Toshiba HD-E1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Toshiba HD-E1

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    mhm...problemet var at jeg ikke hadde koblet spilleren til noen skjerm og kunne se dette jeg hadde helt klart holdt hendene lenger unna strømbryteren om jeg hadde visst det enn det jeg faktisk gjorde.. kjedelig uhell..
    noen som har peiling på flashing da? får jo som sagt ikke åpnet skuffen..

det står dette: Toshiba's terms and conditions that applied to your acquisition, ownership, possession
    and use of the HD DVD player will apply (with the appropriate changes) to the firmware updates. By
    uploading the firmware updates to your HD DVD player, you expressly agree to the same.

noen som kan oversette kjapt.. merkelig setningsoppbygning pluss at min engelsk ikke er den beste:P
    Spilleren har vel antageligvis blitt "dum" og skjønner ikke hva som skal skje når du trykker på knappene, ei heller hvordan den skal klare å lese ei plate med firmware og oppdatere seg selv. Hvis det ikke finnes noen innebygd prosedyre for dette (Som Toshiba har forklart deg på mail) så må nok en eller annen enhet enten byttes på hovedkortet, eller rett og slett hele kortet byttes.

Videre så står det vel bare at ved å bruke firmwaren godtar du fremdeles de samme "terms and conditions" som du gjorde ved kjøp, og disse gjelder også etter flashing.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det vil si at før og etter flashing så gjelder uansett garantien? jeg fikk svar at hele kortet må byttes ut, dette vil koste toshiba i overkant av 3400 kr..så det ville lønne seg å kjøpe en ny.. men må jeg kjøpe en ny, eller har jeg reklamasjonsrett.. jeg får ta den med til butikken i mårra..
    ja spilleren har blitt dum..
    huh..noen sender signaler til meg.. hva skjera? jeg bare piper litt jeg så blir han sikkert fornøyd..:P

jeg var litt dum jeg å da som klumsa borti hovedstrømbryteren

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    så det vil si at før og etter flashing så gjelder uansett garantien? jeg fikk svar at hele kortet må byttes ut, dette vil koste toshiba i overkant av 3400 kr..så det ville lønne seg å kjøpe en ny.. men må jeg kjøpe en ny, eller har jeg reklamasjonsrett.. jeg får ta den med til butikken i mårra..
    ja spilleren har blitt dum..
    huh..noen sender signaler til meg.. hva skjera? jeg bare piper litt jeg så blir han sikkert fornøyd..:P

jeg var litt dum jeg å da som klumsa borti hovedstrømbryteren
    Hva om du bare tar med spilleren til butikken, og si at den ikke funker?

Da vil du vel få rep., eventuelt ny på garanti?
    Trenger jo ikke nevne at du har drevet med flashing

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yup..det er en mulighet.. men jeg er så dårlig på å være uærlig men får se.. det var jo ingen dyr spiller..men har ikke penger å kaste i dass heller;9

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    "Toshibas villkår som gjaldt din anskaffelse, eierskap og bruk av HD DVD-spilleren vil gjelde (Med passende endringer) firmware-oppdateringer. Ved å laste opp firmware-oppdateringer til din HD-DVD-spiller går du med på de samme vilkår."

Noe sånn - er litt rar lingo det der...
    Men samtidig gjelder også norsk lovgiving for forbrukerkjøp.

Magefølelsen min sier at dette er i grenseland. Så lenge det legges til rette for at forbrukeren selv skal kunne foreta firmwaroppgradering selv, syns jeg ikke det er en selvfølge at det skal aksepteres at kjøper har det fulle ansvaret dersom noe går galt. Det kan vel kanskje også hevdes at konstruksjonen er uheldig/mangelfull hvis et kort til 3.400,- ++ må byttes dersom det oppstår strømbrudd ved FW-oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmwareoppdatering via nettkabel.

Hei

Har kjøpt en HD-E1.
    Forsøker å få til følgende update via SETUP:
    Update 1100/T17M

Spilleren blinker følgende tekst på displayet :
    download 1/40

På TV-skjermen står det først:

"Updating.
    Do not turn off."

Og så, etter 2-3 minutter:

"The download failed.
    Wait a while and then try to update the software again."

Har prøvd flere ganger til ingen nytte. :cry:

Noen som har peiling på hva dette skyldes ?

Bopp

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •