Sony BDP-S500 Blu-ray spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 142
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg har sett denne utstilt hos Sony Center i Bergen. Det må betyr at i hvert fall noen andre forhandlere i landet også har denne på lager.
    Har ikke sett en blu-ray spiller i en butikk i det heletatt (bortsett fra playstation 3).

Men ser nå netshop.no har fått inn denne. (HURRA)

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Har ikke sett en blu-ray spiller i en butikk i det heletatt (bortsett fra playstation 3).

Men ser nå netshop.no har fått inn denne. (HURRA)
    De har vel ikke fått den til lager, bare ubekreftet til 03.12 :?
    S300 har de derimot på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    De har vel ikke fått den til lager, bare ubekreftet til 03.12 :?
    S300 har de derimot på lager.
    Denne skal jeg ha.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker veldig lovende. Med 576i over HDMI og HDMI-bitstream av TrueHD, så mangler den kun DTS-HDMA som bitstream. Er ikke det litt rart at den dekoder DTS-HDMA internt, men den kan ikke sende det som bitstream?

Får den til det med en firmware, må det være den mest komplette BD-spilleren på markedet:-D

Sikle...sikle
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det står følgende i testen i Hjemmkino: "Ikke det at Dolby True HD ikke er bra, men ukomprimert PCM er minst like bra eller bedre". Har de fleste Blu-Ray filmer i dag ukomprimert PCM? Jeg tenkte å kjøpe Denon 3803. Hvordan fungerer det når denne da mottar PCM? Vil den da konvertere dette til Dolby True HD? Den har også støtte for DTD Master HD som det står at BDP-500 mangler, så lenge Blu-Ray diskene har PCM har ikke dette noe å si..?

Og hva er forskjellen på å kjøpe en PS3 og en BDP-S500? Jeg er litt usikker.. PS3 støtter ikke oppskalering av DVD, men det kan jeg gjøre i Denon 3803. PS3 har ikke støtte for bitstreaming av HD-lyd... Slik Men PS3 kan ikke sende TrueHD som bitstream det kan S500, og får den firmware oppgradering for MA er jo det veldig bra. Og man ser også på displayet på receiveren hva man spiller med S500, det gjør man ikke med PS3. Med PS3 kan man sende Dolby True HD til receiver som bare sender det videre, dvs. ikke bitstreaming som nevnt tidligere. Noen mener at decoding som recever gjør er bedre, men er det virkelig slik? Er det noen andre poenger for å kjøpe S-500 istedenfor PS3?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Jeg ser det står følgende i testen i Hjemmkino: "Ikke det at Dolby True HD ikke er bra, men ukomprimert PCM er minst like bra eller bedre". Har de fleste Blu-Ray filmer i dag ukomprimert PCM? Jeg tenkte å kjøpe Denon 3803. Hvordan fungerer det når denne da mottar PCM? Vil den da konvertere dette til Dolby True HD? Den har også støtte for DTD Master HD som det står at BDP-500 mangler, så lenge Blu-Ray diskene har PCM har ikke dette noe å si..?
    Veldig mange BD-titler har PCM, og de fleste titlene fra Fox har DTS-HDMA. Dolby TrueHD/ DTS-HDMA kan du se på som en pakket eller zippet fil. Dekoderen pakker filen ut til PCM. Når receiveren mottar PCM, så er det det du hører. Den konverterer det ikke tilbake til TrueHD. Grunnen til at de benytter TrueHD/ DTS-HDMA er at dette tar mindre plass på disken enn ukomprimert PCM. Men lyden skal være tilnærmet lik.

Grunnen til at man sjelden ser ukomprimert PCM på en HD DVD-plate er at platen har mindre kapasitet enn BD (30GB vs 50GB).

TrueHD har en senking i lydnivået, og man må skru volumet litt opp ift PCM og DTS-HDMA. Lyden skal i utgangspunktet være lik. Personlig foretrekker jeg PCM, og synes dette låter litt råere enn TrueHD. DTS-HDMA skal være veldig likt PCM, men det har jeg ikke hatt gleden av å høre enda.

S500 har støtte for DTS-HDMA, men den sender det foreløpig ikke ut som bitstream til receiveren. Det den gjør er at den på samme måte som for TrueHD, pakker det ut og sender dette til receiveren. PS3 har ingen dekoding av DTS-HDMA og kan heller ikke sende dette ut som bitstream. I det siste har det kommet indikasjoner på at PS3 kanskje aldri vil få den muligheten.
    Og hva er forskjellen på å kjøpe en PS3 og en BDP-S500? Jeg er litt usikker.. PS3 støtter ikke oppskalering av DVD, men det kan jeg gjøre i Denon 3803. PS3 har ikke støtte for bitstreaming av HD-lyd... Slik Men PS3 kan ikke sende TrueHD som bitstream det kan S500, og får den firmware oppgradering for MA er jo det veldig bra. Og man ser også på displayet på receiveren hva man spiller med S500, det gjør man ikke med PS3. Med PS3 kan man sende Dolby True HD til receiver som bare sender det videre, dvs. ikke bitstreaming som nevnt tidligere. Noen mener at decoding som recever gjør er bedre, men er det virkelig slik? Er det noen andre poenger for å kjøpe S-500 istedenfor PS3?
    PS3 støtter oppskalering av DVD, så absolutt (1080p). I mine øyne gjør den en meget habil jobb, også.

PS3 dekoder TrueHD internt og sender dette ut som PCM. PS3 sender da også ut ukomprimert PCM.

Når S500 sender ut TrueHD som bitstream, så vil det stå Dolby TrueHD på receiveren. Når S500 dekoder DTS-HDMA internt, vil det stå PCM på receiveren. Men det gir ingen forskjell i lyden.

S500 er nok en bedre spiller enn PS3 på alle områder. Bedre DVD-spiller med mulighet for 576i over HDMI. Og har du da en god projektor eller annen videoprosessor vil du få meget god bildekvalitet fra DVD. Bedre enn det PS3 får til.

Blu-ray bildet skal også være bedre enn PS3.

Så konklusjonen er at alt er bedre på S500 ift PS3. Fordelen med PS3 er at man kan bruke den til så mye mer enn å avspille filmer. Men er ikke det viktig for deg, og det ekstra mellomlegget det koster for en S500 heller ikke spiller noen rolle; så bør du kjøpe en Sony S500

Håper det oppklarte litt.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med gode kontakter med mulighet for å sjekke om S500 vil etter hvert få firmware på DTS-HDMA bitsream, og når dette er ventet?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, det er ikke lett å sette seg inn i dette...

Jeg leste denne tråden på blu-ray.com at PS3 "can't bitstream dolby truehd or dts hd"
    Hva vil egentlig dette si? Det er ikke den samme som ukomprimert PCM? Men du sier den kan sende ut ukomprimert PCM. Da kan et receiver motta dette og konverte dette til f.eks. Dolby True HD. Stemmer ikke dette? I samme tråden står det at den ikke gjøre oppskalering.

Uansett er jeg ingen PS3-fan, har tenkt å kjøpe XBOX 360. Ser også fordelen med å kjøpe en Sony Blu-Ray spiller da jeg kan bruke samme fjernkontrollen på Sony TV'en, og den støyer heller ikke så mye som PS3.

Alternativet er å bygge en HTPC som kan sende ukomprimert PCM, og nå kommer det snart kort som kan sende både lyd og bilde via HDMI ifra PC'en. Men ser det blir mer styr å ordne med PC'en hver gang, man har ikke samme fjernkontrol, drivere og styr. Jeg spurte om det i et annen tråd her og folk mente at resultatet med en HTPC ble like bra som en dedikert Blu-Ray spiller.

Men når man mottar ukomprimert PCM til en receiver.. hva vil den vise i displayet da? Dolby True HD eller DTS-HDMA hvis filmen har det som du nevner Fox har? Eller velger man om man skal spille PCM som for foretrekker eller Dolby True HD?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, det er ikke lett å sette seg inn i dette...

Jeg leste denne tråden på blu-ray.com at PS3 "can't bitstream dolby truehd or dts hd"
    Hva vil egentlig dette si? Det er ikke den samme som ukomprimert PCM? Men du sier den kan sende ut ukomprimert PCM. Da kan et receiver motta dette og konverte dette til f.eks. Dolby True HD. Stemmer ikke dette? I samme tråden står det at den ikke gjøre oppskalering.
    Du misforstår litt her. Tenk deg at lydsporet som filmselskapene har å jobbe ut fra er ukomprimert PCM (en slags Master). Denne lyden skal de overføre til en BD. Da kan de velge å legge den som et ukomprimert PCM-spor. PCM-sporet har fast bitrate hele veien, og tar dermed en god del plass.

Selskapet kan velge å pakke PCM-sporet som Dolby TrueHD eller DTS-HDMA, som er to konkurrerende selskaper (Dolby Labs og DTS). De to gjør ting litt forskjellig, og de får kanskje litt forkjellig lydsignatur; men forskjellene er nok heller små og subtile.

Ok, så pakker de PCM-sporet til TrueHD. Får å få hørt dette sporet, må enten avspilleren dekode dette, eller så kan receiveren dekode dette. Dersom avspilleren dekoder dette, så pakker den det ut til PCM før den sender det videre til receiver. Da er det ganske logisk at det står PCM på receivens display. Dersom avspiller ikke dekoder det, men sender dette pakkede signalet til receiveren, ja, så må receiveren pakke dette ut ved hjelp av dens interne dekodere. Da står det TrueHD i displayet.

Receiveren viser det signalet den mottar fra avspiller i displayet.

Hvorfor du tror og mener at receiveren skal lage et TrueHD-signal etter at den har fått sendt et unzipped PCM-signal fra avspiller skjønner jeg ikke. Da må du nesten lese litt om dette på f.eks wikipedia.

PS3 oppskalerer DVD til 1080/60p.

PS3 sender BD ut som 1080/24p.

PS3 dekoder TrueHD internt og sender dette som PCM.

PS3 kan IKKE sende TrueHD som bitstream.

PS3 sender uncompressed PCM (dersom det er sporet på plata)

PS3 kan verken dekode eller sende DTS-HDMA som bitstream. Den sender dette som DTS Core, som fortsatt er mye bedre enn vanlig DTS på SD DVD.

S500 dekoder både TrueHD/ DTS-HDMA internt.

S500 kan sende ut TrueHD som bitsream.

S500 kan IKKE sende DTS-HDMA som bitstream, men dette vil nok komme som firmware.

Comprende signor
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si, muchos gracias senior:-D

Så også andre steder og som du nevnte tidligere at det ikke er noen forkjell på lyd på PCM vs. bitstream. Så forskjellen er da S500 har mulighet for 576i over HDMI og bedre Blu-Ray bilde. Hvor mye forskjell jeg vil merke på dette på en Sony X-3500 46" jeg ikke sikker på. Så konklusjonen er at lyd blir det samme (PCM vs. bitstream) med noe bedre bilde med S500 vs. PS3? Og mer mekk på fjernkontroll på PS3, siden den har bluetooth. Kjøper jeg en XBOX 360 får jeg uansett ikke HDMI 1.3 og Dolby True HD, bare Dolby Digital. Jeg får tenkte på om jeg får for S500 + XBOX 360 (mest sansynelig) eller bare PS3.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Vil jeg kunne motta uncompressed PCM signaler på min Rotel RSP-1068 preamp?
    Jeg har akkuratt fått en PS3 og testet litt. Satt på muligheten til å sende PCM og testet med å velge PCM lydspor på filmen. Velger jeg dette så står det Dolby Prologic II i displayet. Velger jeg ett DTS eller Dolby Digital spor så blir den låst på dette.
    Jeg fikk jo i hvertfall lyd, men er det bare ett stereospor jeg fikk da eller?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendigvis sant at om S500 dekoder internt eller sender en bitstrøm til en reciver så vil dette låte likt. Det er nødvendigvis kvaliteten på DA-konverteren som bestemmer sluttresultatet. Som regel vil man ha dekodingen gjort i receiveren fordi man da alltid vil kunne dra nytte av receiverens bassmanagment.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi
    Hei
    Vil jeg kunne motta uncompressed PCM signaler på min Rotel RSP-1068 preamp?
    Jeg har akkuratt fått en PS3 og testet litt. Satt på muligheten til å sende PCM og testet med å velge PCM lydspor på filmen. Velger jeg dette så står det Dolby Prologic II i displayet. Velger jeg ett DTS eller Dolby Digital spor så blir den låst på dette.
    Jeg fikk jo i hvertfall lyd, men er det bare ett stereospor jeg fikk da eller?
    Du vil med en PS3 kun få vanlig Dolby Digital og DTS.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Du vil med en PS3 kun få vanlig Dolby Digital og DTS.
    Skyldes det da preampen min?
    PS3 sender ut data som PCM og ikke bitstrøm, men at PCM kan gi bedre lyd enn vanlig DB/DTS fordi den har konvertert dette.

Hjelper det å bytte til S500 eller må jeg kjøpe ny preamp. Vet noen i såfall om hvilken preamp som er "HD-ready".

Skjønner at jeg plutselig er litt grønn igjen. Vil jo tro at siden det står på outputspeken til PS3 at den kan sende ulike PCM strømmer med høyere bitrate via optisk så må man ikke bruke HDMI?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendigvis sant at om S500 dekoder internt eller sender en bitstrøm til en reciver så vil dette låte likt. Det er nødvendigvis kvaliteten på DA-konverteren som bestemmer sluttresultatet. Som regel vil man ha dekodingen gjort i receiveren fordi man da alltid vil kunne dra nytte av receiverens bassmanagment.
    Ja, det er helt riktig som jfinneru skriver her. Jeg bare forenklet det litt for han som stilte spørsmålet

Lyddelen er nok mer påkostet på S500 enn på PS3, også. Jeg har f.eks en Pioneer LX60 som har dekoding av både TrueHD og DTS-HDMA. Jeg tipper at LX60 kanskje gjør en bedre jobb på lyd enn PS3. Men det vet jeg ikke før jeg får en Panasonic eller en Sony BD-spiller...

Du har jo erfaring med S500, jfinneru. Ble det forskjell på om S500 dekodet TrueHD ift når Denon gjorde dette?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du med dekoding mener å sender ut analoge lyd av spilleren så er selvsagt kommentarene dine gyldig og for Rotelen så har vel ikke den HDMI 1.1 eller høyere inngang. Sony S500 har vel 5.1 analog ut (der en kan få 7.1 over hdmi) men for eksempel PS3 har bare tokanals analog lyd ut.

For at folk ikke skal missforstå så er det viktig å merke seg at i forhold til diskusjonen knyttet til LPCM og bistream over HDMI er en annen sak.

PCM er et digitalt format, bitstream er et digitalt format, enten en spiller sender ut det ene eller det andre går det gjennom EN D/A konvertering. Denne ene D/A konverteringen sker i Reciveren :-)

Dvs opplevde forskjeller i lyd har i alle fall ikke noe med D/A konvertering å gjøre.

Det er tre mulige forskjeller hvis en opplever lydforskjeller, nivåforskjeller, post proseseringsforskjeller (har enda ikke hørt om recicere som ikke har bassmanagement i LPCM, men ser at for eksempel Onkyo ikke kan kjøre THX ultra 2 prossesering på LPCM men på bitstream signal) og placebo, dvs at en ønsker at det skal låte bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    PS3 støtter oppskalering av DVD, så absolutt (1080p). I mine øyne gjør den en meget habil jobb, også.

S500 er nok en bedre spiller enn PS3 på alle områder. Bedre DVD-spiller med mulighet for 576i over HDMI. Og har du da en god projektor eller annen videoprosessor vil du få meget god bildekvalitet fra DVD. Bedre enn det PS3 får til. .
    For å sette det i perspekttiv så er PS3 etter 1.9 firmwaren så god oppskalerer at jeg syntes den er vel så god som den Denon DVD-A1XVA jeg har hatt. Det har i alle fall vært regnet som en habil spiller... Eneste Denonen gjorde bedre var støyreduksjon på gamle DVD er, men med de titlene som er utgitt de siste 5 årene er det ikke ofte den ble brukt.

575i er en fordel hvis en skal ha en videoprosessor, men fordelen er blitt mindre og mindre etterhvert som skalering og deinterlacing av filmateriale er blitt så bra i mange (de fleste) produkter. Hvis en trenger gamma korrigering eller farge prosesering så har processorer selvsagt mer fleksibilitet å gi.

Blu-ray bildet skal også være bedre enn PS3.

Så konklusjonen er at alt er bedre på S500 ift PS3. Fordelen med PS3 er at man kan bruke den til så mye mer enn å avspille filmer. Men er ikke det viktig for deg, og det ekstra mellomlegget det koster for en S500 heller ikke spiller noen rolle; så bør du kjøpe en Sony S500

Håper det oppklarte litt.
    At bildet i 1080 24fps er bedre er bedre på S500 tviler jeg sterkt på. I andre intillinger så er det mulig at den er bedre selv om jeg tror dette er mikroskopiske nyanser...

En ting PS3 utklasser alle andre standalone spiller på er hastighet ved oppstart, og diskmanøvrering, sekunder i stedet for minutter på de enkelte plater.
    Mer fleksibel hardware for fremtidige oppdateringer av det desverre enda ikke helt spikrede BR formatet.
    Avspilling av SACD (60GB modellen)
    Oppsampling av CD opp til 176khz over HDMI.
    Mediasenter muligheter, dvs avspiling av musikk/bilde en har på en PC i huset.
    Kan også spile spill på den på tror jeg.... som du sier Svs-mannen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For å sette det i perspekttiv så er PS3 etter 1.9 firmwaren så god oppskalerer at jeg syntes den er vel så god som den Denon DVD-A1XVA jeg har hatt. Det har i alle fall vært regnet som en habil spiller... Eneste Denonen gjorde bedre var støyreduksjon på gamle DVD er, men med de titlene som er utgitt de siste 5 årene er det ikke ofte den ble brukt.
    Jøss. Mener du den er såpass bra. De fleste testene jeg har lest sier at f.eks at Tohiba XE1 har bdre DVD-bilde enn PS3. Og toppmodellen til Denon, har jo enda bedre bildebehandling...
    575i er en fordel hvis en skal ha en videoprosessor, men fordelen er blitt mindre og mindre etterhvert som skalering og deinterlacing av filmateriale er blitt så bra i mange (de fleste) produkter. Hvis en trenger gamma korrigering eller farge prosesering så har processorer selvsagt mer fleksibilitet å gi.
    576i gir stor fleksibilitet til oss som har projektorer som Sony VW50, JVC HD1 eller f.eks en VP50 o.l.
    At bildet i 1080 24fps er bedre er bedre på S500 tviler jeg sterkt på. I andre intillinger så er det mulig at den er bedre selv om jeg tror dette er mikroskopiske nyanser...
    Det tviler ikke jeg sterkt på, og det har jo ingenting med oppløsning og bildefrekens å gjøre??

At S500 har et skarpere bilde, bedre sortnivå og en bedre fargegjngivelse hadde ikke overrasket. Har den det, vil jo bildet oppleves som merkbart bedre enn PS3.

En ting PS3 utklasser alle andre standalone spiller på er hastighet ved oppstart, og diskmanøvrering, sekunder i stedet for minutter på de enkelte plater.
    Det er ikke helt riktig. Sharp BD20 er like rask som PS3, og starter BDer omrent som en DVD-spiller starter DVD-filmen...
    Mer fleksibel hardware for fremtidige oppdateringer av det desverre enda ikke helt spikrede BR formatet.
    Avspilling av SACD (60GB modellen)
    Oppsampling av CD opp til 176khz over HDMI.
    Mediasenter muligheter, dvs avspiling av musikk/bilde en har på en PC i huset.
    Kan også spile spill på den på tror jeg.... som du sier Svs-mannen.
    Helt klart, selv om alle andre BD-spillere også kan motta firmware oppgraderinger. På de spillerne som ikke har ethernet kontakt, laster man ned firmwaren og brenner filen på en DVD. Så det er jo ikke store forskjellen.

Ellers har PS3 så mye annet i tillegg, men at den er like god som Sony S500 eller en spiller som Panasonic DMP-BD30, holder jeg som utelukket...

Men nå er ikke dette en S500 vs. PS3 tråd, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til Denon sin toppmodell så bra, men jeg har ikke solgt min Pioneer DV-989 enda for å si det sånn. Det er synlig forskjell mellom denne og min PS3 på en Pioneer 50". S500 kjenner jeg ikke til. Det satt til side så er sikkert PS3 en fullverdig DVD spiller for veldig mange.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det tviler ikke jeg sterkt på, og det har jo ingenting med oppløsning og bildefrekens å gjøre??
    I 1080 24 fps sendes den rå bitstrømmen fra platen til bildefremviseren enten det er den ene eller andre spilleren under forutsetningen av at man ikke har stillt på noen av "forbedrings" instilllingene på spillenen, den som ser forskjell der bør sjekke synet :-)

At S500 har et skarpere bilde, bedre sortnivå og en bedre fargegjngivelse hadde ikke overrasket. Har den det, vil jo bildet oppleves som merkbart bedre enn PS3.
    Det er godt mange går på bransjens salgs strategier flere å dyrerere bokser skal ut av butikken, det er det vi lever av. Jobber du i bransjen SVSen?

Det er ikke helt riktig. Sharp BD20 er like rask som PS3, og starter BDer omrent som en DVD-spiller starter DVD-filmen...
    Også på fatastic 4, pirates of the Caribbean 2 og Spidy 3.... Det skulle jeg like å se at drar igang noe særlig under halvannet minutt... Ser forøvrig at den siste caribean filmen har valget å skippe de fantasiske BD java menyene....

Vel vel som du sier dette er vel feil tråd, men jeg tror strategen for folket som ønsker HD formater som skal leve er å anbefale billige og bra produkter til så mange av sine venner og kjente som mulig og jeg tror PS3 anbefalingen en er det som kan hjelpe den blå gjengen mest, etter min mening.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •