganske off-topic nu.... ops:
    En skikkelig hijack av denne tråden, en artig diskusjon var det lell, ha en fin kveld :- )

PS. Har du fått kalibrert Pio plasmaen, den har jo det av instillingsmuligheter som trengs for å bli rimelig korrekt hører jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noen PS3 vs. S500 tråd nei. Men jeg har lest testen som det ble referert til i starten her (i hjemmekino) hvor det står at "S500 er den beste Blu-Ray spilleren til nå punktum".

Så da må det vel naturlig å spørre om det er like greit å kjøpe en PS3 istedenfor hvis man likevel har lyst på et spillkonsoll også? Svaret jeg har fått er
    - S500 sender ut TrueHD som bitstream
    - Bedre Blu-Ray bilde enn PS3
    - Bedre DVD-spiller med mulighet for 576i over HDMI

Ref post #26.

Jeg er ingen PS3 fanboy, og jeg kjøper heller S500 hvis det er argumenter for det. Men hvis det er slik at det bare en digital bitstream som kommer til min receiver og resultatet blir det samme uansett(det var ikke forskjell i lyd på bitstream og PCM), så vil jeg heller vurdere PS3. Dvs. det er receiver som gjør en evt. forskjell.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det har kommet eller kommer en DTS-HDMA bitstream firmware snart? Merkelig at de ikke har fått til dette med en gang når Panasonic BD30 har dette...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine