PS3 Billigste Bluray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 Billigste Bluray spiller?

Sitter å leter etter en "rimelig" bluray spiller...
    men finner ikke noen til under 6500,- stemmer det?

er da PL3 det billigste alternativet?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg nok. Og PS3 vil sannsynligvis være mer "oppgraderbar" mht. firmware enn stand-alone-spillere, basert på det faktum at stand-alone-spillere kommer med nye modeller ca. en gang hvert år, mens PS3 neppe blir byttet ut med det første.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nesten for dumt å kjøpe pl3 bare for å bruke BD

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er playstation 3 som BD spiller sammenlignet med en stand alone spiller?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke en helt up to date artikkel men, litt å lese på.

Sound and Vision Magazine - Shootout: 3 Blu-ray Disc Players

Jeg er veldig fornøyd med ps3 spilleren vi har i hus, gjør en veldig god jobb på vanlig dvd også etter de siste uppdates. Min marantz spiller sliter med å gjøre en like god jobb.På Peter G growing up konsert cut 5 , sky blue, er det masse
    myldring i det blå scene lyset på starten av sangen, mens på ps3 er det et helt støyfritt bilde. BD ser jo seff helt smæcka bang ut.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har begynt å legge ved True HD lydspor på filmene sine. Fikk remastered utgaven av Femte Element på BD i posten i går og den hadde True HD lydspor på engelsk. I tillegg uttalte Paidgeek på AVSforumet tidligere i sommer at TRue HD hadde vært etterspurt og at de ville kunne komme til å bruke det mere. (BD har jo ikke har True HD som obligatorisk - derfor er det også med et engelsk PCM 5.1 spor på den disken! )

Mitt problem er - fordi jeg ikke har receiver med HDMI ennå - er at jeg ikke får surroundlyd i hele tatt fra femte element. Den optiske utgaven kan ikke ta True HD som bitstream, ei heller overføre pcm 5.1 sporet eller overføre True HD ferdig dekodet til pcm. Og så vidt jeg veit konverter ikke PS3 True HD til noe DTS/DD 5.1 signal for overføring via optisk??

Er løsningen kun å kjøpe receiver med HDMI i slike situasjoner med PS3?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Sitter å leter etter en "rimelig" bluray spiller...
    men finner ikke noen til under 6500,- stemmer det?

er da PL3 det billigste alternativet?
    Regn med flere alternativer vært øyeblikk, bla Samsung P1400 spilleren som skal komme denne måneden.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær imidlertid oppmerksom på at avhengig av ventilasjon, hvor følsom du er for støy osv kan du fort synest at PS3en har for hissig vifte til at du synes det er stas å ha den som underholdningssenter i heimen.

På spilling plager det meg ikke i det hele, men som CD-spiller, generelt mediacenter osv funker det ikke for meg pga viftestøy. Den er langfra helt stille.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Sony har begynt å legge ved True HD lydspor på filmene sine. Fikk remastered utgaven av Femte Element på BD i posten i går og den hadde True HD lydspor på engelsk. I tillegg uttalte Paidgeek på AVSforumet tidligere i sommer at TRue HD hadde vært etterspurt og at de ville kunne komme til å bruke det mere. (BD har jo ikke har True HD som obligatorisk - derfor er det også med et engelsk PCM 5.1 spor på den disken! )

Mitt problem er - fordi jeg ikke har receiver med HDMI ennå - er at jeg ikke får surroundlyd i hele tatt fra femte element. Den optiske utgaven kan ikke ta True HD som bitstream, ei heller overføre pcm 5.1 sporet eller overføre True HD ferdig dekodet til pcm. Og så vidt jeg veit konverter ikke PS3 True HD til noe DTS/DD 5.1 signal for overføring via optisk??

Er løsningen kun å kjøpe receiver med HDMI i slike situasjoner med PS3?

Ligger det ikke ett DD 5.1 spor i TrueHD sporet da ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ligger det ikke ett DD 5.1 spor i TrueHD sporet da ?
    Nei, det er vel kun i Dolby Digital +

Det er ikke store forskjellen på PCM og True HD, og PS3 omgjør PCM til DTS 1.5 Mbps, som er høyest overføring over optisk. Siden du da bruker ett HD lydspor som grunn, så vil dette resultere i ett bedre lydspor enn ved bruk av standard Dolby Digital.

Rent teknisk så er vel PCM bedre enn True HD. Da PCM er ukomprimert, og True HD er lossless, noe som innebærer minimalt med komprimering.

Men de reklamerer jo med at True HD har 18 Mpbs, og PCM sligger vel kun på 6.9? Noen ideer? DTS Master har vel enda høyere Mbps hvis jeg ikke husker feil.

Jeg hørte i hvertfall ingen forskjell på PCM og True HD på Ghost Rider, valgte da PCM sporet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Rent teknisk så er vel PCM bedre enn True HD. Da PCM er ukomprimert, og True HD er lossless, noe som innebærer minimalt med komprimering.

Men de reklamerer jo med at True HD har 18 Mpbs, og PCM sligger vel kun på 6.9? Noen ideer? DTS Master har vel enda høyere Mbps hvis jeg ikke husker feil.
    True HD er pakket PCM. Identisk signal ut. Teknisk gir de samme resultat.

True HD kan på filmlyd pakke med en faktor på rundt 4:1, så 6.9 Mb/s PCM (6 kanals 24/48k lyd) blir bare 1,73 Mb/s på platen med samme lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med Sony BDP-S300? Laveste pris der er sånn litt over 4100 på internett... Visstnok veldig bra også, bare søk litt på google.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Og hva med Sony BDP-S300? Laveste pris der er sånn litt over 4100 på internett... Visstnok veldig bra også, bare søk litt på google.
    Jeg betalte noen kroner over 4500,- for min, +trafo (600,-).

Spilleren er skit bra. Problemet er vel at den kun er Sone A (BD) og Sone 1 (DVD), og ikke sonefri. Dermed får man ikke sett europeiske filmer på den. Spilleren skal vist ikke komme til Europa.

ABC filmer funker strålende. Jeg foretrekker å brukke denne i steden for PS3 når jeg ser BD filmer. Lekker er den også, mye penere enn på bildene. Samt hakket stillere, den har en liten vifte, men aldri hørbar.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharps BD-spiller skal komme i november 2007 og prisantydningen er på rundt 5000,- kroner (i Sverige). Den vil etter det jeg kan se få litt mer avanserte finesser en feks Sonys BDPS300 spiller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sharps BD-spiller skal komme i november 2007 og prisantydningen er på rundt 5000,- kroner (i Sverige). Den vil etter det jeg kan se få litt mer avanserte finesser en feks Sonys BDPS300 spiller.
    Det kan nok stemme, den kommer sikkert med HDMI 1.3 funksjoner.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg betalte noen kroner over 4500,- for min, +trafo (600,-).

Spilleren er skit bra. Problemet er vel at den kun er Sone A (BD) og Sone 1 (DVD), og ikke sonefri. Dermed får man ikke sett europeiske filmer på den. Spilleren skal vist ikke komme til Europa.

ABC filmer funker strålende. Jeg foretrekker å brukke denne i steden for PS3 når jeg ser BD filmer. Lekker er den også, mye penere enn på bildene. Samt hakket stillere, den har en liten vifte, men aldri hørbar.
    Ser denne nå er billig her i landet også, 4200,- Regner med at den er sone 2 på DVD.

AndersT2: Hvordan er den på SD DVD? Har den analoge lydutganger i 5.1? Plutselig ble jo denne veldig aktuell..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ser denne nå er billig her i landet også, 4200,- Regner med at den er sone 2 på DVD.

AndersT2: Hvordan er den på SD DVD? Har den analoge lydutganger i 5.1? Plutselig ble jo denne veldig aktuell..
    Sjekket Sony.com, og den har 5.1 utganger bak står det. Det lille jeg har brukt den til SD DVD så er den meget bra, slik som alle andre HD/BD spillere er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •