Toshiba HD-E1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Toshiba HD-E1

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD-E1

Jeg har kjøpt meg en slik spiller og er keen på å få høre Dolby TrueHD på den nye forsterkeren min. Jeg har koblet den med en HDMI kabel til forsterken og analogt (med en hvit og rød rca-kabel fra HD DVD spiller til forsterker).

Har jeg koblet riktig?

"Spilleren kan konvertere de nye lydsystemene Dolby Digital Plus og Dolby TrueHD til multichannel PCM for overføring over HDMI. Dette betyr at med en receiver/prosessor som har HDMI-inngang og støtte for mulitchannel PCM, kan få glede av de nye lydsystemene uten at man har dekoding av selve formatene i receiveren/prosessoren."

Svaret ligger garantert her på forumet, men min søkeord ledet meg ikke dit. Setter pris på en enkel forklaring

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest brukermanualen som følger med?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver jo svaret selv

Du bruker kun hdmi kabelen. IKKE de analoge utgangene. (du får heller ikke hd-lyd gjennom den optiske utgangen)

Du må da sette opp spiller til å sende ut lyd via hdmi (les bruksanvisningen) og receiver slik at den tar imot lyd over hdmi. (dette går for det meste automatisk)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Du skriver jo svaret selv

Du bruker kun hdmi kabelen. IKKE de analoge utgangene. (du får heller ikke hd-lyd gjennom den optiske utgangen)

Du må da sette opp spiller til å sende ut lyd via hdmi (les bruksanvisningen) og receiver slik at den tar imot lyd over hdmi. (dette går for det meste automatisk)
    Så det er så enkelt at HD-E1 sender ut ferdigkodet HD-lyd gjennom HDMI? Det er jo fantastisk Takk for svar!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har du lest brukermanualen som følger med?
    Jeg har jo kjøpt tyvgods til 2895,- kroner så manualen fulgte jo ikke med!!!!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Jeg har jo kjøpt tyvgods til 2895,- kroner så manualen fulgte jo ikke med!!!!
    Manualer til alt mulig ligger ute på nettet i PDF format din tøysekopp!!!

link: http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/information.nsf/manuals/HD-E1/$file/HD-E1OM.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at HD-E1 ikke sender ut HD lydformatene men koder de om til dolby digital eller dts 5.1.

Mulig jeg tar feil dog (forhåpentligvis, har denne selv)

-J

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD E1 kan sende HD lydformatene som PCM 5.1 over HDMI. Dersom en bruker optisk ut sender den HD lydformatene som ett 1,5 Mb/s DTS 5.1 signal.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det betyr med andre ord at jeg må ha en ny receiver, da min Yamaha 1500 ikke har hdmi, for å få full utnyttelse av de nye lydformatene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det betyr det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware 2.5?

Hei lastet ned Toshibas firmware 2.5 og satt i cd i spilleren..jeg klarte å slå av all strøm og tror ikke det ble innstallert korrekt..jeg har restartet spilleren men får nå ikke åpnet den, slått den av.. kommer bare en pipelyd..

noen som skjønner hva som er gæærnt? Vær så snill..ellers får jeg ikke sove i natt av irritasjon!!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte du å slå av strømmen mens du skulle oppdatere firmware? Det er svært uheldig... Stor sjangse for at det har gtt andudas da ja.

Men, sannsynligvis er det noen elreperatører eller evt toshiba som kan fikse dette ved å flashe firmware for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

hehe..ja..typisk meg sier jeg bare..sånn går det når man skal gjøre to ting på en gang.. strømbryteren var uheldigvis i nærheten av hånda mi.. jeg får vel bare levere den til rep da.. hvordan flasher man da? er det noe jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei se her..

Jeg fikk svar fra Toshiba Norge angående problemet med spilleren.. kan det være mulig!! Det må være en garantisak når Toshiba legger ut slike firmware oppdateringer på sidene sine og ikke har funnet noen løsning om det skulle begås feil?! Jeg vet jeg var klønete, men faktisk så kan slike ting skje.. det er vel derfor man har garanti? jeg tar villig i mot tips om flashing..aner ikke hva det går ut på..

Hei.

Huff det var ikke bra. Jeg sendte forespørsel til Toshiba teknisk og se hva de svarer:

"Hello we are sorry to say that know fix is available for this problem you will need
    to replace the main P.C.B
    Pt .no P000477830 hope this is of some help regards Brian"

Pris på mainboard inn til oss er 3400,-!!

Mer enn hva spilleren koster.

Du får undersøke litt rundt flashing av spilleren
    Jeg hjelper deg gjerne hvis du kommer opp med infoen.

Mvh

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    Jeg fikk svar fra Toshiba Norge angående problemet med spilleren.. kan det være mulig!! Det må være en garantisak når Toshiba legger ut slike firmware oppdateringer på sidene sine og ikke har funnet noen løsning om det skulle begås feil?! Jeg vet jeg var klønete, men faktisk så kan slike ting skje.. det er vel derfor man har garanti? jeg tar villig i mot tips om flashing..aner ikke hva det går ut på..

Hei.

Huff det var ikke bra. Jeg sendte forespørsel til Toshiba teknisk og se hva de svarer:

"Hello we are sorry to say that know fix is available for this problem you will need
    to replace the main P.C.B
    Pt .no P000477830 hope this is of some help regards Brian"

Pris på mainboard inn til oss er 3400,-!!

Mer enn hva spilleren koster.

Du får undersøke litt rundt flashing av spilleren
    Jeg hjelper deg gjerne hvis du kommer opp med infoen.

Mvh
    Sånn var det mtp flashing av bios på eldre pc'er også, og er vel enda likedan på mange. Bios kunne eventuelt loddes ut og erstattes, men var sjelden kostnadseffektivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men mener du det er min egen feil og at jeg får leve med pengetapet? eller bør lefdal/toshiba ta på seg dette.. jeg mener, legger de ut firmware på sidene sine..bør de være klar over hva som eventuelt kan skje med spilleren og ha en løsning på dette..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men mener du det er min egen feil og at jeg får leve med pengetapet? eller bør lefdal/toshiba ta på seg dette.. jeg mener, legger de ut firmware på sidene sine..bør de være klar over hva som eventuelt kan skje med spilleren og ha en løsning på dette..
    Tja, godt spørsmål. Hvis det er oppgitt at det gjøres på eget ansvar, og at du overhodet ikke må kutte strømmen på den underveis, mener jeg du er på tynn is.

Står det noe om dette der du henter firmwaren?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under oppgradering står det kun en ting på skjermen: Slå ikke av strømmen under oppgradering.

Om det er en garantisak vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm...problemet var at jeg ikke hadde koblet spilleren til noen skjerm og kunne se dette jeg hadde helt klart holdt hendene lenger unna strømbryteren om jeg hadde visst det enn det jeg faktisk gjorde.. kjedelig uhell..
    noen som har peiling på flashing da? får jo som sagt ikke åpnet skuffen..

det står dette: Toshiba's terms and conditions that applied to your acquisition, ownership, possession
    and use of the HD DVD player will apply (with the appropriate changes) to the firmware updates. By
    uploading the firmware updates to your HD DVD player, you expressly agree to the same.

noen som kan oversette kjapt.. merkelig setningsoppbygning pluss at min engelsk ikke er den beste:P

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står dette: Toshiba's terms and conditions that applied to your acquisition, ownership, possession
    and use of the HD DVD player will apply (with the appropriate changes) to the firmware updates. By
    uploading the firmware updates to your HD DVD player, you expressly agree to the same.
    "Toshibas villkår som gjaldt din anskaffelse, eierskap og bruk av HD DVD-spilleren vil gjelde (Med passende endringer) firmware-oppdateringer. Ved å laste opp firmware-oppdateringer til din HD-DVD-spiller går du med på de samme vilkår."

Noe sånn - er litt rar lingo det der...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •